abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 juli 2012 @ 17:39:49 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113897109
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 7 juli 2012 @ 17:43:37 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113897247
Die dadels.... lekker met monchou ook :9
Dat kregen we vroeger al, mijn moeder was vrij hip :D
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_113897318
Lol @ TT

Lijstje dan maar:

O: appel, kiwi, muesli, yoghurt
T: rijstwafel pindakaas
B: kat zoeken en boodschappen doen
L: salade van spinazie/tomaat/puntpaprika/beetje ontbijtspek/gekookt ei/beetje geitenkaas/croutons en wat honing mosterd dressing
T: koffie verkeerd, gele paprika en halve komkommer met hummus dip
T: paar nootjes
D: falafelballetjes met grote salade van spitskool en courgette met wat knoflooksaus en turks brood
T: nog niet bekend
Be someone that makes you happy
pi_113898170
De TT :D. Heb vandaag weer medjoul-dadels gekocht op de markt :9.

Heerlijke dag vandaag! Uitgeslapen en toen de hele middag geshopt O+. Daardoor klopt er alleen niets meer van m'n eetplanning :+.

Aangepaste planning:
O: Yoghurt met appel en rozijnen, twee mueslicrackers met hüttenkäse/biefstukworst (en komkommer)
L: Twee kampioentjes met zelfgemaakte eiersalade/vega-ham/runderpastrami (en komkommer)
T: Kikkererwtensalade met spinazie en zongedroogde tomaten (niet zoveel kikkererwten, vond ze niet zo lekker) en twee mueslicrackers met vega-ham/biefstukworst (en komkommer)
D: Spinazie en sperziebonen met een schnitzel, gebakken aardappelen en mayonaise
T: Bak optimelyoghurt met frambozen/blauwe bessen Bak 'ambachtelijke yoghurt rabarber/framboos met verse aardbeien
pi_113898176
Hebben we ooit zo'n suggestieve compleet onschuldige TT gehad? :+
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_113899136
Haha, leuke TT Uniek!
pi_113899169
lol @ TT !
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_113899458
Ik koop die dadels echt niet meer :@ Had binnen no time een hele doos leeg gesnoept :@
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_113899763
:D _O- @TT :D

Rijden bijna Schotland uit nu... Gaan echt hard proberen hier werk/PhD plek te vinden volgend jaar, verliefd O+
Ja doei.
pi_113901012
Hoi allemaal! Hoe is het hier met iedereen?
Eerst de prangende vragen:
- Phaedra bevallen blijkbaar (zag ik aan de 58 PM-berichten :P ) O+ ?
- Coco al zichtbaar zwanger?
- Chico een vriendje? (las ik in vorig topic)
en waren er afgelopen maand nog nieuwe zwangeren, slankies, liefdes- of paskamerperikelen?
pi_113901115
Hey Laureline!
Ja, ja, ja, nee, dacht ik zo.

Waar hing jij uit? Alles goed?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_113901251
Lijstje:

O: Brinta
T: boterham eiersalade
B: wandelen door een borgtuin
T: appeltaart met slagroom, ijsthee
L: geroosterde boterham met roerei en uitgebakken ontbijtspek
T: schaaltje met stukjes ananas en aardbei
D: berg ratatouille op een kwart ciabatta, met basilicum en geraspte pecorino, twee losse scheppen ratatouille, vega kaasburger
T: biertje

Wat een fijne dag. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_113901428
Klinkt als een heerlijke combinatie :9
pi_113901580
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 19:50 schreef sigme het volgende:
Hey Laureline!
Ja, ja, ja, nee, dacht ik zo.

Waar hing jij uit? Alles goed?
Alles goed, ik had alleen geen zin om op 'accepteer alle cookies' te klikken. Maar dat scherm is nu ineens weer weg :?
pi_113901720
Nog even ontopic:
O: ananas met yoghurt, grapefruitsap
T: 2 cappuccino
S: uur crosstrainer
L: boterham ham, boterham pindakaas, yoghurt met cruesli
T: 2 boterhammen pindakaas, boterham bruscetta
T: 5 toastjes brie, kwark met vanilleyoghurt
D: rodekool, 5 vissticks
T: katjang pedis, 2 glazen witte wijn
pi_113902786
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 19:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Lijstje:

O: Brinta
T: boterham eiersalade
B: wandelen door een borgtuin
T: appeltaart met slagroom, ijsthee
L: geroosterde boterham met roerei en uitgebakken ontbijtspek
T: schaaltje met stukjes ananas en aardbei
D: berg ratatouille op een kwart ciabatta, met basilicum en geraspte pecorino, twee losse scheppen ratatouille, vega kaasburger
T: biertje

Wat een fijne dag. O+.
Rembrandt heeft niet gehuild bij haar eerste prikje en is verder ook dik in orde! ;)
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:37:33 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113902851
Lekker hoor!

Mijn lijst
O: pistolet, croissant, 3 boterhammen, meergranenbolletje, suikerbrood, krentenbolletje, poffertjes, beschuit, gerookte zalm, rosbief, ossenworst, kaas, omelet, gebakken champignons, gegrilde tomaat, witte bonen in tomatensaus, fricandeau, roomkaas, mini donutje, 2 glazen melk, 1 glas verse jus, vers fruit (ananas, appel, meloen, aardbeien) met een bakje volle yoghurt, 2 cappuccino.
B: 4 uur wandelen
T: appel, 2 ammsterdammetjes, blokje choco
D: Broccoli, varkensschitzel, roerbakgroente, komkommersalade, 2 aardappelkroketjes
T: kwark en vla.. misschien nog wat zoute stokjes?
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:38:17 #18
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113902881
Lau *O* Hoe is het?
pi_113902927
Wow, jouw ontbijt uniek! :o :P Was het lekker? :+
pi_113903012
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:35 schreef LieLie het volgende:

[..]

Rembrandt heeft niet gehuild bij haar eerste prikje en is verder ook dik in orde! ;)
Stoere meid! O+. Inentingen gingen goed dus? Laat je even weten hoe veel het kostte? Zijn ze ook ontwormd?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:42:18 #21
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113903021
Ja, was heerlijk en nu weer normaal doen :D
Heb sommige dingen niet helemaal opgegeten hoor, halve suikerbrood (plak dan he? :P ), halve croissant.
Kan ook niet alles :')
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:43:27 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113903076
Rembrandt!
Ik snapte er niks van maar nu daagt het weer :D

Heb ineens zin in vlammetjes en karmeliet :')
pi_113903145
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Lekker hoor!

Mijn lijst
O: pistolet, croissant, 3 boterhammen, meergranenbolletje, suikerbrood, krentenbolletje, poffertjes, beschuit, gerookte zalm, rosbief, ossenworst, kaas, omelet, gebakken champignons, gegrilde tomaat, witte bonen in tomatensaus, fricandeau, roomkaas, mini donutje, 2 glazen melk, 1 glas verse jus, vers fruit (ananas, appel, meloen, aardbeien) met een bakje volle yoghurt, 2 cappuccino.
B: 4 uur wandelen
T: appel, 2 ammsterdammetjes, blokje choco
D: Broccoli, varkensschitzel, roerbakgroente, komkommersalade, 2 aardappelkroketjes
T: kwark en vla.. misschien nog wat zoute stokjes?
hahaha...wat een lijst :o

Kom ik met mijn lijstje...(mijn darmen hebben EDS pijntjes, dus rustig aan gedaan vandaag)

uitslaap O: twee gekookte eitjes
T: thee
L: Een hele grote kom goed gevulde Tom kha kai soep. Een verse jus en een hap van Freuds carpaccio salade
T: Griekse yoghurt met een beetje appelmoes
D: veel gegrilde groenten, gehaktballetjes in tomatensaus en stokbrood:

T: waterijsje en thee
pi_113903356
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:42 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Stoere meid! O+. Inentingen gingen goed dus? Laat je even weten hoe veel het kostte? Zijn ze ook ontwormd?
ja, ze krijgen ontworm en anti vlooi spul. En rekenen na de volgende prikjes wel af. (of zou dat èèn prijs zijn?)
pi_113903412
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:51 schreef LieLie het volgende:

[..]

ja, ze krijgen ontworm en anti vlooi spul. En rekenen na de volgende prikjes wel af. (of zou dat èèn prijs zijn?)
Dat is wel een aparte constructie. Is niet 1 prijs is ieder geval.

Fijn dat het goed ging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')