abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113916194
De SP doet het goed in de peilingen, zo goed zelfs, dat een SP premier niet ondenkbaar is. Bij deze alvast een voorproefje van de totalitaire staat die onder SP-bewind te verwachten is:

quote:
SP vindt pleegkind-show 'te ver gaan'

AMSTERDAM - De SP vindt het plan van Talpa en Jeugdzorg Nederland om een televisieshow te maken waarin pleegkinderen hun nieuwe gezin kunnen uitkiezen veel te ver gaan.

Tweede Kamerlid Renske Leijten wil dat de voorbereidingen voor het programma worden gestaakt en heeft staatssecretaris van Volksgezondheid Marlies Veldhuijzen van Zanten (CDA) om opheldering gevraagd.

Talpa liet zaterdagochtend weten dat er plannen zijn voor een dergelijke show. Het productiebedrijf wil op die manier iets doen aan de lange lijst van kinderen die wachten op een pleeggezin. Volgens Leijten is dit echter de verkeerde manier om de wachtlijstproblematiek op te lossen.

Exploiteren
"Kinderen kiezen er niet voor om in deze situatie te zitten. De keuze voor pleegouderschap en een pleegkind moet een zorgvuldige beslissing zijn van beide kanten", aldus Leijten. Ze vindt dat het programma 'een morele grens overschrijdt' door 'kinderleed te exploiteren'. Volgens haar maakt Talpa misbruik van de kinderen door hun leed te vergroten op televisie.

Het is nog onduidelijk of het programma er daadwerkelijk komt. Talpa peilt momenteel onder pleeggezinnen of er belangstelling is voor een dergelijke show. Bij genoeg positieve reacties wordt een proefaflevering gemaakt.
Ja ja, de SP zal voortaan voor u beslissen wat wel en niet te ver gaat en wat wel en niet mag. Zelf denken hoeft niet meer, dat doet het politburo van de SP wel voor u. Slaapt u maar lekker door en salaris blijven inleveren, de SP kan uw inkomen goed gebruiken voor hun propaganda, gedachtencontrole en censuur. En er moet vooral van alles VERBOTEN worden!

bron
PWBF
pi_113916207
Daarom dus ook niet stemmen op die verwerpelijke Stalinisten.
  zondag 8 juli 2012 @ 08:28:30 #3
375279 Comandante
Niet vergeten suiker halen hih
pi_113916242
Stem VVD voor een Stasi 2.0 in Nederland, en dan het liefst de persoon Fred Teeven!

http://goldmember.retecoo(...)stem-dan-fred-teeven
Hoiii
  zondag 8 juli 2012 @ 08:31:44 #4
375279 Comandante
Niet vergeten suiker halen hih
  zondag 8 juli 2012 @ 09:00:26 #5
66825 Reya
Fier Wallon
pi_113916403
Dit lijkt me weinig met totalitarisme te maken hebben.
  zondag 8 juli 2012 @ 09:06:15 #6
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_113916445
En ja hoor, de propaganda komt weer op gang :')
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_113916454
quote:
2s.gif Op zondag 8 juli 2012 09:00 schreef Reya het volgende:
Vandaar het woord voorproefje. De SP controleert straks alle aspecten van de samenleving, onder andere de media.
PWBF
pi_113916464
quote:
2s.gif Op zondag 8 juli 2012 09:00 schreef Reya het volgende:
Inderdaad, dan je kan de Christelijk partijen ook wel als totalitaristen afschilderen want die staan meestal vooraan wanneer het gaat om wat moreel aanvaardbaar is, en wat niet.

Vind dit nogal een goedkope aanval op de SP eigenlijk. Ik vind dat je best veel kritiek op de SP kunt hebben, maar ik vind dit ongegrond. Ik denk als je kijkt naar de maatregelen op het gebied van zogenaamde veiligheid die VVDpolitici als Teeven voorstaan, dat je de zogenaamd liberale VVD dan nog meer op politiestaat-achtige neigingen kunt betrappen dan de SP.
pi_113916469
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 08:14 schreef Nielsch het volgende:
De SP doet het goed in de peilingen, zo goed zelfs, dat een SP premier niet ondenkbaar is. Bij deze alvast een voorproefje van de totalitaire staat die onder SP-bewind te verwachten is:

[..]

Ja ja, de SP zal voortaan voor u beslissen wat wel en niet te ver gaat en wat wel en niet mag. Zelf denken hoeft niet meer, dat doet het politburo van de SP wel voor u. Slaapt u maar lekker door en salaris blijven inleveren, de SP kan uw inkomen goed gebruiken voor hun propaganda, gedachtencontrole en censuur. En er moet vooral van alles VERBOTEN worden!

bron
Grappig stukje proza schrijf je daar. Helaas ben je al lang ingehaald door de werkelijkheid.

- SP is niet de enige partij die negatief reageert op dit programma. Nagenoeg alle partijen hebben hun walging al uitgesproken. Daarnaast heeft zo'n 90% van de Nederlandse bevolking zijn walging al uitgesproken. Als het uitvoeren van de mening van het volk ons tot een "totalitaire staat" maakt dan laat die totalitaire staat maar komen. Altijd nog een stuk beter dan de afgelopen regering die simpelweg deed waar ze zelf zin in hadden zonder enige gevoel voor wat het volk daadwerkelijk wil.

- Zoals al eerder in grafische vorm weer gegeven: Je privacy is in ieder geval veilig bij de SP. Een heel stuk veiliger dan bij de rest van de partijen. Ik dacht dat een onderdeel van een totalitaire staat juist was dat je geen privacy meer had? Dan hebben we dus eigenlijk CDA, VVD en SGP nodig om een totalitaire staat te worden....

- Yup, salaris blijven inleveren. Graag aan de SP ja, die doen er op z'n minst nog iets nuttigs mee in plaats van het door te schuiven naar directeuren van louche instellingen. Ze gebruiken het in ieder geval zeker niet om onze privacy nog verder aan te tasten. Ze gebruiken het dus juist *NIET* voor de dingen die jij allemaal aandraagt; je bent in de war met CDA, VVD en SGP die het geld inzetten voor propaganda, gedachtencontrole, censuur en het beperken van onze rechten als burger.
pi_113917007
Wat is dit nou voor een vreselijke onzin?

Alsof andere partijen nog nooit hebben gezeurt om bepaalde programmas.
(BNN - nier gedoe)

CDA met de satire op balkellende en koningshuis van de tv af wilde hebben.
etc etc.

Ieder weldenkend mens is tegen zo'n programma.
Heeft geen fuck te maken met de SP.
pi_113917163
quote:
Ja ja, de SP zal voortaan voor u beslissen wat wel en niet te ver gaat en wat wel en niet mag
Dat doet iedere partij.
pi_113917401
Ook niet ver gezocht of zo.
pi_113917486
Wat kan de sp nu nog meer gaan verbieden de huidige partijen met de V van vrijheid wat men tegenwoordig verward heeft met verbieden hebben zoveel meer verboden dan moet de SP echt hun best gaan doen om dat te gaan overtreffen.
  zondag 8 juli 2012 @ 10:53:27 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_113917553
De PVV wil Radio 2 gaan verplichten om 35% Nederlandstalige muziek te gaan uitzenden. Ik stem liever op een partij die vraagtekens zet bij redelijk smakeloze programma-concepten, dan op een partij die voor mij meent te moeten bepalen wat ik wil horen als ik naar een bepaalde zender luister.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 8 juli 2012 @ 10:56:35 #15
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_113917604
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De PVV wil Radio 2 gaan verplichten om 35% Nederlandstalige muziek te gaan uitzenden. Ik stem liever op een partij die vraagtekens zet bij redelijk smakeloze programma-concepten, dan op een partij die voor mij meent te moeten bepalen wat ik wil horen als ik naar een bepaalde zender luister.
Is in Frankrijk ook zo, is Frankrijk nu ook een nazi-land?
  zondag 8 juli 2012 @ 10:58:50 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_113917646
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:56 schreef Holograph het volgende:

[..]

Wat de neuk heb ik met Frankrijk te maken? Daar praten ze ook Frans. Moeten we hier nu ook Frans gaan praten omdat ze dat in Frankrijk ook doen? Luister ik naar Franse radio? Woon ik in Frankrijk? Interesseert het me ene fuck wat ze 'in Frankrijk ook doen'?

Het antwoord op al deze vragen is 'nee', overigens, dus ik zie je punt niet.
  zondag 8 juli 2012 @ 11:00:17 #17
66825 Reya
Fier Wallon
pi_113917672
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:56 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ik heb de term 'nazi' nergens gezien in deze discussie?
  zondag 8 juli 2012 @ 11:04:05 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_113917737
De SP lijkt een oude rol van het CDA over te nemen hier
  zondag 8 juli 2012 @ 11:06:03 #19
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_113917771
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat de neuk heb ik met Frankrijk te maken? Daar praten ze ook Frans. Moeten we hier nu ook Frans gaan praten omdat ze dat in Frankrijk ook doen? Luister ik naar Franse radio? Woon ik in Frankrijk? Interesseert het me ene fuck wat ze 'in Frankrijk ook doen'?

Het antwoord op al deze vragen is 'nee', overigens, dus ik zie je punt niet.
Dat is me iets te makkelijk. Het is altijd goed om wetgeving te vergelijken met andere Westerse landen. Verder vergelijk je de PVV ook altijd graag met nazi-Duitsland, dus we kunnen stellen dat jouw argument een kulargument is.
pi_113917801
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 10:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat is dit nou voor een vreselijke onzin?

Alsof andere partijen nog nooit hebben gezeurt om bepaalde programmas.
(BNN - nier gedoe)

CDA met de satire op balkellende en koningshuis van de tv af wilde hebben.
etc etc.

Ieder weldenkend mens is tegen zo'n programma.
Heeft geen fuck te maken met de SP.
_O_
  zondag 8 juli 2012 @ 11:08:06 #21
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
  zondag 8 juli 2012 @ 11:10:25 #22
66444 Lord_Vetinari
pi_113917878
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:06 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat is me iets te makkelijk. Het is altijd goed om wetgeving te vergelijken met andere Westerse landen.
Oke. De VS heeft doodsstraf, wij niet. Gauw invoeren dan maar? In bepaalde staten in de VS mag je geen orale sex hebben met je partner. Ook hier maar invoeren dus?

quote:
Verder vergelijk je de PVV ook altijd graag met nazi-Duitsland, dus we kunnen stellen dat jouw argument een kulargument is.
Afgezien van het feit, dat ik niet inzie waarom je hier het woord 'dus' meent te moeten gebruiken, vergelijk ik de PVV niet met Nazi-Duitsland, maar met de vroege NSDAP. Daarnaast zie ik ook niet in, wat dat te maken heeft met deze hele discussie, maar dat kun je me ongetwijfeld ook niet uitleggen.
pi_113918019
quote:
Privacy is wat anders dan dingen openlijk verbieden ;)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_113918071
We hebben net kabinet Bruin 1 achter de rug dus een communistische heilstaat met de SP zou een zegen zijn. En naar willekeur van de Grote Leider worden alle VVD 'ertjes die het woord ' bezuinigen' in de mond nemen en worden betrapt naar een strafkamp gestuurd, waar ze leren breien, naaien, schilderen etc.
  zondag 8 juli 2012 @ 11:19:38 #25
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_113918075
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 11:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oke. De VS heeft doodsstraf, wij niet. Gauw invoeren dan maar? In bepaalde staten in de VS mag je geen orale sex hebben met je partner. Ook hier maar invoeren dus?
:'). Het principe van vergelijken hebben ze jou zeker niet geleerd? Om het te verduidelijken zal ik het toch maar even uitleggen:

Het vergelijken van wetgeving wilt niet per definitie zeggen dat je het invoert. Ik wil alleen zeggen dat Nederland in dat geval niet het enige Westerse land is met dergelijke wetgeving. Snap je het nu?
quote:
[..]

Afgezien van het feit, dat ik niet inzie waarom je hier het woord 'dus' meent te moeten gebruiken, vergelijk ik de PVV niet met Nazi-Duitsland, maar met de vroege NSDAP. Daarnaast zie ik ook niet in, wat dat te maken heeft met deze hele discussie, maar dat kun je me ongetwijfeld ook niet uitleggen.
Wie du willst. Dan vergelijken we de wetgeving die de PVV wilt invoeren maar met de wetgeving die de UMP heeft ingevoerd. Dan stel ik de vraag opnieuw; is de UMP nou zo'n achterlijke partij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')