Veel mensen zeggen dat het te klein is maar vergeten wel dat de meeste laptops een scherm met een resolutie van 1366x768 hebben en er qua informatie evenveel op het scherm past. Het is allemaal wat kleiner maar hey, daar heb ik hem ook voor gekocht. Ik wil geen kilo's meenemen maar gewoon een klein ding welke ik altijd mee kan nemen en waar ik ook nog eens niet continue aan een stroombron hoef te denken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:23 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
oh valt het dan miss toch wel mee?
vergeleken met mn ipad vind ik een inch meer namelijk ergklein, of lijkt dit gewoon om dat het maar een 1inch is?
Met de soldeerbout aan de gang?quote:
ligt er volledig aan wat je er mee gaat doen. Hoewel ook bij basic taken 8GB zorgt dat alles net wat soepeler loopt omdat je dan nooit hoeft te swappen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:08 schreef Muchachooo het volgende:
Ik twijfel nog steeds of ik voor de 8GB upgrade zal gaan bij de Macbook Air. Wie van jullie heeft deze gekozen en waarom?
Gewoon doen, het kan nu tenminste nog en zo heel veel kost het niet eens. Ik heb er in ieder geval wel voor gekozenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:08 schreef Muchachooo het volgende:
Ik twijfel nog steeds of ik voor de 8GB upgrade zal gaan bij de Macbook Air. Wie van jullie heeft deze gekozen en waarom?
Maar bij een MacBook Air kun je het geheugen niet meer upgraden achteraf. Dus het is misschien toch wel verstandig om wat extra's erin te laten zetten.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind een meier voor 4GB geheugen extra toch behoorlijk aan de prijs anders. En ik kan niet zeggen dat ik te kort kom aan de 4GB in mijn macbook. Zelden swappen, alles is snappy. 4GB is meer dan voldoende als je geen gekke geheugen intensieve zaken ga doen.
Vind ik wel meevallen. Ik kocht 5 jaar geleden nog balkjes van 512MB voor 48 euro per stuk.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind een meier voor 4GB geheugen extra toch behoorlijk aan de prijs anders. En ik kan niet zeggen dat ik te kort kom aan de 4GB in mijn macbook. Zelden swappen, alles is snappy. 4GB is meer dan voldoende als je geen gekke geheugen intensieve zaken ga doen.
De realiteit is dat je nu bij de computershop 4 GB DDR3 SoDimm haalt voor twee tientjes. Dan is 100 euro best aan de prijs voor dezelfde hoeveelheid geheugen extra in je Mac.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:57 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Vind ik wel meevallen. Ik kocht 5 jaar geleden nog balkjes van 512MB voor 48 euro per stuk.
Mwah, ik krijg m'n 4Gb toch wel regelmatig vol met twee browsers open, Coda en Mampquote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Serieus? Dat is echt bizar, hoor.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Mwah, ik krijg m'n 4Gb toch wel regelmatig vol met twee browsers open, Coda en Mamp
4GB vol met twee browsers, coda en mamp is héél apart..quote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Mwah, ik krijg m'n 4Gb toch wel regelmatig vol met twee browsers open, Coda en Mamp
Maar toch had ik voor 100 euro extra liever een 256Gb SSD gehad ipv eentje van 128.
Met 10 tabs open in elke browser? Echt niet.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:05 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
4GB vol met twee browsers, coda en mamp is héél apart..
Hier gebruiken Safari en Opera, met allebei een aantal tabs open, per stuk niet meer dan 150 a 200 MB.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Met 10 tabs open in elke browser? Echt niet.
Ik draai nog wel meer natuurlijk, e-mail, een newsticker en iTunes of Spotifyquote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Hier gebruiken Safari en Opera, met allebei een aantal tabs open, per stuk niet meer dan 150 a 200 MB.
Ik krijg het zelden vol met chrome, coda, mail, transmission, itunes, twitter, etc open.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar toch had ik voor 100 euro extra liever een 256Gb SSD gehad ipv eentje van 128.
Het is hier ook geen probleem, maar de hoeveelheid vrij geheugen in de taakbalk van FreeMemory wordt rood onder de 16Mb vrij ofzo en doet ie zelf even "freeing memory" vandaar dat het me opvaltquote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb ook ruim voldoende aan 4 GB. Hier staat ook van alles open, maar dat is geen enkel probleem.
Ik heb zelf ook meer geheugen in dezelfde macbook gezet. En van 2 naar 4 zal ik zeker doen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:16 schreef Viezze het volgende:
Nu het hier over geheugen gaat..ik heb een aluminium Macbook (net voordat ze die ook Macbook Pro gingen noemen). Intel Core 2 Duo 2 GHz en 2 GB 1067 MHz DDR3. Er staat 10.5.8 op en ik merk wel eens restricties in software installeren hierop.
Heeft een update naar OS X Lion zin? Waarschijnlijk moet ik mijn geheugen dan wel upgraden, ik vind 2 Gb sowieso wel een beetje weinig. Dit kan je zelf doen toch? Wat raden jullie aan?
Ik draai hier Lion op mijn Macbook uit 2007 (Core 2 Duo 2 GHz, 2GB 667 MHz DDR2 RAM en een Intel GMA950 (quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:16 schreef Viezze het volgende:
Nu het hier over geheugen gaat..ik heb een aluminium Macbook (net voordat ze die ook Macbook Pro gingen noemen). Intel Core 2 Duo 2 GHz en 2 GB 1067 MHz DDR3. Er staat 10.5.8 op en ik merk wel eens restricties in software installeren hierop.
Heeft een update naar OS X Lion zin? Waarschijnlijk moet ik mijn geheugen dan wel upgraden, ik vind 2 Gb sowieso wel een beetje weinig. Dit kan je zelf doen toch? Wat raden jullie aan?
2 bankjes 4 GB 1067 MHz DDR3quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:14 schreef Viezze het volgende:
Ik draai niet hele bijzondere dingen, maar heb hem aan mijn 22 inch monitor gekoppeld en gebruik hem zodoende meestal als desktop, misschien dat hij daar langzamer van wordt?
Ik kan hem natuurlijk eerst upgraden maar merk nu al dat hij soms wat langzamer is dus geheugen updragen kan nooit kwaad. Wat voor soort gaat er in? Geen gewone modules neem ik aan, die zijn veel te hoog voor zo'n laptop. En gaat er 1 in, of kan je ook dual channel draaien?
probeer een smc en pram reset.quote:Op zondag 8 juli 2012 11:59 schreef Vierkante_Ogen het volgende:
Hi! Ik ben in het bezit van een Macbook Pro uit 2011; ik heb hem nu bijna een jaar en heb zo nu dan last met de trackpad van de laptop: totaal geen controle over, langzaam en beweegt uit zichzelf.
Ik heb het een keer eerder gehad, een maand of 5 a 6 geleden denk ik, toen ben ik het gaan nazoeken, bleken meer mensen er last van te hebben, en werd er gezegd dat het wellicht iets te maken heeft met het uitzetten van de batterij en dat daardoor het opwarmt (geen idee of dit klopt). Ik heb toen een week lang alle opties van de trackpad uitgezet (met twee vingers slepen, rechtermuisknop, etc). Daarna deed ie het weer normaal, totaal geen issues, nul problemen.
Nu heb ik er weer een week al last van, ook weer alles uitgezet, maar er lijkt niet echt heel veel verbetering in te zitten. Daarnaast heb ik ook het idee/gevoel dat het een geheugenissue is of iets dan hitte, wat de temperatuur maakt geen verschil, wel doet ie het prima bij het opstarten en ik moet inloggen op mijn account. Nu kan ie het 5min normaal doen, en dan weer totaal niet.
Issues waar ik last van heb: uitzichzelf bewegen, niet snel/goed reageren, ook toen de optie nog aanstond de rechtermuisknop uitzichzelf activeren. Dat soort issues dus.
Heeft iemand anders hier daar ook wel eens last van gehad? Wat kan een oplossing zijn? Moet ik er mee terug? Thanks iig.
"als ik mn ogen dicht doe; dan zien ze me toch niet."quote:Op zondag 8 juli 2012 12:36 schreef AppleOcean het volgende:
maakt niet uit, gewoon niet aanraken.
als je er niet mee gekloot hebt kan er niks gebeuren.
Het aluminium van de iMac is bedoeld om de hitte enigszins te geleiden, dat was bij de mijne niet anders. Zijn de temps binnen in de iMac wel oké? Zo ja, geen probleem. Zo nee, even langsgaan bij een reseller.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:34 schreef TwyLight het volgende:
Mijn iMac wordt de laatste tijd na een paar uur echt enorm heetkan dan amper het metaal op de zijkant aanraken, zo warm.
Wat ging er niet goed dan?quote:Op zondag 8 juli 2012 14:03 schreef Arquero het volgende:
Ben gegaan voor een macbook pro
Zit nu beetje te rommelen en alles is redelijk goed te vinden.
Had alleen een dvd met photoshop erop die ik wilde installeren, maar dat ging nog niet erg goed
Nog maar eens ff induiken waar ik dan alles terug kan vinden enzo
-quote:Op zondag 8 juli 2012 18:56 schreef Arquero het volgende:
Hoe heet het programma waarmee je het aantal laadcycli en capaciteit van je accu kunt zien?
CoconutBatteryquote:Op zondag 8 juli 2012 18:56 schreef Arquero het volgende:
Hoe heet het programma waarmee je het aantal laadcycli en capaciteit van je accu kunt zien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |