abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113985443
Het volgende is er aan de hand,

een vriendin van me stapt hier net binnen, ze heeft net 4 uur geleden haar eerste auto gekocht, een tweedehands volkswagentje, en is daar na de aankoop direct mee gaan rijden, zonder een verzekering af te sluiten, hij is wel overgeschreven op haar naam.

Ze heeft bij het uitrijden van een parking een andere auto geschampt en die heeft naar eigen zeggen 2 deuken opgelopen. Ze heeft na de 'aanrijding' gekeken of de desbetreffende auto schade had, en kon zelf niks aan de wagen zien.

Aangezien dit voorval op haar werkplek gebeurde is de eigenaar van de andere wagen binnen verhaal gaan halen en is zo doorverwezen naar haar.

Probleem is dus nu, de man heeft haar uiteraard gecontacteerd, maar ze is niet verzekerd.
Valt dit onder een overlappende verzekering, als ze morgenochtend direct een verzekeringsmaatschappij belt om er een af te sluiten, of zal ze toch de kosten zelf moeten dokken nu?
I won't cross these streets until you hold my hand.
  Redactie Frontpage maandag 9 juli 2012 @ 21:06:59 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_113985764
Helaas (en een beetje dom). Ten tijde van de schade was zij niet verzekerd, dus er is geen verzekeraar die dit vergoed (je kunt een brandend huis nou eenmaal niet verzekeren)

Ze zal dit gewoon zelf moeten betalen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_113985813
De vorige eigenaar van de auto vertelde ons (ik was mee toen ze ging kijken) dat er iets was als een overlapping tussen 2 verzekeringen, is dit dan gewoon klinklare onzin?
  maandag 9 juli 2012 @ 21:08:38 #4
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_113985873
Zij zal zelf moeten gaan dokken; de verzekering gaat dit niet vergoeden omdat ze ten tijde van het ongeval niet verzekerd was.

Een autoverzekering kun je vooraf of zelf telefonisch on the spot afsluiten. Vreemd dat ze onverzekerd is gaan rijden. Gaat een hoop gezeik geven....

edit: de vorige eigenaar had gewoon zijn eigen verzekering, het moment dat de auto overgeschreven werd, was hij niet meer aansprakelijk, maar zij, als nieuwe eigenaar.
Mogelijk bedoelde hij dat zij bij zijn oude maatschappij het voertuig tijdelijk had kunnen verzekeren?
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_113985924
Jep, heb haar ook duidelijk gemaakt dat ze voor ze ging rijden telefonisch zichzelf moest verzekeren, maar omdat de vorige eigenaar haar iets vertelde over een overlapping heeft ze dat niet gedaan (en wellicht omdat ze hem na kantooruren had gekocht en dacht dat dat niet mogelijk was)
  maandag 9 juli 2012 @ 21:13:26 #6
8069 B4tman_DH
 To the Bat.....
pi_113986151
De verzekering van de oude eigenaar gaat de tegenpartij betalen en het geld bij haar innen.
pi_113986194
Bij haar, of bij haar aankomende verzekering ?
Dan moet ze ook weer de oude eigenaar contacteren nietwaar?
  maandag 9 juli 2012 @ 21:14:59 #8
180174 Diemux
People vs Me
pi_113986226
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:14 schreef Carmy het volgende:
Bij haar, als ze nu een verzekering afsluit gaan zij niet uitkeren.
pi_113986266
Ok duidelijk. Gewoon domme pech dus.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:16:29 #10
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_113986311
Er is het zogenaamde narisico. In principe geldt dat een verzekeringsmaatschappij die een WAM-dekking op een voertuig verleent, nog zestien dagen na het beëindigen van die verzekering aangesproken kan worden voor schade die is veroorzaakt na het beëindigen van de verzekering. Dat geldt zolang er nog geen nieuwe verzekering voor het voertuig is afgesloten, natuurlijk.

Uiteraard betekent dat niet dat die verzekeringsmaatschappij zomaar eventjes betaalt en het erbij laat zitten, die zal de betaalde kosten ook weer op je vriendin gaan verhalen. Betalen moet ze dus sowieso - het narisico geldt alleen zodat de schadelijdende partij in deze situatie dus in elk geval niet zonder vergoeding komt te zitten.

Of er in dit geval sprake is van een geldend narisico, ligt er dus maar net aan wanneer de vorige WAM-verzekering is beëindigd en hoe lang het voertuig in de bedrijfsvoorraad-verzekering van de dealer heeft gestaan.
pi_113986353
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:14 schreef Carmy het volgende:
Bij haar, de auto is niet verzekerd, en aangezien zij nu de eigenaar is is ze daarom zelf verantwoordelijk voor de schade. Daar is niets meer aan te doen :)
pi_113986661
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:15 schreef Carmy het volgende:
Het ongeluk mag domme pech zijn, het niet verzekeren van een auto is meer een geval van onverantwoordelijkheid.
pi_113986825
Dan is het duidelijk. Bedankt allemaal.

We gaan nu even die kerel opbellen en vragen of we even mogen komen kijken.
Ze is zelf niet uitgestapt na het schampen, dus toch even kijken of hij niet probeert om oude schade te verhalen op haar.
pi_113986965
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:25 schreef Carmy het volgende:

Ze is zelf niet uitgestapt na het schampen, dus toch even kijken of hij niet probeert om oude schade te verhalen op haar.
Verstandig ja. Weten waarvoor je gaat betalen :)
pi_113987021
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:02 schreef Carmy het volgende:
Het volgende is er aan de hand,

een vriendin van me stapt hier net binnen, ze heeft net 4 uur geleden haar eerste auto gekocht, een tweedehands volkswagentje, en is daar na de aankoop direct mee gaan rijden, zonder een verzekering af te sluiten, hij is wel overgeschreven op haar naam.

Ze heeft bij het uitrijden van een parking een andere auto geschampt en die heeft naar eigen zeggen 2 deuken opgelopen. Ze heeft na de 'aanrijding' gekeken of de desbetreffende auto schade had, en kon zelf niks aan de wagen zien.

Aangezien dit voorval op haar werkplek gebeurde is de eigenaar van de andere wagen binnen verhaal gaan halen en is zo doorverwezen naar haar.

Probleem is dus nu, de man heeft haar uiteraard gecontacteerd, maar ze is niet verzekerd.
Valt dit onder een overlappende verzekering, als ze morgenochtend direct een verzekeringsmaatschappij belt om er een af te sluiten, of zal ze toch de kosten zelf moeten dokken nu?
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:25 schreef Carmy het volgende:

hoe heeft ze dan in eerste instantie kunnen constateren dat er geen schade is.
ook geen foto's gemaakt zeker?
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_113987055
Ach, het is erg stom, maar je kunt het wel wat relativeren; onder de 1000 euro loont het zich meestal toch niet om het op te geven als je kijkt naar eigen risico en no claim gezeik.
pi_113987195
De jongen die naast haar zat is gaan kijken maar heeft niks kunnen constateren.
En nee, geen fotos uiteraard...
pi_113987338
Schade is niet altijd zichtbaar, maar je kunt wel eisen dat hij een schaderapport overhandigt van een erkend schadehersteller inclusief kosten zodat ze weet wat ze kwijt is.
  maandag 9 juli 2012 @ 21:50:13 #19
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_113988175
Wees maar blij dat ze niemand heeft aangereden :X
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 9 juli 2012 @ 21:54:27 #20
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_113988346
En als dit de verzekeringsmolen ingaat, is er dan ook niet nog een redelijke kans dat justitie nog even langskomt voor een boete?
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_113989485
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:54 schreef Sandyman het volgende:
En als dit de verzekeringsmolen ingaat, is er dan ook niet nog een redelijke kans dat justitie nog even langskomt voor een boete?
Nee. Die kan je alleen beboeten op het betreffende moment. Ik neem aan dat die vriendin inmiddels al is verzekerd.
pi_113991760
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:54 schreef Sandyman het volgende:
Wees blij dat ze het onderling regelen. Anders kan je verzekering ook nog moeilijk gaan doen bij het aanvragen van een nieuwe verzekering, aangezien mensen die onverzekerd bij een ongeval betrokken zijn geweest op een zwarte lijst terecht kunnen komen :')
  maandag 9 juli 2012 @ 22:59:13 #23
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_113991990
nee

[ Bericht 98% gewijzigd door Five_Horizons op 10-07-2012 07:58:29 ]
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_113992059
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:59 schreef GizartFRL het volgende:
Verzeker de auto per ( datum dat je de auto over hebt geschreven), claim de schade een week later.
Creatief schademelden noemen ze dat. ;)

Dit wil ik niet voorstellen om te doen uiteraard. ;)
Want dat mag niet.
Je kunt een auto toch niet met terugwerkende kracht verzekeren?
pi_113992169
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:59 schreef GizartFRL het volgende:
edit
Terugwerkende kracht verzekeren?

[ Bericht 22% gewijzigd door Five_Horizons op 10-07-2012 07:58:37 ]
  maandag 9 juli 2012 @ 23:08:27 #26
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_113992509
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:02 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Terugwerkende kracht verzekeren?
Jup. Als ik besluit zaterdags een auto te kopen en ik verzekeren hem maandag, dan is de auto vanaf zaterdag verzekerd.
pi_113992767
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:08 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Jup. Als ik besluit zaterdags een auto te kopen en ik verzekeren hem maandag, dan is de auto vanaf zaterdag verzekerd.
En dat accepteert te verzekering? :)
  maandag 9 juli 2012 @ 23:13:57 #28
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_113992860
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:12 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

De mijne wel. :Y
Maar die maakt er ook geen probleem van als ik een auto 1 dag in dekking moet hebben voor bijv RDW bezoek of ophalen om daarna thuis te schorsen. :)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 06:18:48 #29
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_114000039
voor de volledigheid kunnen ze beter de politie inschakelen... doosje krijgt dan wel een leuke boete wegens onverzekerd rijden :) maarja, dat is dan ook geheel terecht
<hr>
pi_114000173
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 06:18 schreef Dawnbreaker het volgende:
voor de volledigheid kunnen ze beter de politie inschakelen... doosje krijgt dan wel een leuke boete wegens onverzekerd rijden :) maarja, dat is dan ook geheel terecht
Politie inschakelen omdat? :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 10 juli 2012 @ 07:35:25 #31
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_114000296
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:29 schreef CafeRoker het volgende:
Ach, het is erg stom, maar je kunt het wel wat relativeren; onder de 1000 euro loont het zich meestal toch niet om het op te geven als je kijkt naar eigen risico en no claim gezeik.
:')
Helaas weet je van tevoren niet dat je 'maar' 1000 euro schade gaat maken.
Voor hetzelfde geld had ze iemand aangereden en aansprakelijk gesteld voor letselschade. Geen verzekering? Dan ben je de rest van je leven (!) zuur.

Een auto die je koopt niet verzekeren :') dat is wmb toch wel een grote faal en zéker niet 'te relativeren'. En dan te bedenken dat je een oud polootje toch wel voor zo'n 10 euro/maand WA gedekt hebt.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 07:36:28 #32
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_114000300
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:15 schreef Carmy het volgende:
fixed that.

Je gaat toch nooit met een auto rijden waarvan je weet dat die niet verzekerd is.
Terecht ook dat ze zelf moet betalen.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_114000481
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:12 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Die melden de auto waarschijnlijk alleen aan bij de RDW (art.34-melding). Op het moment dat je maandag meldt dat je zaterdag een auto hebt gekocht en je zondag schade hebt, dan kom je er vanzelf achter dat er niet daadwerkelijk dekking is :')
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_114001013
Ik vind het trouwens wel frappant dat de bijrijder geen schade constateerde en de eigenaar wel. Heeft de bijrijder dan met zijn neus gekeken ofzo?
pi_114001061
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 08:52 schreef Scorpie het volgende:
Ik vind het trouwens wel frappant dat de bijrijder geen schade constateerde en de eigenaar wel. Heeft de bijrijder dan met zijn neus gekeken ofzo?
Ik vind het nog frappanter dat de bestuurder zelf niet eens is uitgestapt om te kijken: ooooh shiiiit ik maak een botsing, hé Pietje, kijk jij eens of er schade is, ik zit net zo lekker in m'n nieuwe wagentje.

Maar, ik vind het nóg frappanter dat je zo dom bent om onverzekerd rond te rijden. Als je voor het eerst een auto koopt ga je toch eerst kijken wat je allemaal moet regelen? Ipv op de mooie blauwe ogen van de verkoper te vertrouwen.
pi_114001162
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 07:35 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

:')
Helaas weet je van tevoren niet dat je 'maar' 1000 euro schade gaat maken.
Voor hetzelfde geld had ze iemand aangereden en aansprakelijk gesteld voor letselschade. Geen verzekering? Dan ben je de rest van je leven (!) zuur.

Een auto die je koopt niet verzekeren :') dat is wmb toch wel een grote faal en zéker niet 'te relativeren'. En dan te bedenken dat je een oud polootje toch wel voor zo'n 10 euro/maand WA gedekt hebt.
Ja, doei, dat heb ik niet gezegd. :N

Ze heeft in dit geval geluk gehad en mag zich ermee troosten dat ze in dit geval bij een dergelijke schade toch niet veel aan de verzekering gehad zou hebben, dus het leergeld valt ook nog mee.

Dan heb ik het naast het onverzekerd rijden nog niet over doorrijden na een ongeluk, waar ze ook nog aardig wat trammelant mee kan krijgen.
pi_114001223
quote:
14s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:22 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het ongeluk mag domme pech zijn, het niet verzekeren van een auto is meer een geval van onverantwoordelijkheid.
Dan ben je gewoon een totale achterlijke gladiool. Het telefoontje neemt nog geen 5 minuten in beslag en volgens mij kun bij de meeste maatschappijen ook 's avonds nog bellen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_114001265
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 07:59 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Die melden de auto waarschijnlijk alleen aan bij de RDW (art.34-melding). Op het moment dat je maandag meldt dat je zaterdag een auto hebt gekocht en je zondag schade hebt, dan kom je er vanzelf achter dat er niet daadwerkelijk dekking is :')
Mijn verzekering doet het precies hetzelfde. Particulier op zaterdag een auto kopen (dit heb ik dan overigens wel al aangegeven, dat ik er mee bezig ben. Ander punt is dat ik dan al een auto in de verzekering heb bij hen en die op die dag ook overgeschreven wordt.) en maandag bellen en het is geregeld.
  Redactie Frontpage dinsdag 10 juli 2012 @ 09:11:32 #39
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_114001292
Dom. Je moet een verzekering afsluiten voordat je wegrijd. Dat kan gewoon direct telefonisch (tenminste, in Nederland - door je gebruik van het woord parking lijkt het alsof je Vlaams bent?).

Ze zal alles zelf moeten betalen dus.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_114001317
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 09:09 schreef Casos het volgende:

[..]

Mijn verzekering doet het precies hetzelfde. Particulier op zaterdag een auto kopen (dit heb ik dan overigens wel al aangegeven, dat ik er mee bezig ben. Ander punt is dat ik dan al een auto in de verzekering heb bij hen en die op die dag ook overgeschreven wordt.) en maandag bellen en het is geregeld.
ik zou in zo'n situatie toch niet graag maandag moeten bellen met de mededeling dat het toch misgegaan is. Liever vooraf een voorlopige dekking regelen.
pi_114001356
volgens mij heb je 12 uur de tijd om een verzekering te regelen bij aanschaf van een mobiel die volgens wet verzekerd moet zijn om openbare weg te rijden .
pi_114001432
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 09:09 schreef Casos het volgende:

[..]

Zoals ik al zei:

quote:
Men doet de melding bij de RDW. Zodra blijkt dat er (bijvoorbeeld) op zondag schade is, zou het heel goed kunnen zijn dat er stiekem toch geen dekking is.
pi_114001442
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 09:15 schreef kovenant het volgende:
volgens mij heb je 12 uur de tijd om een verzekering te regelen bij aanschaf van een mobiel die volgens wet verzekerd moet zijn om openbare weg te rijden .
Bron? :)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:31:21 #44
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_114001580
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:09 schreef Carmy het volgende:
Jep, heb haar ook duidelijk gemaakt dat ze voor ze ging rijden telefonisch zichzelf moest verzekeren, maar omdat de vorige eigenaar haar iets vertelde over een overlapping heeft ze dat niet gedaan (en wellicht omdat ze hem na kantooruren had gekocht en dacht dat dat niet mogelijk was)
Nog nooit van internet gehoord?

Maar goed, als de vorige eigenaar van mening is dat er sprake is van overlap dan moet je vriendin dus contact opnemen met de vorige eigenaar.
So we just called him Fred
pi_114033467
Het is inmiddels redelijk opgelost. Ze heeft gisteren de eigenaar van de auto gebeld en meegesproken en neemt morgen contact op met de vorige eigenaar van de auto, dit gaat nog via zijn verzekering, waarna hij het geld op haar zal verhalen.

En ja, het is inderdaad erg dom van dr. Vooral ook omdat ze zelf niet uitgestapt is - laat staan het gemeld te hebben bij de receptie van het hotel waar ze wat ging drinken.
pi_114052646
Oei, nooit zonder verzekering gaan rijden. Denk dat ze blij mag zijn dat er alleen wat lichte blikschade was. Als er sprake was geweest van letsel had ze de rest van haar leven krom kunnen liggen om de schade te betalen.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_114052750
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:07 schreef Carmy het volgende:
De vorige eigenaar van de auto vertelde ons (ik was mee toen ze ging kijken) dat er iets was als een overlapping tussen 2 verzekeringen, is dit dan gewoon klinklare onzin?
Klopt. 14dagen wettelijk narisico. Maar de oude verzekeraar gaat het alsnog claimen bij de nieuwe eigenaar.

(onverzekerd rijden is strafbaar en dus een misdrijf en ik wens haar veel succes met het vinden van een nieuwe verzekeraar)
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_114053266
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:30 schreef Carmy het volgende:
Het is inmiddels redelijk opgelost. Ze heeft gisteren de eigenaar van de auto gebeld en meegesproken en neemt morgen contact op met de vorige eigenaar van de auto, dit gaat nog via zijn verzekering, waarna hij het geld op haar zal verhalen.
Het is redelijk opgelost. :') !

Oja, de vorige eigenaar weet nog van niks en kan fluiten naar zijn no-claim. Maargoed dat zijn details natuurlijk.
pi_114055135
voor de volgende aankoop telefoonnummer noteren van de verzekering en bellen, het enige dat ze nodig hebben is het kenteken en de meldcode, dan kan je hem gewoon telefonisch verzekeren, doe ik altijd met mijn (auto) aankopen.
pi_114055413
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:30 schreef Carmy het volgende:

En ja, het is inderdaad erg dom van dr. Vooral ook omdat ze zelf niet uitgestapt is - laat staan het gemeld te hebben bij de receptie van het hotel waar ze wat ging drinken.
En dat weet dat de vorige eigenaar ook? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij hieraan wil meewerken.
  woensdag 11 juli 2012 @ 12:47:46 #51
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_114056431
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2012 12:22 schreef Dennis101 het volgende:
En dat weet dat de vorige eigenaar ook? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij hieraan wil meewerken.
De vorige eigenaar heeft er niets mee te maken, het loopt alleen via die verzekeringsmaatschappij. Die betalen uit en gaan de schade verhalen op de vriendin van TS.
pi_114057060
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:28 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Het is redelijk opgelost. :') !

Oja, de vorige eigenaar weet nog van niks en kan fluiten naar zijn no-claim. Maargoed dat zijn details natuurlijk.
Nope, verzekeraar gaat het verhalen op TS. Vorige eigenaar heeft er niets mee te maken.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_114057090
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:03 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Nope, verzekeraar gaat het verhalen op TS. Vorige eigenaar heeft er niets mee te maken.
Vriendin van TS. ;)
pi_114057155
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:03 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Vriendin van TS. ;)
Oja 'vriendin' van TS ;)
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:41:50 #55
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_114058951
Ik zou denken dat je via de verkering genaaid wordt en het beter zelf kunt betalen?
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')