Met dat verschil dat TS al op de "straat" stond en dus voorrang zou moeten hebben krijgen.quote:Op maandag 9 juli 2012 18:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Mijn eerste gevoel zegt dat vooral die vrouw schuldig is. Jij bewoog al, zij kwam uit stilstand. Wel is het zo dat jij natuurlijk ook achteruit reed.
Degene die naar achteren rijdt, moet alle anderen voorlaten. Jullie reden allebei achteruit, dus dat is wat vreemd
Dit ja.quote:Op maandag 9 juli 2012 18:13 schreef spijkerbroek het volgende:
Zij is fout. Ze moet al het andere verkeer voor laten gaan.
Dat zei ik dus ook alquote:Op maandag 9 juli 2012 18:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Met dat verschil dat TS al op de "straat" stond en dus voorrang zou moeten hebben krijgen.
Dan is ze alsnog fout.quote:Op maandag 9 juli 2012 18:53 schreef Kloonhommel het volgende:
Mijn vriendin (die naast me staat) heeft commentaar op de tekening, de auto van B lijkt nog in parkeervak te zitten maar in werkelijkheid was de auto dus 1 meter uit parkeervak gekomen (stond al wel in verhaal) en tot stilstand gekomen tegen mijn portier. de plek van schade klopt iig wel.
Ik parkeer vrijwel altijd met mijn kont in het vak, maar zo en nu dan, zeker nu het ff druk was toen ik er parkeerde zo neergezet.quote:Op maandag 9 juli 2012 19:31 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Waarom parkeer je dan ook als een bejaarde vooruit in?
Ja stom, foto van de schade van beide autos heb ik, maar hoe we stonden toen ze me raakte niet. Niet aan gedacht.quote:
Ik wil ff hier meer over weten, stel dat zij idd zou zeggen dat we beiden tegelijk achteruit gingen, het id toch wel duidelijk dat zij amper ver is gekomen en ik 10 keer verder dan zij was? Kijkt de verzekering hier niet naar? Zoals spijkerbroek al zei, was ik al op "straat" en zij moest nog haar vak uit.quote:Op maandag 9 juli 2012 18:59 schreef kahlie het volgende:
[..]
Dan is ze alsnog fout.
Bewijzen is echter wat anders. Als ze claimt dat jij ook achteruit ging en dat je beiden elkaar achteruit hebt geraakt dan is het volgens mij 50/50.
Redelijk veel, tenzij één van jullie echt duidelijk een verkeersregel heeft genegeerd of geschonden, of tenzij de schade erg hoog ligt. De schadebehandelaars van de verzekeringsmaatschappij zijn immers niet bij het ongeval geweest, en moeten dus aan de hand van jullie verklaringen of die van eventuele getuigen een beeld vormen van wat er gebeurd is.quote:Op maandag 9 juli 2012 19:43 schreef Kloonhommel het volgende:
Tegenparty verklaart wel op schadeformulier dat ze mij niet had gezien en tegen mij botste. Ik weet niet in hoeverre de verzekering iets van onze eigen meningen aantrekt...
Bij mij staat : "ik verliet parkeerplaats en wilde naar voren rijden en toen botste B tegen A." (tsja, had ik het maar nog beter omschreven maar dit is wat er nu staat).quote:Op maandag 9 juli 2012 20:09 schreef Leshy het volgende:
[..]
Redelijk veel, tenzij één van jullie echt duidelijk een verkeersregel heeft genegeerd of geschonden, of tenzij de schade erg hoog ligt. De schadebehandelaars van de verzekeringsmaatschappij zijn immers niet bij het ongeval geweest, en moeten dus aan de hand van jullie verklaringen of die van eventuele getuigen een beeld vormen van wat er gebeurd is.
Wat is er op het schadeformulier daadwerkelijk aangekruist? Als jullie getekend hebben dat alleen zij achteruit reed én zij aangeeft dat ze jou gewoon niet gezien heeft, dan is de zaak waarschijnlijk voor de behandelaar een kwestie van betaling invoeren, dossier sluiten en volgende.
Wat voor formulier heb je ingevuld?quote:Op maandag 9 juli 2012 20:24 schreef Kloonhommel het volgende:
Bij mij staat : "ik verliet parkeerplaats en wilde naar voren rijden en toen botste B tegen A." (tsja, had ik het maar nog beter omschreven maar dit is wat er nu staat).
Ik keek ook om me heen maar er was echt niemand. Mijn vriendin zat echter ook in de auto. Tegenpartij was alleen. Ik heb haar als getuige opgeschreven.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 00:28 schreef Thrasyllus het volgende:
Les 1 bij ongelukken (vooral van die kleine): zoek getuigen en noteer hun telefoonnummer. ZO voorkom je dat je genaaid wordt.
Dat doe ik in 80% van parkeren ook steeds.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 01:18 schreef Leandra het volgende:
Auto B is fout.... maar het grootste probleem zit hem natuurlijk in het feit dat niemand achteruit inparkeert
Dit.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 00:07 schreef HarryP het volgende:
Beide zijn fout, gelijkwaardig ongeval, jouw WA draait op voor de kosten van de tegenpartij. De WA van de tegenpartij draait op voor jouw kosten.
Makkelijk toch... Verzekeren.
Ik had dus moeten verdwijnen als sneeuw voor de zon toen zij achteruit ging? Ik had die ongeluk zelf nooit kunnen voorkomen zoals het op dat moment was (uiteraard had ik andersom kunnen parkeren zoals ik gewoonlijk doe en nog wel meer dingen anders kunnen doen maar het is zo gebeurd) Zij daartegenin als ze in haar spiegels keek zou ze zien dat ik er stond en zij niet naar achteren kon. Ik heb haar niet geraakt maar zij mij.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 07:26 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dit.
Gevoelsmatig is de tegenpartij de 'hoofd'-schuldige, echter, als zij vooruit zou rijden en jij achteruit was het 180 graden gedraaid geweest: dan was jij de pineut.
Beiden rijden achteruit, beiden doen een bijzondere verrichting, beiden moeten al het overige verkeer vóór laten gaan, ongeacht waar het vandaan komt.
Het zal er dus inderdaad op neer komen dat de verzekering van partij A de schade van partij B moet betalen (en partij A dat dientengevolge merkt in no-claim).
ik reed overigens niet achteruit op dat moment. Ik stond stil. De versnelling was al in zijn 1 en op het moment dat ik koppeling los wilde laten werd ik geramd in de zijkant.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 08:01 schreef Worteltjestaart het volgende:
Je hoeft míj er niet van te overtuigen, maar de praktijk leert dat verzekeraars nou eenmaal vaak zo werken. Zij gaan uit van de Wegenverkeerswet waarin staat vermeld, dat je bij achteruitrijden het overige verkeer vóór moet laten gaan. Als beide partijen achteruit rijden, is het normaal dat ze de schade gewoon verdelen.
Je kunt geluk hebben, dat ze je schadeloos stellen vanwege het feit dat jij niets kon doen om een aanrijding te voorkomen. Maar bedenk je ook dat er bij de verzekering waarschijnlijk ook een regel is die stelt dat het goedkoper is een bepaalde claim vast te stellen dan een adviseur meerdere dagen lang in de weer te laten zijn om op de bodem uit te zoeken wat er nou gebeurd is.
Dit staat er. Ik had het anders moeten invullen achteraf gezien. Is ook mijn 1e ongeluk en 1e keer dat ik zoiets invul. Met mijn scooter heb ik 75% noclaim opgebouwd.quote:Op maandag 9 juli 2012 20:24 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Bij mij staat : "ik verliet parkeerplaats en wilde naar voren rijden en toen botste B tegen A." (tsja, had ik het maar nog beter omschreven maar dit is wat er nu staat).
Als je de schade bekijkt, zij achter hoek bumper schade en ik mijn portier, is toch al redelijk duidelijk dat ik op "straat" was.
Wij geloven je natuurlijk op je blauwe ogen, maar dat wordt wel jouw woord tegen dat van de tegenpartij. Het is in ieder geval heel erg moeilijk aan te tonen in zo'n geval. Ik denk ook een gevalletje 50/50, maar hou ons op de hoogte!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 08:43 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
ik reed overigens niet achteruit op dat moment. Ik stond stil. De versnelling was al in zijn 1 en op het moment dat ik koppeling los wilde laten werd ik geramd in de zijkant.
Ik heb bruine ogen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 08:50 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Wij geloven je natuurlijk op je blauwe ogen, maar dat wordt wel jouw woord tegen dat van de tegenpartij. Het is in ieder geval heel erg moeilijk aan te tonen in zo'n geval. Ik denk ook een gevalletje 50/50, maar hou ons op de hoogte!
De schade bewijst dat TS niet tegen de vrouw aan heeft kunnen rijden. Dan zou TS immers schade hebben aan zijn linkerachterkant.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 08:50 schreef Sandyman het volgende:
Wij geloven je natuurlijk op je blauwe ogen, maar dat wordt wel jouw woord tegen dat van de tegenpartij. Het is in ieder geval heel erg moeilijk aan te tonen in zo'n geval. Ik denk ook een gevalletje 50/50, maar hou ons op de hoogte!
Dan zou elke schade waarbij een auto A in de zijkant van een andere auto B rijdt, de schuld van de aanrijding altijd bij A liggen...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:07 schreef spijkerbroek het volgende:
De schade bewijst dat TS niet tegen de vrouw aan heeft kunnen rijden. Dan zou TS immers schade hebben aan zijn linkerachterkant.
Ik bedoel, welke vakjes heb je aangekruist? De verklaring is eigen bewoording, de kruisjes geven de feiten aan.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 08:47 schreef Kloonhommel het volgende:
Dit staat er. Ik had het anders moeten invullen achteraf gezien. Is ook mijn 1e ongeluk en 1e keer dat ik zoiets invul. Met mijn scooter heb ik 75% noclaim opgebouwd.
Nee, want er zijn natuurlijk ook andere omstandigheden.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:11 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dan zou elke schade waarbij een auto A in de zijkant van een andere auto B rijdt, de schuld van de aanrijding altijd bij A liggen...
Tuurlijk, maar jij gaf aan dat TS onschuldig is vanwege het feit dat mevroi in zijn zijkant reed... en zó simpel ligt het niet... dat feit alleen is onvoldoende om (on)schuld toe te wijzen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:15 schreef spijkerbroek het volgende:
Nee, want er zijn natuurlijk ook andere omstandigheden.
In dit geval stond TS al op de "straat", terwijl de vrouw uit het parkeervak kwam. Dat betekent dat de vrouw voorrang had moeten verlenen.
Volgens mij zijn jullie allebei fout. Eigen risico op een parkeerterrein volgens mij.quote:Op maandag 9 juli 2012 18:13 schreef spijkerbroek het volgende:
Zij is fout. Ze moet al het andere verkeer voor laten gaan.
Hoho ik gaf nergens aan dat TS onschuldig is. Mij geen woorden in de mond leggen ajb.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:30 schreef Worteltjestaart het volgende:
Tuurlijk, maar jij gaf aan dat TS onschuldig is vanwege het feit dat mevroi in zijn zijkant reed... en zó simpel ligt het niet... dat feit alleen is onvoldoende om (on)schuld toe te wijzen.
En wat is het verschil dan tussen de tegenpartij schuld toewijzen en TS onschuld toewijzen?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:45 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zei dat de vrouw schuldig is, omdat zij uit het parkeervak reed, terwijl TS al op de "straat" stond.
Je reed dus niet meer achteruit toen zij tegen je aanreed ?quote:Op het moment dat ik naar voren wilde gaan voelde ik een zachter BOF. Ik zie uit mijn eigen raam de achterkant van een auto tegen mijn portier van mijn auto drukken.
Tegenpartij schuld toewijzen: TS kan ook schuldig zijnquote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:48 schreef Worteltjestaart het volgende:
En wat is het verschil dan tussen de tegenpartij schuld toewijzen en TS onschuld toewijzen?
Jij begon ermee..quote:Anyway, aan die discussie heeft TS niets...
heb je een goflje of bmwquote:Op dinsdag 10 juli 2012 07:55 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik had dus moeten verdwijnen als sneeuw voor de zon toen zij achteruit ging? Ik had die ongeluk zelf nooit kunnen voorkomen zoals het op dat moment was (uiteraard had ik andersom kunnen parkeren zoals ik gewoonlijk doe en nog wel meer dingen anders kunnen doen maar het is zo gebeurd) Zij daartegenin als ze in haar spiegels keek zou ze zien dat ik er stond en zij niet naar achteren kon. Ik heb haar niet geraakt maar zij mij.
Nee, maar zij ook niet. Ik heb 2 en 4 aangekruist, zij 2 en 4 en 8. Die mevrouw was 70 jaar oud. Ik realiseer me dat zij ook 14 had moeten aankruizen maar ik heb het niet gezien.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:11 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dan zou elke schade waarbij een auto A in de zijkant van een andere auto B rijdt, de schuld van de aanrijding altijd bij A liggen...
@TS
[..]
Ik bedoel, welke vakjes heb je aangekruist? De verklaring is eigen bewoording, de kruisjes geven de feiten aan.
[ afbeelding ]
Heb jij 14 aangekruist?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |