abonnement Unibet Coolblue
  PR en moderator maandag 16 juni 2014 @ 21:29:42 #226
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_141173983
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:31 schreef FairyHunted het volgende:
Awww jeeeehj, eindelijk iets geweldigs gevonden omtrend traditioneel tekenen op het net! Ben al poosje aan het zoeken geweest maar vond niet echt iets wat ik zocht. Vooral het werk van Samzz spreekt me erg aan en ik moet wel zeggen, ik hoop dat u me wat tips kunt/wilt geven ^^, daar hoop ik tenminste op haha. En ik had nog een vraag: hoelang doet u ongeveer over een a4 tekening? en hoelang zijn de sessies waarbij je nonstop aan een tekening zit? Ik doe er namelijk erg lang over om een tekening af te ronden misschien heeft u daar ook wat tips voor?
Hierbij wat tekeningen en met welke ik op dit moment bezig ben, ik zou graag tips willen voor zijn haar en haar in het algemeen, ik ben daar niet zo best in.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Met deze ben ik nu bezig, speciaal voor de fans van Papa Roach ^^,
[ afbeelding ]
Gaaf hoor! Ik teken zelf ook (niet zo bijster goed als hier de standaard is, though :P ) maar ik heb het nu al te lang niet meer gedaan om zinvolle antwoorden te geven, dus dat laat ik aan Samzz over als ze er weer is :D
Maar zo te zien gaat het je al aardig goed af!
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:25 schreef BlackQuasarHole het volgende:

[..]

Ik ga me best doen, maar heb nu even een andere opdracht... :)

Zal wel even als ik wat verder daarmee ben een foto van posten...
Tof :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_141196764
Jammer dat het alleen maar pogingen zijn tot realistisch tekenen
pi_141199906
@BlackQuasarHole: Ik heb nog hier en daar wat getekend, maar die zijn minder gelukt etc.
@Moira: Ahw dankje :)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:23:54 #229
408230 BlackQuasarHole
To far for us to understand
pi_141212086
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:04 schreef emmyemmy het volgende:
Jammer dat het alleen maar pogingen zijn tot realistisch tekenen
Je kan je beter afvragen wie er zit te wachten op realistische tekeningen?

Het is erg knap, maar daar is alles mee gezegd! Je kan dan beter een foto nemen.

Om realistisch te kunnen tekenen is alleen heel erg veel geduld nodig, kennis van tekenen en goed zijn met verhoudingen. Vooral de goede spullen hebben, en weten hoe schaduwen werken, maar dit kan je zo in een jaar leren als je de feeling er voor hebt, het is monniken werk en je moet het aankunnen! Ik teken zelf pas 9 maanden en daarvoor kon ik nog geen hoofd tekenen....Mensen die realistisch tekenen zetten echt niet in een week een portret neer op foto kwaliteit.Zelf ben ik max. 7 tot 8 uur bezig...langer trek ik niet en heb ik ook geen tijd voor!

Je kan ook verschillende technieken gebruiken om realistisch te tekenen (grafiet,olieverf,houtskool,etc)

Ik vind tekeningen die tegen foto kwaliteit aan zitten, maar waar je wel ziet dat het getekend is veel knapper en meer gevoel in zitten. Je hebt ook verschillende stijlen qua tekenen, de een vind dit mooi, de ander dat!

Ik zou zelf geen hele trui kunnen breien met een mooi motief erin omdat het me persoonlijk te lang duurt en het me geen zak interesseert, maar als je geduld ervoor hebt, en je vind het leuk, dan kan je alles bereiken,en is het leuk als je het resultaat ziet.

Kijk eens op youtube en zoek op Dry Brush, dan zie je dat je redelijk realistisch kan tekenen (schilderen) in een relatief korte tijd.

Maar super realisme is er ook! Mooier dan de tekening op de vorige pagina, maar daar zit wel 300+ uur werk in!

Erg knap nogmaals, maar niet iedereen zijn ding!

[ Bericht 1% gewijzigd door BlackQuasarHole op 17-06-2014 20:42:33 ]
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:56:23 #230
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_141214346
Nou, ik heb toch echt 20+ uur zitten in mijn dry brush portret van Jack Sparrow :+.

Dry brush is een schildertechniek, dat weet je?

@FairlyHunted, bedankt voor je complimenten. Op je vragen kom ik terug wanneer ik een laptop ter beschikking heb :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:57:37 #231
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_141214406
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:04 schreef emmyemmy het volgende:
Jammer dat het alleen maar pogingen zijn tot realistisch tekenen
Ik snap deze post niet helemaal. Waarom is het jammer dat iemand probeert realistisch te tekenen?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:38:06 #232
408230 BlackQuasarHole
To far for us to understand
pi_141216851
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:56 schreef Samzz het volgende:
Nou, ik heb toch echt 20+ uur zitten in mijn dry brush portret van Jack Sparrow :+.

Dry brush is een schildertechniek, dat weet je?

@FairlyHunted, bedankt voor je complimenten. Op je vragen kom ik terug wanneer ik een laptop ter beschikking heb :).
Haha...uiteraard weet ik dat drybrush een schildertechniek is! Ik doe het zelf (laat nog wel eens een werk zien) ik zeg ook niet dat het weinig werk is, maar als je kijkt naar bijvoorbeeld Igor Kazarin...die plemt een mooi stukje werk neer in een paar uur (8 uurtjes)

Is wel enige jaren oefening voor nodig, maar goed...
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:42:36 #233
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_141217130
Ik kan ook wel een leuk stukje werk neerzetten in acht uur. Maar dat zegt toch verder niks? De één zet een realistisch week neer in anderhalf uur, de ander doet er 3 jaar over.

Overigens doe ik gemiddeld zo'n 10 tot 15 uur over een portret (dat was een vraag geloof ik), op A3 formaat. A4 ongeveer de helft.

Ik vind zelf dry brush wel één van de moeilijkere technieken. Zo onomkeerbaar.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:47:26 #234
408230 BlackQuasarHole
To far for us to understand
pi_141217425
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:42 schreef Samzz het volgende:
Ik kan ook wel een leuk stukje werk neerzetten in acht uur. Maar dat zegt toch verder niks? De één zet een realistisch week neer in anderhalf uur, de ander doet er 3 jaar over.

Overigens doe ik gemiddeld zo'n 10 tot 15 uur over een portret (dat was een vraag geloof ik), op A3 formaat. A4 ongeveer de helft.

Ik vind zelf dry brush wel één van de moeilijkere technieken. Zo onomkeerbaar.
Mwoah...anderhalf uur...vind ik wel erg kort hoor...je bent al minstens 2 uur bezig met verhoudingen en je kwasten klaar maken etc etc....

Ik vind Drybrush juist helemaal niet onomkeerbaar...het is de enige schildertechniek waar je je doezelaar of gum nog voor kan gebruiken! Als je verhoudingen goed zijn, en je begint met de ogen (het moeilijkst op handen na) dan ben je al een heel eind.
pi_141218498
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:40 schreef Samzz het volgende:
Die eerste is schattig :D. Net een verlegen figuurtje dat zich verbergt achter haar vleugeltjes.

[ afbeelding ]

Ik ben een stukje verder met Bella :).
ik teken eigenlijk nooit en ik wil zeker niet vervelend doen, want ik vind je tekeningen echt heel erg mooi, zeker die paarden zijn geweldig!
Maar volgens mij zijn alle gezichten die je post iets te lang, niet veel, maar echt n beetje...

:@ voel me bijna bezwaard om dat te zeggen, maar volgens mij staan mensen die tekenen enzo meestal wel open voor evt verbeterpunten.
Ook al is het dan van iemand die niet kan tekenen :'(

(En dan lees ik t terug en denk ik bij mezelf: dat klinkt eigenlijk wel lullig! En voel ik me rot ;( )

[ Bericht 7% gewijzigd door JaniesBrownie op 17-06-2014 21:06:43 ]
compact en kleverig.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:57:13 #236
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_141222370
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:01 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik teken eigenlijk nooit en ik wil zeker niet vervelend doen, want ik vind je tekeningen echt heel erg mooi, zeker die paarden zijn geweldig!
Maar volgens mij zijn alle gezichten die je post iets te lang, niet veel, maar echt n beetje...

:@ voel me bijna bezwaard om dat te zeggen, maar volgens mij staan mensen die tekenen enzo meestal wel open voor evt verbeterpunten.
Ook al is het dan van iemand die niet kan tekenen :'(

(En dan lees ik t terug en denk ik bij mezelf: dat klinkt eigenlijk wel lullig! En voel ik me rot ;( )
Ja, klopt. Dat komt door mijn telefoon (mijn camera is kapot...) in het echt zie ik dat niet terug... Maar misschien ben ik ook scheel, hoor, en zie ik dat beetje niet terug :D. Ik zal erop letten, thanks. En Bella nogmaals op de foto zetten als ik weer een fatsoenlijke camera heb :9.

Kritiek is altijd meer dan welkom, voel je niet bezwaard.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 17 juni 2014 @ 21:58:05 #237
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_141222433
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:47 schreef BlackQuasarHole het volgende:

[..]

Mwoah...anderhalf uur...vind ik wel erg kort hoor...je bent al minstens 2 uur bezig met verhoudingen en je kwasten klaar maken etc etc....

Ik vind Drybrush juist helemaal niet onomkeerbaar...het is de enige schildertechniek waar je je doezelaar of gum nog voor kan gebruiken! Als je verhoudingen goed zijn, en je begint met de ogen (het moeilijkst op handen na) dan ben je al een heel eind.
Ik vind gewoon olieverven vele malen makkelijker en bewerkbaarder.

En jij doelt nu enkel op schilderen, ik doelde qua tijdsspanne op alle technieken, dus ook grafiet en pastel.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:05:26 #238
408230 BlackQuasarHole
To far for us to understand
pi_141222894
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:58 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik vind gewoon olieverven vele malen makkelijker en bewerkbaarder.

En jij doelt nu enkel op schilderen, ik doelde qua tijdsspanne op alle technieken, dus ook grafiet en pastel.
Je hebt gelijk...elke techniek is anders! Maar hoe meer realisme je erin gooit, hoe langer het duurt!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:09:13 #239
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_141223106
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:05 schreef BlackQuasarHole het volgende:

[..]

Je hebt gelijk...elke techniek is anders! Maar hoe meer realisme je erin gooit, hoe langer het duurt!
Dat zonder meer. Dat is dan ook de reden dat ik over het stukje paard zoals hier gepost al 3 uur heb gedaan (afmetingen zo'n 10 bij 10 cm :')).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 17 juni 2014 @ 22:48:08 #240
408230 BlackQuasarHole
To far for us to understand
pi_141225822
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 22:09 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat zonder meer. Dat is dan ook de reden dat ik over het stukje paard zoals hier gepost al 3 uur heb gedaan (afmetingen zo'n 10 bij 10 cm :')).
Maar zie het resultaat! :)
pi_141235276
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 19:57 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik snap deze post niet helemaal. Waarom is het jammer dat iemand probeert realistisch te tekenen?
Heel saai, alleen maar kopieen van foto's, vind ik helemaal niet creatief. Enige wat je nodig hebt is geduld en oefening. :N
pi_141235470
Ik kan me wel een beetje vinden in het punt van Emmyemmy, maar vind het wel altijd knap als mensen realistisch kunnen tekenen. Ik heb het weleens geprobeerd (zie foto met die boot) maar heb nooit zo veel oog voor detail en ik vind een tekening al snel 'af', heb dan het geduld niet om het mooier te maken.

Leukste om te tekenen vind ik fantasie dingen en tekeningen van de natuur. Meestal begin ik met iets te tekenen en verzin ik de rest erbij. Bedenk me nu dat ik al maanden niet meer getekent heb dus misschien binnenkort maar weer eens beginnen.
pi_141235720


Had deze nog gevonden. Getekend toen ik me verveelde in de les (11 jaar geleden).
pi_141240570


The BBQ has just begun.
pi_141241320
:')
  woensdag 18 juni 2014 @ 15:28:35 #246
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_141246767
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 09:32 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

Heel saai, alleen maar kopieen van foto's, vind ik helemaal niet creatief. Enige wat je nodig hebt is geduld en oefening. :N
Ah, op die manier! Sja, daar word ik voor betaald :+. Hoewel ik ook vrij werk maak, waar geen referentiefoto's voor gebruikt worden.

Hoewel ik je post niet persoonlijk opvat.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_141285987
Nog twee oude tekeningen gevonden.



  donderdag 19 juni 2014 @ 17:19:29 #248
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_141292172
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:31 schreef FairyHunted het volgende:
Awww jeeeehj, eindelijk iets geweldigs gevonden omtrend traditioneel tekenen op het net! Ben al poosje aan het zoeken geweest maar vond niet echt iets wat ik zocht. Vooral het werk van Samzz spreekt me erg aan en ik moet wel zeggen, ik hoop dat u me wat tips kunt/wilt geven ^^, daar hoop ik tenminste op haha. En ik had nog een vraag: hoelang doet u ongeveer over een a4 tekening? en hoelang zijn de sessies waarbij je nonstop aan een tekening zit? Ik doe er namelijk erg lang over om een tekening af te ronden misschien heeft u daar ook wat tips voor?
Hierbij wat tekeningen en met welke ik op dit moment bezig ben, ik zou graag tips willen voor zijn haar en haar in het algemeen, ik ben daar niet zo best in.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Met deze ben ik nu bezig, speciaal voor de fans van Papa Roach ^^,
[ afbeelding ]
Zo, mijn browser is weer gefikst, dus ik kan antwoord geven op je vragen :D.

Allereerst natuurlijk bedankt voor het compliment, altijd leuk om te horen/lezen! Allereerst, hoe lang doe ik over een tekening... Dat is heel erg verschillend, ik heb tekeningen gemaakt die ik in een klein uurtje heb afgerond, ik heb ook schilderijen (en tekeningen) gemaakt waar ik 20+ uur in heb zitten. Hoe gedetailleerder ik ga werken, hoe langer het in principe duurt.

Hoe lang ik aan één stuk teken/schilder is heel erg afhankelijk van mijn stemming. De ene dag heb ik niet langer dan een uurtje zin om te tekenen, de andere dag schilder of teken ik een halve dag. Gemiddeld zit ik denk ik 2 á 3 uur aan één stuk aan een tekening/schilderij te werken. Ik heb geen tips om tekeningen sneller af te ronden, soms heb je gewoon meer tijd nodig, dat is helemaal niet erg.

Haren tekenen is niet altijd even makkelijk, vooral krullen zijn lastig. Ik teken haren zelf plukje voor plukje, in sommige gevallen zelfs haartje voor haartje. Monnikenwerk, maar het geeft wel mooi resultaat. Stijl haar is wat dat betreft veel makkelijker dan pluizig krullend haar. Wat ik zelf prettig vind, is eerst lichtjes het haar aanzetten en daarna pas schaduwen aan te geven, eerst zorgen dat de haarstructuur klopt, daarna donkere stukken meer aanzetten en de lichtere stukken eventueel met een kneedgum meer aanzetten.

Ik vind overigens wel dat je al heel knap op weg bent, lekker zo door gaan :D.

Ik ben zelf ook weer een stukje gevorderd met mijn tekening:



Er zit nu denk ik zo'n 6 uur werk in. Wellicht iets meer.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator donderdag 19 juni 2014 @ 17:41:00 #249
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_141292908
Hee guys!
We zijn begonnen met een nieuwe topicreeks: CRE / [Juni/Juli] Het maandelijkse CREatieve uitdagingen topic!

Iedereen is welkom om mee te doen, en het zou ook leuk zijn als onze tekenaars hier wat moois maken *O*
Voor jezelf, om te oefenen, voor de lol, voor de gezelligheid, voor CRE O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_141531689
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 21:57 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja, klopt. Dat komt door mijn telefoon (mijn camera is kapot...) in het echt zie ik dat niet terug... Maar misschien ben ik ook scheel, hoor, en zie ik dat beetje niet terug :D. Ik zal erop letten, thanks. En Bella nogmaals op de foto zetten als ik weer een fatsoenlijke camera heb :9.

Kritiek is altijd meer dan welkom, voel je niet bezwaard.
gelukkig! Vind ze erg mooi! Ik zou er het geduld niet eens voor hebben ;)
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')