abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113885020
Je ging toch eerst een tv kopen?

Doe dat en dan kom je daarna terug hier voor de rest :7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 11:03:44 #32
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113885381
Over de tv

- wil je mooie kleuren, grote kijkhoek, echt zwart en geen inputlag? Plasma
- moet t zuinig zijn of heb je veel last van zonlicht in de kamer? LED

Panasonic maakt de beste plasmas. Een 42s30 of 42g30 pas binnen je budget (resp 450 en 600 euro). Van ledtvs weet ik weinig, volgens mij doen samsung en philips het goed.

Ik ben zelf fan van plasma. Die geven kleuren een stuk mooier weer dan ledtvs. Daarbij zijn de kleuren vaak overstuurd op ledtvs. Nadeel is t stroomverbruik en dat je wat meer last hebt van zonlicht als dat pp je tv valt. Alhoewel veel ledtvs tegenwoordig ook een glasplaat hebben en daar dus ook last van krijgen. Plasmas zien er in winkels wel vaak wat minder uit daardoor, door de absurde hoeveelheid tl-lampen. Hou daar wel rekening mee.

Of jij led of plasma wil moet je zelf uitvinden. Ik zou gewoon een rondje door de stad maken en tvs vergelijken. Nirt dat dat altijd goed werkt want niet elke winkel weet een tv optimaal te presenteren. Zo wou een winkelier mij een fullhd plasmatv showen door een dvd (uhmm) van borsato met distorted beeld (als effect) & dat slaat nergens op natuurlijk
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113887308
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:03 schreef Catch22- het volgende:
Over de tv

- wil je mooie kleuren, grote kijkhoek, echt zwart en geen inputlag? Plasma
- moet t zuinig zijn of heb je veel last van zonlicht in de kamer? LED

Panasonic maakt de beste plasmas. Een 42s30 of 42g30 pas binnen je budget (resp 450 en 600 euro). Van ledtvs weet ik weinig, volgens mij doen samsung en philips het goed.

Philips en Samsung doen het juist ontzettend slecht naar mijn mening. Philips heeft de kleuren ontzettend hard en het beeld is net alsof je naar iets statisch zit te kijken. Komt niet echt natuurlijk over.

Kun je beter een LG of een Panasonic nemen. Vooral LG heeft met zijn IPS panelen een goed beeld met goede kleuren. Maar deze zijn een stuk duurder dan een Panasonic Plasma met beter beeld.

Hoeveel wil je eigenlijk uitgeven aan de televisie. Is dan ¤500,- of is dat ¤1300,- of misschien wel meer?
quote:
Niet dat dat altijd goed werkt want niet elke winkel weet een tv optimaal te presenteren. Zo wou een winkelier mij een fullhd plasmatv showen door een dvd (uhmm) van borsato met distorted beeld (als effect) & dat slaat nergens op natuurlijk
:D :')
Ik zou weglopen.
pi_113887631
Goed punt, heb een woonkamer op het westen waar dus de zon vanaf een uur of 3 op de muur gaat schijnen waar de tv komt te hangen. We hebben een zonnewering hangen maar de zon komt daar op een bepaald moment wel onderdoor.

tv max 900 euro zodat er nog wat over blijft voor in eerste instantie een home cinema set maar die gedachte laat ik na enkele goed onderbouwde opmerkingen hier even rustig varen.. . ;)

vandaar ook mijn vraag over welke reciever en mediaplayer.De tv zal uiteindelijk weinig hoofdpijn gaan opleveren, reciever en mediaplayer daarintegen wel omdat ik daar weinig tot niks over weet.
Hooray for boobies!
pi_113890413
Zoals Catch22- al zei is de Boxee Box een leuke mediaplayer voor bij de televisie. Ziet er ook nog eens leuk uit op het kastje met het unieke design.

Voordeel van een mediaplayer is dat deze alles afspeelt en een Blu-Ray speler doet dat niet. Vaak heeft een Blu-Ray Speler ook moeite met ondertitels en dat is niet zo bij een mediaspeler.
pi_113891474
Nu ik er ook zo over na zit te denken is eigenlijk alles wat ik op gebied van video kijk nu via gebrande dvd's en straks dus stream. Een echte speler heb ik dus niet meer nodig.
Hooray for boobies!
pi_113894101
Dan zou je het via een mediaspeler ook kunnen doen. En als ik het zo hoor, "koop" je die films via het internet. Kun je beter naar 720p of 1080p video zoeken en deze via de mediaspeler afspelen. Dan maak je, inclusief de HDMI, optimaal gebruik van Full HD op de televisie.
pi_113969376
weekend even wezen rondkijken en rond surfen, zojuist de SAMSUNG Series 6 UE40ES6100W aangeschaft.

Nu dus op zoek naar een mediaplayer, zoals hierboven aangegeven loop ik zeer geregeld tegen films aan op sites die ik toevallig bezoek... ;)
Hooray for boobies!
pi_113970465
Zonde van die Samsung.
pi_113970879
dat mag natuurlijk.. :Y
Hooray for boobies!
  maandag 9 juli 2012 @ 16:04:50 #41
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113971265
Wow! 700 euro voor een 40" tv? Hoop toch dat dat niet meer klopt.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113971470
sorry, was ff vervelend... ;) vanmiddag bij BCC de Panasonic Viera TX-P42ST50 gekocht mede op advies van jullie en na het zien van een testdemo op een samsung en de panasonic. had antuurlijk ook nog even lopen rondneuzen op internet en zag eigenlijk alleen maar goede recencies.

Nog niet in huis, was niet op voorraad als het goed is vrijdag geleverd! 849 dus iets duurder dan hier eerder genoemd. dan maar een weekendje rustig aan doen... O-)
Hooray for boobies!
pi_113972614
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 16:09 schreef Spockjuh_ het volgende:
sorry, was ff vervelend... ;) vanmiddag bij BCC de Panasonic Viera TX-P42ST50 gekocht mede op advies van jullie en na het zien van een testdemo op een samsung en de panasonic. had antuurlijk ook nog even lopen rondneuzen op internet en zag eigenlijk alleen maar goede recencies.

Nog niet in huis, was niet op voorraad als het goed is vrijdag geleverd! 849 dus iets duurder dan hier eerder genoemd. dan maar een weekendje rustig aan doen... O-)
Jij gemene!
  maandag 9 juli 2012 @ 16:38:44 #44
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113972820
Sterk.

Dan heb je dus nog 450 euro over? Ik zou dan voor 200 zoiets kopen

http://www.kieskeurig.nl/(...)rgen/972432/#prijzen (receiver, 200 euro)
met
http://www.kieskeurig.nl/(...)rgen/952375/#prijzen (mediaplayer, 150 euro
en
http://www.kieskeurig.nl/(...)rgen/958752/#prijzen (blurayspeler, 130 euro, deze heeft én internet (voor content) en 3d)

dan zit je íets (30 euro) over je budget heen, maar heb je wel alles wat je wil.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113973970
hoe zit het met 3d streamen via de mediaplayer. tv heeft dit en ook al ben ik er geen liefhebber van als het er op zit wil ik het af en toe gebruiken. is het zo dat wat je in 3D streamt vanaf pc via mediaplayer naar TV 1 op 1 dat overzet of... ?

Zoals gezegd is een losse blurayspeler niet echt nodig
Hooray for boobies!
  maandag 9 juli 2012 @ 17:11:44 #46
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113974311
de Boxee Box kan 3d weergeven :)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113974651
quote:
11s.gif Op maandag 9 juli 2012 17:11 schreef Catch22- het volgende:
de Boxee Box kan 3d weergeven :)
3D Blu-Ray ISO of SBS MKV?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2012 17:20:34 ]
pi_114001408
allebei toch mag ik hopen? mkv is leading maar af en toe komt er ook een verdwaalde iso voorbij
Hooray for boobies!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:20:50 #49
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114001427
SBS sowieso, dat las ik, 3d bluray weet ik niet, zal t eens uitzoeken

http://www.avsforum.com/t(...)eature-requests/7560

lijkt er op dat hij dat niet doet, kan me ook niet heugen dat andere players dat wel doen. Maar mocht je dat hebben kan je het branden en op je op blurayspeler spelen toch?
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:43:51 #50
300718 Kenju
Say It!!??
pi_114016255
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 02:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik wil niet lullig doen, maar 30 jaar geleden ging er van een versterker een speakerkabel naar je speakers en dat doet het anno 2012 nog steeds.

Als het geluid voor nu voldoet, steek dat geld dan eerst in een leuke tv en de rest komt later wel.
Je speakers hebben niets van doen met HDMI, 3D of BR :)
Ik denk dat hij bedoelt dat hij niet de aansluitingen heeft die hij wel graag wil hebben. Zelfs de uitgebreidere HC-sets uit die tijd hadden op de aparte versterker hooguit 3 toslink aansluitingen en een coaxale aansluiting die vaak deels dan ook nog eens op één uitgangssignaal zaten.

Wat ik niet snap is dat iedereen met de AppleTV aan komt. Dat ding is nog altijd niet gejailbreakt, en in een niet-Apple ecosysteem dus nog beperkter dan het al was.

Wat ik persoonlijk zou doen als ik TS was, is een redelijke versterker nemen die aan je eisen kwa aansluitingen voldoet en daar je huidige speakers op aansluiten (aangezien de kwaliteit van andere speakers die je met TS' budgettaire ruimte kan krijgen daar niet echt bovenuit zullen komen, tenzij hij voor een 2.0 setje gaat oid). In principe is het enige waar je naar moet kijken dat de impedantie van je huidige speakers niet onder die van de versterker uitkomen. Aangezien dat DAV-s400-setje geen high end set was, zal dat niet zo'n probleem zijn. Ben je zo rond de 200 Euro voor kwijt.

Kwa afspelen van media, zou ik de boel laten regelen door een HTPC'tje die je zelf samenstelt of gewoon koopt door te kiezen voor bijv. zo'n Zotac oplossing. Daarmee speel je ales af dat met Windows of Linux mogelijk is. Dan blijft er voor de TV ongeveer 800-900 Euro over.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:48:18 #51
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114016421
de TV is dus al gekocht
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:05:50 #52
300718 Kenju
Say It!!??
pi_114017068
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:48 schreef Catch22- het volgende:
de TV is dus al gekocht
Ah, ik zie het. Maar hij valt tussen de 800 en de 900 Euro, dus mijn plan kan gewoon tot uiting worden gebracht. HTPC'tje met BD-speler en 500 GB en degelijk HTPC-kast met voeding kost je ongeveer 300 Euro. Zit hij zo rond de 50 Euro over zijn 1300 Euro heen. Maar ik had 70 Euro minder betaald voor die TV van hem ;).
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:09:16 #53
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114017216
Met een receiver van 200 euro en een Mediaplayer van 100-150 euro is hij geholpen.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:25:12 #54
300718 Kenju
Say It!!??
pi_114018065
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:09 schreef Catch22- het volgende:
Met een receiver van 200 euro en een Mediaplayer van 100-150 euro is hij geholpen.
Niet als hij ook 3D-ISO's wil afspelen en gewoon blurayschijfjes.... En met mijn HTPC-voorstel had ik ook rekening gehouden met 500 GB aan opslag. En zaken als internet-radio werken natuurlijk veel beter vanaf een HTPC. En een HTPC is sneller (bijv. lossless audio afspelen is op een media-speler in veel gevallen geen pretje doordat het te zwaar is en navigeren door het menu wordt je ook niet vrolijk van. Mediaspelers zijn prima voor films, maar wil je meer (en als TS het heeft over 'de spil in het huis') is een HTPC een betere oplossing. Daanaast is de interface is mooier en heeft een HTPC feitelijk geen digitale beperkingen om iets of te kunnen spelen vanwege het gegeven dat je er gewoon Windows of Linux op draait.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:25:42 #55
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114018105
Ja klopt, maar dan ben je het dubbele kwijt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:25 schreef Kenju het volgende:

[..]

Niet als hij ook 3D-ISO's wil afspelen en gewoon blurayschijfjes.... En met mijn HTPC-voorstel had ik ook rekening gehouden met 500 GB aan opslag. En zaken als internet-radio werken natuurlijk veel beter vanaf een HTPC. En een HTPC is sneller (bijv. lossless audio afspelen is op een media-speler in veel gevallen geen pretje doordat het te zwaar is en navigeren door het menu wordt je ook niet vrolijk van. Mediaspelers zijn prima voor films, maar wil je meer (en als TS het heeft over 'de spil in het huis') is een HTPC een betere oplossing. Daanaast is de interface is mooier en heeft een HTPC feitelijk geen digitale beperkingen om iets of te kunnen spelen vanwege het gegeven dat je er gewoon Windows of Linux op draait.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:37:39 #56
300718 Kenju
Say It!!??
pi_114018770
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:25 schreef Catch22- het volgende:
Ja klopt, maar dan ben je het dubbele kwijt.

[..]

Dat is waar. Maar wanneer je het hebt over dit soort bedragen moet je het niet zien als 'dubbel', maar gewoon 150 Euro extra. En aangezien hij een 3D-tv heeft, en toch een update-idee heeft vind ik dat het wel waard. Met die HTPC hoeft hij geen aparte BD-speler te kopen bijv. Moet hij met een mediaspeler wel. Dan is hij dat bedrag alsnog kwijt, en heeft hij nog altijd een beperktere BD-speler optie dan met die HTPC die naast de afspeelfunctionaliteit ook alle PC-functionaliteit te bieden heeft (dus snel youtube en alle andere videosites met de maximaal mogelijke kwaliteit en snelheid, een normale browser, zelfs een beetje gamen etc.).

Maar goed, het is voor TS uit te maken wat hij belangrijk vind.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:38:13 #57
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114018806
Hoho, je hoeft mij niet te overtuigen hoor, ik heb net mijn mede8er vervangen door een HTPC (Shuttletje)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_114018989
aangezien het in de woonkamer komt te staan, gaat dat niet ongelofelijk irritant worden qua geluid? voor dat bedrag heb je niet een apparaat wat fluisterstil is.
Hooray for boobies!
pi_114019051
htpc optie vind ik overigens wel de juiste, zoals je aangeeft is deze qua media afspelen veel completer en zijn de mogelijkheden bijna onbeperkt
Hooray for boobies!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:01:00 #60
300718 Kenju
Say It!!??
pi_114019897
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:41 schreef Spockjuh_ het volgende:
aangezien het in de woonkamer komt te staan, gaat dat niet ongelofelijk irritant worden qua geluid? voor dat bedrag heb je niet een apparaat wat fluisterstil is.
Fluisterstil niet nee. Maar alleen de CPU/APU wordt actief gekoeld, dus het geluid valt erg mee dan. Op een paar meter afstand hoor je het amper. En wanneer je een aftermarket koeler gebruikt gewoon niet. En wanneer je geluidsdempende truukjes toepast kom je wel in de buurt van fluister stil. Maar dat kost wel extra. Wat je zegt klopt dus. Voor die 250 Euro is het gewoon niet fluisterstil. Maar wel stil genoeg dat je het niet hoort tijdens het kijken van een film of video of een goed gesprek met visite over info die je op een website bekijkt.

In principe beginnen fans te blazen wanneer het nodig is, dus wanneer de processor heet wordt, dus wanneer hij voor langere tijd flink aan het werk moet. Bij HTPC-gebruik is er eigenlijk niets waardoor een CPU/APU flink aan het werk moet.

quote:
11s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:38 schreef Catch22- het volgende:
Hoho, je hoeft mij niet te overtuigen hoor, ik heb net mijn mede8er vervangen door een HTPC (Shuttletje)
Ik probeerde jou niet te overtuigen voor je eigen gebruik, maar het idee dat het voor TS de beste oplossing is. Dat heeft hij/zij zojuist bevestigd. :)

Ik heb zelf twee Mede8ers staan. Echt geen apparaat die je als 'de media-spil' in huis wil hebben. Wifi is zeer gevoelig voor interferentie, 3d-afspelen gaat alleen SBS, en lossless audio afspelen is een drama. Streaming gaat sowieso erg slecht ivm de Sigma alternatieven. Zelfs mijn oude HDX1000 (intern hetzelfde PopcornHour A110 die mensen beter kennen, maar hoe dan ook een apparaat van een jaar of vijf oud) deed het beter. Goede mediaspelers waarmee je probleemloos alles streamt, zit je ook al op de 200 Euro, minimaal. En daar komt dan nog de HDD bij. Oftewel, tov een HTPC niet veel goedkoper. Het voordeel is dat ze wel stil zijn en minder stroom verbruiken. Maar daar lever je ook functionaliteit voor in.

[ Bericht 35% gewijzigd door Kenju op 10-07-2012 17:07:06 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')