abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114352472
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:06 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat ik het met bianconeri eens ben voor wat betreft de onbijbelsheid van het gelijkstellen van Jezus en God.
Het is een idee wat geïnspireerd is door bepaalde lezingen van diverse bijbelteksten. Hoe je dat interpreteert is vooral een kwestie van smaak. Bianconeri pretendeert dat het allemaal glashelder is, maar de laatste keer dat hij dit probeerde te onderbouwen bleek zelfs dat hij niet in staat is om de grondtekst te lezen.

quote:
Volgens mij wordt dat door het hele NT weersproken, zowel de evangeliën als Paulus, en valt dit alleen te baseren op een bepaalde interpretatie van de proloog van Johannes.
Kun je es een lijstje met voorbeelden geven? :)
pi_114357740
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Even snel dan:

Johannes 14
28 Jullie hebben toch gehoord dat ik zei dat ik wegga en bij jullie terug zal komen? Als je me liefhad zou je blij zijn dat ik naar mijn Vader ga, want de Vader is meer dan ik.

1Korintiërs 11
3 Ik moet u echter nog het volgende zeggen.
Christus is het hoofd van de man, de man het hoofd van de vrouw en God het hoofd van Christus.

1 Korintiërs 8
6 wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven.

Johannes 5
19 Jezus reageerde hierop met de volgende woorden: ‘Waarachtig, ik verzeker u: de Zoon kan niets uit zichzelf doen, hij kan alleen doen wat hij de Vader ziet doen; en wat de Vader doet, dat doet de Zoon op dezelfde manier.

Marcus 10
18 Jezus antwoordde: ‘Waarom noemt u mij goed? Niemand is goed, behalve God.

Dat Jezus vaak spreekt over zijn Vader zou bovendien nogal vreemd zijn als hijzelf die Vader was.
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:28:21 #253
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_114358829
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:59 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Even snel dan:

Johannes 14
28 Jullie hebben toch gehoord dat ik zei dat ik wegga en bij jullie terug zal komen? Als je me liefhad zou je blij zijn dat ik naar mijn Vader ga, want de Vader is meer dan ik.

1Korintiërs 11
3 Ik moet u echter nog het volgende zeggen.
Christus is het hoofd van de man, de man het hoofd van de vrouw en God het hoofd van Christus.

1 Korintiërs 8
6 wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven.

Johannes 5
19 Jezus reageerde hierop met de volgende woorden: ‘Waarachtig, ik verzeker u: de Zoon kan niets uit zichzelf doen, hij kan alleen doen wat hij de Vader ziet doen; en wat de Vader doet, dat doet de Zoon op dezelfde manier.

Marcus 10
18 Jezus antwoordde: ‘Waarom noemt u mij goed? Niemand is goed, behalve God.

Dat Jezus vaak spreekt over zijn Vader zou bovendien nogal vreemd zijn als hijzelf die Vader was.
Als je bovenstaande citaten leest zou je kunnen concluderen dat Jezus weliswaar niet God (de vader) is maar wel goddelijk. Want hij doet hetzelfde als zijn vader, op dezelfde manier.

Een gewoon mens kan dat niet.

Ook opmerkelijk: Jezus wil niet dat hij "goed" genoemd wordt, dat niemand goed is behalve God. Hiermee geeft hij m.i. duidelijk aan géén God te zijn, maar een (zondig want niet goed) mens.

conclusie: Door verschillende uitspraken van Jezus is het niet duidelijk of hij nu wel of geen God of in ieder geval goddelijk is. En daarmee zijn we weer bij af. :)
pi_114358900
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:59 schreef kleinduimpje3 het volgende:
...
Bedankt :) Die teksten ken ik. Je zou daar tegenin kunnen brengen dat de drie-eenheid de verschillende manifestaties van God aan de mens beschrijft (Energeia), niet de natuur van God zelf (Ousia). Dat deze 3 manifestaties niet op gelijke voet staan, hoeft dan geen probleem te zijn.

Niet dat ik zelf veel waarde hecht aan het triniteitsdogma, overigens.
pi_114364602
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:28 schreef hoatzin het volgende:
Als je bovenstaande citaten leest zou je kunnen concluderen dat Jezus weliswaar niet God (de vader) is maar wel goddelijk. Want hij doet hetzelfde als zijn vader, op dezelfde manier.
Er mee rekening houden dat dit weer citaten zijn van de auteurs Johannes en Paulus, wat aanvankelijk ( dit is voordat er enige tekstwijziging was aangebracht ) gnostici.
Paulus ziet Jezus IN zich. De Vader is de oorsprong en de schepping het gevolg. Wij zijn volgens gnostici een resultaat van de Vader, echter maar een kleine sprankel. In die zin spreken de gnostici kinderen te zijn van de Vader. De Vader is op zich reeds een ' manifestatie ' ( neter ) van God.
pi_114368445
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 09:33 schreef BerjanII het volgende:

Ali?

Zij heet toch Bianca?
Richt ie tegen kannibaal, die jood die hier nog wel eens post.
Tis trouwens ook HIJ en Bianco niet a

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 08:56 schreef hoatzin het volgende:

En alweer een pertinente leugen. Je grossiert mister zwart-wit.

Voor mijn christelijke moeder bijvoorbeeld is de drie-eenheid één van de pijlers van haar geloof. En ik weet zeker dat zij een beter christen is dan jij. Zij zal nooit spotten en schamperen over anderen. Of oordelen. Want staat niet geschreven dat je NIET moet oordelen Ali?
Ik spot of schampeer hier niet toch of wat??
Ik zeg gewoon dat elk persoon met bijbelse kennis weet dat Jezus NIET God is. Dat is een feit en geen mening.
Ja bij de valse christenheid is de 3-eenheid een pijler, maar bij de ware christenen niet! En dat is uiteindelijk het belangrijkste natuurlijk, niet de nepperds.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 08:53 schreef hoatzin het volgende:

Dream on boy! :W

(ìk heb de waarheid in pacht en de rest is gek, waar hebben we dat eerder gehoord.... :{w )
Pak elke bijbelse vertaling er maar bij. Pluis elke vers maar uit.
Je gaat nergens kunnen vinden dat Jezus God zou zijn.
ELK persoon die Bijbelse kennis heeft zal weten dat Jezus NIET God is, er bestaat geen persoon met bijbelse kennis die denkt dat Jezus God is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:21 schreef Haushofer het volgende:

Jawel. Het ligt er aan wat voor groep je beschouwt. Voor Z geldt dat 1+1=2, terwijl voor Z2 geldt dat 1+1=0.

Als je aanneemt dat jouw specifieke lezing de correcte is, dan ben ik het volledig met je eens. Maar dat is nou juist het punt, hé.
Nee ligt er niet aan. Als je gewoon 1+1 doet zal dat altijd 2 zijn.
Net als 2+2=4 en ga maar door. 1+1 kan niet ineens 100 zijn.

Nee dat heeft niets met specifieke lezing te maken.
ELKE Bijbel vertaling laat duidelijk uitkomen dat de 3-eenheid onzin is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:19 schreef ems. het volgende:

De bijbel is ook een valse religie. Echte christenen trekken zich er niet teveel van aan.

Probeer maar niet te zeggen van niet hoor, dat is een kansloze missie. Het is nou eenmaal zo.
Dat je Bijbel als anders gelovige valse religie noemt ok. (is onzin natuurlijk maar das het punt even niet). Maar de 3-eenheid is meer Babylonisch, Egyptisch ofzo. Daar hadden ze 3-koppige goden.
De Bijbel leert over 1 God, niet 3 in 1.
pi_114368549
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het is een idee wat geïnspireerd is door bepaalde lezingen van diverse bijbelteksten. Hoe je dat interpreteert is vooral een kwestie van smaak. Bianconeri pretendeert dat het allemaal glashelder is, maar de laatste keer dat hij dit probeerde te onderbouwen bleek zelfs dat hij niet in staat is om de grondtekst te lezen.

[..]

Laatste keer dat ik dat onderbouwde was het niet goed?
Wat een onzin zeg... Je bedoelt zeker met die ene vent waar totaal niet mee te discusseren viel?
Die 100x hetzelfde jankt maar je het 1000x kan onderbouwen en hij maar niets gelooft ofzo.

De Bijbel is zeer duidelijk over de 3-eenheid.
pi_114368698
quote:
Dat je Bijbel als anders gelovige valse religie noemt ok. (is onzin natuurlijk maar das het punt even niet). Maar de 3-eenheid is meer Babylonisch, Egyptisch ofzo. Daar hadden ze 3-koppige goden.
De Bijbel leert over 1 God, niet 3 in 1.
Drie koppige goden *O*

En voor de een is de bijbel een vals geschrift (geen religie, want een boek is niet religie) en voor jou is dat de waarheid. Leer ermee leven dat anderen het een vals geschrift vinden. Ga dan niet eigenwijs lopen doen en zeggen: Dat IS het niet...

Fundamentalistische denker
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_114368819
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:30 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Bedankt :) Die teksten ken ik. Je zou daar tegenin kunnen brengen dat de drie-eenheid de verschillende manifestaties van God aan de mens beschrijft (Energeia), niet de natuur van God zelf (Ousia). Dat deze 3 manifestaties niet op gelijke voet staan, hoeft dan geen probleem te zijn.
Maar 3 manifestaties(bv in menselijke vorm op aarde(Jezus dan)) van God komt uiteindelijk ook neer op dat elke van die manifestaties God wel degelijk is, maar dan in andere manifestatie.
Maar blijft God en dus gelijk aan God. Dit gaat alsnog in tegen wat de Bijbel leert dat Jezus minder is.

quote:

Dan vergeet je het simpele feit dat:

-Jezus volmaakt was. Ook een volmaakt mens toont de eigenschappen van God!

-Op bovenstaand antwoord van mij kun je zeggen: Niet die wonderen toch?
Nee idd die niet. Maar de kracht daarvoor, dus alle wonderen, kwamen niet van Jezus maar kreeg Jezus de kracht door van God. Zelf had Jezus geen krachten.

quote:
conclusie: Door verschillende uitspraken van Jezus is het niet duidelijk of hij nu wel of geen God of in ieder geval goddelijk is. En daarmee zijn we weer bij af. :)
Je zei in stukje dat ik niet mee quote dat Jezus duidelijk aangeeft niet God te zijn?
En geeft geen enkele Bijbelse tekst ofzo waar uit blijkt dat Jezus wel God zou zijn? Bestaat ook niet maar ja.

Conclusie: Jezus is NIET God en Bijbel is daar zeer duidelijk in.
pi_114368924
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:24 schreef BerjanII het volgende:

Drie koppige goden *O*

En voor de een is de bijbel een vals geschrift (geen religie, want een boek is niet religie) en voor jou is dat de waarheid. Leer ermee leven dat anderen het een vals geschrift vinden. Ga dan niet eigenwijs lopen doen en zeggen: Dat IS het niet...

Fundamentalistische denker
Wat een domme reactie zeg :r

Ik snap heus wel dat Bijbel geen religie opzich is, maar de basis is van christenen. Hoef je niet direct Hoezo leer ik er niet mee leven dat anderen het vals vinden? Wat is dat nou voor stomme reactie uit het niets?

En als je dat vindt ga dan lekker weg van dit forum ofzo, dit is discussie forum dus als je dat niet wilt dan wegwezen lijkt me.
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:44:33 #261
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_114369986
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:26 schreef bianconeri het volgende:

Je zei in stukje dat ik niet mee quote dat Jezus duidelijk aangeeft niet God te zijn?
En geeft geen enkele Bijbelse tekst ofzo waar uit blijkt dat Jezus wel God zou zijn? Bestaat ook niet maar ja.

Conclusie: Jezus is NIET God en Bijbel is daar zeer duidelijk in.
Als de Bijbel maatgevend was dan was er slechts 1 stroming van het Christendom. De inhoud van de Bijbel is op dit punt vrijwel irrelevant.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_114369997
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Laatste keer dat ik dat onderbouwde was het niet goed?
Wat een onzin zeg... Je bedoelt zeker met die ene vent waar totaal niet mee te discusseren viel?

Nee, ik bedoelde die keer dat jij hele stellige uitspraken deed over de grondtekst terwijl je niet eens Grieks kunt lezen. Dan snap ik niet waar je die stelligheid vandaan kunt halen :)

Het is sowieso erg lastig met jou te "discusseren", aangezien jij geen strobreed toegeeft, ook al blijkt overduidelijk dat je er nogal es naast zit.

quote:
De Bijbel is zeer duidelijk over de 3-eenheid.
Dat hebben ze er goed bij je ingestampt.
pi_114370112
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:19 schreef bianconeri het volgende:

Nee ligt er niet aan.
Jawel, ligt er wel aan, ik geef je een heel concreet tegenvoorbeeld wat je volkomen negeert.

En dat karakteriseert jouw manier van communiceren. Jij negeert domweg datgene wat jouw "argumenten" tegenspreekt. Vind je dat een eerlijke en integere manier van discusseren? Of is eerlijkheid en integriteit niet belangrijk voor een Christen?
pi_114370965
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:24 schreef BerjanII het volgende:
Drie koppige goden *O*
In plaats hier wat te komen brullen en een open deur proberen in te trappen, zou je beter eens nadenken over wat haushofer en ik geschreven hebben ivb de Drie-eenheid. Als je het niet volledig begrijpt wil ik dat wel nog even toelichten.
pi_114371163
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:26 schreef bianconeri het volgende:
Maar 3 manifestaties(bv in menselijke vorm op aarde(Jezus dan)) van God komt uiteindelijk ook neer op dat elke van die manifestaties God wel degelijk is, maar dan in andere manifestatie.
Maar blijft God en dus gelijk aan God. Dit gaat alsnog in tegen wat de Bijbel leert dat Jezus minder is.
Ja natuurlijk. Jezus heeft gewoon deel in de drie-eenheid, dat staat er toch ?

Maar dan ga je weer onderuit bij de volgende bewering:

quote:
-Jezus volmaakt was. Ook een volmaakt mens toont de eigenschappen van God!
Jezus was niet volmaakt. Dit laten de auteurs van het N.T. je geloven.
pi_114371798
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:00 schreef ATON het volgende:

[..]

In plaats hier wat te komen brullen en een open deur proberen in te trappen, zou je beter eens nadenken over wat haushofer en ik geschreven hebben ivb de Drie-eenheid. Als je het niet volledig begrijpt wil ik dat wel nog even toelichten.
Volgens mij citeer je niet goed, of je hebt het tegen een verkeerde. Ik weet heel goed wat men bedoelt met de neter zoals die in het Hindoes en oud Egyptisch werd voorgesteld.
Maar dat heeft niks met drie koppige goden te maken..

Dus ik denk dat je mij niet moet citeren maar die Biancoreni.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_114373568
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:17 schreef BerjanII het volgende:

Volgens mij citeer je niet goed, of je hebt het tegen een verkeerde. Ik weet heel goed wat men bedoelt met de neter zoals die in het Hindoes en oud Egyptisch werd voorgesteld.

Dus ik denk dat je mij niet moet citeren maar die Biancoreni.
de 3-eenheid heeft wel te maken met 3-koppig.
Aangezien het maar 1 persoon is, 1 God. (het hele lichaam)
maar dat die 1 God tegelijk toch 3 verschillende personen is, oftewel 3 ''koppen''.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:04 schreef ATON het volgende:

Ja natuurlijk. Jezus heeft gewoon deel in de drie-eenheid, dat staat er toch ?
Waar zie jij in vredesnaam staan dat Jezus daar onderdeel van is?
Jezus zegt duidelijk dat hij zelf geen kracht heeft, niet zijn eigen wil doet, ''Vader is groter dan ik''.
Jezus en God zeer duidelijk verschillende personen en niet 1.

quote:
Maar dan ga je weer onderuit bij de volgende bewering:

Jezus was niet volmaakt. Dit laten de auteurs van het N.T. je geloven.
Jezus was wel volmaakt. Zoals de Bijbel dan ook duidelijk leert.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:46 schreef Haushofer het volgende:

Jawel, ligt er wel aan, ik geef je een heel concreet tegenvoorbeeld wat je volkomen negeert.

En dat karakteriseert jouw manier van communiceren. Jij negeert domweg datgene wat jouw "argumenten" tegenspreekt. Vind je dat een eerlijke en integere manier van discusseren? Of is eerlijkheid en integriteit niet belangrijk voor een Christen?
Noem 1x waar ik dat negeer???
Ik ga altijd in op zogenaamde tegenspraken.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:44 schreef Haushofer het volgende:

Nee, ik bedoelde die keer dat jij hele stellige uitspraken deed over de grondtekst terwijl je niet eens Grieks kunt lezen. Dan snap ik niet waar je die stelligheid vandaan kunt halen :)

Het is sowieso erg lastig met jou te "discusseren", aangezien jij geen strobreed toegeeft, ook al blijkt overduidelijk dat je er nogal es naast zit.

1. De grondtekst is erg gemakkelijk op te zoeken en heb je persoonlijk niet echt verstand van te hebben.

2. Noem dan eens zo'n punt waar ik er naast zit? Veel geluk want lukt je niet.
Als iemand bewijst en duidelijk aantoont dat ik er naast zit dan ga ik daar absoluut in mee.
Ik geef wel een strobreed toe ja, alleen ga ik niet in fabeltjes als evolutie zo maar ineens geloven.
Zoals gezegd: Bewijs en toon duidelijk aan. Anders geloof ik iets niet

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:44 schreef Molurus het volgende:

Als de Bijbel maatgevend was dan was er slechts 1 stroming van het Christendom. De inhoud van de Bijbel is op dit punt vrijwel irrelevant.
De bijbels is ook maatgevend. Wat is anders maatgevend voor christenen dan?
En zoals de Bijbel duidelijk zegt komt die verdeeldheid door Satan die mensen verleidt in troep.
De Bijbel laat maar 1 hele duidelijke boodschap zien en normaal zou er inderdaad maar 1 stroming zijn echter is Satan er dus normaal is het nog niet.
pi_114373681
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:17 schreef BerjanII het volgende:
Ik weet heel goed wat men bedoelt met de neter zoals die in het Hindoes en oud Egyptisch werd voorgesteld.
O jawel, dat heeft er alles mee te maken. De Hindoes hebben dit uit het zoroastrisme overgenomen en de christenen ( Constantijntje en co.) uit de Isis-cultus.
pi_114374156
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:54 schreef bianconeri het volgende:
de 3-eenheid heeft wel te maken met 3-koppig.
Aangezien het maar 1 persoon is, 1 God. (het hele lichaam)
maar dat die 1 God tegelijk toch 3 verschillende personen is, oftewel 3 ''koppen''.
Speel je nu voor dummy of bén je dat ?

quote:
Waar zie jij in vredesnaam staan dat Jezus daar onderdeel van is?
En waar heb ik verdomme geschreven dat die daar onderdeel van is ? Loopt er nu al water voor je ogen ???
quote:
Jezus zegt duidelijk dat hij zelf geen kracht heeft, niet zijn eigen wil doet, ''Vader is groter dan ik''.
Ach, Jezus zegt helemaaaal niks, dat denk jij ( denken ? zoek het eens op ). Natuurlijk is de Vader groter dan zijn creaties.
quote:
Jezus en God zeer duidelijk verschillende personen en niet 1.
zucht. leer eerst begrijpelijk lezen jochie.
quote:
Jezus was wel volmaakt. Zoals de Bijbel dan ook duidelijk leert.
De bijbel maakt je ook niet wijzer he ? Verwacht je nu van mij dat ik een lijstje van gebreken van Jezus ga geven ? Zoek het zelf op. M'n tijd in jou steken is zinloos.
pi_114376918
Heeft ie al een definitie voor soort gegeven?
We're slowly approaching inevitable death.
pi_114377008
quote:

[..]

Een gewoon mens kan dat niet.

Ook opmerkelijk: Jezus wil niet dat hij "goed" genoemd wordt, dat niemand goed is behalve God. Hiermee geeft hij m.i. duidelijk aan géén God te zijn, maar een (zondig want niet goed) mens.

Het volgende sluit hier wel bij aan, en ik denk persoonlijk dat het wel eens dicht bij de waarheid zou kunnen liggen.

(waarschuwing: niet geschikt voor ATON om te lezen, want die is dit soort dingen beu!)

quote:
WANNEER WIST JE HET?

Vraag: Lieve Jezus, het is duidelijk dat je vanaf heel jong op je Palestijnse missie wist dat je de zaken van je Vader moest afhandelen. Toen je 12 was en Maria en Jozef je in de Tempel vonden (Lucas 2:49) heb je hen dat verteld.
Hoe oud was je toen het duidelijk was dat je uiterlijke bewustzijn wist dat het jouw zaak was? En nog belangrijker, hoe wist je dat dan? Daarna later, toen je 30 was in de Tempel en je de passage uit Jesaja las die sprak over jouw komst en je de profetie opeiste (Lucas 4:18 – 21), opnieuw hoe wist je dat jij het was waar Jesaja het over had? Wanneer en hoe werd het je duidelijk in je uiterlijke bewustzijn dat jij degene was waar over geprofeteerd werd?
Ik loop me dit al een tijdje af te vragen. En ik voelde me geroepen om te schrijven toen ik jouw antwoorden las op de vragen van Victoria waarin je zei dat het Pad toen veel moeilijker was. Ik worstel nu al met mijn leiding, ik moet er in die tijd dan veel slechter aan toe geweest zijn.
In dankbaarheid,

Antwoord van Jezus:

Zoals ik door de hele website heen probeer uit te leggen, is een van de belangrijkste problemen voor een spirituele leraar dat mensen de neiging vertonen alle leraren in afgoden te veranderen. Christenen zijn al 2000 jaar hun afgoderij rondom de persoon Jezus Christus aan het opbouwen. Ze hebben van mij iets gemaakt dat zo ver boven hen uitging dat ze mijn voorbeeld effectief hebben vernietigd. Zoals de joden godslastering riepen, toen ik me de zoon van God genoemd heb, zo staan nu vele christenen klaar om godslastering uit te roepen enkel bij de gedachte dat iemand in mijn voetsporen zou kunnen treden.

Zoals ik ook op deze website uitleg, is de echte bedoeling van mijn missie om een spiritueel pad te tonen dat allen kunnen volgen. De essentie van dit pad is dat een mens kan beginnen met een lagere bewustzijnsstaat en systematisch zijn of haar bewustzijn verhogen tot de persoon het Christusbewustzijn bereikt en de aansporing van Paulus vervult: “Laat die geest ook in jou zijn die ook in Christus Jezus was.”

Toen ik 2000 jaar geleden naar de aarde kwam, was ik een volwassen ziel die de mogelijkheid had om dit tot mijn laatste incarnatie te maken. Met andere woorden, ik had het potentieel om mijn ascensie in dat leven te behalen. Ik werd ook benoemd om als spirituele leraar te handelen en de volgende dispensatie van 2000 jaar van het Vissentijdperk in te stellen. Ik had ook bepaalde andere spirituele opdrachten, waar één van was dat ik het oordeel over bepaalde duistere zielen moest brengen.

Dus wat ik hier zeg, is dat ik in zekere zin op een hoger niveau van het spirituele pad was dan veel zielen die tegenwoordig op aarde geïncarneerd zijn. Met andere woorden, niet iedereen zou kunnen doen wat ik destijds gedaan heb. En het spreekt voor zich dat niet ieder mens dezelfde spirituele opdrachten had als ik heb gekregen. Dus in één betekenis zou je kunnen zeggen dat toen ik incarneerde, ik niet met de volledige herinnering en herkenning van wie ik was en wat ik hier moest doen, gekomen ben.

Hoe volwassen een ziel ook is, de ziel zal haar herinnering aan haar identiteit en bedoeling verliezen zodra ze het fysieke lichaam betreedt. Dit proces van vergeten is momenteel, vanwege de dichtheid van het materiële universum een onvermijdelijk onderdeel van incarneren. Dus de eerste uitdaging voor elke ziel is haar herinnering terughalen aan haar spirituele identiteit en haar bedoelingen. Zoals ik gezegd heb. Dit was voor mij niet anders. Ik was vergeten wie ik was en waarom ik gekomen was.

Vanzelfsprekend zal het, hoe volwassener een ziel is, gemakkelijker voor een ziel zijn om haar herinnering terug te halen. Niettemin moest ik door een lang proces heen voor ik de herinnering terugkreeg van wie ik was en waarom ik gekomen was.
Als kind had ik een sterk gevoel dat ik hier was met een bedoeling. Dit is niet anders dan vele andere tot spiritualiteit geneigde mensen in de wereld van tegenwoordig. Miljoenen mensen zijn geboren met een gevoel van bedoeling, een gevoel dat ze hier zijn om iets te doen en een nieuw en beter tijdperk tot stand te brengen.

Ik had dit gevoel als kind, maar ik had niet een duidelijke visie van wat het inhield. Ik wist dat een deel van mijn missie te maken had met religie en spiritualiteit, dus ik deed mijn best om spirituele leringen te bestuderen wanneer en waar maar mogelijk was. Dit heeft me ook op een pelgrimstocht gebracht naar het Verre Oosten waar ik diverse Oosterse religies bestudeerd heb.

Zie je, hoewel ik een volwassen ziel was, was er geen garantie dat mijn missie een succes zou worden. Het hing allemaal af van de keuzes die ik zou maken vanuit mijn staat van vergeten zijn, en ik had ook de optie om te falen. Daarom was ik in ongeveer dezelfde situatie als waar miljoenen spirituele zoekers tegenwoordig in zijn. Ze hebben een gevoel van bedoeling, maar ze weten niet echt wat die bedoeling is.

Wat er in mijn leven gebeurd is, was niet anders dan wat er momenteel gebeurt in de levens van miljoenen mensen. Dit is een algemene initiatie waar ieder geïncarneerd mens doorheen moet. De test is dat je ontdekt wie je bent en waarom je hier bent en je moet dit grotendeels van binnen doen. Eén belangrijke reden hiervoor is dat wanneer je dit zelf ontdekt, je kennis geïnternaliseerd raakt en je er daardoor met veel grotere vastberadenheid naar kunt handelen.

Dit proces van zelfontdekking is de essentie van het spirituele pad. En de essentie van zelfontdekking is dat je bereid bent, één stap tegelijk te doen zonder een duidelijke visie te hebben van waar jij naar toe gaat. Bijvoorbeeld: het zal je wel opgevallen zijn dat God tegen Abraham gezegd heeft dat hij uit zijn vaderland moest vertrekken. Abraham pakte alles in en begon te lopen zonder een duidelijke visie te hebben van waar hij heenging. Door bereid te zijn om je te bewegen zonder een visie of garantie over het eindresultaat, toonde Abraham duidelijk zijn vertrouwen in God. Hij was bereid God te vertrouwen en één stap tegelijk te doen zonder te weten waar hij terecht zou komen en waar alles op uit zou draaien.

Dit is een uiterst belangrijk principe voor alle spirituele zoekers. Er zijn veel mensen op aarde die buitengewoon gehecht zijn aan het idee van een automatische of gegarandeerde verlossing. Ze beschouwen zichzelf als zeer spirituele of religieuze mensen, en ze beweren vaak dat ze bereid zijn om voor Gods bedoelingen te werken. Maar voor ze zelfs maar één stap gedaan hebben, willen ze een duidelijke visie van waar ze heen gaan en ze willen de garantie van God dat alles volmaakt zal uitkomen.

Omdat alles van je vrije wil afhangt, kan God de uitkomst van je pad niet garanderen. Op dezelfde manier kan God je niet een duidelijke visie van het eindresultaat geven, omdat het niet iets is wat in steen is uitgehakt. Voor de meeste mensen zijn er diverse manieren om hun spirituele missie te vervullen en de precieze gebeurtenissen op hun pad zal afhangen van keuzes die zij onderweg maken. Dit gold ook voor mijn missie, hoewel mijn missie zo specifiek was dat er bepaalde elementen in waren die niet openstonden voor alternatieve keuzes.

Dus wat ik wil dat alle spirituele zoekers leren van deze verhandeling, is dat je bereid moet zijn één stap per keer te doen, zelfs al weet je niet waar je heen gaat en je geen garantie hebt wat de uitkomst zou kunnen zijn. Bovendien moet je bereid zijn om zonder uiterlijke aanwijzingen of garanties te wandelen, maar gebaseerd op je intuïtieve gevoel van wat je volgende stap moet zijn.

Je vroeg me hoe ik wist wat mijn missie was en het antwoord is door intuïtieve inzichten en spirituele visioenen. Dit is dezelfde manier waarop iedere zoeker zijn of haar pad moet kennen.

De eerste drie decennia van mijn leven, deed ik in principe één stap tegelijk zonder een duidelijke visie te hebben van wie ik was of wat mijn missie was. Ik wist bepaalde algemene dingen, maar ik had weinig details. Daarom kan ik je ervan verzekeren dat ik met mijn persoonlijke leiding worstelde net zoals veel spirituele zoekers van tegenwoordig. Ik weet dat dit veel orthodox christenen, die hun afgoderij van mij dat ik op één of andere manier volmaakt ben, met afschuw zal vervullen. Niettemin wordt de realiteit van mijn leven niet veranderd door de overtuigingen van mensen.

Het belangrijkste keerpunt in mijn leven was de doop door Johannes. De Heilige Geest daalde met zoveel kracht neer dat we beiden, om een moderne uitdrukking te gebruiken, weggeblazen werden. Beiden wisten we dat er een levenveranderende gebeurtenis had plaatsgevonden, maar geen van ons beiden had een duidelijke visie van wat dat nu precies inhield. Daarom trok ik me na die gebeurtenis terug in de wildernis. Ik had tijd om alleen te zijn, mijn gedachten te ordenen en naar intuïtieve inzichten te zoeken voor wat betreft de verandering die in mijn leven was gekomen.

Tijdens mijn tijd alleen, kreeg ik zeker veel meer duidelijkheid over mijn missie. Toch wist ik niet alles wat er zou gebeuren. In het bijzonder wist ik niets over mijn kruisiging, en ik had niet verwacht dat mijn evangeliebediening al na drie jaar zo gewelddadig zou eindigen.

Dit was gedeeltelijk te wijten aan het feit dat mijn kruisiging niet in steen uitgehakt was. Als een kritieke massa joden mij als de Messias had geaccepteerd, was het niet nodig geweest dat ik gekruisigd werd. Pas na mijn laatste binnenkomst in Jeruzalem, werd het duidelijk dat de joden me niet als hun Messias zouden accepteren. Daarom trad wat je zou kunnen noemen ‘Plan B’ in werking en dit maakte noodzakelijk dat ik door de kruisiging heen moest.

Hoewel ik bepaalde voorgevoelens had, besefte ik dit pas ten volle in de tuin van Gethsémané. Daarom ging ik door een dergelijke hevige doodsstrijd in de tuin. Als ik al lange tijd van tevoren over de kruisiging had geweten, waarom zou ik anders door deze hevige doodsstrijd heen gegaan zijn? Ik had de situatie, of vermeden, of ik had tijd gehad om me met de situatie te verzoenen.

Voor wat betreft wanneer het me duidelijk werd dat ik de uitverkorene was, gebeurde dit pas toen ik de schriftlezingen las, zoals in Lucas vermeld staat. Dit was weer een levenveranderde gebeurtenis en opnieuw kwam het tot stand door een intuïtief inzicht dat het me plotseling duidelijk maakte dat ik niet zo maar een spirituele leraar was, maar dat het de bedoeling was dat ik de rol van Messias op me zou nemen die door de joden verwacht werd.

Het is heel moeilijk voor iemand in de wereld van tegenwoordig om een echte inschatting te kunnen maken van hoe het was om 2000 jaar geleden geïncarneerd te zijn. De energieën van het materiële universum waren zoveel zwaarder, of dichter, omdat ze een weerspiegeling waren van de lagere bewustzijnsstaat die de meeste mensen destijds hadden. Dus hoewel je zou kunnen zeggen dat, omdat ik een volwassen ziel was, het gemakkelijker voor mij zou moeten zijn, het had gemakkelijker voor mij moeten zijn om het pad van opnieuw mijn identiteit en missie ontdekken, ik je ervan verzekeren kan dat het geen gemakkelijke taak was. Vanwege de dichtheid van het bewustzijn van de mensen, moest ik worstelen met mijn innerlijke leiding.

Ik probeer het daarmee niet te laten lijken dat het destijds veel moeilijker voor mij was dan het voor jou tegenwoordig is. Ieder mens moet testen doen die het moeilijkst zijn voor die bepaalde persoon. Dus het is zinloos te zeggen dat het pad moeilijker is voor de één dan voor de ander. Toch is het, omdat het bewustzijn van de mensheid verhoogd is, enigszins gemakkelijker om het spirituele pad tegenwoordig te ontdekken dan 2000 jaar geleden. Daarom zie je tegenwoordig veel meer mensen die openstaan voor spirituele groei dan destijds het geval was.

Zoals ik beschrijf in ‘The Christ is Born in You’ zijn er momenteel 10.000 zielen op aarde die het potentieel hebben om een heel hoge graad van Christusschap in dit leven te bereiken. Deze zielen hebben een heel duidelijk gevoel van bedoeling, een duidelijk gevoel dat ze hier zijn om iets belangrijks te doen. Juist het feit dat je deze vraag hebt gesteld, bewijst dat jij één van die zielen bent. Er zijn ook miljoenen mensen die het potentieel hebben om het pad naar Christusschap te ontdekken en heel significante vooruitgang te boeken op dat pad. Deze zielen zullen een duidelijk gevoel van bedoeling hebben en het is uiterst belangrijk dat die zielen hun potentieel erkennen en er alles tegenaan gooien om dat potentieel te realiseren.

Zoals 2000 jaar geleden het geval was, is er een in het beste geval scenario en een in het slechtste geval scenario en een aantal scenario’s ertussenin. Ik hoop en bid dat een kritieke massa zielen hun spirituele potentieel ontdekt en besluit om dat potentieel te realiseren, zodat we het in het beste geval scenario in de wereld van tegenwoordig kunnen manifesteren. Het in het beste geval scenario kwam 2000 jaar geleden niet tot stand. Ik hoop dat het vandaag anders zal zijn, maar de beslissing ligt niet bij mij. Het ligt bij de miljoenen zielen die ervoor kiezen om te incarneren op dit bepaalde tijdstip met de specifieke bedoeling om het pad naar persoonlijk Christusschap te ontdekken en te volgen.
http://www.askrealjesus.nl/node/1026
  woensdag 18 juli 2012 @ 19:16:00 #272
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_114377570
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:05 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Het volgende sluit hier wel bij aan, en ik denk persoonlijk dat het wel eens dicht bij de waarheid zou kunnen liggen.

(waarschuwing: niet geschikt voor ATON om te lezen, want die is dit soort dingen beu!)

[..]

http://www.askrealjesus.nl/node/1026
Als iedereen nou gewoon die site even snel doorleest dan hoef je hier helemaal niks meer te posten...

er komt toch nooit iets van jezelf.
I thought you thought
pi_114377941
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:16 schreef Scabies het volgende:

[..]

Als iedereen nou gewoon die site even snel doorleest dan hoef je hier helemaal niks meer te posten...

er komt toch nooit iets van jezelf.
Als iedereen hier even de bijbel en de Engelse wikipedia even snel grondig doorleest dan hoeft hier ook aanzienlijk minder gepost te worden, dus dat zou wel een idee kunnen zijn…

Kunnen we de discussies op een wat hoger abstractieniveau tillen….
  woensdag 18 juli 2012 @ 19:24:18 #274
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_114378006
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:23 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Als iedereen hier even de bijbel en de Engelse wikipedia even snel grondig doorleest dan hoeft hier ook aanzienlijk minder gepost te worden, dus dat zou wel een idee kunnen zijn…

Kunnen we de discussies op een wat hoger abstractieniveau tillen….
Ja of je post een keer gewoon iets van jezelf ipv steeds die channeljezus-site te herkauwen.
Ook een idee.
I thought you thought
pi_114378280
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:24 schreef Scabies het volgende:

[..]

Ja of je post een keer gewoon iets van jezelf ipv steeds die channeljezus-site te herkauwen.
Ook een idee.
Wat jij zegt is gewoon een andere manier van zeggen dat je de inhoud van wat ik citeer niet waardeert. Ik verwacht ook niet dat iedereen die waardeert.

Daar zal ik rekening mee houden, en ook jou in het vervolg van tevoren waarschuwen, zodat je deze in het vervolg kunt overslaan, als je wilt, en interessantere dingen kunt lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')