abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juli 2012 @ 19:08:06 #76
11102 knep
Mountainfreak
pi_113979341
Als Gesink zich woensdag nog steeds slecht voelt moet hij maar afstappen.
Alles op de Vuelta / WK _O_.
  maandag 9 juli 2012 @ 19:08:36 #77
11102 knep
Mountainfreak
pi_113979372
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:07 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Nee, Ten Dam gaat winnen op La Toussuire. :)
Je kant van Ten Dam veel zeggen maar winnen doet ie niet ;).
pi_113979483
quote:
6s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:08 schreef knep het volgende:

[..]

Je kant van Ten Dam veel zeggen maar winnen doet ie niet ;).
Heeft meer profzeges dan Mollema en Kruijswijk :P
pi_113979526
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:04 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Gesink zie ik zijn niveau niet meer halen in deze Tour en Mollema is een even grote afwerker als VDB. Als er een Rabo-Nederlander iets wint, dan is het Kruijswijk.
Toch zie ik Mollema best winnen hoor, vanuit een kleine groep bijvoorbeeld.
Ik vind Mollema best snel op de laatste meters, zeker als het wat omhoog gaat.
Het is geen sprinter maar voor een klimmer is dat prima volgens mij :)
pi_113979641
quote:

[..]

Gesink zie ik zijn niveau niet meer halen in deze Tour en Mollema is een even grote afwerker als VDB. Als er een Rabo-Nederlander iets wint, dan is het Kruijswijk.
Kruiswijk gaat nog leuke dingen laten zien, die wordt alleen maar beter.
Mollema kan een sprint van een klein groepje winnen, is redelijk snel. VDB2 gaat dat niet lukken.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_113979680
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:14 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Mollema kan een sprint van een klein groepje winnen, is redelijk snel.
Hij zou het moeten kunnen. Hij heeft het alleen nooit gedaan.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 9 juli 2012 @ 19:16:45 #82
40566 Ericr
Livewrong
pi_113979770
Er rijden nog genoeg mannen rond die zich kunnen matchen aan een Mollema, Kruijswijk of Gesink en in een groepje het eerder afmaken dan die 3. Geslagen honden presteren meestal matig in het verdere verloop van de TDF maar misschien dat ze nog enkele keren mee kunnen springen in een groepje. Vrees voor hen dat ze iedere keer enkele afmakers mee krijgen die ze te slim af zijn.
pi_113979790
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:15 schreef marcodej het volgende:

[..]

Inderdaad, enige profzege kwam hij solo aan na een aanval in de laatste 1,5 km.
  maandag 9 juli 2012 @ 19:17:18 #84
11102 knep
Mountainfreak
pi_113979799
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:11 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Heeft meer profzeges dan Mollema en Kruijswijk :P
Die rit in Zwitserland van Kruijswijk is meer waard dan die criteriums van Ten Dam opgeteld :P.
pi_113979806
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:15 schreef marcodej het volgende:

[..]

Das waar maar zovaak kom je niet in die positie. Als de etappe te vlak is dan is de kans idd groot dat er wel een snellere klant bij is.
  maandag 9 juli 2012 @ 19:18:03 #86
11102 knep
Mountainfreak
pi_113979857
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:16 schreef Ericr het volgende:
Er rijden nog genoeg mannen rond die zich kunnen matchen aan een Mollema, Kruijswijk of Gesink en in een groepje het eerder afmaken dan die 3. Geslagen honden presteren meestal matig in het verdere verloop van de TDF maar misschien dat ze nog enkele keren mee kunnen springen in een groepje. Vrees voor hen dat ze iedere keer enkele afmakers mee krijgen die ze te slim af zijn.
Idd, er zit altijd een EBH of een Pinot achtig figuur bij.
pi_113979882
quote:
11s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:17 schreef knep het volgende:

[..]

Die rit in Zwitserland van Kruijswijk is meer waard dan die criteriums van Ten Dam opgeteld :P.
Waren geen criteriums van Ten Dam ;)

(laatste zege al wel 4 jaar geleden)
  maandag 9 juli 2012 @ 19:18:22 #89
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_113979883
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:32 schreef JC14 het volgende:
Aangezien Sky de Tour nu zo beheerst en ze een bepaald sterke ploeg hebben om mensen terug te halen ( tenminste, dat schijnt zo te zijn ) moeten er dus van de anderen gekke dingen gebeuren.
Ook als ze, in het geval van Menchov, het niet echt gewend zijn.
Moeten? Hoezo moeten? Ik denk dat het gros van de renners ervoor kiest om hun toptienplaats te consolideren.
  maandag 9 juli 2012 @ 19:18:31 #90
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_113979890
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:17 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Wat toevalligerwijs bijna identiek is aan de enige profzege van Vandenbroeck. En die zie ik wel in staat om in deze Tour iets gelijkaardigs te doen. Als die in een groepje met Wiggo, Froome en co wegrijdt, dan kunnen ze die even goed een seconde of 20 laten nemen, staat meerdere minuten achter, zelfs op Menchov en Nibali. Die kerels zullen zelf ook wel willen winnen, maar VDB lijkt op dat vlak wel goed te zitten, misschien toch sterk genoeg om bij een beetje twijfel wat afstand te nemen en dat te houden tot aan de finish.

[ Bericht 14% gewijzigd door SaintOfKillers op 09-07-2012 19:23:59 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 9 juli 2012 @ 19:21:44 #91
11102 knep
Mountainfreak
pi_113980087
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:18 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Waren geen criteriums van Ten Dam ;)

(laatste zege al wel 4 jaar geleden)
Kom kom, je weet best wat ik bedoel :P.
pi_113980269
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:17 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ah, die rit in Polen was ik al helemaal vergeten. Ik dacht dat hij nog helemaal geen profkoers had gewonnen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_113980530
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:18 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Wat toevalligerwijs bijna identiek is aan de enige profzege van Vandenbroeck. En die zie ik wel in staat om in deze Tour iets gelijkaardigs te doen. Als die in een groepje met Wiggo, Froome en co wegrijdt, dan kunnen ze die even goed een seconde of 20 laten nemen, staat meerdere minuten achter, zelfs op Menchov en Nibali. Die kerels zullen zelf ook wel willen winnen, maar VDB lijkt op dat vlak wel goed te zitten, misschien toch sterk genoeg om bij een beetje twijfel wat afstand te nemen en dat te houden tot aan de finish.
Gisteren liet hij dat inderdaad ook zien, het is dat Wiggins en Evans het dichtreden, maar zonder vluchter er voor en met deze verschillen zou het wel kunnen lukken.
Neil LOVES Carrots!
pi_113980861
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:18 schreef Zelva het volgende:

[..]

Moeten? Hoezo moeten? Ik denk dat het gros van de renners ervoor kiest om hun toptienplaats te consolideren.
Jawel, maar ik kan me voorstellen dat toch iig een gedeelte van de Tourfavorieten het niet na een week al willen laten liggen. Daarmee bedoel ik dat voor de renners die dachten de Tour te winnen niet na 10 dagen al het bijltje te gaan leggen.

Sky en Wiggins en Froome in het bijzonder ( vandaag viel Rogers ietwat tegen in de tijdrit, maar dit even terzijde ) zien er ijzersterk uit.
Het gros kan er idd voor kiezen om hun top10-positie te handhaven.
Maar daarmee kan je een kans, die nu nog niet zichtbaar is maar wel kan komen, onbenut laten en daarvan zou die renner ( of renners ) spijt van kunnen krijgen.
Als je als een Van den Broeck, Zubeldia, Menchov of een Nibali niet alles ervoor gedaan hebt om zo hoog mogelijk te eindigen is het zowiezo kansloos tegen Wiggins en Froome.
Zéker een renner als Van den Broeck, die nu met zijn ruim 5 minuten achterstand op compleet kansloos gewaand wordt, zal het hier niet bij laten liggen en zijn positie proberen te handhaven.
Van den Broeck is na zijn lekke band en het daarna even verkeerd schakelen in de etappe van gisteren absoluut niet te tevreden. Sterker nog, hij is énorm getergd.
Het was niet voor niets dat Van den Broeck gisteren op het eind van de afdaling alles poogde te doen om tijd te winnen op Wiggins, Evans, Nibali en Menchov.

Klinkt krankzinnig, maar de Tour kan ook in 2012 beslist worden met secondes.
Verwacht dat Van den Broeck, Nibali en in mindere mate Zubeldia Wiggins flink gaan uitdagen vanaf woensdag. Elk kansje zal worden benut om ruimte op Wiggins te winnen.

De overheersing van Sky is bijzonder te noemen. Ik twijfel niet dat ze clean presteren ( met andere woorden: geen dopingdiscussie ;) ) en dus is het magistraal wat ze laten zien.
Maar ook Wiggins en Froome zijn mensen, dus als ze vanaf woensdag veelvuldig aangevallen zullen worden, het benauwd kunnen krijgen of zelfs niet meer kunnen volgen.
Stel dat dat een keer gebeurd woensdag of donderdag, waarbij donderdag het meest geschikt lijkt, en wel vroeg in de etappe op een beklimming, dan moet ik het nog zien.

Iig staan de Sky's er uitstekend voor, maar nog twee weken te gaan en nu in het échte hooggebergte.
pi_113980957
The Big Picture vandaag over de Tour tot nu toe:
http://www.boston.com/big(...)e_2012_part_one.html

maandag 9 juli 2012 @ 19:38:04 #96
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_113980958
Nou, dat Sky is wel bizar revolutionair bezig zeg. Geloof dat voor de Vuelta van vorig jaar nog nooit iemand van die Froome gehoord had, nu rijd die alles en iedereen de vernieling in behalve Wiggins :')

Wiggins wel bizar sterk :) Knap.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_113981292
Ik geloof ook niet echt in heel veel aanvallen rest van de tour.
Die Sky mannen lijkt wel een robot trein, volgens mij is dat echt bijna wetenschappelijk in elkaar gezet qua training voor deze tour. Weten precies wie hoe lang welk wattage trapt en dat er dan gewoon bijna niemand kan wegrijden.
pi_113982203
quote:

[..]

Mollema legt VDB er in de sprint met een been nog op.
pi_113988187
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:52 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Vergeet Rogers niet, die naar eigen zeggen het afgelopen jaar op 32 jarige leeftijd zijn vermogen met 5 tot 7% verbeterd heeft, dat terwijl hij in het verleden een klant van dokter Ferrari was en regelmatig een bloedzakje kwam ophalen in Freiburg. Wat dom van hem zeg, hij had gewoon een zwemcoach moeten inhuren.
Gesink volgend jaar op een waterfiets! _O_

Het blijft natuurlijk hilarisch om te zien dat Wiggins kilo's is afgevallen en dus beter is bergop gaan rijden maar ook nog eens vele malen beter is gaan tijdrijden dan powerhouses zoals Martin en Cancellara (en ja die twee waren niet 100% hier...). :) Zelfs Contador heeft ingeboet aan ITT capaciteiten de laatste jaren en kon niet in allebei blijven groeien...

Verder denk ik dat de Nederlanders erg weinig kans maken op een dagzege nog, aangezien ze het altijd zullen afleggen tegen renners die fitter zijn of minder valpartijen zijn tegengekomen. :) Op 98% wordt Mollema 30e ipv top-3 in etappes... :)
Jack does it in real time...
  maandag 9 juli 2012 @ 22:50:00 #100
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_113991388
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:50 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Gesink volgend jaar op een waterfiets! _O_

Het blijft natuurlijk hilarisch om te zien dat Wiggins kilo's is afgevallen en dus beter is bergop gaan rijden maar ook nog eens vele malen beter is gaan tijdrijden dan powerhouses zoals Martin en Cancellara (en ja die twee waren niet 100% hier...). :) Zelfs Contador heeft ingeboet aan ITT capaciteiten de laatste jaren en kon niet in allebei blijven groeien...

Verder denk ik dat de Nederlanders erg weinig kans maken op een dagzege nog, aangezien ze het altijd zullen afleggen tegen renners die fitter zijn of minder valpartijen zijn tegengekomen. :) Op 98% wordt Mollema 30e ipv top-3 in etappes... :)
Net als Froome. Rijd ook ineens de pannen van het dak. Ik moet het nog maar zien hoor :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')