Mollema heeft 1 echte profoverwinning op 5 jaar, de rest zijn klassementen. Geen idee waar die de reputatie van afwerker haalt, Gesink is dat dan eigenlijk nog meer.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:30 schreef TheGOAT het volgende:
Mollema zie ik nog wel een etappe winnen, Gesink echt niet. Gesink wint zelden etappes, en zeker niet in deze staat.
Kennyquote:
Zo'n slechte klimmer is hij niet meer.quote:
Zat Schleck niet voor hem?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:32 schreef Wilskracht het volgende:
Mollema is wel de beste van de vallers van gisteren.
Ja dat zei ik dus in het vorige topic. Blijkbaar snappen mensen hier echt niet dat je niet alles op 3 minuten rijd als je de vorige dag met 70+ op je bek bent gegaanquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:32 schreef Wilskracht het volgende:
Mollema is wel de beste van de vallers van gisteren.
Schleck lag er ook bij toch? Die is 12e geworden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:32 schreef GotenSSJ het volgende:
Wie is nu de eerste renner in de dag rangschikking die gisteren bij die laatste val op z'n plaat is gegaan? Mollema denk ik he?
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:33 schreef One_of_the_few het volgende:
Kenny de sprint van de bus gewonnen?
Niet gevallen toch? Opgehouden dacht ik?quote:
nibali was ook gevallen. niet ernstig, maar mollema ook niet. het kan dus wel als je echt goed bent, zoals nibaliquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:33 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ja dat zei ik dus in het vorige topic. Blijkbaar snappen mensen hier echt niet dat je niet alles op 3 minuten rijd als je de vorige dag met 70+ op je bek bent gegaan
Hij was zijn fiets toch kwijtquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:34 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Niet gevallen toch? Opgehouden dacht ik?
En die heeft in eerste instantie nog op Klöden gewacht zelfs.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:33 schreef Cootz het volgende:
[..]
Schleck lag er ook bij toch? Die is 12e geworden.
Iets met sensatiezoekers.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:33 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ja dat zei ik dus in het vorige topic. Blijkbaar snappen mensen hier echt niet dat je niet alles op 3 minuten rijd als je de vorige dag met 70+ op je bek bent gegaan
Iemand bannen vanwege eeen mening?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:24 schreef Sasman het volgende:
[..]
Serieus? Kan deze mongool geen ban krijgen?
Beetje Belgen-haat kan nog maar deze man is gewoon lachwekkend...
Schleck stond erbij, maar had geen zichtbare schade.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:33 schreef Cootz het volgende:
[..]
Schleck lag er ook bij toch? Die is 12e geworden.
Mollema is wel ernstig gevallen hoor? Heb je zijn kleding niet gezien dan?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:34 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
nibali was ook gevallen. niet ernstig, maar mollema ook niet. het kan dus wel als je echt goed bent, zoals nibali
Nibali reed gisteren in de eerste groep mee man.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:34 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
nibali was ook gevallen. niet ernstig, maar mollema ook niet. het kan dus wel als je echt goed bent, zoals nibali
Nibali zat gewoon in de eerste groep gisteren.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:34 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Valverde? Vino? Kwamen gister ook op achterstand.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:34 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Niet gevallen toch? Opgehouden dacht ik?
Edit: En anders is die nummer 2 van de vallers. Ook niet verkeerd dacht ik zo.
niets gebroken.. maar schrammetjes en kleine kneuzingen misschien. dat heeft iedereen wel.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:35 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Mollema is wel ernstig gevallen hoor? Heb je zijn kleding niet gezien dan?
Er lijken nog drie man mee te doen (Wiggins, Evans, Froome). Dat lijkt me bovengemiddeld.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:17 schreef aswesleep het volgende:
1 aankomst boven en de Tour is gereden.
Wordt nog heeeeel spannend.
als ie iets gebroken had, zoals een arm/sleutelbeen of else. Was hij wel afgestapt hoorquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:35 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
niets gebroken.. maar schrammetjes en kleine kneuzingen misschien. dat heeft iedereen wel.
En ik vlak Nibali ook nog niet uit.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Er lijken nog drie man mee te doen (Wiggins, Evans, Froome). Dat lijkt me bovengemiddeld.
Valverde inderdaad. Zelfde groepje als Mollema.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:35 schreef Cootz het volgende:
[..]
Valverde? Vino? Kwamen gister ook op achterstand.
Jammer dat Froome tijd heeft verlorenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Er lijken nog drie man mee te doen (Wiggins, Evans, Froome). Dat lijkt me bovengemiddeld.
Ook bij jou zit het erg diep blijkbaar. Goed duo met Van_Poppel.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:34 schreef Pedroso het volgende:
VDB2 ook weer niet goed genoeg. Had nu geen wiel om ergens achteraan te plakken en moest het zelf doen. Dat kan ie niet dus weer een jaar wat ie alleen maar op de Tour zet naar de gallemiezen. Gaat ook geen top 5 rijden. Gesink wint tenminste nog eens wat, VDB volgt alleen maar en wint nooit wat.
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:34 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
nibali was ook gevallen. niet ernstig, maar mollema ook niet.
Ik denk dat de pikorde bij radioshack nu ongeveer helemaal omhgedraaid isquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:35 schreef marcodej het volgende:
Wel mooi, Schleck die moet wachten op Kloden en dan gelijk weer van hem weg rijdt. Goeie communicatie daar.
Nee joh. Dan rijd die iedereen op 3 minuten in z'n Rabobank tenue. Hij kan dat.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:37 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als jouw vel van je complete bil is afgeschaafd, dan wil ik je nog wel eens horen. Dan ben jij echt zo iemand die de hele dag aan het jammeren is.
en nibaliquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Überhaupt voor een bergetappe grote verschillen. De laatste jaren niet meer gezien.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Prima etappe en prima finale, zeker voor een eerste bergetappe.
De pech van VDB vergeten?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:34 schreef Pedroso het volgende:
VDB2 ook weer niet goed genoeg. Had nu geen wiel om ergens achteraan te plakken en moest het zelf doen. Dat kan ie niet dus weer een jaar wat ie alleen maar op de Tour zet naar de gallemiezen. Gaat ook geen top 5 rijden. Gesink wint tenminste nog eens wat, VDB volgt alleen maar en wint nooit wat.
Wacht nu maar gewoon rustig af.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:38 schreef TheGOAT het volgende:
Nibali heeft altijd een slechte dag en tijdritten en Nibali zijnWiggins en Evans gaan het uitmaken. Dus mocht één van 2 vallen of hongerklop of zoiets krijgen is de tour beslist, jammer dat er niet meer kanshebbers zijn.
we hebben iddveel meer gekregen dan verwacht. Ik had gedacht dat ze weer lang zouden afwachten en dan in de laatste 2 km maar zouden reageren, zoals zo vaak tegenwoordig, maar niet dusquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Prima etappe en prima finale, zeker voor een eerste bergetappe.
Klopt. Verwacht eigenlijk nog veel van hem.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:39 schreef Eenskijken het volgende:
menchov zit op minder dan 1 minuut. vlak hem nog niet uit.
Maar hij staat niet echt bekend om zijn succesvolle aanvallen in de bergen, wat hij nu wel moet doen. Ik verwacht niet dat hij tijd gaat winnen in de tijdritten op Wiggins.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:39 schreef Eenskijken het volgende:
Die staat toch wel een niveautje lager in het tijdrijden. Moest vandaag al afhaken in de absolute slotfase. Hoeft in de volgende bergetappes natuurlijk niet zo te zijn, maar ik verwacht niet dat hij daar tijd gaat kunnen pakken op de rest.quote:
zo'n slechte tijdrijder is nibali nu ook niet, hé.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:38 schreef TheGOAT het volgende:
Nibali heeft altijd een slechte dag en tijdritten en Nibali zijnWiggins en Evans gaan het uitmaken. Dus mocht één van 2 vallen of hongerklop of zoiets krijgen is de tour beslist, jammer dat er niet meer kanshebbers zijn.
Groene trui al beslist? Goss staat maar 25 punten achter toch?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:40 schreef marcodej het volgende:
Witte trui is beslist, groene trui is beslist, Sky zal wel met Froome voor de bollen gaan om hem tevreden te houden, en het geel gaat tussen hooguit drie man.
Wat een Tour, wat een Tour.
Dat heb ik vorig jaar ook een keer of 4 gelezen.quote:
Daarin kan Sanchez weer goed overweg.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:41 schreef Beregd het volgende:
[..]
zo'n slechte tijdrijder is nibali nu ook niet, hé.
En er moet ook nog bergaf gereden worden
Ik wacht gewoon nog rustig af, omdat er nog maar één bergrit is verreden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:40 schreef marcodej het volgende:
Witte trui is beslist, groene trui is beslist, Sky zal wel met Froome voor de bollen gaan om hem tevreden te houden, en het geel gaat tussen hooguit drie man.
er zaten toch wat leuke afdalingen in de finales, dacht ik?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die staat toch wel een niveautje lager in het tijdrijden. Moest vandaag al afhaken in de absolute slotfase. Hoeft in de volgende bergetappes natuurlijk niet zo te zijn, maar ik verwacht niet dat hij daar tijd gaat kunnen pakken op de rest.
Normaal verliest hij toch minimaal een minuut tot anderhalve minuut op Wiggins, Evans en Froome in de tijdrit, met een mindere dag kan het meer worden. In lange tijdritten is Nibali eigenlijk nooit echt super.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:41 schreef Beregd het volgende:
[..]
Was hij niet geblesseerd aan rechts?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:41 schreef Ambrosius het volgende:
Die handjes van LLS. Gewoon met links.
Moest Kloden wachten of deed hij dat uit eigen beweging omdat hij zelf geen geloof in een goed klassement meer had?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:35 schreef marcodej het volgende:
Wel mooi, Schleck die moet wachten op Kloden en dan gelijk weer van hem weg rijdt. Goeie communicatie daar.
evans kan froome moeiteloos hebben.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Benieuwd wat Evans zijn plan of attack wordt. Wiggins kan hij nog wel hebben, denk ik, maar deze Froome? Dat is toch een serieus probleem.
Wat was zijn kritiek?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:43 schreef TheGOAT het volgende:
Nu is het hommeles binnen Rabo, als zelfs Laurensje zegt dat het anders moet!
Daarom ook één niveautje. In de Vuelta verloor hij een dikke minuut op Wiggins die niet top was en Froome. In de afgelopen Dauphine (waar Nibali niet top was) zelfs 3,5 minuut. Dan kun je rekenen op minimaal een minuut in beide tijdritten, ik verwacht wat meer nog.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:41 schreef Beregd het volgende:
[..]
De Tour is niet te voorspellen; Zowiezo is wielrennen niet te voorspellen, gewoon afwachten. Er kan natuurlijk nog vanalles gebeuren.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:42 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Normaal verliest hij toch minimaal een minuut tot anderhalve minuut op Wiggins, Evans en Froome in de tijdrit, met een mindere dag kan het meer worden. In lange tijdritten is Nibali eigenlijk nooit echt super.
Froom lijkt de sterkste klimmer te zijn, althans vandaag. Ik ben benieuwd of hij zijn kopman Wiggins mag aanvallen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:43 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
evans kan froome moeiteloos hebben.
Niet zoveel hoor, interviewer vroeg alleen of het nu anders moest, en hij zei; 'ja'. Toen bedacht hij, dat mag ik eigenlijk niet zeggen dus erachter aan kwam; 'ja, dat denk ik wel, maar dat weet ik niet, eerst de rustdag afwachten. Maar ikzelf wil wel in de aanval (oid), zoals LL vandaag alquote:
Kloden zakte er zelf door en werd nog bijgestaan door Horner. Uiteindelijk finishen er vijf ploegmaats (inclusief Cancellara) voor hem.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Moest Kloden wachten of deed hij dat uit eigen beweging omdat hij zelf geen geloof in een goed klassement meer had?
Lijkt mij ook logisch, gezien de achterstand van Mollema en Gesink.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:44 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Niet zoveel hoor, interviewer vroeg alleen of het nu anders moest, en hij zei; 'ja'. Toen bedacht hij, dat mag ik eigenlijk niet zeggen dus erachter aan kwam; 'ja, dat denk ik wel, maar dat weet ik niet, eerst de rustdag afwachten. Maar ikzelf wil wel in de aanval (oid), zoals LL vandaag al
Wat ze waarschijnlijk gaan doen is de volgende klim Froome vooruit sturen terwijl Wiggins mooi in het wiel van Evans kan blijven zitten.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Froom lijkt de sterkste klimmer te zijn, althans vandaag. Ik ben benieuwd of hij zijn kopman Wiggins mag aanvallen.
Nou, hij kan dat. En misschien Contador, maar de rest...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:44 schreef BlaZ het volgende:
Een goede ontwikkeling is wel dat Wiggins laat zien dat je gewoon een volledig goed seizoen kan rijden. Met de winst in de Dauphine, Parijs-Nice en Romandië kwam hij natuurlijk naar de tour met 100% vertrouwen. Respect!
En dan wint Froome de Tour.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat ze waarschijnlijk gaan doen is de volgende klim Froome vooruit sturen terwijl Wiggins mooi in het wiel van Evans kan blijven zitten.
Idd, dit. Evans proberen gek te maken, zoals broertjes Schleck dat bij Contador probeerden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat ze waarschijnlijk gaan doen is de volgende klim Froome vooruit sturen terwijl Wiggins mooi in het wiel van Evans kan blijven zitten.
Met Kloden ga je sowieso de oorlog niet winnen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
Kloden zakte er zelf door en werd nog bijgestaan door Horner. Uiteindelijk finishen er vijf ploegmaats (inclusief Cancellara) voor hem.
Evans ook.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:46 schreef aswesleep het volgende:
[..]
Nou, hij kan dat. En misschien Contador, maar de rest...
Deze Froome laten ze niet rijden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als ze het tactisch net zo aanpakken als in de Vuelta van vorig jaar, dan kan Evans de eindzege niet meer ontlopenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is wel lachenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:46 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Idd, dit. Evans proberen gek te maken, zoals broertjes Schleck dat bij Contador probeerden.
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:48 schreef Ooku het volgende:
Contador als kopman volgend jaar danmaar Rabobank??
Voor niemand specifiek lijkt me. Gewoon ieder voor eigen rekening, misschien voor etappes gaan of het ploegenklassement. Als er op een gegeven moment iemand kans heeft op top 5 ofzo kan daar alsnog voor gereden worden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:47 schreef Beregd het volgende:
voor wie zouden ze nu gaan rijden bij radiochack?
Ze hadden nog interesse in Taaramae.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:48 schreef Ooku het volgende:
Contador als kopman volgend jaar danmaar Rabobank??
Wie zijn ze? Als ze met vijf man zitten nadat het treintje van Sky haar werk heeft gedaan, wie gaat er dan zijn kansen opofferen (als Nibali en co dat al zouden kunnen)?quote:
Je vergeet Kelderman.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:50 schreef Zelva het volgende:
[..]
Volgend jaar vier kopmannen in de Tour.
Als er geen schade is kun je het beste gewoon doorrijden. Als je je niet over de kop rijdt kun je een goede basis leggen voor de Vuelta.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:47 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Als ze het tactisch net zo aanpakken als in de Vuelta van vorig jaar, dan kan Evans de eindzege niet meer ontlopen
Wat mij betreft stapt Gesink nu af. Ritten kapen heeft hij in zijn hele leven nog niet gedaan, daar gaat hij deze Tour echt geen succes mee krijgen. Laat hem zich lekker op de Vuelta richten, nog twee weken lang doorploeteren heeft weinig effect, zagen we vorig jaar wel (hoewel de schade nu veel minder is natuurlijk).
De vraag is of ze hem kunnen volgen en of Froome aan mag vallen.quote:
Of Wiggins maar Evans rijden ze zo in ieder geval gewoon kapot.quote:
Ik las het verkeerd zie ik. Ik las dat ze Froome aan het begin van de etappe vooruit moesten sturen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wie zijn ze? Als ze met vijf man zitten nadat het treintje van Sky haar werk heeft gedaan, wie gaat er dan zijn kansen opofferen (als Nibali en co dat al zouden kunnen)?
Vooral dat laatste.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
De vraag is of ze hem kunnen volgen en of Froome aan mag vallen.
Wie kan hem terughalen dan? Als hij gedemarreerd had toen Porte het kopwerk staakte, wie had hem dan teruggehaald?quote:
Ik was niet heel serieus, ik denk dat ze nu wel van hun fouten leren en volgend jaar zulen ze niet met 3 of 4 kopmannen starten in de Tour. Hoop ik tenminste.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:54 schreef Zelva het volgende:
[..]
Die rijdt volgend jaar echt nog geen Tour. Ik gok de Vuelta.
Ze geven de val wel als reden aan, maar eigenlijk zeggen ze gewoon niet te weten waarom de rest nu ineens stukken harder rijdt.quote:"Klassement onmogelijke droom"
Robert Gesink
NOS
Toegevoegd: zaterdag 7 jul 2012, 17:32
"Het klassement was eigenlijk al een onmogelijke droom", berustte Robert Gesink na de eerste bergrit in de Tour, die door Chris Froome werd gewonnen.
De Nederlander verloor 2.52 op de slotklim naar Le Planche des Belles Filles, een steile beklimming van eerste categorie. "Het ging niet harder. Ik heb maximaal gereden. Tuurlijk, ik ben gevallen gisteren. Dat neem je mee de volgende dag. Maar het ging niet harder. We weten allemaal hoe goed ik was in Californië en Zwitserland....", was de Varssevelder vergeefs aan het zoeken naar antwoorden.
Ook zijn ploegmaat Bauke Mollema verliest minuten op Froome, Bradley Wiggins, Cadel Evans en Vincenzo Nibali. "Nee, dit was het niet. Had het de hele dag al zwaar. Het zit er verder ook niet in", besloot de nummer vier van de Vuelta, die nog wel als beste Nederlander de meet passeerde op 2.19.
Dat denk ik juist niet. Hierover zijn ten eerste al hele duidelijke afspraken gemaakt toen Froome zijn contract verlengde. Daarnaast zag je dit meteen terug in de eerste etappe toen Froome lek reed en Porte en Knees op hem bleven wachten.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Vooral dat laatste.
Ik denk niet dat er een "als er maar een Sky-renner wint" regel is, het moet en zal Wiggins zijn en als 't echt niet anders kan (en wanneer 't misschien te laat is) dan maar voor Froome.
Denk het wel, TDF is gewoon het speerpunt en publicitair vele malen interessanter dan een Vuelta of Giro. Maar misschien dat de renners zelf nog wat te zeggen hebben en niet iedere keer zich tevergeefs richten op een leuke klassering in de TDF.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik was niet heel serieus, ik denk dat ze nu wel van hun fouten leren en volgend jaar zulen ze niet met 3 of 4 kopmannen starten in de Tour. Hoop ik tenminste.
En Weening.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:57 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Denk dat de vluchters daar gaan heersen. Zoals Voeckler, Casar, Hoogerland
Ik hoop dat ze hun kopmannen wat meer uitsmeren over de grote rondes. Als je ziet wie er op het Giro-podium stond, dan is het doodzonde dat Rabo daar met een B-ploeg reed.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik was niet heel serieus, ik denk dat ze nu wel van hun fouten leren en volgend jaar zulen ze niet met 3 of 4 kopmannen starten in de Tour. Hoop ik tenminste.
Vorig jaar hadden ze één kopman en was het hopenloos toen die viel, dat is ook niets.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ach dan flikkeren ze in de Giro van hun fiets, heb je ook weinig aan. Er zijn enkele ploegen die een abonnement hebben op valpartijen en Rabo hoort daar met Garmin o.a. ook bij.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze hun kopmannen wat meer uitsmeren over de grote rondes. Als je ziet wie er op het Giro-podium stond, dan is het doodzonde dat Rabo daar met een B-ploeg reed.
Ging het trouwens zo goed in Zwitserland. Bij de eerste bergrit werd hij er snoeihard er van af gereden. Bij de 2e bergrit moest hij ook lossen bij de beteren.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:56 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ze geven de val wel als reden aan, maar eigenlijk zeggen ze gewoon niet te weten waarom de rest nu ineens stukken harder rijdt.
Toen hadden ze één kopman, maar geen ploeg die hem kon ondersteunen op het vlakke. Drie kopmannen met 1 knecht vooraan hadden is sowieso een waardeloze tactiek, dat is overduidelijk na deze Tour (als dat vantevoren al niet was). Sowieso, als je niet alles op de Tour zet is een slechte Tour een stuk beter te verwerken (zie Garmin).quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden ze één kopman en was het hopenloos toen die viel, dat is ook niets.
het zou gewoon veel leuker zijn voor nederland dat ze niet allemaal voor dezelfde ploeg rijdenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze hun kopmannen wat meer uitsmeren over de grote rondes. Als je ziet wie er op het Giro-podium stond, dan is het doodzonde dat Rabo daar met een B-ploeg reed.
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:39 schreef Eenskijken het volgende:
Waarom?? Alsof hij opeens beter gaat rijden en tijd gaat terugwinnen op de anderen. Nee die wordt gewoon weer kleurloos zevende ofzo.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:40 schreef JC14 het volgende:
[..]
Klopt. Verwacht eigenlijk nog veel van hem.
Vacansoleil doen het met Poels, Westra en Hoogerland nauwelijks beter.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:59 schreef Beregd het volgende:
[..]
het zou gewoon veel leuker zijn voor nederland dat ze niet allemaal voor dezelfde ploeg rijden
Tsja, op zo'n berg als vandaag kan je eenmaal wat tijd verliezen. Maar ik mag toch gewoon denken dat Menchov het in de komende bergritten wel goed gaat doen? Ik denk dat trouwens omdat Ik Menchov ( ook na vandaag ) nog een goede beurt vind maken.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:00 schreef eentwee het volgende:
[..]
[..]
Waarom?? Alsof hij opeens beter gaat rijden en tijd gaat terugwinnen op de anderen. Nee die wordt gewoon weer kleurloos zevende ofzo.
Mocht Evans sterker zijn dan Wiggins, dan laten ze Froome toch niet bij Wiggins blijven lijkt mij als Froome wel mee kan. En Evans zal toch moeten aanvallen. Maar denk niet dat ze Froome laten aanvallen inderdaad; wat als Wiggins dan kraakt en Evans niet? Dan pakt Evans Froome wellicht met de voorsprong die al heeft.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Vooral dat laatste.
Ik denk niet dat er een "als er maar een Sky-renner wint" regel is, het moet en zal Wiggins zijn en als 't echt niet anders kan (en wanneer 't misschien te laat is) dan maar voor Froome.
Daarnaast geeft het ook gewoon vertrouwen als je al een goede klassering in de Giro hebt gepakt eerder dat seizoen. Neem nou Hesjedal, pech in de tour maar zijn seizoen is in principe toch al geslaagdquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bij niet Nederlandse ploegen zouden ze niet meer zijn dan knecht. En ook nog met minder salaris.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:59 schreef Beregd het volgende:
[..]
het zou gewoon veel leuker zijn voor nederland dat ze niet allemaal voor dezelfde ploeg rijden
Lijkt me inderdaag ook een goede zaak dat bv Gesink bij een Garmin gaat rijden bv. Toch een andere omgeving en andere aanpak, misschien dat het 'm net dat beetje verder kan helpen om echt aan te sluiten bij de top (top 3 in een grote ronde).quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:59 schreef Beregd het volgende:
[..]
Alleen op het einde ging hij goed mee inderdaad.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:59 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ging het trouwens zo goed in Zwitserland. Bij de eerste bergrit werd hij er snoeihard er van af gereden. Bij de 2e bergrit moest hij ook lossen bij de beteren.
Ze zijn niet de types om te zeggen; ja lag aan de val, anders rijd ik hier top 5.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:56 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ze geven de val wel als reden aan, maar eigenlijk zeggen ze gewoon niet te weten waarom de rest nu ineens stukken harder rijdt.
No problemo voor Sky.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:04 schreef Sasman het volgende:
Tevens komt nu wel alle druk op Sky dus nu zullen ze wel de koers gaan moeten controleren en dat zal misschien er ook wat voor zorgen dat Wiggins sneller alleen zal zitten en dan wil ik het nog wel eens zien.
Klopt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:04 schreef Sasman het volgende:
Tevens komt nu wel alle druk op Sky dus nu zullen ze wel de koers gaan moeten controleren en dat zal misschien er ook wat voor zorgen dat Wiggins sneller alleen zal zitten en dan wil ik het nog wel eens zien.
Wat dat betreft een geluk bij een ongeluk voor de Nederlandse wielervolger: dit gaan ze in ieder geval nooit meer doen. Lijkt me dan toch.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:59 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Toen hadden ze één kopman, maar geen ploeg die hem kon ondersteunen op het vlakke. Drie kopmannen met 1 knecht vooraan hadden is sowieso een waardeloze tactiek, dat is overduidelijk na deze Tour (als dat vantevoren al niet was). Sowieso, als je niet alles op de Tour zet is een slechte Tour een stuk beter te verwerken (zie Garmin).
Er zijn nog maar weinig renners die echt gecontroleerd moeten worden. Nummer 17 staat al op 3 minuten.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:04 schreef Sasman het volgende:
Ze rijden hier met 4 man rond op het niveau top-10 eindklassement, waarvan twee het niveau goed genoeg voor de eindwinst hebben. Dat gaat echt geen enkel probleem vormen. Wie gaat ze ook in de problemen brengen. Evans met zijn 0 klimmers in de ploeg? Nibali die in zijn eentje is? De enige ploeg die op dit moment meerdere renners in redelijke vorm lijkt te hebben in Radioshack, maar daarvan wordt echt niemand bang.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:04 schreef Sasman het volgende:
Eigenlijk kan je pas zien waar hij staat zonder die valpartij. Kijk, hier had hij ook niet mee gekund als je de schade zo ziet, maar dit was gewoon simpelweg onder zijn kunnen. De enige verklaring is die val.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:05 schreef Ericr het volgende:
Weinig renners met een bovenbeenbreuk die zo terugkomen, Gesink verdient nog wel wat krediet. Zal toch ergens inhoud tekort komen omdat hij nog aan zijn revalidatie bezig was.
Ja, maar, het is niet onmogelijk dat het morgen ofzo hélemaal keert. Zo kan wielrennen dan ook wel weer zijn. Een ongelukje zit in een klein hoekje.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er zijn nog maar weinig renners die echt gecontroleerd moeten worden. Nummer 17 staat al op 3 minuten.
Reken er maar niet op, wanneer heeft Rabo andere grote rittenkoersen serieus genomen? De Vuelta ook maar alleen omdat Menchov, Mollema of Gesink in de TDF tegenvielen. De Giro zo goed als nooit, 1 jaartje met Menchov en toen wonnen ze ook gelijk. Alle andere jaren is de Giro gebruikt als leerschool voor jonge renners.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat dat betreft een geluk bij een ongeluk voor de Nederlandse wielervolger: dit gaan ze in ieder geval nooit meer doen. Lijkt me dan toch.
En alles op één kopman gooien zouden ze ook nooit meer doen, zeiden we vorig jaar. En een B-ploeg in de Giro opstellen zouden ze ook nooit meer doen, zeiden we in mei.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat dat betreft een geluk bij een ongeluk voor de Nederlandse wielervolger: dit gaan ze in ieder geval nooit meer doen. Lijkt me dan toch.
Dat is sowieso geen probleem voor deze Sky trein, maar ik zie andere ploegen er nog voor aan om toch nog kopwerk te doen. Zeker BMC.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:04 schreef Sasman het volgende:
Rabo heeft weinig met Italie meeste renners wonen in Spanjequote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:08 schreef Ericr het volgende:
[..]
Reken er maar niet op, wanneer heeft Rabo andere grote rittenkoersen serieus genomen? De Vuelta ook maar alleen omdat Menchov, Mollema of Gesink in de TDF tegenvielen. De Giro zo goed als nooit, 1 jaartje met Menchov en toen wonnen ze ook gelijk. Alle andere jaren is de Giro gebruikt als leerschool voor jonge renners.
Dat de Vuelta maar snel begint....helaas is het nog geen 18 augustus.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:40 schreef marcodej het volgende:
Amen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:05 schreef Ericr het volgende:
Weinig renners met een bovenbeenbreuk die zo terugkomen, Gesink verdient nog wel wat krediet. Zal toch ergens inhoud tekort komen omdat hij nog aan zijn revalidatie bezig was.
In eerste instantie leek de Tour inderdaad veel te vroeg te komen en werd de Vuelta misschien nog wat. Waar ik me bij Gesink het meest zorgen om maak is zijn gebrek aan progressie bergop (niet gebaseerd op deze etappe, maar in het algemeen). Was in zijn eerste profjaren een ongekend talent, maar is helaas niet door kunnen groeien naar de top 3 van de wereld, waar ik toen wel dacht dat hij de potentie voor had.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:05 schreef Ericr het volgende:
Klopt Wiggins en Evans zijn nog lang niet veilig, ziekte en valpartijen kunnen altijd gebeuren.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:08 schreef JC14 het volgende:
[..]
Ja, maar, het is niet onmogelijk dat het morgen ofzo hélemaal keert. Zo kan wielrennen dan ook wel weer zijn. Een ongelukje zit in een klein hoekje.
Ik denk dat veel ploegen graag Gesink als kopman zouden willen hebben.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:03 schreef groenen het volgende:
[..]
Bij niet Nederlandse ploegen zouden ze niet meer zijn dan knecht. En ook nog met minder salaris.
Sommigen zijn nu eenmaal vroegrijp. Die renners die op hun 22e/23e al wereld(sub)top zijn, blijven zelden groeien om op hun 28e te pieken.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
In eerste instantie leek de Tour inderdaad veel te vroeg te komen en werd de Vuelta misschien nog wat. Waar ik me bij Gesink het meest zorgen om maak is zijn gebrek aan progressie bergop (niet gebaseerd op deze etappe, maar in het algemeen). Was in zijn eerste profjaren een ongekend talent, maar is helaas niet door kunnen groeien naar de top 3 van de wereld, waar ik toen wel dacht dat hij de potentie voor had.
Als hij echt top is dan kan hij het later in de TDF nog laten zien, probleem is natuurlijk wel dat de bergritten die hem liggen vrij snel volgen. Dan ben je waarschijnlijk nog niet hersteld van die valpartijen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
Eigenlijk kan je pas zien waar hij staat zonder die valpartij. Kijk, hier had hij ook niet mee gekund als je de schade zo ziet, maar dit was gewoon simpelweg onder zijn kunnen. De enige verklaring is die val.
Hij heeft gewoon een ronde zonder pech nodig. En dat hij hier al staat als, vooraf, een van de kandidaten voor top vijf is al heel wat als je van de winter nog moet vrezen voor je carriére.
Heeft iemand dat plaatje 'het is allemaal de schuld van de rabobank' ?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:08 schreef Ericr het volgende:
[..]
Reken er maar niet op, wanneer heeft Rabo andere grote rittenkoersen serieus genomen? De Vuelta ook maar alleen omdat Menchov, Mollema of Gesink in de TDF tegenvielen. De Giro zo goed als nooit, 1 jaartje met Menchov en toen wonnen ze ook gelijk. Alle andere jaren is de Giro gebruikt als leerschool voor jonge renners.
Voor het salaris dat Rabobank hem betaald? Ben benieuwd welke ploegen je in gedachte hebt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:12 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik denk dat veel ploegen graag Gesink als kopman zouden willen hebben.
Een ploeg met visie die beter weet hoe ze hem moeten gebruiken en omringen, die potentie kan maximaliseren.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:13 schreef groenen het volgende:
[..]
Voor het salaris dat Rabobank hem betaald? Ben benieuwd welke ploegen je in gedachte hebt.
De Tour vind ik al jaren de minst aantrekkelijke ronde van de drie, juist door die valpartijen in de eerste week. De belang zijn te groot, wat niet ten goede komt aan het wedstrijdverloop. En de echt steile klimmen vindt je in Frankrijk ook niet, hoewel dit wel een prima klim was.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:12 schreef Waaghals het volgende:
De Tour is hard op weg om de Vuelta de belangrijkste koers van het jaar te maken
Als Gesink z'n niveau van eind 2010 weer weet te halen zie ik 'm ver komen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Sommigen zijn nu eenmaal vroegrijp. Die renners die op hun 22e/23e al wereld(sub)top zijn, blijven zelden groeien om op hun 28e te pieken.
Sagan zal ook nog wel wat verbeteren, maar ik betwijfel dat die echt nog véél en véél beter gaan worden.
Als Gesink die druk aan kan lijkt me dat wel de beste tactiek. En anders maar Mollema of later Kelderman.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:09 schreef marcodej het volgende:
[..]
En alles op één kopman gooien zouden ze ook nooit meer doen, zeiden we vorig jaar.
Is dat al ontkracht dan?quote:En een B-ploeg in de Giro opstellen zouden ze ook nooit meer doen, zeiden we in mei.
Lefevre zei vorig jaar dat hij Gesink zonder twijfelen zou willen hebben. En als je Leipie nu ziet rijden, zal hij nog minder twijfelen denk ik.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:13 schreef groenen het volgende:
[..]
Voor het salaris dat Rabobank hem betaald? Ben benieuwd welke ploegen je in gedachte hebt.
Laten we het hopen, als Sagan nog veel en veel beter gaat worden dan gaat hij alles winnen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Sommigen zijn nu eenmaal vroegrijp. Die renners die op hun 22e/23e al wereld(sub)top zijn, blijven zelden groeien om op hun 28e te pieken.
Sagan zal ook nog wel wat verbeteren, maar ik betwijfel dat die echt nog véél en véél beter gaan worden.
Tja. Als er één ploeg geen idee heeft hoe het met klassementsrenners moet omgaan is het die van Lefevre wel.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:15 schreef marcodej het volgende:
[..]
Lefevre zei vorig jaar dat hij Gesink zonder twijfelen zou willen hebben. En als je Leipie nu ziet rijden, zal hij nog minder twijfelen denk ik.
Ok, maar om nou naar Lefevere te gaan, als er een iemand is die geen expertise heeft in het brengen van een klassementsrenner...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:15 schreef marcodej het volgende:
[..]
Lefevre zei vorig jaar dat hij Gesink zonder twijfelen zou willen hebben. En als je Leipie nu ziet rijden, zal hij nog minder twijfelen denk ik.
Inderdaad laten we het gaan hebben over het belabberde rijden van Leipheimer, die het gat liet vallen, waardoor de Rabo's al vol in de achtervolging moesten.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:15 schreef BarryK het volgende:
Ben ik de enige die zo ontzettend moe wordt van dat gelul van en rondom Gesink?
(...)
Vandaag laat gewoon weer zien, ondanks zn valpartijtje van gisteren, dat 'ie zowel op het begin van de klim niet meekan maar ook het uberhaupt moet afleggen.
Van dit soort posts word ik juist moe.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:15 schreef BarryK het volgende:
Ben ik de enige die zo ontzettend moe wordt van dat gelul van en rondom Gesink?
Het is toch geen verrassende teleurstelling meer te noemen als je iedere keer weer in de tour je verwachtingen naar beneden moet bijstellen? Ja, op grond van andere koersen moet 'ie mee kunnen doen, maar dat was vorige jaren ook al zo, en ook toen werd het niets.
Hij is gewoon altijd betrokken bij, danwel ondervindt hij hinder van, valpartijen. Tevens is z'n dieselmotor gewoon een te groot probleem.
Vandaag laat gewoon weer zien, ondanks zn valpartijtje van gisteren, dat 'ie zowel op het begin van de klim niet meekan maar ook het uberhaupt moet afleggen.
True that, maar dat was de vraag niet. Het was slechts een voorbeeld van een ploeg die Gesink voor dat geld zou willen overnemen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:17 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ok, maar om nou naar Lefevere te gaan, als er een iemand is die geen expertise heeft in het brengen van een klassementsrenner...
Wel even erbij vermelden dat Rabo gewoon veel te ver zat bij die afdaling.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:18 schreef marcodej het volgende:
[..]
Inderdaad laten we het gaan hebben over het belabberde rijden van Leipheimer, die het gat liet vallen, waardoor de Rabo's al vol in de achtervolging moesten.
Met de grootheidswaanzin van hun nieuwe sugardaddy denk ik dat die eerst nog wat aan Contador gaan trekken.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:18 schreef marcodej het volgende:
[..]
True that, maar dat was de vraag niet. Het was slechts een voorbeeld van een ploeg die Gesink voor dat geld zou willen overnemen.
Ben ik het eigenlijk wel mee eens, hoezeer ik Gesink ook respecteer.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:14 schreef Waaghals het volgende:
Het klimvermogen van Gesink is de laatste 2 jaren gewoon niet meer wat het was in 2008-2010.
Daar kunnen wel redenen voor zijn, maar ik zie hem niet meer terugkeren op dat niveau.
Op naar Kelderman
Dat zeker, lijkt wel of ze geïnstrueerd worden om vooral zoveel mogelijk in het midden te rijden. Als je in slagorde op tweede of derde rij rijdt kan er veel minder gebeuren en er was nu zeker ruimte voor.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:19 schreef groenen het volgende:
[..]
Wel even erbij vermelden dat Rabo gewoon veel te ver zat bij die afdaling.
En hoe kan het dat Rabo consequent er niet bij zit... Altijd weer billenknijpen bij de vorming van een waaier of wat dan ook en maar hopen dat Gesink er nog bij zit. Altijd maar weer net achter een valpartij zitten en niet ervoor. Waarom Gesink wel en Evans niet?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:18 schreef marcodej het volgende:
[..]
Inderdaad laten we het gaan hebben over het belabberde rijden van Leipheimer, die het gat liet vallen, waardoor de Rabo's al vol in de achtervolging moesten.
Ze moeten het ook kunnen he. Ze zaten niet bepaald uit weelde de laatste 30 km in het 2e deel van het peloton.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:21 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat zeker, lijkt wel of ze geïnstrueerd worden om vooral zoveel mogelijk in het midden te rijden. Als je in slagorde op tweede of derde rij rijdt kan er veel minder gebeuren en er was nu zeker ruimte voor.
Heb je ook een argument waarom je van Mollema meer verwacht of waar je op baseert dat hij een beter karakter heeft dan Gesink?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:20 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ben ik het eigenlijk wel mee eens, hoezeer ik Gesink ook respecteer.
In Mollema zie ik momenteel meer perspectief, die heeft volgens mij ook het karakter om ver te komen.
Kelderman ook een groot talent, Kruiswijk kan ik nog niet echt inschatten hoeveer ie kan geraken.
Voorlopig is ie dit jaar stilgevallen t.o.v. van voorgaande jaren, hopelijk kan ie het 2e deel van de Tour nog wat laten zien.
Inderdaad, dat is het probeem.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:23 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ze moeten het ook kunnen he. Ze zaten niet bepaald uit weelde de laatste 30 km in het 2e deel van het peloton.
Dat belooft nog eens spannend te worden ja, met Contador die vier etappes wint, nog drie weggeeft en op halve kracht met drie minuten voorsprong wint.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:12 schreef Waaghals het volgende:
De Tour is hard op weg om de Vuelta de belangrijkste koers van het jaar te maken
Het brak pas toen Leipheimer een gaatje liet vallen, heb o.a. Mollema daarvoor toch wat meer van voren gezien. Op cruciale momenten zitten ze echter te vaak verkeerd gepositioneerd.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:23 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ze moeten het ook kunnen he. Ze zaten niet bepaald uit weelde de laatste 30 km in het 2e deel van het peloton.
Klopt, ze zaten dit keer te ver vanachter terwijl het niet zo wringen was. Maar goed, als je wel topfit bent, en dat zijn ze niet, rij je makkelijker naar voren.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:23 schreef BarryK het volgende:
[..]
En hoe kan het dat Rabo consequent er niet bij zit... Altijd weer billenknijpen bij de vorming van een waaier of wat dan ook en maar hopen dat Gesink er nog bij zit. Altijd maar weer net achter een valpartij zitten en niet ervoor. Waarom Gesink wel en Evans niet?
Ik denk dat je hooguit kan zeggen dat Mollema (meestal) betere instincten heeft dan Gesink. Die kan je meer alleen laten om zijn ding te doen, Gesink moet je toch begeleiden naar een slotklim.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heb je ook een argument waarom je van Mollema meer verwacht of waar je op baseert dat hij een beter karakter heeft dan Gesink?
Omdat Evans een hele ploeg heeft die voor hem rijdt. Aangezien Gesink niet bepaald een topper is maar slechts een subtopper heeft het ook weinig zin om puur en alleen voor hem een hele ploeg op te offeren.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:23 schreef BarryK het volgende:
[..]
En hoe kan het dat Rabo consequent er niet bij zit... Altijd weer billenknijpen bij de vorming van een waaier of wat dan ook en maar hopen dat Gesink er nog bij zit. Altijd maar weer net achter een valpartij zitten en niet ervoor. Waarom Gesink wel en Evans niet?
Ik zeg absoluut niet dat Gesink geen karakter heeft. Heb wel het gevoel dat Mollema wat beter met tegenslagen kan omgaan en ook minder valt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heb je ook een argument waarom je van Mollema meer verwacht of waar je op baseert dat hij een beter karakter heeft dan Gesink?
Er zijn ook geruchten dat die Sagan 2,5 miljoen zouden willen bieden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Met de grootheidswaanzin van hun nieuwe sugardaddy denk ik dat die eerst nog wat aan Contador gaan trekken.
Wiggins vorig jaar nog !quote:
Ik denk dat je wel kan beweren dat de Tour Gesink niet ligt zou ik zelf niet durven zeggen, maar niet dat Gesink in zijn algemeenheid niet meer in de top gaat meedraaien, dat is echt onzin.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat je hooguit kan zeggen dat Mollema (meestal) betere instincten heeft dan Gesink. Die kan je meer alleen laten om zijn ding te doen, Gesink moet je toch begeleiden naar een slotklim.
Denk van niet. Ik verwacht dat Wiggins per tijdrit zo'n 30 seconden pakt op Evans en dat Evans die tijd niet goed gaat kunnen maken.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:31 schreef Ericr het volgende:
Het verwachte duel Evans - Wiggins kan nog best leuk worden als dit de opmaat is.
Zou toch vreemd zijn, niet dat bedrag, maar wel om een concurrent van Boonen te kopen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Er zijn ook geruchten dat die Sagan 2,5 miljoen zouden willen bieden.
Diezelfde bron (Rai) meldt trouwens dat het goed mogelijk is dat Renshaw naar Sky gaat.
Hooggebergte kan echt wel heel anders zijn hoor. We zijn vandaag nauwelijks boven de 1-kilometergrens gekomen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Denk van niet. Ik verwacht dat Wiggins per tijdrit zo'n 30 seconden pakt op Evans en dat Evans die tijd niet goed gaat kunnen maken.
Of Wiggins moet er nog ergens doorheen zakken, maar dat verwacht ik niet gezien vandaag. Dit was de rit waar je Wiggins, over het algemeen, dat wel, het meeste pijn kon doen.
En dat er geen boni's zijn, helpt ook totaal niet.
Behalve de Ronde van Vlaanderen gaan die elkaar niet vaak tegenkomen. Maar had Sagan niet bijgetekend bij Liquigas?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zou toch vreemd zijn, niet dat bedrag, maar wel om een concurrent van Boonen te kopen.
Wiggins gaat in de 2 komende tijdritten Evans nog zeker 1½ minuut aan de broek smeren.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Denk van niet. Ik verwacht dat Wiggins per tijdrit zo'n 30 seconden pakt op Evans en dat Evans die tijd niet goed gaat kunnen maken.
Of Wiggins moet er nog ergens doorheen zakken, maar dat verwacht ik niet gezien vandaag. Dit was de rit waar je Wiggins, over het algemeen, dat wel, het meeste pijn kon doen.
Maar lopers als La Toussuire liggen Wiggins nu eenmaal vrij goed.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hooggebergte kan echt wel heel anders zijn hoor. We zijn vandaag nauwelijks boven de 1-kilometergrens gekomen.
PR zou Sagan ook prima aan moeten kunnen, was 'ie ook al eens tweede in de jeugd. Voor Sagan blijft er genoeg over, maar voor Boonen ligt het zwaartepunt natuurlijk enorm op deze twee races.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Behalve de Ronde van Vlaanderen gaan die elkaar niet vaak tegenkomen. Maar had Sagan niet bijgetekend bij Liquigas?
Nee hoor. Ik zie Wiggo er namelijk echt nog wel een keer doorzakken ergens in de laatste week als we in het echte hooggebergte zijn. Kwestie is dan om de schade te beperken.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:36 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wiggins gaat in de 2 komende tijdritten Evans nog zeker 1½ minuut aan de broek smeren.
Missschien dat Evans nog wat seconden terugpakt op de laatste honderden meters van een slotklim (waar er al weinig van zijn). Alleen pech kan Wiggins nog van de eindzege afhouden.
Wiggins geeft ook geen onklopbare indruk. Dat was eigenlijk meer Froome.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik zie Wiggo er namelijk echt nog wel een keer doorzakken ergens in de laatste week als we in het echte hooggebergte zijn. Kwestie is dan om de schade te beperken.
Froome oogt me het sterkst van allemaal, niet alleen door die laatste honderden meters. In het begin van de klim, toen de ene na de andere gelost werd, zat hij ook nog rustig om zich heen te kijken en te praten. Blijft kut dat ie door die lekke band een minuut verloor in Seraing.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wiggins geeft ook geen onklopbare indruk. Dat was eigenlijk meer Froome.
In de slottijdrit gaat het er vooral om hoe goed je nog bent. Vergeet niet dat Evans daar vorig jaar maar 7 seconden toegaf op Martin en de rest op ruime achterstand reed.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:36 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wiggins gaat in de 2 komende tijdritten Evans nog zeker 1½ minuut aan de broek smeren.
Missschien dat Evans nog wat seconden terugpakt op de laatste honderden meters van een slotklim (waar er al weinig van zijn). Alleen pech kan Wiggins nog van de eindzege afhouden.
Ik zie Evans eigenlijk ook niet veel tijd terugpakken op Wiggins in de bergen. Dan geef ik Nibali nog meer kans om in de afdalingen tijd terug te pakken. Maar die verliest weer meer in de tijdrit.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
En dat er geen boni's zijn, helpt ook totaal niet.
Dat kan je wel zeggen ja.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:48 schreef kibo het volgende:
Kan Froome nog een beetje tijdrit neerzetten trouwens?
Ergens in de laatste week, dat zal dan naar Bagnères-de-Luchon moeten zijn (waar het alleen nuttig is om op de relatief makkelijke Peyrersoude aan te vallen) of naar Peyragudes (een etappe die zich redelijk leent voor een lange aanval vanaf de Bales, maar wie gaat dat doen...).quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik zie Wiggo er namelijk echt nog wel een keer doorzakken ergens in de laatste week als we in het echte hooggebergte zijn. Kwestie is dan om de schade te beperken.
Als enige. Tsja, typisch.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:01 schreef Slobeend het volgende:
Wat is deze.Hoogerland reed tegen een omver gewaaide dranghek op, het moet niet gekker worden.
Hij heeft wel iets met omheiningen die oversteken.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:01 schreef Slobeend het volgende:
Wat is deze.Hoogerland reed tegen een omver gewaaide dranghek op, het moet niet gekker worden.
Wiggins gaat 'm nog pakken.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:47 schreef Eenskijken het volgende:
Het is eigenlijk al beslist, evans heeft de beste papieren en de rest moet van goede huizen komen om bij hem te komen
Klopt ik ga dan ook niet meer kijken.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:47 schreef Eenskijken het volgende:
Het is eigenlijk al beslist, evans heeft de beste papieren en de rest moet van goede huizen komen om bij hem te komen
Wiggins staat er nog beter voor en is intrinsiek ook de betere tijdrijder.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:47 schreef Eenskijken het volgende:
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:16 schreef marcodej het volgende:
Hoogerland is gewoon tegen de boog van de laatste 15km gereden.
"Yes, you may say that is stupid."
Ik denk dat de meesten wel blijven kijken, om de eindzege is het nog echt niet beslist.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:49 schreef Ambrosius het volgende:
Wordt wel rustig, al die mensen die 'stoppen' met kijken.
maar evans acht ik een veel betere klimmer.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wiggins staat er nog beter voor en is intrinsiek ook de betere tijdrijder.
Vandaar ook de aanhalingstekens, men blijft toch wel kijken..quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik denk dat de meesten wel blijven kijken, om de eindzege is het nog echt niet beslist.
Wel apart als je dan die vlakke etappes wel hebt gekekenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:49 schreef Ambrosius het volgende:
Ik weet niet hoor, maar dat van mij was in ieder geval ironisch bedoeldquote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:49 schreef Ambrosius het volgende:
Kan, maar wordt nogal veel geroepen hier.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar dat van mij was in ieder geval ironisch bedoeld
Reed vorig jaar een betere tijdrit dan Wiggo in de Vuelta. Eindigde op 59 seconden van Tony Martin, terwijl Wiggins op 1.22 eindigde (Cancellara op 1.27 trouwens)quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:48 schreef kibo het volgende:
Kan Froome nog een beetje tijdrit neerzetten trouwens?
Met de nadruk op "op z'n kop".quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:12 schreef TheGOAT het volgende:
Ik mis een renner als Soler, die de hele etappe op z'n kop zet
Haha.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:12 schreef TheGOAT het volgende:
Mollema heeft een goede Vuelta gereden, en is wat dat betreft al verder dan Gesink ooit is geweest.
Gesink werd al 5de in de Tour en 2x top-6 in de Vuelta, waarbij hij in 2009 op weg was naar het podium.. En dan is Mollema al verder dan Gesink ooit is geweest?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:12 schreef TheGOAT het volgende:
En Gesink heeft het écht niet, altijd zijn er excuses of omstandigheden. Nooit presteert hij wanneer het moet, en dat is echt geen ongeluk nu meer hoor. Mollema heeft een goede Vuelta gereden, en is wat dat betreft al verder dan Gesink ooit is geweest. Mollema is ook reeel; hij zegt gewoon dat hij niet goed genoeg is. Gesink die lult over 'waar is m'n vorm gebleven'. Gesink naar huis, Mollema proberen op een klassement, en dan de rest voor ritzeges
Ja hoor. Soler zet een vlakke etappe wel even op zijn kop !quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:12 schreef TheGOAT het volgende:
En Gesink heeft het écht niet, altijd zijn er excuses of omstandigheden. Nooit presteert hij wanneer het moet, en dat is echt geen ongeluk nu meer hoor. Mollema heeft een goede Vuelta gereden, en is wat dat betreft al verder dan Gesink ooit is geweest. Mollema is ook reeel; hij zegt gewoon dat hij niet goed genoeg is. Gesink die lult over 'waar is m'n vorm gebleven'. Gesink naar huis, Mollema proberen op een klassement, en dan de rest voor ritzeges
Jij hebt er echt totaal geen verstand van he?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:12 schreef TheGOAT het volgende:
twitter:andykloedi twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 20:36:07One thing,i dont know what a bullshit they write in the RSNT press realese,but i had good legs today, only the last 4k i was somehow blocked reageer retweet
Eens. Ik verwacht trouwens een stijgende Nibali ( Sagan gaf dit ook al aan, voor zover het ook maar iets zegt ) en een Menchov en een Samuel Sanchez.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:51 schreef Panthera. het volgende:
KlödenJammer dat zijn benen blokkeerden, en hij volgens mij ook nog een tijdje met Horner moest fietsen.
Overigens heeft Thegoat wel een beetje gelijk over Soler. Het niveau bergop lijkt echt heel laag te zijn, de tijden bergop waren helemaal niet zo goed, en dat na een makkelijke etappe en een bijna historisch makkelijke eerste week qua gemiddeldes, voor de mensen die op hun fiets zijn blijven zitten.
Het probleem is dat bijna iedereen voor of tijdens de Tour wel wat is tegengekomen.
Laatste 4 kilometer is wel ongeveer de hele klimquote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:46 schreef marcodej het volgende:
Ondertussen gaat het geëmmer bij RSNT door:twitter:andykloedi twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 20:36:07One thing,i dont know what a bullshit they write in the RSNT press realese,but i had good legs today, only the last 4k i was somehow blocked reageer retweet
Ik ben benieuwd wie volgend jaar waar rijdt. De Schlecks gaan sowieso denk ik weg, maar met de rest zit het dus ook niet goed.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:46 schreef marcodej het volgende:
Ondertussen gaat het geëmmer bij RSNT door:twitter:andykloedi twitterde op zaterdag 07-07-2012 om 20:36:07One thing,i dont know what a bullshit they write in the RSNT press realese,but i had good legs today, only the last 4k i was somehow blocked reageer retweet
Leg maar uit waarom niet dan, ipv alleen maar me af te schilderen als een onwetendequote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:42 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Jij hebt er echt totaal geen verstand van he?
Gesing, die variant kende ik nog niet.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:11 schreef kibo het volgende:
Waar zijn al die overspanningen verwachtingen omtrent Gesing hier in dit forum eigenlijk op gebaseerd?
Zoveel heeft ie de afgelopen jaren toch niet laten zien in zware rondes ?
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:48 schreef DeeBee het volgende:
Knaven die nogmaals bevestigt dat Wiggins de enige kopman is...
Een Vuelta-scenario met een demarrerende Evans, brekende Wiggins en een twijfelende Froome zou echt GENOT zijn in de Pyreneen!
Ach ja, een 6de (later 5de) plek in de TDF en meerdere hoge klasseringen in de Vuelta waaronder een bijna zekere 2de plek vlak voor het einde van de Vuelta waren zeker in erg zwakke rondes dan?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:11 schreef kibo het volgende:
Waar zijn al die overspanningen verwachtingen omtrent Gesing hier in dit forum eigenlijk op gebaseerd?
Zoveel heeft ie de afgelopen jaren toch niet laten zien in zware rondes ?
Toussuire toch, is een van de drie aankomsten bergop deze ronde. A.s. woensdag ook al in de alpen, al verwacht ik dan geen grote verschillen.quote:
Riis had hier op buitenblad omhoog gereden!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:56 schreef JohnDDD het volgende:
A. Schleck had die mannen hier allemaal op 2 minuten gezet
En Armstrong op 6 minuten...
Garin zou hier de trein gepakt hebben.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:00 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Riis had hier op buitenblad omhoog gereden!
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:56 schreef JohnDDD het volgende:
A. Schleck had die mannen hier allemaal op 2 minuten gezet
En Armstrong op 6 minuten...
http://www.cyclingnews.co(...)ed-at-stage-7-damagequote:Asked if he was surprised that none of his rivals had attacked, Wiggins said: "I was little bit. I knew I was dictating the pace and that I wanted to keep it high threshold and not go too much into the red and I knew that if someone wanted to attack off that pace they’d have to be going quite a bit more, which I know is not really sustainable if we’re riding at 470 to 480 Watts. Someone is going to have to go a lot harder to sustain that. As long as we gauge it like that I knew we’d be alright."
Schleck doet niet veel onder voor Contador. Als hij op tijd hersteld is.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat belooft nog eens spannend te worden ja, met Contador die vier etappes wint, nog drie weggeeft en op halve kracht met drie minuten voorsprong wint.
De vraag is vooral of hij 100% gemotiveerd rijdtquote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Schleck doet niet veel onder voor Contador. Als hij op tijd hersteld is.
Andy is een slag beter dan zijn broer.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De vraag is vooral of hij 100% gemotiveerd rijdt
Andy is een luie hond. De kans is groot dat hij de Vuelta te min vindt om zich voor in te spannen. Want hij is de grote Andy Schleck.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Andy is een slag beter dan zijn broer.
Belangrijker is wat zijn team voor hem doet.
De Vuelta is 3 weken feesten voor Andyquote:Op zondag 8 juli 2012 08:23 schreef groenen het volgende:
[..]
Andy is een luie hond. De kans is groot dat hij de Vuelta te min vindt om zich voor in te spannen. Want hij is de grote Andy Schleck.
Nou daar gaan we. Het eerste vind ik al een vreemde uitspraak, iemand als Soler geeft niemand in het peloton wat om, ja tenzij je als doel de bollentrui hebt.. Die laten ze vrolijk 1/2 minuten wegrijden op een berg omdat in de tijdrit je er toch genoeg tijd op terug pakt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:41 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Leg maar uit waarom niet dan, ipv alleen maar me af te schilderen als een onwetende
Dat kan kloppen, maar Contador liet zich ook nog wel eens in Parijs-Nice, de Ronde van het Baskenland, de Ronde van Castilla y Leon enzovoorts zien.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:06 schreef TargaFlorio het volgende:
Het verschil in koersdagen van Andy en Contador is niet groot.
Baaaaaaschquote:Op zondag 8 juli 2012 22:17 schreef baggerbaas het volgende:
De wheelie van Sagan op Planche des belles filles.
Ik denk dat hij dit jaar bedoeld met de schorsing van Bertjequote:Op zondag 8 juli 2012 14:10 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat kan kloppen, maar Contador liet zich ook nog wel eens in Parijs-Nice, de Ronde van het Baskenland, de Ronde van Castilla y Leon enzovoorts zien.
Toegegeven, Schleck heeft wel Luik-Bastenaken-Luik op zijn erelijst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |