Ja ja, de SP zal voortaan voor u beslissen wat wel en niet te ver gaat en wat wel en niet mag. Zelf denken hoeft niet meer, dat doet het politburo van de SP wel voor u. Slaapt u maar lekker door en salaris blijven inleveren, de SP kan uw inkomen goed gebruiken voor hun propaganda, gedachtencontrole en censuur. En er moet vooral van alles VERBOTEN worden!quote:SP vindt pleegkind-show 'te ver gaan'
AMSTERDAM - De SP vindt het plan van Talpa en Jeugdzorg Nederland om een televisieshow te maken waarin pleegkinderen hun nieuwe gezin kunnen uitkiezen veel te ver gaan.
Tweede Kamerlid Renske Leijten wil dat de voorbereidingen voor het programma worden gestaakt en heeft staatssecretaris van Volksgezondheid Marlies Veldhuijzen van Zanten (CDA) om opheldering gevraagd.
Talpa liet zaterdagochtend weten dat er plannen zijn voor een dergelijke show. Het productiebedrijf wil op die manier iets doen aan de lange lijst van kinderen die wachten op een pleeggezin. Volgens Leijten is dit echter de verkeerde manier om de wachtlijstproblematiek op te lossen.
Exploiteren
"Kinderen kiezen er niet voor om in deze situatie te zitten. De keuze voor pleegouderschap en een pleegkind moet een zorgvuldige beslissing zijn van beide kanten", aldus Leijten. Ze vindt dat het programma 'een morele grens overschrijdt' door 'kinderleed te exploiteren'. Volgens haar maakt Talpa misbruik van de kinderen door hun leed te vergroten op televisie.
Het is nog onduidelijk of het programma er daadwerkelijk komt. Talpa peilt momenteel onder pleeggezinnen of er belangstelling is voor een dergelijke show. Bij genoeg positieve reacties wordt een proefaflevering gemaakt.
Vandaar het woord voorproefje. De SP controleert straks alle aspecten van de samenleving, onder andere de media.quote:Op zondag 8 juli 2012 09:00 schreef Reya het volgende:
Dit lijkt me weinig met totalitarisme te maken hebben.
Inderdaad, dan je kan de Christelijk partijen ook wel als totalitaristen afschilderen want die staan meestal vooraan wanneer het gaat om wat moreel aanvaardbaar is, en wat niet.quote:Op zondag 8 juli 2012 09:00 schreef Reya het volgende:
Dit lijkt me weinig met totalitarisme te maken hebben.
Grappig stukje proza schrijf je daar. Helaas ben je al lang ingehaald door de werkelijkheid.quote:Op zondag 8 juli 2012 08:14 schreef Nielsch het volgende:
De SP doet het goed in de peilingen, zo goed zelfs, dat een SP premier niet ondenkbaar is. Bij deze alvast een voorproefje van de totalitaire staat die onder SP-bewind te verwachten is:
[..]
Ja ja, de SP zal voortaan voor u beslissen wat wel en niet te ver gaat en wat wel en niet mag. Zelf denken hoeft niet meer, dat doet het politburo van de SP wel voor u. Slaapt u maar lekker door en salaris blijven inleveren, de SP kan uw inkomen goed gebruiken voor hun propaganda, gedachtencontrole en censuur. En er moet vooral van alles VERBOTEN worden!
bron
Dat doet iedere partij.quote:Ja ja, de SP zal voortaan voor u beslissen wat wel en niet te ver gaat en wat wel en niet mag
Is in Frankrijk ook zo, is Frankrijk nu ook een nazi-land?quote:Op zondag 8 juli 2012 10:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De PVV wil Radio 2 gaan verplichten om 35% Nederlandstalige muziek te gaan uitzenden. Ik stem liever op een partij die vraagtekens zet bij redelijk smakeloze programma-concepten, dan op een partij die voor mij meent te moeten bepalen wat ik wil horen als ik naar een bepaalde zender luister.
Wat de neuk heb ik met Frankrijk te maken? Daar praten ze ook Frans. Moeten we hier nu ook Frans gaan praten omdat ze dat in Frankrijk ook doen? Luister ik naar Franse radio? Woon ik in Frankrijk? Interesseert het me ene fuck wat ze 'in Frankrijk ook doen'?quote:Op zondag 8 juli 2012 10:56 schreef Holograph het volgende:
[..]
Is in Frankrijk ook zo, is Frankrijk nu ook een nazi-land?
Ik heb de term 'nazi' nergens gezien in deze discussie?quote:Op zondag 8 juli 2012 10:56 schreef Holograph het volgende:
[..]
Is in Frankrijk ook zo, is Frankrijk nu ook een nazi-land?
Dat is me iets te makkelijk. Het is altijd goed om wetgeving te vergelijken met andere Westerse landen. Verder vergelijk je de PVV ook altijd graag met nazi-Duitsland, dus we kunnen stellen dat jouw argument een kulargument is.quote:Op zondag 8 juli 2012 10:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat de neuk heb ik met Frankrijk te maken? Daar praten ze ook Frans. Moeten we hier nu ook Frans gaan praten omdat ze dat in Frankrijk ook doen? Luister ik naar Franse radio? Woon ik in Frankrijk? Interesseert het me ene fuck wat ze 'in Frankrijk ook doen'?
Het antwoord op al deze vragen is 'nee', overigens, dus ik zie je punt niet.
quote:Op zondag 8 juli 2012 10:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat is dit nou voor een vreselijke onzin?
Alsof andere partijen nog nooit hebben gezeurt om bepaalde programmas.
(BNN - nier gedoe)
CDA met de satire op balkellende en koningshuis van de tv af wilde hebben.
etc etc.
Ieder weldenkend mens is tegen zo'n programma.
Heeft geen fuck te maken met de SP.
Oke. De VS heeft doodsstraf, wij niet. Gauw invoeren dan maar? In bepaalde staten in de VS mag je geen orale sex hebben met je partner. Ook hier maar invoeren dus?quote:Op zondag 8 juli 2012 11:06 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat is me iets te makkelijk. Het is altijd goed om wetgeving te vergelijken met andere Westerse landen.
Afgezien van het feit, dat ik niet inzie waarom je hier het woord 'dus' meent te moeten gebruiken, vergelijk ik de PVV niet met Nazi-Duitsland, maar met de vroege NSDAP. Daarnaast zie ik ook niet in, wat dat te maken heeft met deze hele discussie, maar dat kun je me ongetwijfeld ook niet uitleggen.quote:Verder vergelijk je de PVV ook altijd graag met nazi-Duitsland, dus we kunnen stellen dat jouw argument een kulargument is.
Privacy is wat anders dan dingen openlijk verbiedenquote:Op zondag 8 juli 2012 08:31 schreef Comandante het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.privacybarometer.nl/
quote:Op zondag 8 juli 2012 11:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oke. De VS heeft doodsstraf, wij niet. Gauw invoeren dan maar? In bepaalde staten in de VS mag je geen orale sex hebben met je partner. Ook hier maar invoeren dus?
Wie du willst. Dan vergelijken we de wetgeving die de PVV wilt invoeren maar met de wetgeving die de UMP heeft ingevoerd. Dan stel ik de vraag opnieuw; is de UMP nou zo'n achterlijke partij?quote:[..]
Afgezien van het feit, dat ik niet inzie waarom je hier het woord 'dus' meent te moeten gebruiken, vergelijk ik de PVV niet met Nazi-Duitsland, maar met de vroege NSDAP. Daarnaast zie ik ook niet in, wat dat te maken heeft met deze hele discussie, maar dat kun je me ongetwijfeld ook niet uitleggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |