abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113846111
Beste,

na 12 jaar sony breedbeeld (met de grote kont naar achteren) en sony home cinema 5.1 set ben ik wel toe aan iets nieuws.

Het forum al even nagelopen maar kan eigenlijk niet iets vinden wat mijn vragen beantwoord.

Wat wil ik? een TV van minimaal 102 cm en wat rustig aan de ogen is. Natuurlijk HD e.d. 3D is geen must maar mooi als het er op zit. In mijn mogen meer een hype dan iets waar je veel gebruik van gaat maken.

Belangrijker is de home cinema set. Dit moet eigenlijk de spil worden in het huis. WLAN, internetradio en de mogelijkheid om vanaf elke pc, tablet, smartphone muziek, video en bestanden te delen naar elkaar maar natuurlijk vooral het streamen van media op de TV via de cinema set. Een ingebouwde HD zou helemaal perfect zijn maar heb, als dit buiten het budget valt, een externe HD liggen die ik kan gebruiken.

Het is allemaal vrij summier wat ik opgeef maar ga er vanuit dat lopende dit topic er meer vragen, antwoorden en extra opties worden gepost.

alvast bedankt voor het meedenken!
Hooray for boobies!
pi_113846128
Voor 1300 euro ga je het dan niet redden.
pi_113846171
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:43 schreef Scorpie het volgende:
Voor 1300 euro ga je het dan niet redden.
Tuurlijk wel
pi_113846525
Als je een Home Theater System wilt hebben van ook werkelijk kwaliteit, dan zou je toch echt iets meer moeten uitgeven. Anders krijg je een set welke waarschijnlijk echt niets beter gaat zijn dan je systeem wat je nu hebt.

Kun je beter nu een deel van dat bedrag aan een goede plasma televisie uitgeven en even door sparen tot je een goede set aan speakers en een versterker kunt kopen.

Qua televisie zou ik je, hoe kan het ook anders, Panasonic Plasma adviseren. Voor dat geld kun je al voor een ST50 gaan wat een ontzettend goede televisie is. Heb je in verschillende formaten van 42", 50", 55" en 65". Die laatste twee vallen wel buiten je budget maar de ST50 op 42" en 50" zouden een prima keuze zijn.
pi_113846564
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:44 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Tuurlijk wel
Als je Aldi kwaliteit wil wel ja.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:56:14 #6
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113846639
TV: 600 euro
Goede receiver: 300 euro
AppleTV/Boxee Box/Iets om media af te spelen: 150 euro

heb je 250 euro over. Daar koop je geen goede set speakers voor. Dus ik zou die dan even meenemen van je oude set en sparen voor een goede set speakers.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:57:37 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_113846694
Bedankt voor de mededeling.

En wat verwacht je nu van de andere users?
So we just called him Fred
pi_113846844
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je Aldi kwaliteit wil wel ja.
Ook gewoon A-merken
pi_113846916
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:02 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ook gewoon A-merken
Als je een televisie van ¤300,- koopt wel ja.
pi_113846932
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:56 schreef Catch22- het volgende:
TV: 600 euro
instap Goede receiver: 300 euro
AppleTV/Boxee Box/Iets om media af te spelen: 150 euro

heb je 250 euro over. Daar koop je geen goede set speakers voor. Dus ik zou die dan even meenemen van je oude set en sparen voor een goede set speakers.
Fixed. Voor 300 euro heb je een leuke instap receiver. Niet meer dan dat.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:05:25 #11
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113846938
tv 450 euro http://www.kieskeurig.nl/(...)rgen/956625/#prijzen
Homecinemasetje 350 euro http://www.kieskeurig.nl/(...)rgen/963250/#prijzen
Apple TV 110 euro http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_ipod/family/apple_tv

kijk eens, prima set

quote:
3s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:05 schreef vosss het volgende:

[..]

Fixed. Voor 300 euro heb je een leuke instap receiver. Niet meer dan dat.
Voor 300 euro heb je een prima receiver als je niet al te gek wil doen
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113847012
quote:
Ja prima en zo hoor, maar iemand die dit zegt:
quote:
Belangrijker is de home cinema set. Dit moet eigenlijk de spil worden in het huis.
Lijkt me zo een huis tuin en keuken cinema setje nou niet bepaald de bedoeling.

Ik denk dat TS gewoon wat verder moet sparen nadat hij een tv gekocht heeft, vervolgens een receiver kopen met 2 speakers, al dan niet vloerstaanders en later een center en 2 rears bij kopen.

Dat klinkt vele malen beter dan zo een kant en klaar setje en als je een beetje in verdiept kan dat ook best wel met een redelijk krap budget te realiseren zijn. Eventueel tweedehands :)
vosss is de naam,
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:07:51 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_113847022
quote:
Zonde van je geld, zo'n samsung complete home cinema set.
So we just called him Fred
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:08:17 #14
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113847044
Wat hij wil moet je niet uit een homecinemaset halen, daar moet je gewoon een mediaspeler/NMT voor gebruiken.

Een "fatsoenlijk" setje met 2 zuilen en 2 boekenplank speakers wordt ook al gauw 500+ euro.

[ Bericht 32% gewijzigd door Catch22- op 06-07-2012 13:15:11 ]
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:16:01 #15
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_113847345
... of bouw een leuke htpc voor bij je tv.
pi_113847430
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:16 schreef ralfie het volgende:
... of bouw een leuke htpc voor bij je tv.
En dan heb je nog steeds een televisie en een set speakers met een versterker nodig.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:20:37 #17
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113847539
Of koop gewoon een mediaplayer + receiver + 2 goede vloerstaanders + TV

en spaar even door om je audioset te completteren.

Of ga 2e hands neuzen
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113848007
Ff lunchen en gelijk genoeg leesvoer..... ;) zal zodra ik alle info heb verwerkt uitgebreid reageren! Overigens valt alles wat apple heet gelijk af aangezien alle nieuwe media op android draait
Hooray for boobies!
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:32:08 #19
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113848035
dan neem je een boxee box of een Nexus Q :)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113852088
Geluid is inderdaad wel iets waar ik, en mijn buren ;), van kan genieten als het gaat om films en tv kijken, dat is voor mij belangrijkste.

Voor muziek is het ondergeschikt, als er maar wat uitkomt via internetradio of de standaard fm net zoals het streamen van mp3.
Hooray for boobies!
pi_113852206
Maar is het mogelijk het budget hoger te maken of het in delen te kopen? Om nu de televisie en mediaspeler te kopen en later de audio?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:30:40 #22
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113853278
ben je ontevreden over het geluid van je huidige set?
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113871281
Heb op dit moment een sony dav-s400 die bijna 12 jaar oud is. Geluid is naar mijn maatstaven redelijk tot goed maar het systeem is totaal niet meer compatibel met huidige standaards zoals hdmi, blue ray e.d.

Budget wat ik nu heb is wat ik over heb na een verbouwing van ons huis. Had 2000 begroot maar zoals altijd blijft er onder de streep voor leuke dingen minder over... ;) Sparen kan natuurlijk maar met een baby op komst ergens in oktober ben ik bang dat het het er dan voorlopig niet meer van komt.
Hooray for boobies!
pi_113873478
Mij lijkt dat de beste optie om een nieuwe televisie en een nieuwe receiver te nemen en daar de speakers op aan te sluiten. Voor het budget wat je hebt, krijg je niet veel beters dan de speakers nu. Met een beter versterker kun je wel weer andere apparatuur via HDMI of optisch aansluiten.

Geen idee of je die speakers kunt aansluiten op de versterkers van tegenwoordig. Vast wel iemand die dat kan vertellen.
pi_113881051
quote:
Geluid is naar mijn maatstaven redelijk tot goed maar het systeem is totaal niet meer compatibel met huidige standaards zoals hdmi, blue ray e.d.
Ik wil niet lullig doen, maar 30 jaar geleden ging er van een versterker een speakerkabel naar je speakers en dat doet het anno 2012 nog steeds.

Als het geluid voor nu voldoet, steek dat geld dan eerst in een leuke tv en de rest komt later wel.
Je speakers hebben niets van doen met HDMI, 3D of BR :)
vosss is de naam,
pi_113883499
goede tips, toch besloten om te gaan voor eerst de TV dan reciever en mediaspeler. Huidige boxen zijn nog in goede staat en wat ik zo snel heb kunnen zien is de bekabeling geen probleem.

Komen we terug op de tv. Plasma had ik zelf ook al in gedachten en even uitgaande van panasonic, welke is aan te bevelen?
Hooray for boobies!
pi_113883551
Zoals ik vertelde is de ST50 een mooie Plasma televisie. Ook voor een Plasma is deze behoorlijk zuinig voor een Full HD Plasma.

42" model ¤ 779,-

50" model ¤ 1.095,-
pi_113883700
check!
Hooray for boobies!
pi_113883960
Voor speakers kan je eventueel ook de tweedehands markt in de gaten houden.

De meeste mensen zijn hartstikke zuinig op hun speakers en verkopen ze meestal als ze een stapje omhoog willen maken, dus de tweedehands speakers kan zeker als je budget niet heel hoog is :)
vosss is de naam,
pi_113884860
maar dus even de conclusie: cinema set kan wel bv video en foto streamen maar een mediaspeler is daar een betere keuze voor in combi met een aparte reciever.

Dan komt nu de hamvraag, wat raden jullie me aan? aangezien ik me in beide nog totaal niet heb verdiept weet ik eigenlijk ook niet waar ik het moet zoeken
Hooray for boobies!
pi_113885020
Je ging toch eerst een tv kopen?

Doe dat en dan kom je daarna terug hier voor de rest :7
vosss is de naam,
  zaterdag 7 juli 2012 @ 11:03:44 #32
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113885381
Over de tv

- wil je mooie kleuren, grote kijkhoek, echt zwart en geen inputlag? Plasma
- moet t zuinig zijn of heb je veel last van zonlicht in de kamer? LED

Panasonic maakt de beste plasmas. Een 42s30 of 42g30 pas binnen je budget (resp 450 en 600 euro). Van ledtvs weet ik weinig, volgens mij doen samsung en philips het goed.

Ik ben zelf fan van plasma. Die geven kleuren een stuk mooier weer dan ledtvs. Daarbij zijn de kleuren vaak overstuurd op ledtvs. Nadeel is t stroomverbruik en dat je wat meer last hebt van zonlicht als dat pp je tv valt. Alhoewel veel ledtvs tegenwoordig ook een glasplaat hebben en daar dus ook last van krijgen. Plasmas zien er in winkels wel vaak wat minder uit daardoor, door de absurde hoeveelheid tl-lampen. Hou daar wel rekening mee.

Of jij led of plasma wil moet je zelf uitvinden. Ik zou gewoon een rondje door de stad maken en tvs vergelijken. Nirt dat dat altijd goed werkt want niet elke winkel weet een tv optimaal te presenteren. Zo wou een winkelier mij een fullhd plasmatv showen door een dvd (uhmm) van borsato met distorted beeld (als effect) & dat slaat nergens op natuurlijk
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113887308
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:03 schreef Catch22- het volgende:
Over de tv

- wil je mooie kleuren, grote kijkhoek, echt zwart en geen inputlag? Plasma
- moet t zuinig zijn of heb je veel last van zonlicht in de kamer? LED

Panasonic maakt de beste plasmas. Een 42s30 of 42g30 pas binnen je budget (resp 450 en 600 euro). Van ledtvs weet ik weinig, volgens mij doen samsung en philips het goed.

Philips en Samsung doen het juist ontzettend slecht naar mijn mening. Philips heeft de kleuren ontzettend hard en het beeld is net alsof je naar iets statisch zit te kijken. Komt niet echt natuurlijk over.

Kun je beter een LG of een Panasonic nemen. Vooral LG heeft met zijn IPS panelen een goed beeld met goede kleuren. Maar deze zijn een stuk duurder dan een Panasonic Plasma met beter beeld.

Hoeveel wil je eigenlijk uitgeven aan de televisie. Is dan ¤500,- of is dat ¤1300,- of misschien wel meer?
quote:
Niet dat dat altijd goed werkt want niet elke winkel weet een tv optimaal te presenteren. Zo wou een winkelier mij een fullhd plasmatv showen door een dvd (uhmm) van borsato met distorted beeld (als effect) & dat slaat nergens op natuurlijk
:D :')
Ik zou weglopen.
pi_113887631
Goed punt, heb een woonkamer op het westen waar dus de zon vanaf een uur of 3 op de muur gaat schijnen waar de tv komt te hangen. We hebben een zonnewering hangen maar de zon komt daar op een bepaald moment wel onderdoor.

tv max 900 euro zodat er nog wat over blijft voor in eerste instantie een home cinema set maar die gedachte laat ik na enkele goed onderbouwde opmerkingen hier even rustig varen.. . ;)

vandaar ook mijn vraag over welke reciever en mediaplayer.De tv zal uiteindelijk weinig hoofdpijn gaan opleveren, reciever en mediaplayer daarintegen wel omdat ik daar weinig tot niks over weet.
Hooray for boobies!
pi_113890413
Zoals Catch22- al zei is de Boxee Box een leuke mediaplayer voor bij de televisie. Ziet er ook nog eens leuk uit op het kastje met het unieke design.

Voordeel van een mediaplayer is dat deze alles afspeelt en een Blu-Ray speler doet dat niet. Vaak heeft een Blu-Ray Speler ook moeite met ondertitels en dat is niet zo bij een mediaspeler.
pi_113891474
Nu ik er ook zo over na zit te denken is eigenlijk alles wat ik op gebied van video kijk nu via gebrande dvd's en straks dus stream. Een echte speler heb ik dus niet meer nodig.
Hooray for boobies!
pi_113894101
Dan zou je het via een mediaspeler ook kunnen doen. En als ik het zo hoor, "koop" je die films via het internet. Kun je beter naar 720p of 1080p video zoeken en deze via de mediaspeler afspelen. Dan maak je, inclusief de HDMI, optimaal gebruik van Full HD op de televisie.
pi_113969376
weekend even wezen rondkijken en rond surfen, zojuist de SAMSUNG Series 6 UE40ES6100W aangeschaft.

Nu dus op zoek naar een mediaplayer, zoals hierboven aangegeven loop ik zeer geregeld tegen films aan op sites die ik toevallig bezoek... ;)
Hooray for boobies!
pi_113970465
Zonde van die Samsung.
pi_113970879
dat mag natuurlijk.. :Y
Hooray for boobies!
  maandag 9 juli 2012 @ 16:04:50 #41
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113971265
Wow! 700 euro voor een 40" tv? Hoop toch dat dat niet meer klopt.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113971470
sorry, was ff vervelend... ;) vanmiddag bij BCC de Panasonic Viera TX-P42ST50 gekocht mede op advies van jullie en na het zien van een testdemo op een samsung en de panasonic. had antuurlijk ook nog even lopen rondneuzen op internet en zag eigenlijk alleen maar goede recencies.

Nog niet in huis, was niet op voorraad als het goed is vrijdag geleverd! 849 dus iets duurder dan hier eerder genoemd. dan maar een weekendje rustig aan doen... O-)
Hooray for boobies!
pi_113972614
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 16:09 schreef Spockjuh_ het volgende:
sorry, was ff vervelend... ;) vanmiddag bij BCC de Panasonic Viera TX-P42ST50 gekocht mede op advies van jullie en na het zien van een testdemo op een samsung en de panasonic. had antuurlijk ook nog even lopen rondneuzen op internet en zag eigenlijk alleen maar goede recencies.

Nog niet in huis, was niet op voorraad als het goed is vrijdag geleverd! 849 dus iets duurder dan hier eerder genoemd. dan maar een weekendje rustig aan doen... O-)
Jij gemene!
  maandag 9 juli 2012 @ 16:38:44 #44
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113972820
Sterk.

Dan heb je dus nog 450 euro over? Ik zou dan voor 200 zoiets kopen

http://www.kieskeurig.nl/(...)rgen/972432/#prijzen (receiver, 200 euro)
met
http://www.kieskeurig.nl/(...)rgen/952375/#prijzen (mediaplayer, 150 euro
en
http://www.kieskeurig.nl/(...)rgen/958752/#prijzen (blurayspeler, 130 euro, deze heeft én internet (voor content) en 3d)

dan zit je íets (30 euro) over je budget heen, maar heb je wel alles wat je wil.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113973970
hoe zit het met 3d streamen via de mediaplayer. tv heeft dit en ook al ben ik er geen liefhebber van als het er op zit wil ik het af en toe gebruiken. is het zo dat wat je in 3D streamt vanaf pc via mediaplayer naar TV 1 op 1 dat overzet of... ?

Zoals gezegd is een losse blurayspeler niet echt nodig
Hooray for boobies!
  maandag 9 juli 2012 @ 17:11:44 #46
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113974311
de Boxee Box kan 3d weergeven :)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113974651
quote:
11s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:11 schreef Catch22- het volgende:
de Boxee Box kan 3d weergeven :)
3D Blu-Ray ISO of SBS MKV?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2012 17:20:34 ]
pi_114001408
allebei toch mag ik hopen? mkv is leading maar af en toe komt er ook een verdwaalde iso voorbij
Hooray for boobies!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:20:50 #49
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114001427
SBS sowieso, dat las ik, 3d bluray weet ik niet, zal t eens uitzoeken

http://www.avsforum.com/t(...)eature-requests/7560

lijkt er op dat hij dat niet doet, kan me ook niet heugen dat andere players dat wel doen. Maar mocht je dat hebben kan je het branden en op je op blurayspeler spelen toch?
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:43:51 #50
300718 Kenju
Say It!!??
pi_114016255
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 02:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik wil niet lullig doen, maar 30 jaar geleden ging er van een versterker een speakerkabel naar je speakers en dat doet het anno 2012 nog steeds.

Als het geluid voor nu voldoet, steek dat geld dan eerst in een leuke tv en de rest komt later wel.
Je speakers hebben niets van doen met HDMI, 3D of BR :)
Ik denk dat hij bedoelt dat hij niet de aansluitingen heeft die hij wel graag wil hebben. Zelfs de uitgebreidere HC-sets uit die tijd hadden op de aparte versterker hooguit 3 toslink aansluitingen en een coaxale aansluiting die vaak deels dan ook nog eens op één uitgangssignaal zaten.

Wat ik niet snap is dat iedereen met de AppleTV aan komt. Dat ding is nog altijd niet gejailbreakt, en in een niet-Apple ecosysteem dus nog beperkter dan het al was.

Wat ik persoonlijk zou doen als ik TS was, is een redelijke versterker nemen die aan je eisen kwa aansluitingen voldoet en daar je huidige speakers op aansluiten (aangezien de kwaliteit van andere speakers die je met TS' budgettaire ruimte kan krijgen daar niet echt bovenuit zullen komen, tenzij hij voor een 2.0 setje gaat oid). In principe is het enige waar je naar moet kijken dat de impedantie van je huidige speakers niet onder die van de versterker uitkomen. Aangezien dat DAV-s400-setje geen high end set was, zal dat niet zo'n probleem zijn. Ben je zo rond de 200 Euro voor kwijt.

Kwa afspelen van media, zou ik de boel laten regelen door een HTPC'tje die je zelf samenstelt of gewoon koopt door te kiezen voor bijv. zo'n Zotac oplossing. Daarmee speel je ales af dat met Windows of Linux mogelijk is. Dan blijft er voor de TV ongeveer 800-900 Euro over.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:48:18 #51
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114016421
de TV is dus al gekocht
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:05:50 #52
300718 Kenju
Say It!!??
pi_114017068
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:48 schreef Catch22- het volgende:
de TV is dus al gekocht
Ah, ik zie het. Maar hij valt tussen de 800 en de 900 Euro, dus mijn plan kan gewoon tot uiting worden gebracht. HTPC'tje met BD-speler en 500 GB en degelijk HTPC-kast met voeding kost je ongeveer 300 Euro. Zit hij zo rond de 50 Euro over zijn 1300 Euro heen. Maar ik had 70 Euro minder betaald voor die TV van hem ;).
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:09:16 #53
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114017216
Met een receiver van 200 euro en een Mediaplayer van 100-150 euro is hij geholpen.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:25:12 #54
300718 Kenju
Say It!!??
pi_114018065
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:09 schreef Catch22- het volgende:
Met een receiver van 200 euro en een Mediaplayer van 100-150 euro is hij geholpen.
Niet als hij ook 3D-ISO's wil afspelen en gewoon blurayschijfjes.... En met mijn HTPC-voorstel had ik ook rekening gehouden met 500 GB aan opslag. En zaken als internet-radio werken natuurlijk veel beter vanaf een HTPC. En een HTPC is sneller (bijv. lossless audio afspelen is op een media-speler in veel gevallen geen pretje doordat het te zwaar is en navigeren door het menu wordt je ook niet vrolijk van. Mediaspelers zijn prima voor films, maar wil je meer (en als TS het heeft over 'de spil in het huis') is een HTPC een betere oplossing. Daanaast is de interface is mooier en heeft een HTPC feitelijk geen digitale beperkingen om iets of te kunnen spelen vanwege het gegeven dat je er gewoon Windows of Linux op draait.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:25:42 #55
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114018105
Ja klopt, maar dan ben je het dubbele kwijt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:25 schreef Kenju het volgende:

[..]

Niet als hij ook 3D-ISO's wil afspelen en gewoon blurayschijfjes.... En met mijn HTPC-voorstel had ik ook rekening gehouden met 500 GB aan opslag. En zaken als internet-radio werken natuurlijk veel beter vanaf een HTPC. En een HTPC is sneller (bijv. lossless audio afspelen is op een media-speler in veel gevallen geen pretje doordat het te zwaar is en navigeren door het menu wordt je ook niet vrolijk van. Mediaspelers zijn prima voor films, maar wil je meer (en als TS het heeft over 'de spil in het huis') is een HTPC een betere oplossing. Daanaast is de interface is mooier en heeft een HTPC feitelijk geen digitale beperkingen om iets of te kunnen spelen vanwege het gegeven dat je er gewoon Windows of Linux op draait.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:37:39 #56
300718 Kenju
Say It!!??
pi_114018770
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:25 schreef Catch22- het volgende:
Ja klopt, maar dan ben je het dubbele kwijt.

[..]

Dat is waar. Maar wanneer je het hebt over dit soort bedragen moet je het niet zien als 'dubbel', maar gewoon 150 Euro extra. En aangezien hij een 3D-tv heeft, en toch een update-idee heeft vind ik dat het wel waard. Met die HTPC hoeft hij geen aparte BD-speler te kopen bijv. Moet hij met een mediaspeler wel. Dan is hij dat bedrag alsnog kwijt, en heeft hij nog altijd een beperktere BD-speler optie dan met die HTPC die naast de afspeelfunctionaliteit ook alle PC-functionaliteit te bieden heeft (dus snel youtube en alle andere videosites met de maximaal mogelijke kwaliteit en snelheid, een normale browser, zelfs een beetje gamen etc.).

Maar goed, het is voor TS uit te maken wat hij belangrijk vind.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:38:13 #57
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114018806
Hoho, je hoeft mij niet te overtuigen hoor, ik heb net mijn mede8er vervangen door een HTPC (Shuttletje)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_114018989
aangezien het in de woonkamer komt te staan, gaat dat niet ongelofelijk irritant worden qua geluid? voor dat bedrag heb je niet een apparaat wat fluisterstil is.
Hooray for boobies!
pi_114019051
htpc optie vind ik overigens wel de juiste, zoals je aangeeft is deze qua media afspelen veel completer en zijn de mogelijkheden bijna onbeperkt
Hooray for boobies!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:01:00 #60
300718 Kenju
Say It!!??
pi_114019897
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:41 schreef Spockjuh_ het volgende:
aangezien het in de woonkamer komt te staan, gaat dat niet ongelofelijk irritant worden qua geluid? voor dat bedrag heb je niet een apparaat wat fluisterstil is.
Fluisterstil niet nee. Maar alleen de CPU/APU wordt actief gekoeld, dus het geluid valt erg mee dan. Op een paar meter afstand hoor je het amper. En wanneer je een aftermarket koeler gebruikt gewoon niet. En wanneer je geluidsdempende truukjes toepast kom je wel in de buurt van fluister stil. Maar dat kost wel extra. Wat je zegt klopt dus. Voor die 250 Euro is het gewoon niet fluisterstil. Maar wel stil genoeg dat je het niet hoort tijdens het kijken van een film of video of een goed gesprek met visite over info die je op een website bekijkt.

In principe beginnen fans te blazen wanneer het nodig is, dus wanneer de processor heet wordt, dus wanneer hij voor langere tijd flink aan het werk moet. Bij HTPC-gebruik is er eigenlijk niets waardoor een CPU/APU flink aan het werk moet.

quote:
11s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:38 schreef Catch22- het volgende:
Hoho, je hoeft mij niet te overtuigen hoor, ik heb net mijn mede8er vervangen door een HTPC (Shuttletje)
Ik probeerde jou niet te overtuigen voor je eigen gebruik, maar het idee dat het voor TS de beste oplossing is. Dat heeft hij/zij zojuist bevestigd. :)

Ik heb zelf twee Mede8ers staan. Echt geen apparaat die je als 'de media-spil' in huis wil hebben. Wifi is zeer gevoelig voor interferentie, 3d-afspelen gaat alleen SBS, en lossless audio afspelen is een drama. Streaming gaat sowieso erg slecht ivm de Sigma alternatieven. Zelfs mijn oude HDX1000 (intern hetzelfde PopcornHour A110 die mensen beter kennen, maar hoe dan ook een apparaat van een jaar of vijf oud) deed het beter. Goede mediaspelers waarmee je probleemloos alles streamt, zit je ook al op de 200 Euro, minimaal. En daar komt dan nog de HDD bij. Oftewel, tov een HTPC niet veel goedkoper. Het voordeel is dat ze wel stil zijn en minder stroom verbruiken. Maar daar lever je ook functionaliteit voor in.

[ Bericht 35% gewijzigd door Kenju op 10-07-2012 17:07:06 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:17:21 #61
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114020745
Met een boxee box kan je alles wel afspelen, buiten 3d blu ray iso's, maarja, ga je dat doen?
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_114022890
laat ik me toch eerst richten op de mediaplayer. De vraag over extra geluid stelde ik niet zo maar, een klein piepje of trilling is voor mij al voldoende om alles na te lopen rondom de tv.... ;)

richt me dan toch op de mediaplayers, de boxee is zonder HDD zie ik? voor de reciever en mediaplayer heb ik nu nog zo'n 600 euro over.
Hooray for boobies!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:15:14 #63
300718 Kenju
Say It!!??
pi_114029260
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:12 schreef Spockjuh_ het volgende:
laat ik me toch eerst richten op de mediaplayer. De vraag over extra geluid stelde ik niet zo maar, een klein piepje of trilling is voor mij al voldoende om alles na te lopen rondom de tv.... ;)

richt me dan toch op de mediaplayers, de boxee is zonder HDD zie ik? voor de reciever en mediaplayer heb ik nu nog zo'n 600 euro over.
Je kan natuurlijk ook voor een volledige passief gekoelde mediaspeler gaan. Kant en klaar heeft Zotac leuke opties, en voor zelfbouw kun je het bijv. baseren op een Brazosplatform. Zeer zuinig en gewoon helemaal geluidsloos (afgezien van een evt. HDD). Ongeveer 140 euro voor het pakketje met APU (=CPU+GPU)+moederbord. Moet dan een kastje omheen, een geheugenbankje en een schijf. Met een budget van 300 Euro kun je dus makkelijk een passief gekoelde HTPC samenstellen. Ik ging uit van 250 en moest dus compromissen sluiten in mijn redenatie. Met 600 Euro ga je nu immers 150 Euro over het initieel genoemde budget heen.

Overigens zijn mediaspelers ook niet altijd passief gekoeld. De eerder genoemde Mede8er is dat bijv. niet. Wat duurdere mediaspelers van bijv. Dune en Popcorn Hour zijn dat wel. Wat die dingen allemaal hebben, is dat wanneer je een schijf erin doet, je die sowieso hoort (trilling van de schijf kan in dat soort kastjes moeilijk gedempt worden). Doe je er geen HDD in en stream je je materiaal van bijv. een NAS af, dan is het natuurlijk geen probleem.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_114038118
Enige waar vanaf een stream kan worden op dit moment is mijn eigen werk/prive pc. Geen nas of andere zaken, alleen een usb connected externe HD maar die is voor dat soort werk te traag met doorvoer.
Hooray for boobies!
pi_114096755
htpc gaat het worden. even op tweakers en andere vergelijkbare sites meegelezen maar met een htpc zie ik veel meer mogelijkheden.

Betekent wel een extra avonddienst draaien om 300 euri extra binnen te krijgen, maar aangezien dat vanuit huis kan is dat geen probleem.. ;)
Hooray for boobies!
pi_114187587
wat is verstandig. een htpc kant en klaar kopen of zelf bouwen? heb al even gekeken naar kant en klaar maar dan zijn de prijzen schrikbarend duur, als je zelf bouwt zie ik bv op tweakers dat je voor rond de 400 euro al een aardig systeem hebt
Hooray for boobies!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')