Bij haar, als ze nu een verzekering afsluit gaan zij niet uitkeren.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:14 schreef Carmy het volgende:
Bij haar, of bij haar aankomende verzekering ?
Dan moet ze ook weer de oude eigenaar contacteren nietwaar?
Bij haar, de auto is niet verzekerd, en aangezien zij nu de eigenaar is is ze daarom zelf verantwoordelijk voor de schade. Daar is niets meer aan te doenquote:Op maandag 9 juli 2012 21:14 schreef Carmy het volgende:
Bij haar, of bij haar aankomende verzekering ?
Dan moet ze ook weer de oude eigenaar contacteren nietwaar?
Het ongeluk mag domme pech zijn, het niet verzekeren van een auto is meer een geval van onverantwoordelijkheid.quote:
Verstandig ja. Weten waarvoor je gaat betalenquote:Op maandag 9 juli 2012 21:25 schreef Carmy het volgende:
Dan is het duidelijk. Bedankt allemaal.
We gaan nu even die kerel opbellen en vragen of we even mogen komen kijken.
Ze is zelf niet uitgestapt na het schampen, dus toch even kijken of hij niet probeert om oude schade te verhalen op haar.
quote:Op maandag 9 juli 2012 21:02 schreef Carmy het volgende:
Het volgende is er aan de hand,
een vriendin van me stapt hier net binnen, ze heeft net 4 uur geleden haar eerste auto gekocht, een tweedehands volkswagentje, en is daar na de aankoop direct mee gaan rijden, zonder een verzekering af te sluiten, hij is wel overgeschreven op haar naam.
Ze heeft bij het uitrijden van een parking een andere auto geschampt en die heeft naar eigen zeggen 2 deuken opgelopen. Ze heeft na de 'aanrijding' gekeken of de desbetreffende auto schade had, en kon zelf niks aan de wagen zien.
Aangezien dit voorval op haar werkplek gebeurde is de eigenaar van de andere wagen binnen verhaal gaan halen en is zo doorverwezen naar haar.
Probleem is dus nu, de man heeft haar uiteraard gecontacteerd, maar ze is niet verzekerd.
Valt dit onder een overlappende verzekering, als ze morgenochtend direct een verzekeringsmaatschappij belt om er een af te sluiten, of zal ze toch de kosten zelf moeten dokken nu?
hoe heeft ze dan in eerste instantie kunnen constateren dat er geen schade is.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:25 schreef Carmy het volgende:
Dan is het duidelijk. Bedankt allemaal.
We gaan nu even die kerel opbellen en vragen of we even mogen komen kijken.
Ze is zelf niet uitgestapt na het schampen, dus toch even kijken of hij niet probeert om oude schade te verhalen op haar.
Nee. Die kan je alleen beboeten op het betreffende moment. Ik neem aan dat die vriendin inmiddels al is verzekerd.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:54 schreef Sandyman het volgende:
En als dit de verzekeringsmolen ingaat, is er dan ook niet nog een redelijke kans dat justitie nog even langskomt voor een boete?
Wees blij dat ze het onderling regelen. Anders kan je verzekering ook nog moeilijk gaan doen bij het aanvragen van een nieuwe verzekering, aangezien mensen die onverzekerd bij een ongeval betrokken zijn geweest op een zwarte lijst terecht kunnen komenquote:Op maandag 9 juli 2012 21:54 schreef Sandyman het volgende:
En als dit de verzekeringsmolen ingaat, is er dan ook niet nog een redelijke kans dat justitie nog even langskomt voor een boete?
Je kunt een auto toch niet met terugwerkende kracht verzekeren?quote:Op maandag 9 juli 2012 22:59 schreef GizartFRL het volgende:
Verzeker de auto per ( datum dat je de auto over hebt geschreven), claim de schade een week later.
Creatief schademelden noemen ze dat.
Dit wil ik niet voorstellen om te doen uiteraard.
Want dat mag niet.
Terugwerkende kracht verzekeren?quote:
Jup. Als ik besluit zaterdags een auto te kopen en ik verzekeren hem maandag, dan is de auto vanaf zaterdag verzekerd.quote:
En dat accepteert te verzekering?quote:Op maandag 9 juli 2012 23:08 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Jup. Als ik besluit zaterdags een auto te kopen en ik verzekeren hem maandag, dan is de auto vanaf zaterdag verzekerd.
De mijne wel.quote:
Politie inschakelen omdat?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 06:18 schreef Dawnbreaker het volgende:
voor de volledigheid kunnen ze beter de politie inschakelen... doosje krijgt dan wel een leuke boete wegens onverzekerd rijdenmaarja, dat is dan ook geheel terecht
quote:Op maandag 9 juli 2012 21:29 schreef CafeRoker het volgende:
Ach, het is erg stom, maar je kunt het wel wat relativeren; onder de 1000 euro loont het zich meestal toch niet om het op te geven als je kijkt naar eigen risico en no claim gezeik.
fixed that.quote:
Die melden de auto waarschijnlijk alleen aan bij de RDW (art.34-melding). Op het moment dat je maandag meldt dat je zaterdag een auto hebt gekocht en je zondag schade hebt, dan kom je er vanzelf achter dat er niet daadwerkelijk dekking isquote:
Ik vind het nog frappanter dat de bestuurder zelf niet eens is uitgestapt om te kijken: ooooh shiiiit ik maak een botsing, hé Pietje, kijk jij eens of er schade is, ik zit net zo lekker in m'n nieuwe wagentje.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 08:52 schreef Scorpie het volgende:
Ik vind het trouwens wel frappant dat de bijrijder geen schade constateerde en de eigenaar wel. Heeft de bijrijder dan met zijn neus gekeken ofzo?
Ja, doei, dat heb ik niet gezegd.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 07:35 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]![]()
Helaas weet je van tevoren niet dat je 'maar' 1000 euro schade gaat maken.
Voor hetzelfde geld had ze iemand aangereden en aansprakelijk gesteld voor letselschade. Geen verzekering? Dan ben je de rest van je leven (!) zuur.
Een auto die je koopt niet verzekerendat is wmb toch wel een grote faal en zéker niet 'te relativeren'. En dan te bedenken dat je een oud polootje toch wel voor zo'n 10 euro/maand WA gedekt hebt.
Dan ben je gewoon een totale achterlijke gladiool. Het telefoontje neemt nog geen 5 minuten in beslag en volgens mij kun bij de meeste maatschappijen ook 's avonds nog bellen.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:22 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het ongeluk mag domme pech zijn, het niet verzekeren van een auto is meer een geval van onverantwoordelijkheid.
Mijn verzekering doet het precies hetzelfde. Particulier op zaterdag een auto kopen (dit heb ik dan overigens wel al aangegeven, dat ik er mee bezig ben. Ander punt is dat ik dan al een auto in de verzekering heb bij hen en die op die dag ook overgeschreven wordt.) en maandag bellen en het is geregeld.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 07:59 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die melden de auto waarschijnlijk alleen aan bij de RDW (art.34-melding). Op het moment dat je maandag meldt dat je zaterdag een auto hebt gekocht en je zondag schade hebt, dan kom je er vanzelf achter dat er niet daadwerkelijk dekking is
ik zou in zo'n situatie toch niet graag maandag moeten bellen met de mededeling dat het toch misgegaan is. Liever vooraf een voorlopige dekking regelen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:09 schreef Casos het volgende:
[..]
Mijn verzekering doet het precies hetzelfde. Particulier op zaterdag een auto kopen (dit heb ik dan overigens wel al aangegeven, dat ik er mee bezig ben. Ander punt is dat ik dan al een auto in de verzekering heb bij hen en die op die dag ook overgeschreven wordt.) en maandag bellen en het is geregeld.
Zoals ik al zei:quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:09 schreef Casos het volgende:
[..]
Mijn verzekering doet het precies hetzelfde. Particulier op zaterdag een auto kopen (dit heb ik dan overigens wel al aangegeven, dat ik er mee bezig ben. Ander punt is dat ik dan al een auto in de verzekering heb bij hen en die op die dag ook overgeschreven wordt.) en maandag bellen en het is geregeld.
quote:Men doet de melding bij de RDW. Zodra blijkt dat er (bijvoorbeeld) op zondag schade is, zou het heel goed kunnen zijn dat er stiekem toch geen dekking is.
Bron?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:15 schreef kovenant het volgende:
volgens mij heb je 12 uur de tijd om een verzekering te regelen bij aanschaf van een mobiel die volgens wet verzekerd moet zijn om openbare weg te rijden .
Nog nooit van internet gehoord?quote:Op maandag 9 juli 2012 21:09 schreef Carmy het volgende:
Jep, heb haar ook duidelijk gemaakt dat ze voor ze ging rijden telefonisch zichzelf moest verzekeren, maar omdat de vorige eigenaar haar iets vertelde over een overlapping heeft ze dat niet gedaan (en wellicht omdat ze hem na kantooruren had gekocht en dacht dat dat niet mogelijk was)
Klopt. 14dagen wettelijk narisico. Maar de oude verzekeraar gaat het alsnog claimen bij de nieuwe eigenaar.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:07 schreef Carmy het volgende:
De vorige eigenaar van de auto vertelde ons (ik was mee toen ze ging kijken) dat er iets was als een overlapping tussen 2 verzekeringen, is dit dan gewoon klinklare onzin?
Het is redelijk opgelost.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:30 schreef Carmy het volgende:
Het is inmiddels redelijk opgelost. Ze heeft gisteren de eigenaar van de auto gebeld en meegesproken en neemt morgen contact op met de vorige eigenaar van de auto, dit gaat nog via zijn verzekering, waarna hij het geld op haar zal verhalen.
En dat weet dat de vorige eigenaar ook? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij hieraan wil meewerken.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:30 schreef Carmy het volgende:
Het is inmiddels redelijk opgelost. Ze heeft gisteren de eigenaar van de auto gebeld en meegesproken en neemt morgen contact op met de vorige eigenaar van de auto, dit gaat nog via zijn verzekering, waarna hij het geld op haar zal verhalen.
En ja, het is inderdaad erg dom van dr. Vooral ook omdat ze zelf niet uitgestapt is - laat staan het gemeld te hebben bij de receptie van het hotel waar ze wat ging drinken.
De vorige eigenaar heeft er niets mee te maken, het loopt alleen via die verzekeringsmaatschappij. Die betalen uit en gaan de schade verhalen op de vriendin van TS.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:22 schreef Dennis101 het volgende:
En dat weet dat de vorige eigenaar ook? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij hieraan wil meewerken.
Nope, verzekeraar gaat het verhalen op TS. Vorige eigenaar heeft er niets mee te maken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:28 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Het is redelijk opgelost.!
Oja, de vorige eigenaar weet nog van niks en kan fluiten naar zijn no-claim. Maargoed dat zijn details natuurlijk.
Vriendin van TS.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:03 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Nope, verzekeraar gaat het verhalen op TS. Vorige eigenaar heeft er niets mee te maken.
Oja 'vriendin' van TSquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |