abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113991767
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:50 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Verder denk ik dat de Nederlanders erg weinig kans maken op een dagzege nog, aangezien ze het altijd zullen afleggen tegen renners die fitter zijn of minder valpartijen zijn tegengekomen. :) Op 98% wordt Mollema 30e ipv top-3 in etappes... :)
Niet in een vroege vlucht.
pi_113992340
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:50 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Het blijft natuurlijk hilarisch om te zien dat Wiggins kilo's is afgevallen en dus beter is bergop gaan rijden maar ook nog eens vele malen beter is gaan tijdrijden dan powerhouses zoals Martin en Cancellara (en ja die twee waren niet 100% hier...). :) Zelfs Contador heeft ingeboet aan ITT capaciteiten de laatste jaren en kon niet in allebei blijven groeien...

Martin is ook beter gaan tijdrijden nadat hij er flink wat kilo's heeft afgegooid.
pi_113992466
Die kilo's moet je onderweg ook allemaal meenemen, dus het kan best zijn dat je sneller wordt bij een lager gewicht.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_113993668
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:05 schreef wimderon het volgende:

[..]

Martin is ook beter gaan tijdrijden nadat hij er flink wat kilo's heeft afgegooid.
Martin is gewoon beter gaan tijdrijden omdat ie een natuurlijke progressie is doorgaan, die jongens is sinds 2008 eigenlijk langzaamaan gegroeid tot vorig jaar, dit jaar zit ie natuurlijk mede door pech in een enorm wak, maar ik denk dat hij wel nog sterker kan worden. Weet niet of gewicht daar zoveel mee te zien heeft
pi_113993833
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:05 schreef wimderon het volgende:

[..]

quote:
(...)This year is also special because the Olympics come right after the Tour. For me it's better to focus on the time trials in the Tour and then focus on the Olympics, rather than try to get in the top five in the Tour and then be exhausted for the Games. I mean, I'm not going to just sit up in the mountains, but I'm going to be careful not to go too deep. Also, I'm not going to worry so much about weight, because a little extra muscle could actually help my time trialing, although it'll hurt my climbing.(...)
http://www.bicycling.com/(...)trials-tour-de-franc

Apart dat hij zelf zegt dat hij waarschijnlijk zelfs wat zwaarder is geworden dan... :) En misschien overall iets lichter de laatste 3/4 jaar, maar hij is dan ook vooral beter geworden door z'n ervaring en leeftijd. En ik betwijfel of hij echt lichter is nu, hij zegt het notabene zelf dat hij meer spierkracht heeft voor het tijdrijden met wat extra gewicht (wat dus logisch is). En dat hij minder goed bergop zal gaan of daar geen potten kan breken (wat hij ook laat zien, ok prestaties in de bergen, maar geen wereldklasse of iets opzienbarends).

Maar Wiggins heeft dus 10 kilo verloren én is beter dan ooit gaan tijdrijden! Want Wiggins is helemaal niet altijd wereldtop geweest met tijdrijden, maar onlangs nog spectaculair verbeterd. Zie hier z'n prestaties de laatste 6 jaar in tijdritten. Bijv. 2010:

quote:
2010:
2nd, Ruta del Sol (10km)
3rd, Vuelta a Murcía (22km)
11th, Vuelta al País Vasco (22km)
1st, Giro d'Italia stage 1 (8,4km)
67th, Giro d'Italia stage 16 (12,9km) * mountain TT - but should probably count these from this point in his career
7th, Giro d'Italia stage 21 (15km)
76th, Tour de France prologue (8,9km) - weather affected
9th, Tour de France stage 19 (52km) - weather affected
Dat is ok, maar dat is niet de wereldtop een 1.5 minuut aan de broek geven...

quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:07 schreef Felagund het volgende:
Die kilo's moet je onderweg ook allemaal meenemen, dus het kan best zijn dat je sneller wordt bij een lager gewicht.
Er is nog hoop dat Andy Schleck een top tijdrijder wordt als hij nog wat kilo'tjes kwijtraakt!

Ik heb respect voor Froome en Wiggins als wielrenners, ze zijn heus goed. Maar het 'normaliseren' van alle prestaties achteraf vind ik een beetje erg makkelijk en niet kloppen vaak. Het cynisme is de laatste jaren een beetje onlosmakelijk verbonden geworden met wielrennen en dat komt bij mij bij Team Sky deze Tour ook wel een beetje om de hoek kijken, dat is alles. :)
Jack does it in real time...
pi_113997096
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:50 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Net als Froome. Rijd ook ineens de pannen van het dak. Ik moet het nog maar zien hoor :')
wel als je de resultaten van Froome bekijkt in een itt:

2008 33e in 4e etappe Tour de France, Cholet (FRA) ITT 29Km
2008 16e in 20e etappe Tour de France, Saint-Amand-Montrond (FRA) ITT 53Km

-
2009 34e in 12e etappe Giro d'Italia, Riomaggiore (Cinque Terre) (ITA) ITT 62km
2009 32e in 21e etappe Giro d'Italia, Roma (ITA) ITT 14.5Km

2010 39e in 16e etappe Giro d'Italia, Plan de Corones (ITA) ITT MT

2011 2e in 10e etappe Vuelta a España, Salamanca (ESP) ITT 47Km

Nuhja, niet veel aan te doen he. Dat ze hem maar klissen. zolang ze die niet klissen gaat Contador een nieuwe concurrent bijkrijgen.
pi_113997666
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:28 schreef DeeBee het volgende:

[..]

[..]

http://www.bicycling.com/(...)trials-tour-de-franc

Apart dat hij zelf zegt dat hij waarschijnlijk zelfs wat zwaarder is geworden dan... :) En misschien overall iets lichter de laatste 3/4 jaar, maar hij is dan ook vooral beter geworden door z'n ervaring en leeftijd. En ik betwijfel of hij echt lichter is nu, hij zegt het notabene zelf dat hij meer spierkracht heeft voor het tijdrijden met wat extra gewicht (wat dus logisch is). En dat hij minder goed bergop zal gaan of daar geen potten kan breken (wat hij ook laat zien, ok prestaties in de bergen, maar geen wereldklasse of iets opzienbarends).

Martin is de winter van 2009 enorm afgevallen. Kan dit seizoen best weer wat bijgekomen zijn, maar in 2010 was hij ineens een klap beter in het tijdrijden.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 01:34:32 #108
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_113998409
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:28 schreef DeeBee het volgende:
Het cynisme is de laatste jaren een beetje onlosmakelijk verbonden geworden met wielrennen en dat komt bij mij bij Team Sky deze Tour ook wel een beetje om de hoek kijken, dat is alles. :)
Er is nog wel een verschil tussen een gezonde dosis scepsis en elke prestatie die je niet had verwacht of zag aankomen dan maar meteen als verdacht bestempelen. Dat een carriere alleen maar een gradueel stijgende curve mag hebben, want anders!

Dat zou betekenen dat het leuke aan de sport (de verrassingen, de atleten die boven zichzelf uitstijgen, de underdog die het toch haalt, de nobody die de gevestigde waarden verrast) ongewenst is geworden. Dan kunnen we er beter gewoon mee ophouden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_114000434
Grappig is trouwens wel dat bijvoorbeeld Skil-Shimano(nu Argos) vorig jaar voor de Vuelta al interesse had in Froome en daarmee hun ronde-gedeelte aanzienlijk wilde versterken. Na zijn goede prestaties in de Vuelta kwam daar de halve WT bij :P
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:24:38 #110
11102 knep
Mountainfreak
pi_114000671
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:38 schreef ItaloDancer het volgende:
The Big Picture vandaag over de Tour tot nu toe:
http://www.boston.com/big(...)e_2012_part_one.html

[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Tof.
pi_114004897
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:38 schreef ItaloDancer het volgende:
The Big Picture vandaag over de Tour tot nu toe:
http://www.boston.com/big(...)e_2012_part_one.html

[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Gewéldig veel dank voor deze link met werkelijk waar schitterende foto's.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:40:52 #112
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114005029
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:42 schreef Devpartner het volgende:

[..]

wel als je de resultaten van Froome bekijkt in een itt:

2008 33e in 4e etappe Tour de France, Cholet (FRA) ITT 29Km
2008 16e in 20e etappe Tour de France, Saint-Amand-Montrond (FRA) ITT 53Km

-
2009 34e in 12e etappe Giro d'Italia, Riomaggiore (Cinque Terre) (ITA) ITT 62km
2009 32e in 21e etappe Giro d'Italia, Roma (ITA) ITT 14.5Km

2010 39e in 16e etappe Giro d'Italia, Plan de Corones (ITA) ITT MT

2011 2e in 10e etappe Vuelta a España, Salamanca (ESP) ITT 47Km

Nuhja, niet veel aan te doen he. Dat ze hem maar klissen. zolang ze die niet klissen gaat Contador een nieuwe concurrent bijkrijgen.
Ik hoop van ganse harte dat het allemaal schoon is hoor. Maar als je dit lijstje ook weer ziet :')
Vaak krijg je dan te horen van: Ja, maar vroeger! Toen is hij al een keertje 16de geworden in de Ronde van Timboektoe in de tijdrit dus het is best te verklaren!

Het is alleen wel zo vaak met dit soort resultaten je of later te horen krijgt dat het doping was, of dat ze de volgende jaren geen deuk meer in een pakje boter rijden.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_114010121
Viel het jullie ook op dat bij de start had Bradley Wiggins nog een donker glas op zijn tijdrit helm, maar bij de finish niet meer. Kun je zo'n glas gedurende de rit er zo gemakkelijk af halen dan? Lijkt mij dat zoiets redelijk goed vast zit aan de helm.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:40:51 #114
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_114010453
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:32 schreef sinelnemrah het volgende:
Viel het jullie ook op dat bij de start had Bradley Wiggins nog een donker glas op zijn tijdrit helm, maar bij de finish niet meer. Kun je zo'n glas gedurende de rit er zo gemakkelijk af halen dan? Lijkt mij dat zoiets redelijk goed vast zit aan de helm.
Zit magnetisch vast volgens mij.
pi_114012085
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:40 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Ik hoop van ganse harte dat het allemaal schoon is hoor. Maar als je dit lijstje ook weer ziet :')
Vaak krijg je dan te horen van: Ja, maar vroeger! Toen is hij al een keertje 16de geworden in de Ronde van Timboektoe in de tijdrit dus het is best te verklaren!

Het is alleen wel zo vaak met dit soort resultaten je of later te horen krijgt dat het doping was, of dat ze de volgende jaren geen deuk meer in een pakje boter rijden.
Lijstje klopt niet. In 2008 werd hij 31 en 14e in de tijdritten in de TDF. Niet heel bijzonder, maar wel een hele bijzondere prestatie voor iemand die daarvoor veredele kermiskoersen aan meerdaagse wedstrijden had gereden. Herald Sun Tour is zo'n beetje de meest aansprekende naam. Die prestatie, zeker die in de laatste tijdrit, is 1000x meer opmerkelijker dan wat hij gister laat zien.
pi_114013027
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:18 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Lijstje klopt niet. In 2008 werd hij 31 en 14e in de tijdritten in de TDF. Niet heel bijzonder, maar wel een hele bijzondere prestatie voor iemand die daarvoor veredele kermiskoersen aan meerdaagse wedstrijden had gereden. Herald Sun Tour is zo'n beetje de meest aansprekende naam. Die prestatie, zeker die in de laatste tijdrit, is 1000x meer opmerkelijker dan wat hij gister laat zien.
Je kan natuurlijk geschrapte renners laten staan of niet.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 14:49:31 #117
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114013559
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:18 schreef Steven184 het volgende:

[..]

JIj vindt het niet opmerkelijk hoe hij ineens reed in de Vuelta en nu in de Tour?

Goed je zou kunnen zeggen: Na afgelopen Vuelta verbaasd mij dit niet meer. Dat is dan ook weer waar.
pi_114013921
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:49 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

JIj vindt het niet opmerkelijk hoe hij ineens reed in de Vuelta en nu in de Tour?

Goed je zou kunnen zeggen: Na afgelopen Vuelta verbaasd mij dit niet meer. Dat is dan ook weer waar.
Op die laatste zin doelde ik inderdaad.

Deze Tour had ik hem wel verwacht, had hem namelijk op het podium gezet en zelfs voor de Tour gezegd dat afhankelijk van het koersverloop Froome net zo goed kopman kon worden bij Sky als Wiggins. Vorig jaar in de Vuelta heeft hij mij wel verrast dat hij dat daar al kon, maar ik heb altijd wel verwachtingen van Froome gehad met betrekking tot het rondewerk. Zeker na de Tour in 2008 waarin hij een goed recuperatievermogen liet zien. In 2008 en 2010 stonden ik en mijn vrienden bij de AGR met een Keniaanse vlag bijvoorbeeld.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:02:11 #119
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114014184
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:56 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Deze Tour had ik hem wel verwacht, had hem namelijk op het podium gezet en zelfs voor de Tour gezegd dat afhankelijk van het koersverloop Froome net zo goed kopman kon worden bij Sky als Wiggins. Vorig jaar in de Vuelta heeft hij mij wel verrast dat hij dat daar al kon, maar ik heb altijd wel verwachtingen van Froome gehad met betrekking tot het rondewerk. Zeker na de Tour in 2008 waarin hij een goed recuperatievermogen liet zien. In 2008 en 2010 stonden ik en mijn vrienden bij de AGR met een Keniaanse vlag bijvoorbeeld.
En toch, heel sceptisch, zet ik mijn twijfels bij dit soort prestaties. Noem me maar gek, maar het is mijns inziens te vaak gebleken afgelopen jaren dat dit soort prestaties een gevolg hebben.

Aan de andere kant, om ook positief te blijven, kan dit ook betekenen dat de sport schoner wordt. Wanneer iemand als Froome, wat natuurlijk zomaar een groot rondetalent kan zijn, doorbreekt. Terwijl het tot aan de Vuelta van vorig jaar nog niet veel was :)
pi_114014199
quote:

[..]

Ken niet veel renners van Kenia.. maar weet wel dat Froome niet meereed in 2010 :)

quote:
Aan de andere kant, om ook positief te blijven, kan dit ook betekenen dat de sport schoner wordt. Wanneer iemand als Froome, wat natuurlijk zomaar een groot rondetalent kan zijn, doorbreekt. Terwijl het tot aan de Vuelta van vorig jaar nog niet veel was
Dan moest de rest including wiggins dopen :).
pi_114014281
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:02 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

En toch, heel sceptisch, zet ik mijn twijfels bij dit soort prestaties. Noem me maar gek, maar het is mijns inziens te vaak gebleken afgelopen jaren dat dit soort prestaties een gevolg hebben.

Aan de andere kant, om ook positief te blijven, kan dit ook betekenen dat de sport schoner wordt. Wanneer iemand als Froome, wat natuurlijk zomaar een groot rondetalent kan zijn, doorbreekt. Terwijl het tot aan de Vuelta van vorig jaar nog niet veel was :)
Hij was vorig jaar in Romandië en TdS ook al erg sterk bergop. Was daar beide keren gestart als knecht, maar reed toen al zijn kopmannen voorbij.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:06:32 #122
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114014407
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:03 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Hij was vorig jaar in Romandië en TdS ook al erg sterk bergop. Was daar beide keren gestart als knecht, maar reed toen al zijn kopmannen voorbij.
O, okay. Ik moet zeggen dat hij mij nooit echt is opgevallen in de rituitslagen. Mijn excuus dan.

Qua palmares vind ik het in ieder geval opvallend. Maar zoals ik al zei: hij is nog jong, misschien heeft hij wel een hele grote stap gezet.

Edit: TdS in 2011 geen 1x top 10 gereden in ieder geval.
pi_114014427
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:02 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Ken niet veel renners van Kenia.. maar weet wel dat Froome niet meereed in 2010 :)

[..]

Dan moest de rest including wiggins dopen :).
76e werd hij.
pi_114014854
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:06 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

O, okay. Ik moet zeggen dat hij mij nooit echt is opgevallen in de rituitslagen. Mijn excuus dan.

Qua palmares vind ik het in ieder geval opvallend. Maar zoals ik al zei: hij is nog jong, misschien heeft hij wel een hele grote stap gezet.

Edit: TdS in 2011 geen 1x top 10 gereden in ieder geval.
11e in de proloog
12e op Crans Montana
9e in de afsluitende tijdrit
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:17:39 #125
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114014993
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:15 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

11e in de proloog
12e op Crans Montana
9e in de afsluitende tijdrit
Da's toch andere koek dan in de Vuelta :P en deze Tour (Goed, dat is een jaar later).

In die tijdrit (Die 9de plek had ik even gemist) wordt hij op 1 minuut+ gereden door Cancellara bijvoorbeeld. Op 32 km.
pi_114015135
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:17 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Da's toch andere koek dan in de Vuelta :P en deze Tour (Goed, dat is een jaar later).

In die tijdrit (Die 9de plek had ik even gemist) wordt hij op 1 minuut+ gereden door Cancellara bijvoorbeeld. Op 32 km.
Nja
quote:
Fabian Cancellara (Swi) Leopard Trek
0:41:01

Andreas Klöden (Ger) Team RadioShack
0:00:09

Levi Leipheimer (USA) Team RadioShack
0:00:13

Nelson Oliveira (Por) Team RadioShack
0:00:25

Tom Danielson (USA) Team Garmin-Cervelo
0:00:38

Gustav Larsson (Swe) Saxo Bank Sungard
0:00:41

Jakob Fuglsang (Den) Leopard Trek
0:00:44

Thomas De Gendt (Bel) Vacansoleil-DCM Pro Cycling Team
0:00:48

Chris Froome (GBr) Sky Procycling
0:01:02

Was duidelijk ook geen parcour voor grote verschillen. Hij heeft dus wel een knappe TT gereden, maar die verschillen zijn verdubbeld en omgedraaid nu (buiten tegen Cancellera)
pi_114015154
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:17 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Uiteraard, maar het geeft wel aan dat het er in zat en dat hij niet zomaar ineens tegen een berg op kon fietsen of kon tijdrijden. En uiteindelijk moet je toch ergens een keer écht doorbreken.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:22:41 #128
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114015283
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:20 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Uiteraard, maar het geeft wel aan dat het er in zat en dat hij niet zomaar ineens tegen een berg op kon fietsen. En uiteindelijk moet je toch ergens een keer écht doorbreken.
Goed, het zat er misschien in. Daarom zeg ik, hij is jong misschien heeft die nu die stap gemaakt :) We gaan het zien, voorlopig hoop ik maar dat alles puur natuur is ;) Ook wat betreft Wiggins, nog zo'n Contador geval is ook niks.
pi_114015338
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:06 schreef Steven184 het volgende:

[..]

76e werd hij.
Benieuwd naar een link in welke tour 2010 froome dan gereden heeft?
pi_114015405
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:23 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Benieuwd naar een link in welke tour 2010 froome dan gereden heeft?
Het ging om de AGR ;)
pi_114015509
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:25 schreef TheArt het volgende:

[..]

Het ging om de AGR ;)
dan is dat toch wel zeer verwarrend imo :P
pi_114015570
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:27 schreef Devpartner het volgende:

[..]

dan is dat toch wel zeer verwarrend imo :P
Hij zei het nota bene nog duidelijk ;)
quote:

[..]
In 2008 en 2010 stonden ik en mijn vrienden bij de AGR met een Keniaanse vlag bijvoorbeeld.
pi_114015737
Contador is gewoon clean hoor maargoed.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_114015756
Contador is gewoon clean hoor.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_114016224
Contador is gewoon clean.
pi_114016235
Contador is gewoon.
pi_114016242
Contador is.
pi_114016250
Contador.
pi_114016443
.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_114016672

[ Bericht 52% gewijzigd door RemcoW23 op 10-07-2012 15:56:01 ]
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')