Dat hangt nogal sterk af van de economische opleiding.quote:Hoe moeilijk zijn de economische studies t.o.v. de andere studies? En binnen de economische studies zelf, wat zijn de makkelijkere studies en de moeilijkere studies?
Wie zegt dat? Ik twijfel tussen bedrijfseconomie en fiscale economie.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:59 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS wil de 'makkelijkste' studie kiezen, ipv wat hij leuk vindt.
Nogal, je hebt niet eens econometrie als zodanig op HBO niveau.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:54 schreef Barcaman10 het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Ik twijfel tussen bedrijfseconomie en fiscale economie.
Maar hoezo moet ik erbij vermelden of het om wo of hbo gaat? Zit daar dan een verschil in? Maar het gaat hier om hbo.
Als er geen verschil zou zijn dan zouden we beiden HBO of beiden WO noemen.quote:Maar hoezo moet ik erbij vermelden of het om wo of hbo gaat? Zit daar dan een verschil in?
Fiscale economie wordt zwaar overgewaardeerd. Deze 'variant' wordt voornamelijk gekozen door zwakkere BE studenten zodat ze geen wiskunde en statistiek meer hoeven te volgen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:08 schreef hattricker het volgende:
Fiscale economie schijnt ook wel pittig te zijn maar is moeilijk te vergelijken met andere (economische) studies.
Alsof een vakje econometrie bij een normale studie economie te vergelijken is met een echte studie econometrie. Geloof maar dat econometrie een wereld van verschil is met gewoon economische studies.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:48 schreef Kholdstrike het volgende:
Ik zelf vond bedrijfseconomie en bedrijfskunde altijd moeilijke vakken waar ik altijd veel moeite heb moeten doen. Vakken als algemene economie, globalisatie en econometrie vond ik daarentegen eenvoudiger. Ik zei daarom altijd dat macro economie voor mij eenvoudiger te begrijpen was dan micro economie.
Gut gut, heeft er soms iemand hier zand in hun vagina. Lulletje rozenwater, je moet niet meteen doen alsof ik een weekje econometrie maar heb gehad, dat was 3 uur, 2 keer per week 4 jaar lang. Maar toch moet je mij eens vertellen wat volgens jouw een "echte" studie is. Want alleen focussen op econometrie betekend niet dat je ook weet hoe een economie functioneert, daar komt nog wel meer bij kijken.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:11 schreef Zombiehoofd het volgende:
[..]
Alsof een vakje econometrie bij een normale studie economie te vergelijken is met een echte studie econometrie. Geloof maar dat econometrie een wereld van verschil is met gewoon economische studies.
Ok als econometrie net zo is als mijn normale bedrijfseconomie moet het dus ook echt geen reet voorstellen en lult iedereen die ervaring met beide heeft dus uit zijn duim.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:22 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Gut gut, heeft er soms iemand hier zand in hun vagina. Lulletje rozenwater, je moet niet meteen doen alsof ik een weekje econometrie maar heb gehad, dat was 3 uur, 2 keer per week 4 jaar lang. Maar toch moet je mij eens vertellen wat volgens jouw een "echte" studie is. Want alleen focussen op econometrie betekend niet dat je ook weet hoe een economie functioneert, daar komt nog wel meer bij kijken.
Maakt ook niet uit joh, wat ik bedoelde was dat je overkwam als iemand die puur alleen op econometrie zat. Ik ken namelijk gasten die denken dat ze dan alles begrijpen omdat ze zich focussen op de basis. Hetzelfde zal zijn alsof je alleen focust op de motor van een auto en dan weet hoe je moet auto rijden.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:28 schreef Zombiehoofd het volgende:
[..]
Ok als econometrie net zo is als mijn normale bedrijfseconomie moet het dus ook echt geen reet voorstellen en lult iedereen die ervaring met beide heeft dus uit zijn duim.
Zelfs met een combinatie van econometrie en economie komt er wel meer bij kijken om de begrijpen hoe de economie functioneert. Ik ben gewoon zelf niet zo gecharmeerd van gewoon een studie als bedrijfseconomie.
Maar nee ik heb persoonlijk geen ervaring met 4 jaar lag 2x per week 3 uur vol econometrie studeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |