abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114004735
En het is zover.

Mijn bankstel, gekocht bij <bedrijf> in januari, is kapot. Welk bedrijf dit is, kunnen jullie denk ik wel raden, als ik het over een bankstel heb. De naad heeft losgelaten of iets dergelijks. Naar mijn idee is dit gewoon te strak "gemonteerd" waardoor het nu is losgeraakt. Het enige dat wij doen op die bank is ZITTEN. Erop staan doen we niet en verdere rare dingen ook niet.

Foto: http://i50.tinypic.com/2q16nbc.jpg

Nu is mijn ervaring bij <bedrijf> vooralsnog goed. Echter, afgelopen zaterdag heb ik met het filiaal gebeld waar ik de bank bij heb gekocht, en die vertelden me dat ik een brief zou moeten sturen naar "Service Nederland" te Deventer. Ik neem aan dat ik dat hier wel mag neerzetten.

In ieder geval, ik weet niet precies wat het beste is om nu te doen. Ik heb namelijk nog eens wat meer op google gezocht hierover.

- Ik kan doen wat ze van mij verlangen, contact opnemen met "Service Nederland".
- Ik kan teruggaan naar de winkel zelf en een oplossing eisen.
- Ik kan.. vul maar in.

Nu is het zo dat ik waarschijnlijk dat bankstel terug mag brengen naar het filiaal. Dit op zich zou ik nog niet eens zo erg vinden, echter heb ik gewoon liever dat ze het ding komen repareren of ophalen. Wat ik uiteraard gewoon wil, is een bankstel zonder schade.

Iemand persoonlijke ervaringen? En wat zou jij zelf doen? Een nette brief sturen of toch een wat meer boze brief? Wat helpt het beste bij dit bedrijf?

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

PS. En nee, ik heb niet op google gekeken VOORDAT ik het bankstel had aangeschaft. En nee, ik heb hier gekocht omdat ik een reclame folder in de bus kreeg en ik op dat moment toch al op zoek was naar een bankstel, omdat ik samen ging wonen. Ik had dus geen geld voor een "goed bankstel". Mijn vraag is nu alleen, wat is het beste om te doen?
pi_114004836
Ik zou zelf denk ik beginnen met terug gaan naar de winkel en het verhaal uitleggen.

Als dat niets opleverd.. en ik lees nu dat zij jou adviseren naar dat service gedoe te schrijven.

Dan begin je daar dus mee.

Daarna verder kijken.
pi_114005013
En sowieso, met stroop vang je meer vliegen dan met azijn.
Boos worden kan altijd nog.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_114005297
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En sowieso, met stroop vang je meer vliegen dan met azijn.
Boos worden kan altijd nog.
Precies, dit dacht ik zelf ook al.
pi_114005326
Wettelijk gezien hoef jij alleen maar naar de vestiging waar jij het product gekocht hebt, waarna zij de rest moeten uitzoeken.
Het kan echter zijn dat het via andere wegen sneller gaat (denk hierbij aan een telefoon die defect is. je kan hem opsturen naar de winkel, of direct door de reparateur laten ophalen).

Een brief schrijven naar het hoofdkantoor klinkt mij in de oren alsof het heeeel lang gaat duren. Kan je dat hoofdkantoor niet bellen?

En als eerder gezegd: blijf gewoon vriendelijk. Tuurlijk zijn er veel klachten over dit bedrijf, maar het zal ook wel eens goed gaan.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:01:48 #6
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114005769
In eerste instantie, terug naar de winkel waar je de bank hebt gekocht en een-en-ander vriendelijk voorleggen. Je hebt recht op een deugdelijk product, en na zes maanden al een loslatende naad lijkt mij niet conform de verwachtingen. De winkel kan het volgende doen: 1) aanbieden te repareren, als dat niet lukt 2) vervangen door een vergelijkbaar produkt, en als ook dat niet lukt, 3) je het geld terugbetalen.
Wettelijk gezien moet de winkel het oplossen, laat je dus niet afschepen met het schrijven van brieven naar het hoofdkantoor. Dat kan altijd later nog, mocht je er met de winkel niet uitkomen.

Succes!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_114009785
De winkel instappen als het lekker druk is, op de counter gaan zitten en zeggen dat je pas vertrekt als ze je een fatsoenlijke oplossing bieden.

Bovenstaande natuurlijk pas doen al je het eerst netjes hebt geprobeerd.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 12 juli 2012 @ 03:47:20 #8
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114095458
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:26 schreef DroogDok het volgende:
De winkel instappen als het lekker druk is, op de counter gaan zitten en zeggen dat je pas vertrekt als ze je een fatsoenlijke oplossing bieden.

Bovenstaande natuurlijk pas doen al je het eerst netjes hebt geprobeerd.
Haha, inderdaad, ik heb mijn cliënten ook altijd aangeraden om om 16:00 uur op zaterdagmiddag langs te gaan in de mediamarkt/kruitvat/welke-keten-dan-ook om te gaan klagen - werkt prima inderdaad. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:23:43 #9
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_114097607
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:30 schreef RonB1985 het volgende:
Nu is het zo dat ik waarschijnlijk dat bankstel terug mag brengen naar het filiaal. Dit op zich zou ik nog niet eens zo erg vinden, echter heb ik gewoon liever dat ze het ding komen repareren of ophalen.
Persoonlijk zou ik dat dan doen. Als dat hun oplossing is, prima.

Kijk, als ze 'm komen repareren, dan heb je kans dat het van kwaad tot erger wordt. Nu kun je van dat pokke-ding af.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_114710404
Ik heb nu een brief gekregen (gisteren in de bus), waarin staat dat "conform hun meeneemwinkelformule" de bank naar hun toe moet worden gebracht. Het eerste leugen is binnen, namelijk wanneer ik belde hebben ze mij verteld een brief te sturen naar dit of dat bedrijf, welke gaan beoordelen of ze langskomen of dat ik hem langs moet brengen. En nu moet het zo zijn dat, "conform hun meeneem formule", ik de bank moet langsbrengen. Prima, maar zeg me dat dan meteen in plaats van valse verwachtingen te scheppen aan de telefoon omdat je geen zin in gezeur hebt. Echter, dit is nog niks..

De bank naar hun toe brengen, kan maar op 1 dag, namelijk op 30 juli. Hallo, dan moet ik werken, en ik kan wel een halve dag verlof nemen, maar ik kan geen 3-zits bank uit een appartement waar ik op 3 hoog woon, in mijn uppie naar beneden slepen. En nog mooier ik moet nog eerst hun bijgeleverde "coupon" compleet invullen en dan schriftelijk naar hun terugzenden binnen 5 dagen, gezien hun planning. Mooi, dus ik doe hem vandaag op de bus, en dan hebben ze hem dinsdag binnen, en dan ga ik terug in de tijd om op maandag 30 juli de bank te brengen.

Gelukkig kent een collega iemand die daar werkt, dus ik ga mijn collega vragen om morgen samen met mij naar die winkel te gaan om dit op te lossen. Mocht dat niet werken, dan ga ik hier om advies vragen om een mooie brief op te stellen, want dit is echt amateuristisch zeg..
pi_114710441
Alle kosten die jij moet maken om die bank bij hun te brengen gewoon op hun verhalen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 27 juli 2012 @ 10:20:16 #12
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_114711555
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 09:27 schreef RonB1985 het volgende:
Ik heb nu een brief gekregen (gisteren in de bus), waarin staat dat "conform hun meeneemwinkelformule" de bank naar hun toe moet worden gebracht. Het eerste leugen is binnen, namelijk wanneer ik belde hebben ze mij verteld een brief te sturen naar dit of dat bedrijf, welke gaan beoordelen of ze langskomen of dat ik hem langs moet brengen. En nu moet het zo zijn dat, "conform hun meeneem formule", ik de bank moet langsbrengen. Prima, maar zeg me dat dan meteen in plaats van valse verwachtingen te scheppen aan de telefoon omdat je geen zin in gezeur hebt. Echter, dit is nog niks..

Of je bekijkt het positief: ze hebben het balletje vast voor je aan het rollen gebracht; service die je niet verwacht had.

En wat de 'meeneemformule' betreft: tsja. De marge moet ergens vandaan komen. Als ze voor dat geld ook nog moeten komen opdraven om bij jou de bank weer op te halen, dan kan het natuurlijk nooit uit. Dus imho erg logisch. Wel vervelend, maar het hoort erbij als je je bank bij een discounter koopt.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_114711918
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 09:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Alle kosten die jij moet maken om die bank bij hun te brengen gewoon op hun verhalen.
En op welke basis zou dat vergoed moeten worden?

Als je een tandenborstel koopt die niet goed is komen ze ook niet van C1000 naar je huis gereden hoor. Je weet bij voorbaat dat je bij deze winkel zelf terug moet komen, daar moet je niet over piepen.
pi_114712730
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 10:35 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

En op welke basis zou dat vergoed moeten worden?

Ik ga even voor je zoeken
(Of Rinus moet eerder zijn)

Edit. INB4 Rinus

Hier dus.

[ Bericht 9% gewijzigd door Kapt-Ruigbaard op 27-07-2012 11:10:40 ]
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_114713075
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 11:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik ga even voor je zoeken
(Of Rinus moet eerder zijn)

Edit. INB4 Rinus

Hier dus.
Sinds wanneer is S&S een webwinkel?
pi_114713127
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 10:20 schreef ElisaB het volgende:

[..]
En wat de 'meeneemformule' betreft: tsja. De marge moet ergens vandaan komen. Als ze voor dat geld ook nog moeten komen opdraven om bij jou de bank weer op te halen, dan kan het natuurlijk nooit uit. Dus imho erg logisch.
Logisch? Sorry? Sinds wanneer moet de klant de dupe zijn van een defect product? Als ze direct een goede bank hadden gemaakt, dan was dat nog minder ten koste gegaan van de marge.
pi_114713268
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 11:17 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Sinds wanneer is S&S een webwinkel?
Sinds wanneer maakt dat iets uit?
Kosten zijn kosten.

Hier het hele wetsartikel nog voor de volledigheid:

quote:
Artikel 21
1Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
aaflevering van het ontbrekende;
bherstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
cvervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
2De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
3De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.
4Bij een consumentenkoop komt de koper in afwijking van lid 1 slechts dan geen herstel of vervanging van de afgeleverde zaak toe indien herstel of vervanging onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.
5Herstel of vervanging kan bij een consumentenkoop van de verkoper niet gevergd worden indien de kosten daarvan in geen verhouding staan tot de kosten van uitoefening van een ander recht of een andere vordering die de koper toekomt, gelet op de waarde van de zaak indien zij aan de overeenkomst zou beantwoorden, de mate van afwijking van het overeengekomene en de vraag of de uitoefening van een ander recht of een andere vordering geen ernstige overlast voor de koper veroorzaakt.
6 Indien bij een consumentenkoop de verkoper niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe door de koper schriftelijk is aangemaand, aan zijn verplichting tot herstel van de afgeleverde zaak heeft voldaan, is de koper bevoegd het herstel door een derde te doen plaatsvinden en de kosten daarvan op de verkoper te verhalen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 27 juli 2012 @ 11:33:28 #18
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_114713641
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 10:20 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Of je bekijkt het positief: ze hebben het balletje vast voor je aan het rollen gebracht; service die je niet verwacht had.

En wat de 'meeneemformule' betreft: tsja. De marge moet ergens vandaan komen. Als ze voor dat geld ook nog moeten komen opdraven om bij jou de bank weer op te halen, dan kan het natuurlijk nooit uit. Dus imho erg logisch. Wel vervelend, maar het hoort erbij als je je bank bij een discounter koopt.
Ze kopen die banken voor 2 tientjes in China, er blijft genoeg marge over om te komen repareren.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  PR/Manusje van alles vrijdag 27 juli 2012 @ 11:36:33 #19
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_114713753
Maar ts, wat denk je, dat ze die bank bij je thuis komen maken?

Bel ze op en zeg dat je de 30ste neit gaat halen. Kom zelf met een alternatief en regel het. Je kan ze wel tegen gaan werken. Maar dat helpt weinig.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_114714292
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 11:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Sinds wanneer maakt dat iets uit?
Kosten zijn kosten.

Hier het hele wetsartikel nog voor de volledigheid:

[..]

Ehm ... nee :')

Ik denk niet dat de Shellpomp zegt de rekening wel even naar S&S te zullen sturen nadat je je kar hebt volgegooid met euro95 ... :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_114714483
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 11:51 schreef r_one het volgende:

[..]

Ehm ... nee :')

Ik denk niet dat de Shellpomp zegt de rekening wel even naar S&S te zullen sturen nadat je je kar hebt volgegooid met euro95 ... :')
En die kosten zijn niet te verhalen omdat?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_114714760
Geen idee wat S&S is maar art 21 bw 7 meldt gewoon dat je kosteloos herstel/vervanging mag eisen.

Dit houdt in dat de winkel het product bij jou komt ophalen. Doen ze dat niet, dan mag je de kosten in rekening brengen die je moet maken om het aangekochte naar hun te retourneren. Dat zal misschien iets van een euro of 50 zijn om een bank te vervoeren, als het niet meer is.
pi_114714768
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 11:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En die kosten zijn niet te verhalen omdat?
Omdat ze niet door S&S in rekening worden gebracht.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_114714870
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 11:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Sinds wanneer maakt dat iets uit?
Kosten zijn kosten.

Hier het hele wetsartikel nog voor de volledigheid:

[..]

Ik zie alleen staan bij aflevering, dat is iets anders dan een paar maanden na levering toch?
pi_114714891
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 12:06 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik zie alleen staan bij aflevering, dat is iets anders dan een paar maanden na levering toch?
Het gaat om lid 2.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')