trololol!!quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:41 schreef onlogisch het volgende:
Wat een fucking debiel ben je dan ook hé. Even het leven van die machinist om zeep helpen. Die moet dit de rest van zijn leven met zich mee dragen.
Wat een held ben je dan...
hopelijk verhaalt de NS de schade op de nabestaanden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:25 schreef gosschalks het volgende:
[..]
De "dus" was al vrij duidelijk. Het was overigens niet om op een of andere manier te relativeren.
Maar alles wat gezegd kon worden over dit onderwerp is nu onderhand wel gezegd, beter laten we het rusten. Sterkte voor Jermaine's familie en vrienden (niet dat ze dit zullen lezen), en ook voor de (onvrijwillig) andere betrokkenen.
Dit zou een goede wet zijn.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hopelijk verhaalt de NS de schade op de nabestaanden.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dit zou een goede wet zijn.
Gewoon 10.000 euro boete.
Gebeurt dus al (althans in belgië)quote:Bron: http://werkgroepverder.xsbb.nl/viewtopic.php?f=33&t=781145
Bij een zelfdoding wordt er een dossier geopend bij de NMBS.
Er vertrekt een brief naar de nabestaanden met de vraag naar info over de afgesloten verzekeringen.
Als er een verzekering is, schrijft de NMBS de familiale verzekering aan met de vraag om de schade te betalen.
Meestal antwoordt de verzekering dat ze nog moeten wachten op een kopie van het strafdossier voor ze kunnen beslissen of ze tussenkomen of niet.
(in de meeste polissen is immers tussenkomst uitgesloten wanneer blijkt dat het slachtoffer onder invloed was van verdovende middelen of van alcohol)
Wanneer de verzekering tussenkomt zullen zij de schade betalen aan de NMBS: de nabestaanden moeten dan enkel de franchise betalen (meestal rond de 200 ¤: nakijken in polis)
Wanneer de verzekering tussenkomst weigert:
De NMBS zal dan vaak beslissen een rechtszaak aan te spannen tegen de verzekeringsmaatschappij.
De rechtbank zal dan een uitspraak doen of de verzekering moet tussenkomen of niet.
Wanneer de verzekering niet tussenkomt en ook niet moet tussenkomen zal de NMBS de nalatenschap aanspreken om de schade terug te vorderen.
Uit de praktijk blijkt dat de NMBS enkel terugvordert op een roerende goederen, men houdt bij de terugvordering ook rekening met de financiële situatie van de mensen.
Alleszins is het veilig dat nabestaanden de nalatenschap aanvaarden onder voorrecht van boedelbeschrijving.
Zo heeft men de gelegenheid dat men kan wachten op duidelijkheid rond de hoegrootheid van het bedrag dat de NMBS zou terugvorderen om dan te beslissen of ze de nalatenschap aanvaarden of niet.
Hopelijk is dit een beetje duidelijk?
En terecht. Er zou een vaste boete moeten komen van ¤ 10.000,- of ¤ 50.000,-. Ik weet dan zeker dat je zoiets niet doet.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
[..]
Gebeurt dus al (althans in belgië).
Dus naast het feit dat ie de machinist traumatiseert worden de kosten voor slachofferhulp en het schoonmaken netjes van de nalatenschap ingehouden.
tuurlijkquote:Op woensdag 11 juli 2012 22:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
En terecht. Er zou een vaste boete moeten komen van ¤ 10.000,- of ¤ 50.000,-. Ik weet dan zeker dat je zoiets niet doet.
Sarcastisch hoop ik, anders ben je wel erg naïef en wereldvreemd.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
En terecht. Er zou een vaste boete moeten komen van ¤ 10.000,- of ¤ 50.000,-. Ik weet dan zeker dat je zoiets niet doet.
Idd, daarom doen mensen mensen ook geen criminelen dingen meer sinds daar boetes opstaan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
mooi toch? dat weerhoudt iemand ervan om zelfmoord te plegen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:23 schreef wuuht het volgende:
wat een onzin zeg de nabestaanden hebben er al problemen mee en dan nog meer
jij snapt er écht niks van hè?quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
mooi toch? dat weerhoudt iemand ervan om zelfmoord te plegen.
jawel hoor, ik weet uit ervaring dat de meeste mensen geen zelfmoord plegen omdat ze hun familie niet willen kwetsen of benadelen. En sowieso is het goed dat mensen die schade toebrengen met hun zelfmoord dat moeten betalen met hun erfenis. Het kan toch niet zo zijn dat de maatschappij moet opdraaien voor de schade omdat een rijke zakenman het effe niet zag zitten.quote:
nog nooit een afscheidsbriefje gelezen zeker. daar staan heel vaak dingen in over de erfenis.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:51 schreef einzeinz het volgende:
Precies of die zelfmoordenaar moert nog iets om zijn erfenis!
hoe kan je nou schade dat word aangericht met zelfmoord nou maken met geldquote:Op woensdag 11 juli 2012 23:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jawel hoor, ik weet uit ervaring dat de meeste mensen geen zelfmoord plegen omdat ze hun familie niet willen kwetsen of benadelen. En sowieso is het goed dat mensen die schade toebrengen met hun zelfmoord dat moeten betalen met hun erfenis. Het kan toch niet zo zijn dat de maatschappij moet opdraaien voor de schade omdat een rijke zakenman het effe niet zag zitten.
de spoorwegen maken kosten om het lijk op te ruimen en om de machinist de nodige nazorg te geven, tevens komen hierdoor diverse goederen te laat en dat kun je dus als schade verhalen op de zelfmoordenaar.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:03 schreef wuuht het volgende:
[..]
hoe kan je nou schade dat word aangericht met zelfmoord nou maken met geld
als je het goed praat ben je nog dommer, zelfs gevaarlijk. want dan heb je nog meer zelfmoorden op je geweten als je niet oplet.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:06 schreef wuuht het volgende:
of dan die mensen die zeggen "wat een zeikkerd hij had geen kutleven". of wat een slechte reden om zelfmoord te plegen. als je dat zegt ben je echt dom
ik denk niet dat de machinist gewond raakt als ie tegen iemand aanrijd hoorquote:Op donderdag 12 juli 2012 00:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
de spoorwegen maken kosten om het lijk op te ruimen en om de machinist de nodige nazorg te geven, tevens komen hierdoor diverse goederen te laat en dat kun je dus als schade verhalen op de zelfmoordenaar.
dat is toch niet tegen mij bedoelt?quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
als je het goed praat ben je nog dommer, zelfs gevaarlijk. want dan heb je nog meer zelfmoorden op je geweten als je niet oplet.
de uren dat ie niet kan werken wegens trauma moeten ook betaald worden.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:08 schreef wuuht het volgende:
[..]
ik denk niet dat de machinist gewond raakt als ie tegen iemand aanrijd hoor
ja ok maar op een 1 of andere manier vind ik het heel lullig om over geldzaken te beginnen als iemand dood is gegaanquote:Op donderdag 12 juli 2012 00:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
de uren dat ie niet kan werken wegens trauma moeten ook betaald worden.
lullig is het altijd, maar dat had jermaine ook kunnen bedenken.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:14 schreef wuuht het volgende:
[..]
ja ok maar op een 1 of andere manier vind ik het heel lullig om over geldzaken te beginnen als iemand dood is gegaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |