abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113976740
Ik heb een aanrijding gehad op een parkeerterrein. We hebben beiden weinig schade. Formulier ingevuld enz. Zij gebroken remlichtje en 3 stukjes lak van haar gespoten bumper eraf. Ik een deuk en krasjes op mijn deur.

Maar ik zit me wel af te vragen, zijn wij beiden fout omdat we beiden op een parkeerterrein bevinden waar regels net ff anders in mekaar zitten dacht ik qua schuld of is zij fout omdat ze tegen mijn auto oprijdt? Toen ik naar achteren ging was er geen verkeer. Omdat ik in een draaiend beweging zat zat zij in mijn dode hoek en zag ik niet dat zij achteruit wilde en ook deed. Ik keek in alle spiegels en zag niets bijzonders. Op het moment dat ik naar voren wilde gaan voelde ik een zachter BOF. Ik zie uit mijn eigen raam de achterkant van een auto tegen mijn portier van mijn auto drukken. Mevrouw was ongeveer 1 meter naar achteren gereden en ik al ruim 6 a 7 mtr en ik was al mee bezig met naar voren te gaan.

Mevrouw is geschrokken, zegt dat ze me helemaal niet gezien heeft. Had ze maar iets beter in spiegels gekeken, was ik maar 5 seconden eerder weggegaan, had ik maar meer geanticipeerd op andermans foutjes. Was ik maar thuisgebleven. Was zij maar thuisgebleven enz enz enz.

Wie heeft volgens jullie fout en hoe zal de verzekering reageren?

Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_113976812
Zij is fout. Ze moet al het andere verkeer voor laten gaan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_113976849
Mijn eerste gevoel zegt dat vooral die vrouw schuldig is. Jij bewoog al, zij kwam uit stilstand. Wel is het zo dat jij natuurlijk ook achteruit reed.

Degene die naar achteren rijdt, moet alle anderen voorlaten. Jullie reden allebei achteruit, dus dat is wat vreemd :')
Brutal. Fucking. Metal.
pi_113976883
quote:
19s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Mijn eerste gevoel zegt dat vooral die vrouw schuldig is. Jij bewoog al, zij kwam uit stilstand. Wel is het zo dat jij natuurlijk ook achteruit reed.

Degene die naar achteren rijdt, moet alle anderen voorlaten. Jullie reden allebei achteruit, dus dat is wat vreemd :')
Met dat verschil dat TS al op de "straat" stond en dus voorrang zou moeten hebben krijgen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_113976889
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:13 schreef spijkerbroek het volgende:
Zij is fout. Ze moet al het andere verkeer voor laten gaan.
Dit ja.
pi_113976902
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Met dat verschil dat TS al op de "straat" stond en dus voorrang zou moeten hebben krijgen.
Dat zei ik dus ook al :P
Brutal. Fucking. Metal.
pi_113977156
In principe moet degene die achteruit rijdt al het andere verkeer voor laten gaan.

Aan je tekening te zien was jij al op het 'doorgaande gedeelte/straat gedeelte' en uit je verhaal begrijp ik dat je al klaar was met naar achter gaan, i.o.w. even stil stond en juist naar voren wilde gaan rijden.

Mw. is fout.
pi_113978702
Mijn vriendin (die naast me staat) heeft commentaar op de tekening, de auto van B lijkt nog in parkeervak te zitten maar in werkelijkheid was de auto dus 1 meter uit parkeervak gekomen (stond al wel in verhaal) en tot stilstand gekomen tegen mijn portier. de plek van schade klopt iig wel.
pi_113978967
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:53 schreef Kloonhommel het volgende:
Mijn vriendin (die naast me staat) heeft commentaar op de tekening, de auto van B lijkt nog in parkeervak te zitten maar in werkelijkheid was de auto dus 1 meter uit parkeervak gekomen (stond al wel in verhaal) en tot stilstand gekomen tegen mijn portier. de plek van schade klopt iig wel.
Dan is ze alsnog fout.

Bewijzen is echter wat anders. Als ze claimt dat jij ook achteruit ging en dat je beiden elkaar achteruit hebt geraakt dan is het volgens mij 50/50.
pi_113980623
Waarom parkeer je dan ook als een bejaarde vooruit in?
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 9 juli 2012 @ 19:39:05 #11
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_113981018
TS, waarom heb je geen foto's genomen?
2000 light years from home
pi_113981148
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:31 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Waarom parkeer je dan ook als een bejaarde vooruit in?
Ik parkeer vrijwel altijd met mijn kont in het vak, maar zo en nu dan, zeker nu het ff druk was toen ik er parkeerde zo neergezet.
pi_113981244
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:39 schreef Merkie het volgende:
TS, waarom heb je geen foto's genomen?
Ja stom, foto van de schade van beide autos heb ik, maar hoe we stonden toen ze me raakte niet. Niet aan gedacht.

Tegenparty verklaart wel op schadeformulier dat ze mij niet had gezien en tegen mij botste. Ik weet niet in hoeverre de verzekering iets van onze eigen meningen aantrekt...
pi_113981475
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:59 schreef kahlie het volgende:

[..]

Dan is ze alsnog fout.

Bewijzen is echter wat anders. Als ze claimt dat jij ook achteruit ging en dat je beiden elkaar achteruit hebt geraakt dan is het volgens mij 50/50.
Ik wil ff hier meer over weten, stel dat zij idd zou zeggen dat we beiden tegelijk achteruit gingen, het id toch wel duidelijk dat zij amper ver is gekomen en ik 10 keer verder dan zij was? Kijkt de verzekering hier niet naar? Zoals spijkerbroek al zei, was ik al op "straat" en zij moest nog haar vak uit.
  maandag 9 juli 2012 @ 20:09:47 #15
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_113982590
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:43 schreef Kloonhommel het volgende:
Tegenparty verklaart wel op schadeformulier dat ze mij niet had gezien en tegen mij botste. Ik weet niet in hoeverre de verzekering iets van onze eigen meningen aantrekt...
Redelijk veel, tenzij één van jullie echt duidelijk een verkeersregel heeft genegeerd of geschonden, of tenzij de schade erg hoog ligt. De schadebehandelaars van de verzekeringsmaatschappij zijn immers niet bij het ongeval geweest, en moeten dus aan de hand van jullie verklaringen of die van eventuele getuigen een beeld vormen van wat er gebeurd is.

Wat is er op het schadeformulier daadwerkelijk aangekruist? Als jullie getekend hebben dat alleen zij achteruit reed én zij aangeeft dat ze jou gewoon niet gezien heeft, dan is de zaak waarschijnlijk voor de behandelaar een kwestie van betaling invoeren, dossier sluiten en volgende.
pi_113983312
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:09 schreef Leshy het volgende:

[..]

Redelijk veel, tenzij één van jullie echt duidelijk een verkeersregel heeft genegeerd of geschonden, of tenzij de schade erg hoog ligt. De schadebehandelaars van de verzekeringsmaatschappij zijn immers niet bij het ongeval geweest, en moeten dus aan de hand van jullie verklaringen of die van eventuele getuigen een beeld vormen van wat er gebeurd is.

Wat is er op het schadeformulier daadwerkelijk aangekruist? Als jullie getekend hebben dat alleen zij achteruit reed én zij aangeeft dat ze jou gewoon niet gezien heeft, dan is de zaak waarschijnlijk voor de behandelaar een kwestie van betaling invoeren, dossier sluiten en volgende.
Bij mij staat : "ik verliet parkeerplaats en wilde naar voren rijden en toen botste B tegen A." (tsja, had ik het maar nog beter omschreven maar dit is wat er nu staat).

Als je de schade bekijkt, zij achter hoek bumper schade en ik mijn portier, is toch al redelijk duidelijk dat ik op "straat" was.
pi_113984656
Vrouw achter het stuur dus..

:P hihi.

Nee maar serieus zij zat fout.
Ze reed naar achteren terwijl jij al uitparkeerde.
  maandag 9 juli 2012 @ 20:48:53 #18
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_113984711
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:24 schreef Kloonhommel het volgende:
Bij mij staat : "ik verliet parkeerplaats en wilde naar voren rijden en toen botste B tegen A." (tsja, had ik het maar nog beter omschreven maar dit is wat er nu staat).
Wat voor formulier heb je ingevuld?

Als het gewoon een standaard Europees schadeformulier is, dan staan er van die vakjes op waarin je kunt aankruisen wie welke richting uit reed, wie er bezig was met het verlaten van een parkeerplaats, dat soort zaken. In dat geval, welke van die vakjes waren er aangekruist?
pi_113988943
meestal is de achteruitrijder fout, tenzij jij al stilstond/vooruit reed toen zij ging uitparkeren dan is zij fout.

als je het mij vraagt is de persoon die als laatst de parkeerplek verlaat de schuldige omdat toen jij ging uitparkeren, er geen verkeer om je heen was en toen zij ging uitparkeren was jij het verkeer wat voorrang had op haar.
maarja... verzekeringslogica is niet altijd ehm.. logisch :')
pi_113989054
Hoewel jullie allebei een 'bijzondere manoeuvre' verrichten, en jij deze als eerste gestart bent
is zijn volgens mijn inderdaad fout.
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 00:07:34 #21
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_113995660
Beide zijn fout, gelijkwaardig ongeval, jouw WA draait op voor de kosten van de tegenpartij. De WA van de tegenpartij draait op voor jouw kosten.

Makkelijk toch... Verzekeren.
pi_113996513
Les 1 bij ongelukken (vooral van die kleine): zoek getuigen en noteer hun telefoonnummer. ZO voorkom je dat je genaaid wordt.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 01:18:52 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113998156
Auto B is fout.... maar het grootste probleem zit hem natuurlijk in het feit dat niemand achteruit inparkeert }:|
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_113998401
Iemand die een bijzondere manoeuvre verricht moet alvorens het beginnen al het overige verkeer voor laten gaan. Echter, zodra de bijzonder manoeuvre is begonnen, moet al het overige verkeer dat er vervolgens aan komt, deze bestuurder voor laten gaan en de ruimte geven om de manoeuvre te maken.

Mevrouw was geen verkeer (immers: geparkeerd en stond stil) op het moment van de het inzetten van de manoeuvre van auto A, maar verkeer dat er later bij kwam. Zij had om twee reden moeten stoppen: jij was al bezig met de manoeuvre én zij zou zelf net aan haar manoeuvre beginnen, in beide gevallen moest het overige verkeer (jij dus) voor worden gelaten.
pi_114000227
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:28 schreef Thrasyllus het volgende:
Les 1 bij ongelukken (vooral van die kleine): zoek getuigen en noteer hun telefoonnummer. ZO voorkom je dat je genaaid wordt.
Ik keek ook om me heen maar er was echt niemand. Mijn vriendin zat echter ook in de auto. Tegenpartij was alleen. Ik heb haar als getuige opgeschreven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kloonhommel op 10-07-2012 17:42:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')