abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:35:40 #51
244933 trovey
Nachtoele
pi_127680984
Alleen als het heel erg stil is 's nachts hoor ik eigenlijk wel eens wat....of ik stoor me er niet aan dan kan ook. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_127683921
Ik hoor de buren wel eens weggaan/thuiskomen en op de trap lopen (rijtjeshuis, onze gangen grenzen aan elkaar) maar verder eigenlijk niet :) valt dus enorm mee voor een jaren 30 huis
Klussen deel 1 en 2
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:36:24 #53
331510 zaakjes
breekt je baan
pi_127688059
Van mijn eigen kamertje dacht ik eigenlijk dat ze bij de bouw van dit gebouw ietsje zijn uitgeschoten met het aantal isolatiemateriaal. ^^ Je hoort bijna niks buiten de kamer. Alleen soms wat lawaai op straat, maar dat komt door de lokatie waar ik woon. Overigens is er tóch nog altijd iemand die over lawaai zeurt. Als dit huis niet genoeg kan zijn, weet ik het ook niet meer :W
  woensdag 12 juni 2013 @ 07:49:13 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_127693798
Leuke kick :)

Hier een huis uit de jaren 80, rijtjeswoning. Ik hoor de trap van de buren aan de ene kant en hun wasmachine. Voor de rest valt het me reuze mee. Van de buren aan de andere kant hoor ik nagenoeg niets, alleen af en toe geschreeuw als dochterlief boos is :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_127693932
Jaren 30 woning staat garant voor geluid.
- gasmeters gescheiden door plaatje blik van 4 Mm, ik hoor de meter van de buren klikken en pompen.
- muren zijn beperkt geluiddempend dus ik hoor de buren muziek draaien en praten als ze luider praten.
- traplopen is hoorbaar alsook toilet doorspoelen.

Tja, de tijd zal het leren als ik straks naar boven kan verhuizen. Hier beneden in het souterrain is het koel, stil en rustig :D
Laat die handjes wapperen!
pi_127693990
Als mijn buren in de tuin zitten hoor ik ze binnen praten en als ze in huis de TV wat harder zetten hoor ik dat ook. En aangezien ze in huis schreeuwen/luidruchtig praten hoor ik dat ook. Oh en het gezoem van hun airco de hele nacht door.
pi_127726654
Portiekflat in een prachtwijk uit 1960 ofzo: ik hoor de boven/onder/zijburen wel, maar vooral rondrennende en krijsende kinderen of als er veel visite is, dus over 't algemeen valt 't wel mee. Vind het eigenlijk irritanter dat ze hetzelfde ook van ons kunnen horen. Oh, en rond gebedstijden zit er ook ergens ver weg in de flat een kerel te zingen(/bidden), maar dat hoor je alleen als 't redelijk stil is.
pi_127728588
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 08:03 schreef Gieliovd het volgende:
Jaren 30 woning staat garant voor geluid.
- gasmeters gescheiden door plaatje blik van 4 Mm, ik hoor de meter van de buren klikken en pompen.
- muren zijn beperkt geluiddempend dus ik hoor de buren muziek draaien en praten als ze luider praten.
- traplopen is hoorbaar alsook toilet doorspoelen.

Tja, de tijd zal het leren als ik straks naar boven kan verhuizen. Hier beneden in het souterrain is het koel, stil en rustig :D
Hier geen last van, ook jaren 30 woning. Denk dat het ook afhankelijk is van de indeling :)
Klussen deel 1 en 2
pi_127733886
Ik heb een rijtjeshuis uit 1910. Helaas zijn de tussenmuren enkelsteens. Geluid vanaf de buren valt mee, maar hoe hoger in het huis (eerste verdieping, zoldertje), hoe erger. Ik vermoed omdat de muren beneden zijn verdikt met een raaplaag en bij de buren met voorzetwanden. Dit ontbreekt echter allemaal op de eerste verdieping.

Maar al met al ervaar ik weinig geluidsoverlast van de buren.

Mijn huis staat wel met de gevel op de straat, en die straat is een belangrijke fietsroute hier naar het centrum. Dus 's nachts overlast door schreeuwende mensen, ja, die hoor ik wel, want ik slaap aan die kant en ook nog eens met enkel-glas.
pi_127734476
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:33 schreef Woep het volgende:
Zohhhh, ik verbaas me nogal over dat sommige hier bijna bij de boven of onderburen in huis wonen (letterlijk). Dat zou een hele goede reden zijn om te verhuizen. Gelukkig zelf geen last van.
De enige remedie is een vrijstaande woning op een ruime kavel kopen.
pi_127743185
Jaren '50 hoekwoning met primitieve betonvloeren; de muren direct geïsoleerd met isofix want je hoorde alles, helpt goed maar niet tegen contactgeluid.
Lopen doen de buren luiddruchtig op de hielen dus altijd maar gebonk, als ze in de keuken bezig zijn hoor je gerommel, altijd gebonk op de trap die n.b. aan de kant van hun buren zit, constant gegooi met deuren, kinderen die in de slaapkamers rennen met een hoop gebonk :|W

pi_127743226
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:02 schreef pinine het volgende:
Jaren '50 hoekwoning met primitieve betonvloeren; de muren direct geïsoleerd met isofix want je hoorde alles, helpt goed maar niet tegen contactgeluid.
Lopen doen de buren luiddruchtig op de hielen dus altijd maar gebonk, als ze in de keuken bezig zijn hoor je gerommel, altijd gebonk op de trap die n.b. aan de kant van hun buren zit, constant gegooi met deuren, kinderen die in de slaapkamers rennen met een hoop gebonk :|W

[ afbeelding ]
Buurman of buurvrouw uitnodigen om te komen luisteren.
pi_127743276
ik woon in een rijtjehuis... enige wat ik weleens hoor is het toilet van de buur aan 1 kant.... dat hoor ik alleen maar als het bij mij heel stil is...

voorderest hoor ik ze nooit. heerlijk O+
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:07:12 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127743326
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:03 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Buurman of buurvrouw uitnodigen om te komen luisteren.
En misschien ook een keer bij hun in huis poolshoogte gaan nemen. Kan best zijn dat het lijkt of ze lopen te stampen of deuren dichtgooien, maar dat het de pecht is van de constructie dat normale geluiden heel hard doorklinken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_127747750
Ik woon in een flat uit de jaren 60, ik hoor gelukkig helemaal niks, maar ik woon in wat eigenlijk de woonkamer is, en die zit in het midden van de woning, dus dat kan ook daar aan liggen :P En mijn huisgenoten zijn ook vrij rustig.

Ik hoor alleen af en toe ergens een boor, maar dat ik dan gewoon overdag dus dat stoort niet.

Alleen de onderbuurman (van nóg een verdieping lager, ik woon op 4, hij op 2) beweert mij te kunnen horen lopen 's nachts :') Ehh, wat? Mijn directe onderburen hebben nergens last van uiteraard.. Ik weet niet wat hij hoort, maar ik ben het niet, ik slaap over het algemeen ook 's nachts enzo :Y
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_127757432
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En misschien ook een keer bij hun in huis poolshoogte gaan nemen. Kan best zijn dat het lijkt of ze lopen te stampen of deuren dichtgooien, maar dat het de pecht is van de constructie dat normale geluiden heel hard doorklinken.
Je slaat de spijker op de kop maar verder interessert het ze niet want we hebben ze al 3X viltjes gegeven tegen schuivende stoelen die een rotgeluid maken maar na een paar dagen begint het gewoon weer, ze zijn gewoon lomp :|W
pi_127763891
Heel herkenbaar, misschien directe familie van mijn buren boven me. ;)
Waarom weinig geluid maken als je ook alles met een hoop kabaal kan doen? :{w

Verlang wat dat betreft terug naar mijn vorige bovenburen, hetzelfde huis, maar die hooide ik nooit, gewoon echt: nooit.
pi_127788313
Rijtjeshuis van zo'n 100+ jaar oud.
's Morgens om 06:00 gaat de wekker van de buren: een telefoon op trilstand, maar toch word ik er wakker van...
Als de buren niezen, zeggen wij "gezondheid" (en zij "dankjewel"). Soms onstaat er tijdens het zappen op tv een echo, dan weet ik meteen wat zij aan het kijken zijn....
Bij mijn volgende woning let ik echt op gehorigheid, want dit is soms toch echt niet leuk.
Dan maar iets minder charme, maar wel dikke muren :)
  vrijdag 14 juni 2013 @ 21:33:38 #69
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_127806602
Huidige huis is een standaard rijtjeshuis uit de jaren 80. Hoor nooit veel bijzonders, alleen de buren wel eens als ze naar de wc gaan of zo, maar dan moet het wel heel stil zijn.

Hiervoor in appartementen gewoond en daar hoorde je veel meer. Douchen, stofzuigen, wc, neukende mensen, klaarkomende mensen, gillende kinderen etc.

Op een bepaald moment ga je er aan wennen en denk je "Dan horen ze dat vast ook van ons"
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 14 juni 2013 @ 23:00:26 #70
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_127810738
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 20:39 schreef R2R het volgende:
Waarom weinig geluid maken als je ook alles met een hoop kabaal kan doen? :{w
Mijn huurwoning in Den Haag 2 jaar geleden. Bovenbuurman die was lomp. Die had gegeten, ging afwassen. Tiefde letterlijk alles in de wasbak en als het dan afgewassen en gedroog was tiefde hij het de lade in. Zo klonk het. RAM BAM KLETTER.

Buurvrouw onder, muziek en peuken. Rook trok door het hele huis naar boven, nice. Praten hoorde ik ook, boven en beneden.

Wil niet weten wat ze van mij allemaal gehoord hebben ;)

Ik: muziek, films, games.

Dit huis, ben nu alleen maar aan het klussen, maar het volgende:
- Krakende vloeren van de buren (as we speak kraakt er eentje langs me)
- Zoonlief met voorliefde voor death-metal dat soort meuk, altijd leuk bij je wijntje in de zon. Buurman: Zo Gieliovd, een achtergrondmuziekje heb je ieder geval".
- Lachende, pratende mensen goed hoorbaar.

Ik: boorhamer, klopboor, muziek, timmeren, schroeven, stofzuiger... lot's and lot's of noise :X waarschijnlijk vinden ze me allemaal niet zo O-)
Laat die handjes wapperen!
pi_127824544
Onze woning heeft ankerloze spouwmuren, dus ondanks dat het een tussenwoning is hoor je niet/nauwelijks iets van de buren. Hooguit dat je 's avonds laat nog wel eens iemand de trap op hoort lopen of een deur hoort slaan.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_127825045
Bij m'n schoonvader in een flat: de buren boven ons zijn net nieuw en die hoor ik nu elke dag.. en de vorige buren heb ik nooit gehoord.

Het lijkt net of ze met klompen door het huis heen stampen.. en je hoort ze soms heeeel erg hard schreeuwen. En het getik op de verwarmings... oh verschrikkelijk. Word je wakker omdat hun de hele dag daar tegen aan zitten te bonken.

Nee.. geen leuke buren.

Verder nooit ergens last van in de flat.. ja soms de polen die hier wonen en die dan 's nachts thuis komen en ze behoefte hebben om te zingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mokkels op 15-06-2013 15:02:09 ]
pi_127826382
Ik hoor mijn onderburen alleen als ze piano spelen, iets dat maar sporadisch voorkomt.

Verder hoor je het wel eens als een van de buren zijn fiets in de berging zet en per ongeluk tegen de (metalen) trapleuning aankomt. Dit valt eigenlijk alleen laat in de avond / in de nacht op als het verder helemaal stil is.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_127983830
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 18:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
Alleen midden in de nacht hoor ik mijn buurman ieder heel uur in de wc ;( het gekletter van plassen en wc doortrekken

Verder hoor ik niks
Ieder uur? Loopt hij dan constant bier te zuipen of heeft hij gewoon een zwakke blaas?
Daarbij kan zoiets je nachtrust wel verstoren volgens mij...
pi_127986744
quote:
15s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:49 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ieder uur? Loopt hij dan constant bier te zuipen of heeft hij gewoon een zwakke blaas?
Of prostaathyperplasie waarbij de lediging van de blaas van de (oude?) buurman niet geheel lukt en je dus snel weer een volle blaas hebt.. Wellicht in combinatie met vocht vasthouden overdag? -> nachtplassen? Adviseer je buurman naar de uroloog te gaan want elk uur toilet is niet goed..
pi_127987060
Duidelijk, maar je blaas loopt m.i. alleen maar vol als je vocht tot je lichaam treedt dus zou het misschien geen verkeerde gedachte zijn om even niet te drinken?

Scheelt weer een advies bij een arts die je hiervoor uiteraard zal laten betalen...
pi_127987971
quote:
15s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:09 schreef Iwanius het volgende:
Duidelijk, maar je blaas loopt m.i. alleen maar vol als je vocht tot je lichaam treedt dus zou het misschien geen verkeerde gedachte zijn om even niet te drinken?

Scheelt weer een advies bij een arts die je hiervoor uiteraard zal laten betalen...
Ook als je 's avonds weinig drinkt zal er urine aangemaakt worden, weliswaar minder dan als je een vol glas voor het slapen achterover gooit.
Iemand gaat niet voor zijn plezier elk uur 's nachts naar het toilet. Om elk uur naar het toilet te moeten zal je of een onderliggend probleem hebben, of je hebt een liter kan ranja naast je bed en drinkt die voor 8 uur 'sochtends gedurende nacht leeg. Mijn ervaring is onderliggend lijden..
pi_128005813
quote:
15s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:49 schreef Iwanius het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:01 schreef Eelcotje84 het volgende:

[..]

Of prostaathyperplasie waarbij de lediging van de blaas van de (oude?) buurman niet geheel lukt en je dus snel weer een volle blaas hebt.. Wellicht in combinatie met vocht vasthouden overdag? -> nachtplassen? Adviseer je buurman naar de uroloog te gaan want elk uur toilet is niet goed..
Zoiets dus, oude buurman, geen alcohol maar denk iets met blaas. Loopt al in ziekenhuis onder behandeling voor blaasproblemen maar het is wel onwijs irritant om iedere avond/nacht dat straaltje te horen ;(
pi_128007769
Ik woon in een redelijk nieuw (1998 oid gebouwd) appartement. Ik hoor eigenlijk alleen 's ochtends als ik wakker ben de bovenburen, die hebben kinderen die weleens rennen en gillen en de radio opzetten oid.. De rest van de dag hoor ik helemaal niks, van de andere buren nooit wat :P Ook geen badkamer geluiden, alleen lopen de leidingen door de muur van mn slaapkamer, dus ik hoor het wel als ze de kraan aan hebben staan. Maar dat is zo'n constant geluid, daar kan je geen last van hebben..

2 Jaar terug heb ik een apartement bewoond, daar zat tussen de buren en mij op 1 plek een simpel gipsmuurtje 8)7 Daar hoorde je echt alles dwars doorheen, ik kon zo meedoen met hun gesprekken.. En de buren waren ook nog van die zeikerds -O- Zelf waren ze niet bijzonder luidruchtig, maar ik kon nauwelijks tv kijken zonder dat ze wel weer aan de deur stonden. Ik heb zelfs een keer gehad dat ik lag te slapen met de tv nog aan, en toen kwamen zij me wakker maken om te zeggen dat ze last hadden van het geluid :z
pi_128008796
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:57 schreef LoggedIn het volgende:
Ik heb zelfs een keer gehad dat ik lag te slapen met de tv nog aan, en toen kwamen zij me wakker maken om te zeggen dat ze last hadden van het geluid :z
Heb ik ook een keer gedaan bij bejaarde buurvrouw die met tv keihard was ingeslapen in slaapkamer naast mij. Viel echt niet mee in slaap te vallen, dus ben je dan een zeikerd?
  donderdag 20 juni 2013 @ 01:30:15 #81
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_128020291
Ik woon in Amsterdam Oud-Zuid in de laagbouw uit eind jaren '20, nogal gehorig dus, maar heb zeer weinig overlast omdat ik zelf alleen op verdieping 3 woon, terwijl mijn buren verdieping 2 en 3 bezitten en bijna alles op verdieping 2 hebben zitten. :) (ik hoor aan de ene kant overigens wel mijn buurvrouw schreeuwen als ze ruzie heeft, volgens mij met zichzelf, want die man hoor ik nooit...)

Ik heb ook niemand boven me, dat scheelt. Mijn onderbuurman heeft meer last, als ik per ongeluk iets laat vallen o.i.d. klinkt het bij hem alsof het appartement instort. Dat is dus het voordeel van boven wonen. ;) We hebben verder goed contact en ik hou gewoon rekening met hem, ik heb ook een goede ondervloer gelegd, de vorige bewoner had kennelijk de vloer gewoon direct op de houten verdieping gepleurd.
pi_128029462
Pff, gehorig, ja dat is mijn appartement ook. Ik woonde hiervoor in een nieuwbouwstudio, en daarvoor antikraak, dus was het niet echt gewend. Ik heb er zelf overigens geen moeite mee om geluiden van anderen te horen, echter mijn bovenburen denken daar klaarblijkelijk anders over.

Toen ik er net woonde had ik nog niet door hoe gehorig het was en stonden de twee huizen naast me leeg, dus ik dacht dat de muziek wel wat harder kon. Stond meteen de beheerder voor mijn deur, blijkt het geluid door een of andere buis vooral naar boven door te trekken. Sindsdien enorm op gelet, doe echt niets vreemds (geen feestjes, nooit harde muziek, loop bijna altijd op blote voeten), staat de bovenbuurman een jaar later voor de deur omdat ie me seks hoorde hebben. Nou ben ik single dus dat komt echt niet vaker dan eens in de 1-2 maanden voor bij mij thuis, en op één dronken keer na heb ik sindsdien ook dat muisstil gedaan.

Kreeg ik vorige maand een officiele klacht wegens geluidsoverlast (niet nader benoemd wat voor een overlast precies). Wtf? :')

Deels snap ik het wel, ik hoor de baby van de bovenburen ook regelmatig huilen 's avonds, en geschuifel op de vloer, deuren, soms zelfs stekkers in het stopcontact. Maar 99% van de tijd ben ik toch echt muisstil, ben ook best weinig thuis. Pff, gehorige woningen, echt nooit meer.
pi_128032059
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:11 schreef computergirl het volgende:

[..]

Heb ik ook een keer gedaan bij bejaarde buurvrouw die met tv keihard was ingeslapen in slaapkamer naast mij. Viel echt niet mee in slaap te vallen, dus ben je dan een zeikerd?
Maar ik ben geen bejaarde :P Hij stond gewoon zacht op, op de achtergrond. Als het keihard staat is het natuurlijk anders.
pi_128080717
Mja ruzies kunnen we van meegenieten, traplopen horen we, de muziek horen we.. Eigenlijk horen we zowat alles.

Maja ben toch niet van plan hier nog lang te wonen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128284947
Sinds onze buren een nieuwe keuken hebben laten plaatsen, hoor je bij wijze van spreken zelfs een hagelslagkorreltje op hun aanrecht kletteren. Hun keuken grenst aan onze woonkamer.

Voorheen hoorde ik vrijwel nooit geluiden uit hun keuken, of er moest iets echt zwaars vallen en dan was het nog niet echt storend.
  woensdag 26 juni 2013 @ 19:57:57 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128292544
We horen de buren alleen als ze een huis vol hebben met een verjaardag. Ik vrees dat zij andersom heel wat meer van ons horen. :@
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:36:22 #87
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_128301444
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 16:34 schreef GwaddYr het volgende:
Sinds onze buren een nieuwe keuken hebben laten plaatsen, hoor je bij wijze van spreken zelfs een hagelslagkorreltje op hun aanrecht kletteren. Hun keuken grenst aan onze woonkamer.

Voorheen hoorde ik vrijwel nooit geluiden uit hun keuken, of er moest iets echt zwaars vallen en dan was het nog niet echt storend.
Wat maf, zat die voormalige oude keuken aan de andere kant van het huis of zo?

Lijkt me knap irritant.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:38:49 #88
3185 Adelante
To let it go now
pi_128301592
Wij horen praktisch alles, enkelsteens niet geisoleerd jaren '30 huis. Houd het levendig. :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_128301930
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:38 schreef Adelante het volgende:
Wij horen praktisch alles, enkelsteens niet geisoleerd jaren '30 huis. Houd het levendig. :P
Ja heb ik dus ook ^^
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:58:40 #90
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_128302928
Mijn buren hebben ruzie op dit moment.Maar ik kan ze niet verstaan, dus zo gehorig is het niet.
pi_128316464
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:28 schreef admiraal_anaal het volgende:

Zoiets dus, oude buurman, geen alcohol maar denk iets met blaas. Loopt al in ziekenhuis onder behandeling voor blaasproblemen maar het is wel onwijs irritant om iedere avond/nacht dat straaltje te horen ;(
Maar dat straaltje verdwijnt in het niet als je soms van die verhalen hoort van mensen die in huizen wonen (trappenhuizen) en waar sommigen om 00:00 uur in de avond laat gaan douchen en de buren onder een hele waterval aan water horen stromen door de leidingen. :D
pi_128317132
Bij vrienden van me hadden ze gebruik gemaakt van vrij dunne betonvloeren in het complex.
Dan liep de afvoer van de douche van de bovenburen door de betonnen vloer, en daarna een pijpje boven hun douche langs om naar de standleiding te gaan.

Als er boven iemand stond te douchen hoorde je dus blub blub blub etc., vrij hard. En de slaapkamer was er direct naast. :') Nouja het went.

En je had dus een PVC pijpje aan je plafond hangen dat niet weg kon.
pi_128336474
Ik hoorde pas geleden mijn bovenbuurman met zijn vriendin flink tekeer gaan (in zijn woonkamer). Ik dacht bijna ik bel de Privé (hij is BN'er).
Als hij heen en weer loopt hoor ik het en als zijn tv/radio hard staat. Verder nergens last van.
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:46:07 #94
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_128594720
Ik woon in een nieuw appartement dat 2 jaar geleden is gebouwd.
Gesprekken van buren hoor ik amper, hoewel buurman schuin beneden mij heeft enkele keren tot laat in de nacht mensen over de vloer waar je vaag gemompel hoort, maar soms ook de muziek te hard heeft staan, van dat irritante bonk muziek }:|

Uiteraard hoor je buren dat ze op de plee zeiken, maar het doorspoelen hoor je niet.
En wat contactgeluiden, want ik weet dat de benedenbuurman wakker is, je hoort dat de gordijnen worden opengetrokken.
De buurvrouw naast mij loopt af en toe op hoge hakken waardoor je goed 'klop klop klop' geluiden hoort jawel! slecht geisoleerd laminaatvloer.

Sowieso is laminaatvloeren een ramp voor in flatgebouwen en appartementen, door het stugheid van het vloer kan het contactgeluid makkelijk verspreiden, zeker als je een voorwerp op laat vallen.
'It's a boy'
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:33:51 #95
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_128610946
In mijn oude appartement (jaren 30) hoorde je letterlijk alles. Houten vloeren, enkelsteens muurtjes. Als de buren kuchen hoorde je het en van de bovenburen wist je precies waar ze wat wanneer aan het doen waren. Door enkelglas hoorde je ook nog eens alles van de straatkant.

De flat waar ik nu woon is een jaren 50 flat. Wel allemaal beton maar nog altijd best gehorig. Als de bovenbuurman (buitenlander) aan het bellen is kan ik het gesprek letterlijk volgen en hij kickt erop om met sandalen met houten zool over het laminaat te lopen en om een uur of 11 's avonds gaat ie in de kamer boven onze slaapkamer allemaal dingen doen. Schuin boven hebben ze een paar keer per jaar een verjaardag waarbij ze het voor elkaar weten te krijgen een mannetje of 30 in een flat van 50m2 te proppen, dat hoor je ook wel zeg maar. Ook pissen en doortrekken van de wc van buren hoor je goed.

En dan heeft de neger naast ons soms zijn muziek fors hard aan maar dat is niet zo vaak gelukkig.

Vooral de buurman boven ons heeft ons doen besluiten te vertrekken, die man leeft 's nachts en slaapt volgens mij nooit. Meerdere keren met hem gepraat en hij houdt zich nu redelijk koest maar toch, elke keer is ie dat na een paar weken weer vergeten.

Nu een hoekwoning gekocht uit 1984 in mijn oude buurt. Nog 3 weken en dan gaan we over, nu druk aan het klussen en je merkt duidelijk dat het een stuk rustiger is en ook de atmosfeer is toch heel anders dan in een flattencomplex waar je altijd wel wat hoort.

Overigens bizar hoeveel fokkers burenoverlast hebben zeg, jeetje. Dat krijg je als je alles zo op elkaar geprakt bouwt als in dit land. Met bv rijtjes huizen toch snel op te lossen door de huizen niet tegen elkaar te bouwen maar met een halve meter ertussen. Dan voorkom je in elk geval de contactgeluiden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_128611085
Ik hoor vrijwel alles.
Als een van mijn onderburen de TV aan heeft op normaal niveau, dan weet ik welke zender ze kijken.
Dan is mijn ene onderbuur (zelfbenoemde :') ) DJ, dus mijn klazen staan altijd ver van de rand van het kastje.

Gelukkig is er wel veel coulance, en doordeweeks na 12 uur weet iedereen zich meestal rustig te houden.
Ze horen van mij ook elke stap die ik zet in mijn woning. Er is helaas niets aan te doen. Maar ik heb ook pas 2 keer klachten gekregen, en die waren begrijpelijk. (1 keer om 3 uur snachts de muziek vergeten zachter te zetten. :') Was ook dom van me) Dus dat is allemaal wel te doen.

Toch zou ik graag verhuizen. Soms heb ik een dag dat ik een keertje slaap wil inhalen en om 10 uur mijn bed in wil. Dat is niet echt mogelijk. :')
pi_128776905
Ik woon in een jaren 40-50 huis en het is gehorig.
Spreek de buurman niet zo vaak,maar weet wel dat hij een 1 minute man is.
pi_133342233
Woon in een huis gebouwd in 1984 en ben niet superblij met de isolatie. Contactgeluiden en stemmen wanneer er luid gepraat wordt.

Maar heb goede buren, dus niet echt veel last van. Maar hoor wel de wc, het stofzuigen en nog wat dingen.

Kut is ook dat het een portiekwoning is, dan hoor je toch heel wat meer. Ga verhuizen naar een ander huis, geen portiek en ik heb al gezien dat er voornamelijk ouderen wonen :D.
pi_133342543
Ik zit sinds augustus in mijn nieuwe woning (nieuwbouw tussenwoning) en je hoort er echt niets :) .
pi_133342817
Ik woon nu sinds ruim een jaar samen in een appartementje in een oud pand in de binnenstad. Je hoort alleen de bovenburen goed door de houten vloeren heen, en de afvoerleidingen achter de gespannen linnen 'muren'. Had hier toen we voor deze woning gingen kijken nooit echt bij stilgestaan, in mijn vorige woning (nieuw appartement in de binnenstad) had je alleen last van buitengeluid. Geluiden en gehorigheid is in ieder geval een van de eerste dingen waar ik op ga letten mocht ik weer gaan verhuizen, moest er in het begin enorm aan wennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')