Precies, dit dacht ik zelf ook al.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En sowieso, met stroop vang je meer vliegen dan met azijn.
Boos worden kan altijd nog.
Haha, inderdaad, ik heb mijn cliënten ook altijd aangeraden om om 16:00 uur op zaterdagmiddag langs te gaan in de mediamarkt/kruitvat/welke-keten-dan-ook om te gaan klagen - werkt prima inderdaad.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:26 schreef DroogDok het volgende:
De winkel instappen als het lekker druk is, op de counter gaan zitten en zeggen dat je pas vertrekt als ze je een fatsoenlijke oplossing bieden.
Bovenstaande natuurlijk pas doen al je het eerst netjes hebt geprobeerd.
Persoonlijk zou ik dat dan doen. Als dat hun oplossing is, prima.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:30 schreef RonB1985 het volgende:
Nu is het zo dat ik waarschijnlijk dat bankstel terug mag brengen naar het filiaal. Dit op zich zou ik nog niet eens zo erg vinden, echter heb ik gewoon liever dat ze het ding komen repareren of ophalen.
Of je bekijkt het positief: ze hebben het balletje vast voor je aan het rollen gebracht; service die je niet verwacht had.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:27 schreef RonB1985 het volgende:
Ik heb nu een brief gekregen (gisteren in de bus), waarin staat dat "conform hun meeneemwinkelformule" de bank naar hun toe moet worden gebracht. Het eerste leugen is binnen, namelijk wanneer ik belde hebben ze mij verteld een brief te sturen naar dit of dat bedrijf, welke gaan beoordelen of ze langskomen of dat ik hem langs moet brengen. En nu moet het zo zijn dat, "conform hun meeneem formule", ik de bank moet langsbrengen. Prima, maar zeg me dat dan meteen in plaats van valse verwachtingen te scheppen aan de telefoon omdat je geen zin in gezeur hebt. Echter, dit is nog niks..
En op welke basis zou dat vergoed moeten worden?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Alle kosten die jij moet maken om die bank bij hun te brengen gewoon op hun verhalen.
Ik ga even voor je zoekenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:35 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En op welke basis zou dat vergoed moeten worden?
Sinds wanneer is S&S een webwinkel?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik ga even voor je zoeken
(Of Rinus moet eerder zijn)
Edit. INB4 Rinus
Hier dus.
Logisch? Sorry? Sinds wanneer moet de klant de dupe zijn van een defect product? Als ze direct een goede bank hadden gemaakt, dan was dat nog minder ten koste gegaan van de marge.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:20 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En wat de 'meeneemformule' betreft: tsja. De marge moet ergens vandaan komen. Als ze voor dat geld ook nog moeten komen opdraven om bij jou de bank weer op te halen, dan kan het natuurlijk nooit uit. Dus imho erg logisch.
Sinds wanneer maakt dat iets uit?quote:
quote:Artikel 21
1Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
aaflevering van het ontbrekende;
bherstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
cvervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
2De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
3De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.
4Bij een consumentenkoop komt de koper in afwijking van lid 1 slechts dan geen herstel of vervanging van de afgeleverde zaak toe indien herstel of vervanging onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.
5Herstel of vervanging kan bij een consumentenkoop van de verkoper niet gevergd worden indien de kosten daarvan in geen verhouding staan tot de kosten van uitoefening van een ander recht of een andere vordering die de koper toekomt, gelet op de waarde van de zaak indien zij aan de overeenkomst zou beantwoorden, de mate van afwijking van het overeengekomene en de vraag of de uitoefening van een ander recht of een andere vordering geen ernstige overlast voor de koper veroorzaakt.
6 Indien bij een consumentenkoop de verkoper niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe door de koper schriftelijk is aangemaand, aan zijn verplichting tot herstel van de afgeleverde zaak heeft voldaan, is de koper bevoegd het herstel door een derde te doen plaatsvinden en de kosten daarvan op de verkoper te verhalen.
Ze kopen die banken voor 2 tientjes in China, er blijft genoeg marge over om te komen repareren.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:20 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Of je bekijkt het positief: ze hebben het balletje vast voor je aan het rollen gebracht; service die je niet verwacht had.
En wat de 'meeneemformule' betreft: tsja. De marge moet ergens vandaan komen. Als ze voor dat geld ook nog moeten komen opdraven om bij jou de bank weer op te halen, dan kan het natuurlijk nooit uit. Dus imho erg logisch. Wel vervelend, maar het hoort erbij als je je bank bij een discounter koopt.
Ehm ... neequote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Sinds wanneer maakt dat iets uit?
Kosten zijn kosten.
Hier het hele wetsartikel nog voor de volledigheid:
[..]
En die kosten zijn niet te verhalen omdat?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Ehm ... nee![]()
Ik denk niet dat de Shellpomp zegt de rekening wel even naar S&S te zullen sturen nadat je je kar hebt volgegooid met euro95 ...![]()
Omdat ze niet door S&S in rekening worden gebracht.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En die kosten zijn niet te verhalen omdat?
Ik zie alleen staan bij aflevering, dat is iets anders dan een paar maanden na levering toch?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Sinds wanneer maakt dat iets uit?
Kosten zijn kosten.
Hier het hele wetsartikel nog voor de volledigheid:
[..]
Het gaat om lid 2.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:06 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik zie alleen staan bij aflevering, dat is iets anders dan een paar maanden na levering toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |