Wat ontzettend mooi weer samzzquote:Op dinsdag 11 augustus 2026 18:40 schreef Samzz het volgende:
Ik heb in mei deze afgerond:
[ afbeelding ]
A4 formaat, Derwent Coloursoft op craftpapier
En begin augustus deze:
[ afbeelding ]
A3 formaat, Derwent Lightfast op Hahnemuhle britannia satin papier.
Ik zou proberen om weg te blijven van teveel detail in de vorm van losse haren. Richt je in de eerste plaats op de grotere vlakken en breng hierin kleurnuances aan, en eventueel delen met meer schaduw of highlights. Op de tekeningen van Samzz zie je dit goed terug. Ik teken zelden vachten, maar af en toe wel mensenhaar. Dan werk ik meestal van donker maar licht, dat werkt voor mij het best om een realistisch resultaat te krijgen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 09:03 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Misschien kan @:clixplicity tips geven, die is meer dan goed in tekenen/schilderen
quote:Op zondag 9 augustus 2026 06:37 schreef spellie38 het volgende:
Honden als model is lastig, ze blijven nooit stil. Ik teken ze meestal uit foto's en schets eerst los met conte of fineliner voor de proporties. Iemand nog tips voor vacht zonder het meteen overdreven harig te maken?
quote:Op woensdag 12 augustus 2026 10:45 schreef clixplicity het volgende:
[..]
Ik zou proberen om weg te blijven van teveel detail in de vorm van losse haren. Richt je in de eerste plaats op de grotere vlakken en breng hierin kleurnuances aan, en eventueel delen met meer schaduw of highlights. Op de tekeningen van Samzz zie je dit goed terug. Ik teken zelden vachten, maar af en toe wel mensenhaar. Dan werk ik meestal van donker maar licht, dat werkt voor mij het best om een realistisch resultaat te krijgen.
Waanzinnig!quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 13:16 schreef clixplicity het volgende:
Portretstudie in olieverf, 42 x 42 cm
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |