quote:
Op dinsdag 10 juli 2012 02:23 schreef CARLAK het volgende:Het zou ook te gek voor woorden zijn als bestaande paden ineens subsidie krijgen omdat ze een lesbisch wandelpad worden genoemd.
nee, er worden soms culturele en ook comerciele activieiten gesteund van allerhande en veelzijdige pluimage; de overheid kan hierbij bv als (co-)sponsor optreden om de organisatie rondom een event te steunen.
dat kunnen soms belangengroepen zijn, soms gewoon bedrijven of lokale groepen.
Soms bv dingen die voor jongeren georganiseert worden, of misschien voor vrijgezelle groningse boeren op zoek naar een partner.
Ook bv natuurmonumenten organiseert bepaalde wandelpaden of specifieke dagen met 'speciale' wandelingen.
Eeveneens gaat er in noord-nederland bv best veel geld om in subsidies voor allerhande toerisme-projecten (water-tourisme, bioparc drenthe, Watercampus, water-alliantie)
Volgens mij is het nogal een goedkoop populistische instelling om nét te doen alsof het enkel lesbische groepen zijn die van zulke ondersteuning kunnen genieten... als je als politieke partij dàn tégen subsidies bent moet je ook consequent _alle_ subsidies voor lokale evenementen afwijzen, wat de VVD in groningen verder niet doet..
Zélf ben ik er wel voor dat de overheid nooit zulke evenemnten voor een te groot del de begroting steunt, laat bv deze eerst maar sponsoren werven onder lokale ondernemers, bedrrijfsleven of bv ook inkomsten vanuit hun eigen doelgroep werven en dàn kan de overheid volgens mij best een stukje extra bijdragen aan een initiatief dat al commercieel levensvatbaar is.
Of dat hier het geval is, is me nog onduidelijk, althans lijkt dat geen argument te zijn voor de afwijzing door de VVD.
[ Bericht 1% gewijzigd door RM-rf op 10-07-2012 09:35:38 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25