abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113965344
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 9 juli 2012 @ 13:28:51 #2
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113965376
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:25 schreef Perruche het volgende:

[..]

Van autos heb ik geen verstand, maaruh, wut? :D dat lijkt me naar! ik heb dan echt geen energie voor om met dingen te gooien (wacht, die constructie klopt niet... :')), ik kan niet eens mn armen optillen dan.
:Y ik heb niet zozeer energie tekort, het is geen échte hongerklop, het gaat echt om bloedsuiker. ik krijg echt een waas voor ogen, maar daarvoor al word ik als waarschuwing heel misselijk en duizelig en trillerig. maar ja, als je dan door Rotterdam loopt met je vriendje en alle restaurantjes waar je langs komt zijn vol, en de winkels dicht, en je denkt nog even snel naar het station te kunnen lopen dan gaat het weleens mis...
Kwak
pi_113965377
ik word sjaggie als ik honger heb :P Vraag maar aan mijn lief O-) :') Die zegt soms ook gewoon heel droog dat ik wat moet gaan eten :X :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_113965393
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:28 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:Y ik heb niet zozeer energie tekort, het is geen échte hongerklop, het gaat echt om bloedsuiker. ik krijg echt een waas voor ogen, maar daarvoor al word ik als waarschuwing heel misselijk en duizelig en trillerig. maar ja, als je dan door Rotterdam loopt met je vriendje en alle restaurantjes waar je langs komt zijn vol, en de winkels dicht, en je denkt nog even snel naar het station te kunnen lopen dan gaat het weleens mis...
en dan begin je op je vriend in te hakken?
pi_113965419

en deze dan :') /ikgamaarweeraanhetwerk :P
pi_113965424
Mijn vriendje heeft dat ook, dan reageert ie suf of stom, dan zeg ik "eet eens wat!!" en dan issie weer lief O+.

Mooie tekening trouwens :D creatief! weet ook niet wat dat beginnetje nou moet voorstellen, of wat je er dan van had moeten maken..
pi_113965468
Kwak onze auto staat onverwacht bij de garage.. Ook geen pretje haha, maar gelukkig
Viel t bij jou mee :)
~ Bonito La Risa ~
  maandag 9 juli 2012 @ 13:31:41 #8
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113965469
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:29 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

en dan begin je op je vriend in te hakken?
nee, al heb ik hem wel heel hard in zijn hand geknepen. Ik heb toeristen/reizigers zachtjes uitgeshcolden voor diverse vleeswaren met enge ziektes geloof ik, en ik heb staan stampen als een klein kind. echt vreselijk, ik voel me dan ook o'n aansteller maar ik kan er echt heel weinig aan doen. het is anders dan een "gewone" boosheid. ik herinner me ook niet alles als ik t echt heel flink te pakken heb.
Kwak
pi_113965526
Ik zorg er gewoon voor dat ik altijd wat in mn tas heb zitten om te eten. Al is het maar een mueslireep ofzo. Op mn werk heb ik tegenwoordig altijd een bak kwark staan.

En in de auto naar Brussel en Parijs zorgen we voor genoeg te eten en te drinken. Altijd leuk, uit je werk met de auto 200 km gaan rijden en dan de binnenstad in moeten. *)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 9 juli 2012 @ 13:34:16 #10
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113965548
ik ook :Y
Kwak
pi_113965587
Heel verstandig. :D
Ooit leren we het wel. :P
Doe wat je niet durft.
pi_113965639
Ik heb tegenwoordig ook als ik op pad ga, of een dagje weg, ALTIJD een zakje noten en rozijnen bij me, omdat het anders zo vreselijk mis gaat :') Ik word bloedchagerijnig, krijg barstende koppijn, helemaal slapjes en trillerig, echt heel raar, zelfs als ik voldoende heb gegegeten de hele dag. Het is echt altijd aan het eind van de middag. Het komt ook ineens uit het niets opzetten altijd, geen voorbode.

Vriendje neemt ook altijd een koekje of een pakje crackers voor me mee als we weggaan, naar Ikea of het tuincentrum ofzo, omdat hij weet dat dat meestal eindigt in een woedeaanval van mij "en ik ga nooooit meer naar die kutwinkel, aaarrgghh!! " :@ :')
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  maandag 9 juli 2012 @ 13:37:58 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113965671
Ik eet voordat ik naar huis ga ook nog even wat @ work om te voorkomen dat ik ga snaaien op het station/als ik thuis ben. Gelukkig heb ik toch nooit echt wat te snaaien thuis, maar elke dag zo'n hand geraspte kaas als je thuiskomt tikt vast ook wel aan :'). Ben benieuwd hoe het vanavond gaat. Was al voor half 8 op het werk (deze week in Amersfoort *O*) en ben dus ook vroeg vrij, ga daarna sporten en moet als ik terug in A'foort ben nog boodschappen doen. Ik word ook bloedchagrijnig als ik honger heb. Gelukkig is er nu niemand thuis om het op af te reageren >:O :P.

Oh, en Amersfoort O+ Ik blijf het een geweldige stad vinden. Zit er gewoon over te fantaseren om te verhuizen, maar het is niet echt betaalbaar in m'n eentje ;(. Ooit...
Niet meer actief op Fok!
  maandag 9 juli 2012 @ 13:39:06 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113965712
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:37 schreef Novem het volgende:
Ik heb tegenwoordig ook als ik op pad ga, of een dagje weg, ALTIJD een zakje noten en rozijnen bij me, omdat het anders zo vreselijk mis gaat :') Ik word bloedchagerijnig, krijg barstende koppijn, helemaal slapjes en trillerig, echt heel raar, zelfs als ik voldoende heb gegegeten de hele dag. Het is echt altijd aan het eind van de middag. Het komt ook ineens uit het niets opzetten altijd, geen voorbode.

Vriendje neemt ook altijd een koekje of een pakje crackers voor me mee als we weggaan, naar Ikea of het tuincentrum ofzo, omdat hij weet dat dat meestal eindigt in een woedeaanval van mij "en ik ga nooooit meer naar die kutwinkel, aaarrgghh!! " :@ :')
Hahaha :D *; .

Ik dacht dat ik de enige was die dat had _O-
Niet meer actief op Fok!
  maandag 9 juli 2012 @ 13:39:41 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113965732
Ik herken het echt totaal niet!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 9 juli 2012 @ 13:40:29 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113965758
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik herken het echt totaal niet!
Jij blijft gewoon lief als je honger hebt? :P
Niet meer actief op Fok!
pi_113965763
Ik word niet chagrijnig of agressief, maar ik ga gewoon echt letterlijk van mn graat als ik niet om de paar uur wat eet :') ook vrij onhandig wel.
Be someone that makes you happy
pi_113965830
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:40 schreef Nallie het volgende:
Ik word niet chagrijnig of agressief, maar ik ga gewoon echt letterlijk van mn graat als ik niet om de paar uur wat eet :') ook vrij onhandig wel.
Das niet echt ideaal idd!
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_113965927
Maar Vik, je hebt toch een normale fulltime baan?
Dan kun je toch wel alleen een woning betalen?
Zo duur is Amersfoort toch niet?
Doe wat je niet durft.
  maandag 9 juli 2012 @ 13:50:59 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113966126
Amersfoort is kneiterduur. Centraal in het land en net iets minder duur dan Utrecht. Maar het scheelt niet veel. Wij hebben er ook nog gekeken, maar konden het niet betalen.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 9 juli 2012 @ 13:51:39 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_113966152
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Jij blijft gewoon lief als je honger hebt? :P
Eh, voor zover ik überhaupt lief ben, ja.

Meer het gevoel van: ok, ik moet ff wat eten. En dan ga ik dat regelen, maar ik word niet raar of anders ofzo.
  maandag 9 juli 2012 @ 13:52:10 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113966170
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:45 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Maar Vik, je hebt toch een normale fulltime baan?
Dan kun je toch wel alleen een woning betalen?
Zo duur is Amersfoort toch niet?
Zie DM.

Als ik volgende zomer een vast contract krijg (en zeker als de kabinetsplannen omtrent de reiskostenvergoeding toch doorgaan), ga ik wel serieus kijken wat de opties zijn om naar Amersfoort te gaan.
Niet meer actief op Fok!
pi_113966214
Ik ben aan het woggen :')
  maandag 9 juli 2012 @ 13:53:40 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_113966229
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Amersfoort is kneiterduur. Centraal in het land en net iets minder duur dan Utrecht. Maar het scheelt niet veel. Wij hebben er ook nog gekeken, maar konden het niet betalen.
Ja, en als er al iets betaalbaars is, dan zit je meteen in een mindere buurt, volgens mij. En ik ga ook niet terug naar minder woonoppervlakte dan ik nu heb. Wil er wel op vooruitgaan als ik verhuis, natuurlijk :P. Nog los van de vraag of je in deze tijd een huis moet kopen.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')