abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114282402
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:36 schreef Grafjatter het volgende:
Moeilijkheidsgraad wil niets zeggen per sé. Heel wat makkelijkere studies verdienen meer dan een moeilijke beta studie.

Het is ook erg individueel.

Goed in wiskunde slecht in theorie? Dan is econometrie makkelijker dan bedrijfskunde.

Bedrijfseconomie, CE, accountancy zijn. met alle respect, beetje watjes opleidingen :) Het is rekenen, geen wiskunde en lijkt me ook vrij saai maar ach dan ben ik.

Echter kies wat je leuk vindt. Iemand die niet goed is in wiskunde en werktuigbouwkunde heel interessant vindt kan het alsnog halen mits er genoeg passie achter zit. Maar een wiskundig genie die hetzelfde met tegenzin doet kan falen.
Waarom zijn dat watjes opleidingen? En op WO niveau krijg je echt wel wiskunde bij bedrijfseconomie.
pi_114283753
quote:
Waarom zijn dat watjes opleidingen? En op WO niveau krijg je echt wel wiskunde bij bedrijfseconomie.
Ik heb het over HBO niveau. WO niveau heeft geen CE en accountancy als bachelor voor zover ik weet.

En de wiskunde bij BE op WO is niet echt wiskunde, dat is statistiek en misschien wat algebra ertussen en wat oppervlaktes van bedrijfshallen berkenen, dat valt weliswaar onder wiskunde maar vergeleken met mensen die calculus, lineaire algebra en differentiaalvergelijkingen krijgen ben je een watje :)

De rest van BE is rekenen en wat marketing vakken met wat boekhouding.

Ik heb BE zelf niet gedaan maar ik weet wat het inhoudt.
pi_114289580
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:00 schreef Grafjatter het volgende:

[..]

Ik heb het over HBO niveau. WO niveau heeft geen CE en accountancy als bachelor voor zover ik weet.

En de wiskunde bij BE op WO is niet echt wiskunde, dat is statistiek en misschien wat algebra ertussen en wat oppervlaktes van bedrijfshallen berkenen, dat valt weliswaar onder wiskunde maar vergeleken met mensen die calculus, lineaire algebra en differentiaalvergelijkingen krijgen ben je een watje :)

Wat heeft oppervlaktes van bedrijfshallen berekenen te maken met bedrijfseconomie? :') Jij weet duidelijk niet wat BE inhoudt. En economie op wo is niet te vergelijken met hbo, dat niveau verschil is te hoog.
pi_114291024
quote:
Wat heeft oppervlaktes van bedrijfshallen berekenen te maken met bedrijfseconomie? Jij weet duidelijk niet wat BE inhoudt. En economie op wo is niet te vergelijken met hbo, dat niveau verschil is te hoog.
Ja dat snap ik ook wel. Ik weet wat BE inhoudt. Ik gaf antwoord op de vraag van de TS. Economie en bedrijfseconomische studies zijn niet moeilijk, ook niet op WO niveau, dat is algemeen bekend. Het wiskunde niveau is te laag om wat voor te stellen.

Econometrie is moeilijk maar dat is technische wiskunde met wat economische trekjes.
pi_114292723
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:55 schreef Grafjatter het volgende:

[..]

Ja dat snap ik ook wel. Ik weet wat BE inhoudt. Ik gaf antwoord op de vraag van de TS. Economie en bedrijfseconomische studies zijn niet moeilijk, ook niet op WO niveau, dat is algemeen bekend. Het wiskunde niveau is te laag om wat voor te stellen.

Econometrie is moeilijk maar dat is technische wiskunde met wat economische trekjes.
Je hebt idd gradaties in economische studies. Econometrie en algemene economie worden over het algemeen als lastig ervaren en bedrijfskunde wordt vaak als relatief makkelijk gezien. Bedrijfseconomie zit daar ongeveer tussenin, dat maakt het nog geen makkelijke studie. Ik heb een vermoeden dat jij echt niet weet wat economie inhoudt en de kortzichtige opmerkingen en redenaties bevestigen mijn vermoedens alleen maar.
pi_114293162
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 19:16 schreef mies1983 het volgende:
Econometrie/OR > Actuariaat > Algemene Economie > Bedrijfseconomie > Bedrijfskunde ..

disclaimer: Ik heb in al deze richtingen vakken gevolgd.
Je kan me veel vertellen, maar je gaat algemene economie toch niet midden in dit rijtje zetten.
Bedrijfskunde is nog moeilijker.

Daarnaast moeten we niet gaan overdrijven over econometrie. Ja er komt wel wiskunde bij kijken, maar echt pittig is het nou ook weer niet.
Eerst denken, dan typen
pi_114293980
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:26 schreef Piger het volgende:

[..]

Je kan me veel vertellen, maar je gaat algemene economie toch niet midden in dit rijtje zetten.
Bedrijfskunde is nog moeilijker.

Daarnaast moeten we niet gaan overdrijven over econometrie. Ja er komt wel wiskunde bij kijken, maar echt pittig is het nou ook weer niet.
Bedrijfskunde moeilijker? Over het algemeen klopt die lijst gewoon.
pi_114294182
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:55 schreef Grafjatter het volgende:
Economie en bedrijfseconomische studies zijn niet moeilijk, ook niet op WO niveau, dat is algemeen bekend. Het wiskunde niveau is te laag om wat voor te stellen.

Ja, want alleen wiskunde is moeilijk :')
pi_114294561
quote:
Ja, want alleen wiskunde is moeilijk
Wiskunde is niet het enigste moeilijke maar het bepaald wel een deel van de moeilijkheidsgraad. Wat zijn dan "moeilijke" vakken op het gebied van economie dan?
pi_114294604
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:00 schreef Grafjatter het volgende:

[..]

waarom vergelijk je HBO studies met econometrie?? Volgens mij weet je echt niet waarover je praat.

En Piger, waarom zou econometrie niks voorstellen, tenzij je zelf natuurkunde oid, studeert mag je zo'n opmerking in mijn ogen echt niet maken...
pi_114294699
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:41 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Ja, want alleen wiskunde is moeilijk :')
Zo redeneren veel mensen hier. Als een opleiding niet voor minimaal 75% uit wiskunde bestaat stelt het niets voor. :') Net alsof je in andere disciplines geen uitdaging of diepgang kunt vinden.
  maandag 16 juli 2012 @ 22:50:02 #37
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_114294816
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:46 schreef bezemsteeltaart het volgende:

[..]

En Piger, waarom zou econometrie niks voorstellen, tenzij je zelf natuurkunde oid, studeert mag je zo'n opmerking in mijn ogen echt niet maken...
Ook dan niet.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_114295173
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:46 schreef Grafjatter het volgende:

[..]

Wiskunde is niet het enigste moeilijke maar het bepaald wel een deel van de moeilijkheidsgraad. Wat zijn dan "moeilijke" vakken op het gebied van economie dan?
Het kunnen toepassen van regels oid kan best pittig zijn.
Bovendien laat ik in mijn quote volgens mij aardig zien dat jij zegt dat wiskunde het moelijkheidsniveau bepaalt.
pi_114296066
quote:
waarom vergelijk je HBO studies met econometrie?? Volgens mij weet je echt niet waarover je praat.
Ik vergelijk HBO helemaal niet met ectrie.

Je lult.
pi_114296116
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:46 schreef bezemsteeltaart het volgende:

[..]

Lezen is voor sommigen (lees:jou) al moeilijk, dan kan ik me voorstellen dat jouw norm wat lager ligt.

Ik heb niet gezegd dat de studie niks voorstelt. Ik zei dat het nou ook weer niet zo pittige studie is.
Vaak wordt econometrie vergeleken met economische studie's en dan wordt gedaan alsof het een zeer zware opleiding is. Maar met een beetje goede hersenen is zon studie best goed af te ronden.
Eerst denken, dan typen
pi_114296214
quote:
Het kunnen toepassen van regels oid kan best pittig zijn.
Bovendien laat ik in mijn quote volgens mij aardig zien dat jij zegt dat wiskunde het moelijkheidsniveau bepaalt.
Mee eens.

En wiskunde bepaald ook het moeilijkheidsniveau aangezien je aangezien je bij elke universiteit kan vragen waarom mensen vastlopen en het woordje "wiskunde" zal je vaak horen vallen.
pi_114296366
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:12 schreef Grafjatter het volgende:

[..]

Mee eens.

En wiskunde bepaald ook het moeilijkheidsniveau aangezien je aangezien je bij elke universiteit kan vragen waarom mensen vastlopen en het woordje "wiskunde" zal je vaak horen vallen.
Dat komt omdat die mensen het inzicht dan niet hebben. Heel kort door de bocht is wiskunde namelijk ook het toepassen van regeltjes.
pi_114296368
quote:
Lezen is voor sommigen (lees:jou) al moeilijk, dan kan ik me voorstellen dat jouw norm wat lager ligt.

Ik heb niet gezegd dat de studie niks voorstelt. Ik zei dat het nou ook weer niet zo pittige studie is.
Vaak wordt econometrie vergeleken met economische studie's en dan wordt gedaan alsof het een zeer zware opleiding is. Maar met een beetje goede hersenen is zon studie best goed af te ronden.
Begrijpend lezen is inderdaad niet zijn sterkste punt.

En ik ben het met je eens. Econometrie is gewoon een (hogere) wiskundige studie en (hogere) wiskunde is gewoon te oefenen en onder de knie te krijgen. De een besteed wat meer tijd eraan dan de ander maar het is gewoon te doen.
pi_114296377
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:10 schreef Piger het volgende:

[..]

Dat kun je dan ook over wiskunde of natuurkunde zeggen.
pi_114296455
quote:
Dat komt omdat die mensen het inzicht dan niet hebben. Heel kort door de bocht is wiskunde namelijk ook het toepassen van regeltjes.
Dus het toepassen van de regeltjes in wiskunde lukt minder vaak dan het toepassen van de algemene regeltjes van de opleiding. Dan lijkt mij wiskunde toch wat meer bepalend voor de moeilijkheidsgraad.
pi_114296484
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:14 schreef ufopiloot12 het volgende:

[..]

Dat kun je dan ook over wiskunde of natuurkunde zeggen.
Ja, maar daar hebben we het nu niet over en die studie's worden vaak niet zo in de hemel geprezen als econometrie.
Eerst denken, dan typen
pi_114296510
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:10 schreef Piger het volgende:

[..]

je zegt dat de wiskunde(waar ectrie voor 80% uit bestaat) niet echt pittig is, ik weet niet wat jij dan verstaat onder 'pittig'..?? Wat doe je zelf want volgens mij spreek je echt niet uit ervaring

*En over ectrie de hemel in prijzen, de modale man weet dat je met econometrie rijk kan worden, de meeste wo-studenten weten dat je met een goede betastudie minstens zo ver kan komen
pi_114296755
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:15 schreef Grafjatter het volgende:

[..]

Dus het toepassen van de regeltjes in wiskunde lukt minder vaak dan het toepassen van de algemene regeltjes van de opleiding. Dan lijkt mij wiskunde toch wat meer bepalend voor de moeilijkheidsgraad.
Omdat je bij wiskunde de regeltjes toepast in de vorm van cijfers. Doe je hetzelfde met woorden dan snapt men het ineens wel. De regeltjes worden er daarom niet moeilijker op.
Op FOK! wordt de moeilijkheidsgraad van wiskunde nogal eens overdreven.
pi_114296836
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:15 schreef Piger het volgende:

[..]

Ja, maar daar hebben we het nu niet over en die studie's worden vaak niet zo in de hemel geprezen als econometrie.
Mag ik vragen welke studies jij dan als lastig beschouwd? Econometrie wordt zeer zeker vaak geprezen, maar laat mensen eens een top 10 moeilijkste studies maken. Wiskunde en Natuurkunde zullen heel vaak in de top 3 komen.
pi_114296917
ik zet een euro op bedrijfskunde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')