de BB-watchers hebben foto's
http://pub18.ezboard.com/fbigbrother2000bigbrother2000.showMessage?topicID=172.topic
verder info van de BB-watchers (tnx Hunter):
Lijkt op oudere Tara. Houdt van rolschaatsen en rijdt motor. Ze is receptioniste. Vrolijk en spontaan. Heeft een vriend, ze wonen samen en hebben een dochter. Ze doet aan aerobics.
[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 14-09-2000 03:13]
Overigens is 'mijn' Hike hiero wel een megababe!!!
Heren, wat dachten jullie hiervan in het huis???? Mijn collega Hike dus:
--foto verwijderd, ivm met offtopic gaan--
Zie topic: http://www.fokforum.nl/showtopic/18452
[Dit bericht is gewijzigd door Gellarboy op 14-09-2000 12:04]
Ze is de tante van een oud collega van mij.
Stiens is een dorp van 8000 inwoners 8,5 kilometer ten noorden van Leeuwarden en 8 kilometer ten westen van Bartlehiem.
Hieke (29) is receptioniste/telefoniste van beroep. Ze heeft erg veel moeite haar dochtertje van 2,5 achter te laten, maar heeft het volste vertrouwen in haar vriend en de oppas. Ze voelt zich nog erg jong, Hieke omschrijft zichzelf als onrustig. Daarom wil ze de uitdaging aan. Haar bedoeling is het zonnetje in het huis te worden. Naast motorrijden houdt Hieke van zingen, funky aerobic en krachttraining.
Met al haar onrust.
HA!
quote:ik heb geen zus hoor
Op 14 september 2000 23:59 schreef Montagui het volgende:
Sorry, maarre... als je me zou vertellen dat ze Tara's zus was dan zou ik je geloven hoor!
quote:Ik 2...1-tje hebben?
Op 15 september 2000 01:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
ik heb geen zus hoor
Maar ff on topic: Hielke lijkt me wel een OK iemand, maar wel iemand die het geestelijk zwaar zal krijgen...
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 15-09-2000 07:15]
quote:kom maar op
Op 15 september 2000 07:12 schreef Montagui het volgende:
Ik 2...1-tje hebben?
xxxxx-hike........
Hieke (29) hoopt het lang vol te houden in het Big Brother-huis. Maar als het met haar hond niet goed gaat, is ze snel terug in Stiens.
foto:ANP.
STIENS-Net als de eerste telt ook de tweede editie van Big Brother een Fries: de 29-jarige Hieke van der Heide uit Stiens. Na haar vrolijke entree gisteravond in het vanaf nu hermetisch afgesloten onderkomen in Almere, door Veronica op de buis gebracht, vinden haar plaatsgenoten haar nu al een van de favorieten voor de hoofdprijs van een kwart miljoen. ,,De beste strategie om te winnen, is gewoon jezelf blijven, hoe moeilijk dat misschien soms ook zal worden', zegt ze zelf.
De Leekster Willem Boomsma, geboren en getogen in Lemmer, hield het tijdens de eerste aflevering van Big Brother de volle honderd dagen vol. Hij behaalde een eervolle derde plaats, na winnaar Bart en nummer twee Ruud.
Of Hieke, die samenwoont en een dochtertje heeft, die prestatie kan evenaren of zelfs verbeteren, hangt niet alleen af van hoelang haar (nu nog elf) medebewoners haar in hun midden tolereren, maar ook van de fysieke toestand van haar hond! ,,Als die echt ziek wordt, ga ik naar huis', laat ze weten. De Stienser werkt als receptioniste/telefoniste bij het Leeuwarder notariskantoor Adema, Gast en Wiarda. Als bijbaantje loopt ze modeshows voor de Stienser kledingzaak Caprice.
Hieke staat in haar 'bewoners- cv' te boek als motorrijder, iemand die graag zingt en een sportieveling die de spieren soepel houdt met funky aerobic. Haar karakter wordt omschreven als impulsief, speels en sprankelend. Haar motivatie om zich vrijwillig met een groep onbekenden op te sluiten, dat alles onder onder het ongenadige oog van de televisiecamera, is dat ze wel van een onbekend avontuurtje houdt en wel eens wil zien hoe ze het in zo'n ongewone situatie rooit.
quote:Hieke wil winnen. Maar niet voor het geld. Ze ziet het als een uitdading. Ze zal doorzetten.
Op 15 september 2000 14:30 schreef Barb het volgende:
Mag ik ondertiteling ajb! Heb er geen woord van verstaan.
Zo goed, Barb?
quote:Nou...eigenlijk beide wel, maarre ben gul, ruimdenkend en sociaal. Waar ik kan helpen help ik en als iemand een zus wil... niente problemo...regelen we even!
Op 15 september 2000 07:15 schreef DIGGER het volgende:
Je suggereert dat er 1 de moeite waard is om zelf te houden
Zeg,.. zus? Heb je even...
Hieke is normaal!
Gewoon zo'n vrouw die op zaterdagochtend met de kinderwagen in de supermarkt appels staat af te wegen. Gewoon een aardige buurvrouw, met een kindje en een hond en een vriend.
Maar wat doet die in godsnaam in dat huis?
Ze heeft het nu nog een beetje moeilijk, omdat ze overschreeuwd wordt door de rest, maar ik voorzie wel een prominente rol voor Hieke als ze de 1e weken zonder kleerscheuren is doorgekomen. Hieke gaat het maken.
quote:... en haar kind dan?
Op 15 september 2000 12:04 schreef SunChaser het volgende:Hieke (29) hoopt het lang vol te houden in het Big Brother-huis. Maar als het met haar hond niet goed gaat, is ze snel terug in Stiens.
Oant sjen !
Maar weet jij misschien nog of ze er nog in zit? Ik heb haar al een aantal afleveringen lang niet meer gezien?
quote:LOL
Mag ik ondertiteling ajb! Heb er geen woord van verstaan.
Ik wordt zenuwachtig van haar. Na MA/Darius/of hoe wil die eikel heten mag ze eruit van mij.
[wantrouw mode aan] Verzinsel van veronica, om het een beetje op te leuken??[wantrouw mode uit]
Toevallig weet ik heeeeeeeel zeker dat Hieke echt geen hond heeft!!
(gelukkig had men bij dat promofilmpje een weggetje met een paaltje, zodat ze tenminste kon afremmen
quote:Maar daar had ik natuurlijk ook niks op aan te merken
Op 11 oktober 2000 01:32 schreef Analist het volgende:
En toch blijft het een lekker wijf.
[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 24-10-2000 02:13]
quote:Op mij komt ze noal boers en kortzichtig over.zo van: 'doe maer gewoon dan doe je al gek genoeg'
Op 24 oktober 2000 02:36 schreef VictorVictor het volgende:
Hieke is superknap en megarelaxed. Niet gek dat ze bovenaan staat. Ik denk dat ze een grote kans maakt op de overwinning...
quote:Dat zou zo over kunnen komen...
Op 27 oktober 2000 00:09 schreef Koos Voos het volgende:
Hieke gaat dus never nooit ... die zit er echt om te winnen (gun ik iedereen), maar op deze wijze komt ze erg berekend over.
Ik denk, en dat bleek later ook wel, dat zij dapper de stemming van de groep verwoordde.
Iets van 'zo is het en niet anders'.
Ze zeggen dat dit een Friese eigenschap is, maar heb er zeker meer gezien onlangs die erg koppig zijn.
Ik vond het juist voor haar spreken !
Goed, daar kan je het niet met me mee ens zijn, maar ze verwoordde wat de anderen al sidderend dachten en later ook beaamden.
DAT vind ik een goede eigenschap !!
(vast nog nooit een Fries ontmoet...)
[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 27-10-2000 02:51]
quote:Doet ook wel erg denken aan 'bevel is bevel' en had Bianca niet een marine-carrière achter de rug ? Kan nog leuk worden morgen, met militair-bevelvolger Bart erbij !
Op 27 oktober 2000 02:40 schreef McMike het volgende:
Harry,
Mensen die alleen denken: “zo is het, en niet anders” Zijn wel erg eng! Dan denk je gewoon heel kortzichtig!
Als dat een Friese eigenschap is, hoef je daar zeker niet trots op te zijn.
Ik kijk sinds vanavond heel anders tegen Hieke aan.
Ik vind haar zeker niet dapper. Wel achterbaks!
Het dienst-bevel versus de individuele rebellie. George Orwell zou genieten !
quote:
Op 27 oktober 2000 02:40 schreef McMike het volgende:-Mensen die alleen denken: “zo is het, en niet anders” Zijn wel erg eng! Dan denk je gewoon heel kortzichtig!
_
> Vindt je Hieke kortzichtig ? Ik volg haar op de streams nu een tijdje op de voet, en vind dat zeker niet.Meer regels zijn regels in dit geval
-Als dat een Friese eigenschap is, hoef je daar zeker niet trots op te zijn.
_
>Ik zei : 'ze zeggen'...
Ik heb die eigenschap niet zo strikt.
Wel als ik werkelijk gelijk heb natuurlijk !-Ik vind haar zeker niet dapper. Wel achterbaks!
_
>Niet mee eens !
[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 27-10-2000 03:09]
quote:Lees de streamverslagen van vannacht eens
Op 27 oktober 2000 00:09 schreef Koos Voos het volgende:
Hieke gaat dus never nooit ... die zit er echt om te winnen (gun ik iedereen), maar op deze wijze komt ze erg berekend over.
quote:Dat had je al eens eerder duidelijk gemaakt elders meende ik Letterman...
Op 27 oktober 2000 09:38 schreef Letterman het volgende: Zodra ik de kans krijg om haar weg te stemmen zal ik dit dus ook direct doen.
En dan ook nog -zodra er iets engs (lees: anders, zoals Ed, die zich integenstelling tot iedere andere BB'er eens niet aan de regels houdt) gebeurt- met van die grote ogen kijken alsof ze water ziet branden.
Dat er mannen zijn die dat dan nog steeds een lekker wijf vinden snap ik echt niet.
Ze wil zo graag man zijn. Een grote uitvoering van Robin.
Dat heb ik er tot nu toe nog maar bij een paar gezien
Ferdi, Hieke, Ed, Bianca
De rest zijn een stelletje meelopers die niks willen durven te zeggen. Zelfs niet hun eigen mening.
Maar, OK, het zat Hieke blijkbaar heel hoog. Dat is haar goed recht. Daarom zei ze ook minstens tien keer: als Ed vannacht hier blijft slapen, dan ben ik weg.
Dit zei ze ook nog enkele uren na de bekendmaking van de stemming, dus het was méér dan alleen maar een woedende opwelling.
Op zich zou Hieke karakter hebben getoond, en veel symphatie hebben teruggewonnen, als ze deze woorden had waargemaakt. Helaas... het bleken loze woorden. Omdat Hieke nou eenmaal bij lange na het lef en karakter van Ed niet heeft.
[Dit bericht is gewijzigd door ART op 27-10-2000 16:07]
Hieke is op een ontzettende manier door de mand gevallen, ik kan er absoluut geen sympathie voor opbrengen.
Dat de bewoners zich gisteren het leplazerus zijn geschrokken lijkt mij een hele normale reactie, ze zijn 6 weken in het huis van de buitenwereld afgesloten geweest, zitten in een live uitzending en dan gebeurt er iets waar zij niet op voor waren bereidt Dat komt dan ff hard aan ja, ik denk dat een hoop mensen met een bonkend hart in de BB huiskamer hebben gezeten. Da's een logische reactie, massa psychologen zullen daar ongetwijfeld allerlei vakjargon bij kunnen halen, maar logisch is de redenatie die ik er als leek aan toeschrijf, daar hoef je geen psychologie voor te hebben gestudeerd.
Dat het spel op dat moment niet meer het spel is waar zij mee bezig was dat was hetgeen waarom Hieke protesteerde tegen de gang van zaken, ze heeft Ed vele malen gevraagd ja maar Ed als je het er dan niet mee eens was waarom heb je dan getekend. hebben jullie Ed daar antwoord op horen geven of ook maar iets zinnigs over horen zeggen, ik niet namelijk.
En dat zij met dat argument aan komt kan haar toch ook moeilijk verweten worden, zo voelt zij dat, het komt op haar heel oneerlijk over en daar heeft ze in feite ook gelijk in. Dat ze daar met z'n allen wat meer relaxt op hadden moeten reageren dat zou inderdaad leuker zijn geweest ja, maar ik denk dat dat toch echt door de schok van het moment is gekomen.
Wat ik overigens van de streams heb begrepen is dat de mensen in de DBK zijn gevraagd en uit de gesprekken daarna was op te maken dat hen daar was gezegd dat ze Ed zo niet af hadden kunnen laten gaan dat ze hem daarom een nacht laten zitten en toen was het voor de bewoners wat beter te verteren. Er werd later nog door Robin gezegd dat veel mensen scheldnamen riepen vanachter de schutting die voor Ed waren bedoeld. Dat Hieke haar eerste reactie dus dat ze weg zou gaan als Ed zou blijven niet heeft waargemaakt is dan ook om die reden, ze zei later in de nacht dat ze dat niemand zou gunnen en dus ook Ed niet.
quote:Harry..dat denk ik niet....Jouw stem zal VOOR Hieke zijn zijn dus die van ons vallen tegen elkaar weg
Op 27 oktober 2000 13:56 schreef Harry het volgende:
Dat had je al eens eerder duidelijk gemaakt elders meende ik Letterman...
Ik denk dat jouw stem dan uiteindelijk de doorslag zal geven
quote:Misschien nog wel belangrijker: Volgens mij had Hieke, voordat het hele gedoe van gisterenavond losbarste, al een dikke hekel aan Ed en was ze gewoon opgelucht bij het idee dat dat vervelende menneke zou gaan vertrekken.
Op 27 oktober 2000 17:22 schreef Tante Bep het volgende:Dat het spel op dat moment niet meer het spel is waar zij mee bezig was dat was hetgeen waarom Hieke protesteerde tegen de gang van zaken, ze heeft Ed vele malen gevraagd ja maar Ed als je het er dan niet mee eens was waarom heb je dan getekend. hebben jullie Ed daar antwoord op horen geven of ook maar iets zinnigs over horen zeggen, ik niet namelijk.
quote:Sommige mensen hebben echt altijd gelijk! Ik heb overigens het idee dat Hieke er puur voor het geld zit. Ze heeft tot aan dit akkefietje met Ed nog geen drie woorden achter elkaar gezegd en nu is ze boos... Die ziet de flappen wegvliegen...
Op 27 oktober 2000 14:21 schreef BadGirl het volgende:
Kom maar op met alle boze reacties maar ik moet toch echt even zeggen dat ik helemaal misselijk zou worden van een zogenaamd dus wannabee stoere hippe vrouw van twee meter lang die dan opeens haar mond opent en er een bedremmeld eng dialectje uit laat komen.En dan ook nog -zodra er iets engs (lees: anders, zoals Ed, die zich integenstelling tot iedere andere BB'er eens niet aan de regels houdt) gebeurt- met van die grote ogen kijken alsof ze water ziet branden.
Dat er mannen zijn die dat dan nog steeds een lekker wijf vinden snap ik echt niet.
Ze wil zo graag man zijn. Een grote uitvoering van Robin.
Zo stil als ze in het begin was zo spraakmakend is ze nu.
quote:Nou tanjalies, ik ben nog niet eerder zo'n korte niet veel zeggende opmerking tegengekomen van je. Verklaar je eens nader? Hoezo Hieke nu door de kijkers eruit? Waarom denk je dat?
Op 05 november 2000 10:13 schreef tanjalies het volgende:
Hieke heeft in zovere geluk dat wanneer er vandaag genomineerd zou moeten worden, zij zeker bij de genomineerde zou zitten. Om vervolgens, indien de stemmen eerlijk worden geteld, door de kijkers uit het huis gezet te worden.
In het midden latend wat er nu wel of niet is tussen H en F, is het duidelijk dat veronica op hun site en in de uitzending de suggestie wekt dat er veel aan de hand is.
De gemiddelde Nederlander veroordeeld een samenwonende moeder met kind, zoals Hieke, voor wat zij door Veronica gesuggereerd aan het doen is met F.
Let wel, ik zelf spreek hier nu geen oordeel uit en over H en F. Het is de kijker waarvan ik denk dat die dat zo zal doen. Denk nog maar eens terug aan Willem verleden jaar.
[Dit bericht is gewijzigd door tanjalies op 05-11-2000 12:27]
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik wou even checken of je dit bedoelde. Ik ben bang dat je gelijk hebt.
Na alle stukjes op de officiële site, die duidelijk suggereert dat er meer aan de hand zou zijn dan we gezien hebben, en na de zondagavonduitzending, krijg je als onschuldige kijker toch werkelijk de indruk dat er sprake is van een startende verhouding tussen H en F.
Stream kijkers en volgers op dit forum hebben denk ik een wat duidelijker beeld, maar dat gaat niet op voor de grote groep kijkers in het land.
Mijn vraag is dan ook gesteld tegen de achtergrond van de gemiddelde kijker.
Bij veel reacties is deze vraag misschien een aparte topic waard ??
.
quote:Ik denk dat de vriend van Hieke beter in staat is om het geflirt van Hieke te beoordelen dan 'het Nederlandse volk'.
Op 06 november 2000 09:16 schreef tanjalies het volgende:
Wat zouden jullie nu doen of denken als je de vriend/man was Hieke zou zijn.
<...>
Mijn vraag is dan ook gesteld tegen de achtergrond van de gemiddelde kijker.
Een flink deel van de kijkers zal inderdaad schande spreken van deze actie, en (zoals altijd) de lat moreel zeer hoog leggen.
Het is immers lekker makkelijk om een goed gevoel over jezelf te krijgen door de daden van een ander te verwerpen, en jezelf daar 'niet in staat toe te achten'.
Ik denk, overigens dat bijna niemand die wel eens vreemd is gegaan, dit van tevoren achter zichzelf had gezocht. Allemaal denken we graag van onszelf dat we trouw, oprecht en eerlijk zijn.
Dit bedoel ik niet om het goed te praten, maar om de morele verontwaardiging van de massa een beetje in perspectief te plaatsen.
Persoonlijk denk ik dat er niets aan de hand is. Als er echt gezoend gaat worden, wordt de grens overschreden, maar dit is tot nu toe puur 'spielerei'.
De vriend van Hieke beseft dit ook heus wel, al zal hij het niet écht heel leuk vinden om naar het geflirt te kijken.
Maar Hieke is veel te berekenend om dit uit de hand te laten lopen. Hieke is m.i. behoorlijk doortrapt en weet precies waar ze mee bezig is.
Het enige waar ze misschien géén rekening mee houdt, is dat ze wel met 'echte' gevoelens te maken heeft, van Ferdi, en dat dit toch nog wel pijnlijk kan worden op den duur.
Ferdi heeft wel een grote mond, maar is nog een snotaap, die hierdoor op den duur behoorlijk in de knoop kan raken met zichzelf, al beseft hij dat nu nog niet.
Zijn praatjes over de verliefdheid die hij tegenhoudt... knap hoor als hij dat echt kan, maar ik geloof het niet. The facts: hij woont op een paar vierkante meter samen met een vrouw waarop hij steeds verliefder wordt maar niks mee kan, en dit gaat hem op den duur (op)breken.
[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 06-11-2000 11:03]
Ik kan goed meegaan in je redenering. Wat ik mis, is wat je verwachting m.b.t. het effect wat het zal hebben na een eventuele nominatie, en vervolgens de stemming door de kijker, dan wel de invloed die het zal hebben als H tot het eind toe in het huis zou blijven. Heeft zij niet haar kans om als winnaar te eindigen in het water gegooid.
Ik gaf in mijn verhaaltje al aan dat de gemiddelde kijker de actie van Hieke
zal afkeuren, al is het alleen maar om 'zichzelf goed te voelen'. Maar of deze affaire
ook reden genoeg is om Hieke kansloos te maken voor de eindoverwinning, dat betwijfel
ik. Hieke ligt erg goed, als gezonde oer-Nederlandse mooie nuchtere dame.
Als ze niet over de schreef gaat met Ferdi, zal haar geflirt zich misschien zelfs ten gunste van haar keren. Er is nu nog sprake van afkeuring omdat niet duidelijk is voor de doorsnee-kijker of het hierbij blijft. Zodra duidelijk wordt dat Hieke precies weet waar de grenzen liggen (maar VOO zal dit uiteraard zo lang mogelijk onduidelijk laten), dan zal de verontwaardiging omslaan en dan zal het gedoe met Ferdi eerder worden uitgelegd als 'spontaan' en 'lekker gek' ipv als moreel verwerpelijk.
De publieke opinie is dus afhankelijk van de gelegenheid die Hieke aan de VOO geeft om haar als potentiële schuinsmacheerster neer te kunnen zetten.
[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 06-11-2000 11:56]
Dat soort dingen zijn nu eenmaal spraakmakend en leveren kijkcijfers.
We hebben daar in BB1 en in BB2 al genoeg voorbeelden van meegemaakt.
Mede bepalend is natuurlijk de totale voortgang van het programma.
Zolang er niet iets anders is wat de aandacht verdient, zal Veronica de situatie rond H en F wel blijven uitmelken. En laten we de ingegeven ideeën of antwoorden aan beide door de dagboekkamer niet vergeten. Ik breng het vertrek van Mona nog maar eens onder de aandacht.
De sturing van de dagboekkamer is vaak veel groter dan dat we vaak denken. Het uitgangspunt; we beschermen de bewoners zo veel als mogelijk, is daar duidelijk niet aan de orde.
http://www.amihotornot.com/r/?eid=EMRZS&key=HQDPX
Ga snel je stem uitbrengen en check de andere topics voor de links en cijfers van de andere dames... (Dezeure staat bv. nog steeds op een 8 )...
Je kan van haar vinden wat je wil maar ook zij zorgt er samen met Ferdi voor dat er nog wat te zien valt in BB dit jaar.
quote:Te zien valt? Ja, een jankende chagrijn die irritant gaat schreeuwen als ze zegt niet aangeschoten te zijn en verder totaal niet doorheeft dat ze twee mannen en een kind ongelukkig maakt met haar belachelijke aanhoudende geflirt met Ferwdie. Bwah
Op 29 november 2000 18:30 schreef marky het volgende: Je kan van haar vinden wat je wil maar ook zij zorgt er samen met Ferdi voor dat er nog wat te zien valt in BB dit jaar.
quote:Ik erger me er anders kapot aan dat Hieke zich op 1 of andere manier vaak 'onzichtbaar' weet te maken (gezicht naar bedmuur gericht en van camera afgewend, onverstaanbaar praten, geheimtaal, luchtschrijven etc).
Op 29 november 2000 18:30 schreef marky het volgende:
Hoppa... en deze ook omhoog.Je kan van haar vinden wat je wil maar ook zij zorgt er samen met Ferdi voor dat er nog wat te zien valt in BB dit jaar.
quote:Toch is het antwoord eenvoudig, Tanjalies. Wat Hieke - net als elke bewoner - te verdedigen heeft, is haar menselijke integriteit. Zie het als een nachtmerrie: je loopt in een drukke supermarkt, ziet de veiligheids-camera's, en vergeet ze verder. Plots wordt er omgeroepen: "Die meneer daar, bij vak 5, is naakt. Dat is voor allemaal zichtbaar en wij filmen het al 'n tijdje". Je kijkt naar jezelf, en ziet dat je geen kleren aan hebt. Tot zover de nachtmerrie.
Op 30 november 2000 09:50 schreef tanjalies het volgende:
Art,Het is in dit geval niet eenvoudig om een goed oordeel te vormen. Als ik af ga op wat we gewend zijn, dan valt het op dat er in het gesprek in de DBK , een aantal vragen van de productie te horen waren. Op dat moment was de houding en vooral de gezichtsuitdrukking van Hieke al niet erg vrolijk.
Zij had het dus al duidelijk moeilijk met het onderwerp(Ferdy) op zich. Waarom, zij had en heeft toch geen gevoelens voor hem. Wat valt er dan te verdedigen, zo vraag ik me dan af.
Wat gebeurt er dan met je: eerst schrik en schaamte, en dan meteen daarna - omdat beiden onverdraaglijk groot zijn - enorme pissigheid. Niet op jezelf, nee, je zoekt een schuldige van buitenaf, om weer grip op de situatie te kunnen krijgen. En vloekend verberg je je tussen de schappen en zint op een klacht-procedure tegen het bedrijf.
Dat is ongeveer wat er door Hieke heen gegaan moet zijn, en heeft dus niet noodzakelijk te maken met een door haar verzwegen verliefdheid, het is gewoon de algehele ontluistering van je waardigheid en persoon, om te ontdekken, HOE 'naakt' je al die weken werkelijk blijkt te zijn geweest daar in dat huis.
quote:Hier spreekt natuurlijk ieders moreel oordeel mee. Het kan best zo zijn, dat Hieke met Fahrid er andere normen en waarden op na houden, en dat er dus wat HEN betreft nog steeds niet 'iets niet in de haak is'.
... Het is zo wie zo nooit leuk om gewezen te worden op iets waarvan je weet dat het niet helemaal in de haak is.
quote:En het hoeft natuurlijk helemaal niet haar eigen mening te zijn, als ze zich niet 'fout' voelt, waarom zou ze dat dan toegeven ?
Ik denk dat we ons moeten afvragen wat ze met de situatie aan moest. Ze was na het gesprek genoodzaakt om haar houding naar Ferdy toe te wijzigen, en moest natuurlijk ook aan de anderen duidelijk maken waarom.Er waren denk ik twee manieren, ten eerste kon ze openlijk toegeven dat ze erg fout was en is in haar houding naar Ferdy, maar dat geeft haar een positie in de groep die vol met risico is als het gaat om b.v. het nomineren.
quote:Zie hierboven, alleen dat is dus dan niet 'een ander de schuld geven van wat je zelf doet', maar eerder een 'zoeken weer grip te krijgen op de situatie', vanuit de onmogelijke positie om jezelf geheel 'exposed' te zien.
Ten tweede, en voor de hand liggend, ze geeft de productie de schuld van alles, door de productie te beschuldigen. Gevolg, iedereen op haar hand.
quote:Inderdaad, en elk van de andere bewoners, op zijn of haar manier, zou door hetzelfde proces heen gegaan zijn.
Met andere woorden, ook als het gesprek in goede harmonie en op een leuke mannier gevoerd zou zijn, dan nog denk ik dat zij een vergelijkbare reactie zou hebben gehad.
Bottom-line : één en ander is nog steeds geen 'bewijs' voor gevoelens van verliefdheid' bij Hieke. Een ander woord voor wat bij 'ratten in een kooi' gebeurt, (en bij krijgsgevangenen, gegijzelden, sekte-leden) is 'bonding'. Ik zie het echter maar weinig gebruikt op dit Forum.
Misschien ook omdat de getoonde situatie voor vele toeschouwers nog volkomen nieuw is. Niet echter in het onderzoek van gedrag van mensen in gevangenschap.
[Dit bericht is gewijzigd door Moor op 01-12-2000 12:19]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |