quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Land Positie
1 Boschker, Sander (NED) Keeper
2 Bjelland, Andreas (DEN) Verdediger
3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
5 Schilder, Robbert (NED) Middenvelder
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder
8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder
9 De Jong, Luuk (NED) Aanvaller
10 Tadic, Dusan (SER) Aanvaller
11 Verhoek, Wesley (NED) Aanvaller
12 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger
13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper
14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
16 Breukers, Tim (NED) Verdediger
17 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
18 Röseler, Nils (DUI) Verdediger
19 Douglas (NED) Verdediger
20 Plet, Glynor (NED) Aanvaller
21 Gutiérrez, Felipe (CHL) Middenvelder
22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller
25 Fernandes, Daniel (POR) Keeper
26 John, Joshua (NED) Aanvaller
Uit of thuis?quote:Op maandag 9 juli 2012 16:18 schreef Mama_Mia het volgende:
Kaartjes voor de wedstrijd tegen Turku zijn gekocht
bronquote:Volgens het management van Emir Bajrami is het nog geen uitgemaakte zaak dat de FC Twente-speler naar AS Monaco vertrekt. De tukkers en de Franse club hebben overeenstemming bereikt over verhuur van de Zweed en Bajrami is daarmee akkoord, maar er is inmiddels ook interesse van een Spaanse club.
De zaakwaarnemer van Bajrami heeft maandag een gesprek met AS Monaco en de Spaanse club. Aan de hand daarvan beslist Bajrami waar hij naar toegaat. Het is niet bekend om welke Spaanse club het gaat. In ieder geval is het een club uit de Primera Division.
Thuis, ik ben al blut zat helaasquote:
Haha, binnekort dan ook maar even de kaarten bestellen:)quote:Op maandag 9 juli 2012 16:19 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Thuis, ik ben al blut zat helaas
al heb ik dan wel weer vrienden in Turku wonen, verdorie
Topquote:Op maandag 9 juli 2012 16:20 schreef Impect het volgende:
[..]
Haha, binnekort dan ook maar even de kaarten bestellen:)
Dit seizoen op mijn nieuwe plek
Vak 107quote:Op maandag 9 juli 2012 16:21 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Topwaar zit je?
het idiote is dat ik online ging bestellen en dus geen barcodes in hoefde te voeren, maar wist niet op welk adres ze zouden komen dus maar afhalen bij stadion gedaan, alleen staat er dan dat je als scc-houder de kaarten op moet komen halen, zou lekker zijn als ze op mn vaders naam/kaart staan want die is op vakantie
quote:Op maandag 9 juli 2012 16:23 schreef Impect het volgende:
[..]
Vak 107![]()
Kaarten kun je wel afhalen als de scc van iemand anders is hoor, alleen europees kan dat niet volgens mij.
Zeker gezellig, maar sta-vakquote:Op maandag 9 juli 2012 16:27 schreef Impect het volgende:
Als er toch vrije verkoop is waarom niet een keer vak 104 t/m 107 (midden in vak-P)
Erg gezellig
Zolang hij maar weggaatquote:
Qua geld misschien. Qua spelers zitten we wel ruim (24 man in de selectie), en desnoods kunnen we er nog een paar uit het 2e halenquote:Op maandag 9 juli 2012 17:06 schreef d1ce het volgende:
[..]
Hopelijk krijgen we er ook nog wat voor terug..
quote:McClaren belt De Jong: "Zorg dat je er bent"
Luuk de Jong meldt zich maandag ondanks alle commotie weer bij FC Twente. De vakantie van de gewilde spits zit erop, maar rustig in zijn hoofd is hij allerminst.
Het Duitse Borussia Mönchengladbach wil de spits graag overnemen, maar met FC Twente is nog geen akkoord bereikt. Dit tot onvrede van De Jong, die vindt dat de Tukkers te veel voor hem vragen. Trainer Steve McClaren zocht dit weekend contact met De Jong, zegt hij in De Telegraaf.
"Ik heb Luuk zaterdag gebeld en hem gezegd, dat ik hem maandag verwacht. Ik heb gezegd: 'Wees een goede professional, zorg dat je er bent en zorg dat je fit bent'", aldus de Engelsman, die maandag verder praat met de speler.
De wedstrijd tegen UE Santa Coloma gaat sowieso aan De Jong voorbij. McClaren laat de spelers die niet vanaf de eerste trainingsdag meetrainden in Enschede achter om aan hun fitheid te werken. Daardoor gaan Andreas Bjelland, Leroy Fer, Nacer Chadli, Dusan Tadic, Douglas, Roberto Rosales, Rasmus Bengtsson en Nikolay Mihaylov niet mee naar Andorra. De Chileense aanwinst Felipe Gutierrez wordt komende week verwacht in Enschede.
http://www.voetbalprimeur(...)-zorg-dat-je-er-bent
Voor hoeveel staat het te koop?quote:Op maandag 9 juli 2012 18:42 schreef Daywalk3r het volgende:
Gaat er nog iemand naar het open huis dan?
Hij's fijn.quote:
Nee, natuurlijk niet. Gewoon Twents.quote:Op maandag 9 juli 2012 19:02 schreef Caland het volgende:
Dan hoef ik toch niet als een downie te gaan praten he
Ruiz.quote:Op maandag 9 juli 2012 16:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Nog even mijn laatste bericht van vorig topic:
Nee dat moet je dan juist even afleren, downie.quote:Op maandag 9 juli 2012 19:02 schreef Caland het volgende:
Dan hoef ik toch niet als een downie te gaan praten he
http://www.telegraaf.nl/t(...)_met_tegenzin__.htmlquote:Ik had gehoopt hier niet meer te zijn. Verder wil ik er niet veel over zeggen. Iedereen heeft alles kunnen lezen, dus mn punt is wel duidelijk, lijkt me,
bronquote:Er lijkt een einde te zijn gekomen aan de soap omtrent FC Twente spits Luuk de Jong. Volgens diverse bronnen zijn FC Twente en Borussia Monchengladbach er nagenoeg uit en kan de Jong zich opmaken voor een transfer naar “die Föhlen”.
FC Twente zal in plaats van de gewenste 20, 14,5 miljoen bij kunnen schrijven op de rekening. Daarnaast zou FC Twente nog een aantal andere opties hebben bedongen als een doorverkooppercentage en een bonus voor als Borussia Mönchengladbach de voorronde van de Champions League overleeft.
Of De Jong nog steeds bereid is om zijn van zijn transferpercentage af te zien is vooralsnog onbekend.
Van wie, dat onprofessioneel?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:18 schreef Mama_Mia het volgende:
Het is een beetje dubbel ja. Ik had Luuk best wel een transfer gegund, maar de manier waarop vind ik erg onprofessioneel. Hopelijk voor Twente haalt BMG de groepsfase van de CL, en komt er een mooie nieuwe spits
De hele situatie is gewoon niet professioneel. Dat Luuk op basis van een EL-interview gelijk het handelen van Twente onfatsoenlijk noemt terwijl onderhandelingen bezig zijn (en het gewoon imo helemaal niet gek is dat een Munsterman zich niet in de kaarten laat kijken op TV) en het via de pers gaat spelen geeft mij een naar gevoel. Ook zonder de pers waren ze er wel uit gekomen, dit laat toch een nasmaak achter bij de supporters en geeft Twente geen goede naam, wat ik zonde vind.quote:
Het is geen domme pop. Uitspraken: Ik wil hier niet meer zijnquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:25 schreef d1ce het volgende:
Ik denk zelf dat die zaakwaarnemer begon met het gooien van modder. Geen transfer, geen geld voor hem. Daardoor denk ik dat hij Luuk ook heeft beïnvloed in zijn keuze, Luuk wou tenslotte nog een jaar blijven gaf zijn vader aan (als ik me niet vergis). Maar goed, Luuk dus hoogstwaarschijnlijk weg voor een smak geld. Hebben we überhaupt al een vervanger op het oog? Mensen noemen Bony, maar daar mis ik soms de vechtlust. Ook is hij niet echt een type spits voor ons systeem (hoge ballen vanaf de flanken).
Stiekem hoop ik dat er nog wat overblijft om Narsingh weg te pikken.
Laat maar gaan, aan gedemotiveerde spelers heeft niemand iets. Dat zag je de laatste weken van het afgelopen seizoen wel.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:18 schreef Godtje het volgende:
14,5 dan heeft joop het goed gedaan. Te goed durf ik zelfs te beweren.
Zeker gezien de situatie onhoudbaar is.
Ik had hier niet meer willen zijn!![]()
Best vaak ben je een beetje wereldvreemd he.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:30 schreef Q. het volgende:
[..]
Van Luuk. Dat is degene die een contract getekend heeft tot 2014.
Je bent jaloers hè?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:31 schreef Godtje het volgende:
[..]
Best vaak ben je een beetje wereldvreemd he.
Natuurlijk heb je daar niks aan. Dus als Gladbach beetje slim is wachten ze een paar dagen/weken waarin Luuk lekker de sfeer kan verpesten en de prijs weer zakt.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:31 schreef Q. het volgende:
[..]
Laat maar gaan, aan gedemotiveerde spelers heeft niemand iets. Dat zag je de laatste weken van het afgelopen seizoen wel.
En dan krijg Twente een miljoentje net en spelen we het seizoen met Plet in de spits, degraderen we en mogen we volgend jaar naar Veendam toe.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:32 schreef Godtje het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je daar niks aan. Dus als Gladbach beetje slim is wachten ze een paar dagen/weken waarin Luuk lekker de sfeer kan verpesten en de prijs weer zakt.
Welke afspraken heeft Munsterman dan niet nagekomen?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:30 schreef Caland het volgende:
Waar er twee vechten hebben er doorgaans twee schuld. Maar als er op een gegeven moment afspraken (wederom) niet nagekomen worden worden door Munsterman snap ik dat je het ook vies gaat spelen.
Castaignos is vaak genoemd, ja. Deze namen lopen nu een beetje rond in het roddelcircuit.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:35 schreef ValHallen het volgende:
Ben benieuwd hoeveel geld van de transfersom McClaren mag gebruiken voor een nieuwe spits. Verder ben ik ook benieuwd naar het lijstje van potentiële spitsen. Castaignos wellicht? Ze hebben deze zomer al aardig goed ingekocht, Bjelland, Tadic en Schilder zijn gewoon directe versterkingen.
bronquote:Mbokani, Bony, Necid, De Sutter, Ramos, Samaras en zo kan ik nog wel even doorgaan. En die grote neger van Kopenhagen.
In de basis gaat het fout door eerst John te laten vertrekken. Het is risico bepalen en daar op acteren.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:39 schreef Q. het volgende:
Niet zo raar dat Munsterman Luuk niet zomaar wil laten gaan, Ola John is ook al weg, Luuk voor te weinig weg doen is het domste wat je kan doen, hou je geen voorhoede meer over.
Then again, ze doen het nog altijd beter door in de allerlaatste minuut Ruiz weg te laten gaan.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:43 schreef Godtje het volgende:
[..]
In de basis gaat het fout door eerst John te laten vertrekken. Het is risico bepalen en daar op acteren.
Luuk heeft een goed seizoen gedraaid en is al een tijdje een vaste waarde. Dan weet je dat die verder wil en dat die niet te stoppen is.
Hetzelfde bij Ajax met Jan V. Dat is de eerste plek voor verkoop en daar moet je op acteren.
Dat iemand John wil hebben maar die staat niet op de lijst voro dit jaar. Dat is je toekomst, je investering voor dit seizoen. Nu verkoop je hem voor hij kan pieken. Daar moeten absurde bedragen voor komen om te compenseren.
Dat Luuk weg ging voor rond de 12 was door elke boerenlul met een beetje verstand ingecalculeerd.
Als ze nu bij Ajax komen voor Toby laten ze die ook niet gaan. Dat kan nu niet.
Twente heeft verkeerd om gehandeld en de zwarte piet bij de verkeerder speler neergelegd.
Dat is de vraag. De allerlaatste minuut is gewoon een middel om de prijs op te drijven.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Then again, ze doen het nog altijd beter door in de allerlaatste minuut Ruiz weg te laten gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |