Philips en Samsung doen het juist ontzettend slecht naar mijn mening. Philips heeft de kleuren ontzettend hard en het beeld is net alsof je naar iets statisch zit te kijken. Komt niet echt natuurlijk over.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:03 schreef Catch22- het volgende:
Over de tv
- wil je mooie kleuren, grote kijkhoek, echt zwart en geen inputlag? Plasma
- moet t zuinig zijn of heb je veel last van zonlicht in de kamer? LED
Panasonic maakt de beste plasmas. Een 42s30 of 42g30 pas binnen je budget (resp 450 en 600 euro). Van ledtvs weet ik weinig, volgens mij doen samsung en philips het goed.
quote:Niet dat dat altijd goed werkt want niet elke winkel weet een tv optimaal te presenteren. Zo wou een winkelier mij een fullhd plasmatv showen door een dvd (uhmm) van borsato met distorted beeld (als effect) & dat slaat nergens op natuurlijk
Jij gemene!quote:Op maandag 9 juli 2012 16:09 schreef Spockjuh_ het volgende:
sorry, was ff vervelend...vanmiddag bij BCC de Panasonic Viera TX-P42ST50 gekocht mede op advies van jullie en na het zien van een testdemo op een samsung en de panasonic. had antuurlijk ook nog even lopen rondneuzen op internet en zag eigenlijk alleen maar goede recencies.
Nog niet in huis, was niet op voorraad als het goed is vrijdag geleverd! 849 dus iets duurder dan hier eerder genoemd. dan maar een weekendje rustig aan doen...
Ik denk dat hij bedoelt dat hij niet de aansluitingen heeft die hij wel graag wil hebben. Zelfs de uitgebreidere HC-sets uit die tijd hadden op de aparte versterker hooguit 3 toslink aansluitingen en een coaxale aansluiting die vaak deels dan ook nog eens op één uitgangssignaal zaten.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 02:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen, maar 30 jaar geleden ging er van een versterker een speakerkabel naar je speakers en dat doet het anno 2012 nog steeds.
Als het geluid voor nu voldoet, steek dat geld dan eerst in een leuke tv en de rest komt later wel.
Je speakers hebben niets van doen met HDMI, 3D of BR
Ah, ik zie het. Maar hij valt tussen de 800 en de 900 Euro, dus mijn plan kan gewoon tot uiting worden gebracht. HTPC'tje met BD-speler en 500 GB en degelijk HTPC-kast met voeding kost je ongeveer 300 Euro. Zit hij zo rond de 50 Euro over zijn 1300 Euro heen. Maar ik had 70 Euro minder betaald voor die TV van hemquote:
Niet als hij ook 3D-ISO's wil afspelen en gewoon blurayschijfjes.... En met mijn HTPC-voorstel had ik ook rekening gehouden met 500 GB aan opslag. En zaken als internet-radio werken natuurlijk veel beter vanaf een HTPC. En een HTPC is sneller (bijv. lossless audio afspelen is op een media-speler in veel gevallen geen pretje doordat het te zwaar is en navigeren door het menu wordt je ook niet vrolijk van. Mediaspelers zijn prima voor films, maar wil je meer (en als TS het heeft over 'de spil in het huis') is een HTPC een betere oplossing. Daanaast is de interface is mooier en heeft een HTPC feitelijk geen digitale beperkingen om iets of te kunnen spelen vanwege het gegeven dat je er gewoon Windows of Linux op draait.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:09 schreef Catch22- het volgende:
Met een receiver van 200 euro en een Mediaplayer van 100-150 euro is hij geholpen.
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:25 schreef Kenju het volgende:
[..]
Niet als hij ook 3D-ISO's wil afspelen en gewoon blurayschijfjes.... En met mijn HTPC-voorstel had ik ook rekening gehouden met 500 GB aan opslag. En zaken als internet-radio werken natuurlijk veel beter vanaf een HTPC. En een HTPC is sneller (bijv. lossless audio afspelen is op een media-speler in veel gevallen geen pretje doordat het te zwaar is en navigeren door het menu wordt je ook niet vrolijk van. Mediaspelers zijn prima voor films, maar wil je meer (en als TS het heeft over 'de spil in het huis') is een HTPC een betere oplossing. Daanaast is de interface is mooier en heeft een HTPC feitelijk geen digitale beperkingen om iets of te kunnen spelen vanwege het gegeven dat je er gewoon Windows of Linux op draait.
Dat is waar. Maar wanneer je het hebt over dit soort bedragen moet je het niet zien als 'dubbel', maar gewoon 150 Euro extra. En aangezien hij een 3D-tv heeft, en toch een update-idee heeft vind ik dat het wel waard. Met die HTPC hoeft hij geen aparte BD-speler te kopen bijv. Moet hij met een mediaspeler wel. Dan is hij dat bedrag alsnog kwijt, en heeft hij nog altijd een beperktere BD-speler optie dan met die HTPC die naast de afspeelfunctionaliteit ook alle PC-functionaliteit te bieden heeft (dus snel youtube en alle andere videosites met de maximaal mogelijke kwaliteit en snelheid, een normale browser, zelfs een beetje gamen etc.).quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:25 schreef Catch22- het volgende:
Ja klopt, maar dan ben je het dubbele kwijt.
[..]
Fluisterstil niet nee. Maar alleen de CPU/APU wordt actief gekoeld, dus het geluid valt erg mee dan. Op een paar meter afstand hoor je het amper. En wanneer je een aftermarket koeler gebruikt gewoon niet. En wanneer je geluidsdempende truukjes toepast kom je wel in de buurt van fluister stil. Maar dat kost wel extra. Wat je zegt klopt dus. Voor die 250 Euro is het gewoon niet fluisterstil. Maar wel stil genoeg dat je het niet hoort tijdens het kijken van een film of video of een goed gesprek met visite over info die je op een website bekijkt.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:41 schreef Spockjuh_ het volgende:
aangezien het in de woonkamer komt te staan, gaat dat niet ongelofelijk irritant worden qua geluid? voor dat bedrag heb je niet een apparaat wat fluisterstil is.
Ik probeerde jou niet te overtuigen voor je eigen gebruik, maar het idee dat het voor TS de beste oplossing is. Dat heeft hij/zij zojuist bevestigd.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:38 schreef Catch22- het volgende:
Hoho, je hoeft mij niet te overtuigen hoor, ik heb net mijn mede8er vervangen door een HTPC (Shuttletje)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |