abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114154919
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:12 schreef sjoemie1985 het volgende:
omdat Jezus met zijn Vader God bedoelt in de meeste gevallen.
En niet Jozef de timmerman. ;)
En waarom denk je dat ? Dat God Jezus' vader was heeft men pas enkele honderd jaar later uitgevonden. Ik denk zelfs dat hij deze woorden nooit uitgesproken heeft. En waar staat dat ergens dat Jozef, Jezus' vader een timmerman was ? Dat is iets wat ze bij de nonnen vertellen, maar staat niet in het N.T.
pi_114168582
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:40 schreef Arcee het volgende:

[..]

De Drie-eenheid is heel belangrijk voor Christenen, dacht ik, maar volgens jou niet eens waar dus?
Tegen de drie - eenheid heb ik geloof ik niet zoveel bezwaar, hoewel er misschien nog beter van een heilige 4 - eenheid gesproken zou kunnen worden, zoals de gechannelde Jezus hieronder vind ik mooi uitlegt.

Het tweede aanzicht van de drie - eenheid is de Zoon of het universele Christusbewustzijn.

Er moet echter volgens de gechannelde Jezus, en hier ben ik het mee eens, onderscheid gemaakt worden tussen het universele Christusbewustzijn en Jezus.

Jezus belichaamde dat bewustzijn weliswaar in volledige mate, maar dat is niet exclusief voorbehouden aan Jezus.

Er zijn anderen geweest die dit bewustzijn hebben belichaamd, en er zullen in de toekomst anderen zijn die dit zullen belichamen.

In feite is het de roeping van iedere mens dit bewustzijn te vertegenwoordigen.

Niettemin is Jezus Christus de belangrijkste hiërarch van deze jaartelling en vervult hij de kosmische functie van Verlosser voor deze planeet.

quote:
De Drie-eenheid is het eerste niveau van manifestatie dat leidt tot de schepping van de wereld van vorm. De Vader kan worden vergeleken met de schepper. De Zoon is het universele Christusbewustzijn waaruit alles wordt gecreëerd. De Heilige Geest is de creatieve kracht die als een stroom van energie is die constant vanuit het centrum van de Schepper stroomt door alle niveaus van de schepping heen tot aan de uiterste niveaus van de wereld van vorm. Hij tracht constant om alle energie op één lijn te brengen met de zuiverheid en perfectie van God. Hindoes noemen dit Shiva of de vernietiger van alles wat onecht is.

In werkelijkheid zou de Drie-eenheid moeten worden uitgebreid om de Goddelijke Moeder te omvatten, het vrouwelijk aspect van God. De schepper is het manlijke aspect van God en vormt een polariteit met het vrouwelijke aspect van God. Uit deze eenheid wordt de Zoon, het universele Christusbewustzijn gecreëerd. De Heilige Geest is de creatieve impuls die maakt dat het Christusbewustzijn in de diverse manifestaties in de wereld van vorm stroomt.
http://www.askrealjesus.nl/node/513
pi_114171268
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:03 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Tegen de drie - eenheid heb ik geloof ik niet zoveel bezwaar, hoewel er misschien nog beter van een heilige 4 - eenheid gesproken zou kunnen worden, zoals de gechannelde Jezus hieronder vind ik mooi uitlegt.

Het tweede aanzicht van de drie - eenheid is de Zoon of het universele Christusbewustzijn.

Er moet echter volgens de gechannelde Jezus, en hier ben ik het mee eens, onderscheid gemaakt worden tussen het universele Christusbewustzijn en Jezus.

Jezus belichaamde dat bewustzijn weliswaar in volledige mate, maar dat is niet exclusief voorbehouden aan Jezus.

Er zijn anderen geweest die dit bewustzijn hebben belichaamd, en er zullen in de toekomst anderen zijn die dit zullen belichamen.

In feite is het de roeping van iedere mens dit bewustzijn te vertegenwoordigen.

Niettemin is Jezus Christus de belangrijkste hiërarch van deze jaartelling en vervult hij de kosmische functie van Verlosser voor deze planeet.

[..]

http://www.askrealjesus.nl/node/513
Ben je die website nog niet beu ? Ik wel hoor. Slaat nergens op.
pi_114182253
Het enige dat ik jammer vind aan de dood is dat ik niet tegen chrstinen kan zeggen dat god toch wel bullshit was.

IN YOUR FACE, IN YOUR FACE!
We're slowly approaching inevitable death.
pi_114187746
Misschien zou het voor jezelf beter zijn om die behoefte te laten varen.
pi_114242543
ik geloof niet dat niet christenen in de hel komen. beetje onzin hoor. er zijn genoeg christenen die niet christelijk leven dus jaa. als je goed leeft kom je naar mijn idee gewoon in de hemel :P.
All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
- Walt Disney
pi_114251390
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 20:35 schreef Taliitaa het volgende:
ik geloof niet dat niet christenen in de hel komen. beetje onzin hoor. er zijn genoeg christenen die niet christelijk leven dus jaa. als je goed leeft kom je naar mijn idee gewoon in de hemel :P.
dat denk ik dus niet.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_114256677
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:16 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

dat denk ik dus niet.
daarom staat er ook : naar mijn idee
:p
All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
- Walt Disney
pi_114293759
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 01:13 schreef Taliitaa het volgende:

[..]

daarom staat er ook : naar mijn idee
:p
psst, niet verder vertellen hoor:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_114324246
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:01 schreef hoatzin het volgende:

Jij mag niet liegen Bianconeri. Gij zult geen valse getuigenis spreken. Dat doe jij wel met bovenstaande bewering. Er zijn namelijk ook mensen die wèl ene bal verstand van de bijbel hebben die dat zeggen. Daar hoef jij het niet mee eens te zijn maar daarom is het nog wel een feit.
Nee die mensen bestaan niet.
Iemand die verstand heeft van de Bijbel weet dat de Bijbel leert dat Jezus NIET God is.
pi_114324340
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:40 schreef Arcee het volgende:

De Drie-eenheid is heel belangrijk voor Christenen, dacht ik, maar volgens jou niet eens waar dus?
De 3-eenheid is voor Christenen totaal niet belangrijk!!
Christenen baseren het op de Bijbel, de Bijbel leert dat er geen 3-eenheid bestaat.
De 3-eenheid is alleen belangrijk voor de valse religie en de mensen die eigen zak willen vetmesten die religies.
pi_114324416
De 3-eenheid is alleen onbelangrijk voor valse religie!
Conscience do cost.
pi_114324795
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 17:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Iemand die verstand heeft van de Bijbel weet dat de Bijbel leert dat Jezus NIET God is.
Dat is een onvervalste True Scotchman. Als iemand het niet met je eens is, simpelweg zeggen dat die persoon "er geen verstand van heeft". :')

Komt het wel es in je op dat mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben ook tot andere conclusies kunnen komen dan jij?
pi_114325065
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:10 schreef Haushofer het volgende:

Dat is een onvervalste True Scotchman. Als iemand het niet met je eens is, simpelweg zeggen dat die persoon "er geen verstand van heeft". :')

Komt het wel es in je op dat mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben ook tot andere conclusies kunnen komen dan jij?
dat 1+1=2 valt ook niet over te discusseren.
Als in de GEHELE Bijbel wordt geleerd dat Jezus NIET God is, hoe kan iemand met Bijbelse kennis dan leren dat Jezus wel God is?? Dat staat niet in de Bijbel!
En als het er niet staat en zelfs duidelijk staat dat ''de Vader is groter dan ik'' dan kun je niet tot andere conclusie komen, dan staat het er gewoon niet in.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:00 schreef ems. het volgende:
De 3-eenheid is alleen onbelangrijk voor valse religie!
Laat maar eens een Bijbelse tekst zien die de 3-eenheid ondersteunt.
Kansloze missie voor je hoor. Dat leert de Bijbel niet alleen de valse religie.
pi_114325106
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:18 schreef bianconeri het volgende:

Laat maar eens een Bijbelse tekst zien die de 3-eenheid ondersteunt.
Kansloze missie voor je hoor. Dat leert de Bijbel niet alleen de valse religie.
De bijbel is ook een valse religie. Echte christenen trekken zich er niet teveel van aan.

Probeer maar niet te zeggen van niet hoor, dat is een kansloze missie. Het is nou eenmaal zo.
Conscience do cost.
pi_114325141
quote:

[..]

Jawel. Het ligt er aan wat voor groep je beschouwt. Voor Z geldt dat 1+1=2, terwijl voor Z2 geldt dat 1+1=0.

quote:
Als in de GEHELE Bijbel wordt geleerd dat Jezus NIET God is, hoe kan iemand met Bijbelse kennis dan leren dat Jezus wel God is?? Dat staat niet in de Bijbel!
Als je aanneemt dat jouw specifieke lezing de correcte is, dan ben ik het volledig met je eens. Maar dat is nou juist het punt, hé.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 18:42:29 #242
224960 highender
Travellin' Light
pi_114325947
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:21 schreef Haushofer het volgende:

Jawel. Het ligt er aan wat voor groep je beschouwt. Voor Z geldt dat 1+1=2, terwijl voor Z2 geldt dat 1+1=0.

Net als God / Jezus ook imaginair zijn... :)
pi_114326837
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:10 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat ik het met bianconeri eens ben voor wat betreft de onbijbelsheid van het gelijkstellen van Jezus en God.

Volgens mij wordt dat door het hele NT weersproken, zowel de evangeliën als Paulus, en valt dit alleen te baseren op een bepaalde interpretatie van de proloog van Johannes.

Maar dat is nogal een mystieke tekst.
Er staat ook in dat degenen die in hem geloven niet op natuurlijke wijze geboren zijn, niet uit lichamelijk verlangen of uit de wil van een man, maar uit God, en dat nemen we ook niet letterlijk.
pi_114328596
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:06 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Ik geloof wel dat ik het met bianconeri eens ben voor wat betreft de onbijbelsheid van het gelijkstellen van Jezus en God.
Ben ik het ook mee eens. Je kan best god als triniteit zien in de zin van drie neteru, zoals we ook zien bij de oude Egyptenaren. Dat zijn géén drie verschillende entiteiten, maar drie principes/eigenschappen. Jezus maakt zelfs in het N.T. daar geen deel van uit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Neter
De Roomse christenen hebben Jezus als één der neteru aangenomen, wat reeds een eerste schisma veroorzaakte.
quote:
Volgens mij wordt dat door het hele NT weersproken, zowel de evangeliën als Paulus, en valt dit alleen te baseren op een bepaalde interpretatie van de proloog van Johannes.

Maar dat is nogal een mystieke tekst.
Er staat ook in dat degenen die in hem geloven niet op natuurlijke wijze geboren zijn, niet uit lichamelijk verlangen of uit de wil van een man, maar uit God, en dat nemen we ook niet letterlijk.
Precies. Dit moet men lezen als mystiek-gnostische teksten. Deze cultuur is ons westerlingen totaal vreemd en nog moeilijk te plaatsen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 08:51:52 #245
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_114350088
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 01:10 schreef dustbrain het volgende:
Het enige dat ik jammer vind aan de dood is dat ik niet tegen chrstinen kan zeggen dat god toch wel bullshit was.

IN YOUR FACE, IN YOUR FACE!
Of een christen die nà zijn dood komt melden dat het allemaal tòch waar is, maar dat we als de bliksem moslim moeten worden of zo...
  woensdag 18 juli 2012 @ 08:53:23 #246
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_114350113
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 17:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dream on boy! :W

(ìk heb de waarheid in pacht en de rest is gek, waar hebben we dat eerder gehoord.... :{w )
  woensdag 18 juli 2012 @ 08:56:42 #247
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_114350164
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 17:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

De 3-eenheid is voor Christenen totaal niet belangrijk!!
Christenen baseren het op de Bijbel, de Bijbel leert dat er geen 3-eenheid bestaat.
De 3-eenheid is alleen belangrijk voor de valse religie en de mensen die eigen zak willen vetmesten die religies.
En alweer een pertinente leugen. Je grossiert mister zwart-wit.

Voor mijn christelijke moeder bijvoorbeeld is de drie-eenheid één van de pijlers van haar geloof. En ik weet zeker dat zij een beter christen is dan jij. Zij zal nooit spotten en schamperen over anderen. Of oordelen. Want staat niet geschreven dat je NIET moet oordelen Ali?

[ Bericht 0% gewijzigd door hoatzin op 18-07-2012 10:07:14 ]
pi_114350841
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 08:56 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En alweer een pertinente leugen. Je grossiert Ali.

Voor mijn christelijke moeder bijvoorbeeld is de drie-eenheid één van de pijlers van haar geloof. En ik weet zeker dat zij een beter christen is dan jij. Zij zal nooit spotten en schamperen over anderen. Of oordelen. Want staat niet geschreven dat je NIET moet oordelen Ali?
Ali?

Zij heet toch Bianca?
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:05:09 #249
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_114351662
quote:

[..]

En als het er niet staat en zelfs duidelijk staat dat ''de Vader is groter dan ik'' dan kun je niet tot andere conclusie komen, dan staat het er gewoon niet in.

En wéér een leugen. De GEHELE bijbel? Ik ben met je eens dat de goddelijkheid van JC valt te betwisten maar dit wordt niet in de GEHELE bijbel geleerd.
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:07:34 #250
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_114351747
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 09:33 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Ali?

Zij heet toch Bianca?
hersteld. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties