quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:22 schreef Ga.aguyim het volgende:
Waarschijnlijk omdat hij christelijk was
Hitler was christelijk en liet deze rechter daarom, in eerste instantie ongemoed, of de rechter was christelijk?quote:
En joodse roots.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hitler was christelijk en liet deze rechter daarom, in eerste instantie ongemoed, of de rechter was christelijk?
Ze waren allebij christelijk.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hitler was christelijk en liet deze rechter daarom, in eerste instantie ongemoed, of de rechter was christelijk?
Adolf Hitler beschermde Joodse rechterquote:
Dat is toch nooit bewezen?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En joodse roots.
Misschien daar de connectie?
Wat niet?quote:
Ja maar zoals ik al zei; ze waren allebei christelijk.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Adolf Hitler beschermde Joodse rechter
Wat snap je niet aan Jood?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:40 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Ja maar zoals ik al zei; ze waren allebei christelijk.
Gezien de contactpersoon, een oude oorlogskameraad, gok ik dat daar inderdaad de reden ligt. WO1quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:33 schreef BrandX het volgende:
mss dat hij tijdens WO1 Hitler's leven heeft gered een keertje?
zal wel altijd gissen blijven denk ik.
Een Christelijke Jood? Een Buddhistische Moslim?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:42 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan christelijk zijn?
Hitler was christen, deze Hess was joods.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:42 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Dat ze beide christelijk warenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:43 schreef BrandX het volgende:
[..]
Hitler was christen, deze Hess was joods.
Wat bedoel je nou precies te zeggen?
Je bent parttime christelijk, parttime jood?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:42 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
als dat al zou kunnen, en als dat al de reden zou zijn, dan zou hitler van die andere 6 miljoen er een giga berg minder hebben laten vermoorden, is het niet? Of is Hess de enige in de geschiedenis die een christelijke jood is (geweest)quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:45 schreef Ga.aguyim het volgende:
Je bent joods, maar dan kan je nog wel christelijk zijn.
Een christelijke jood dus.
Nee, ik veronderstel gewoon dat dit misschien een rol kan hebben gespeeld naast dat ze elkaar al kende.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:49 schreef BrandX het volgende:
[..]
als dat al zou kunnen, en als dat al de reden zou zijn, dan zou hitler van die andere 6 miljoen er een giga berg minder hebben laten vermoorden, is het niet? Of is Hess de enige in de geschiedenis die een christelijke jood is (geweest)
Maar hoe weet jij zo zeker dat Hess een christelijke jood was?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:51 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Nee, ik veronderstel gewoon dat dit misschien een rol kan hebben gespeeld naast dat ze elkaar al kende.
Hmmmm... idd.quote:
Ik weet dat niet 100% zeker, maar ik lees al in een paar verschillende bronnen dat hij christelijk was.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:52 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar hoe weet jij zo zeker dat Hess een christelijke jood was?
Geef die bronnen dan maar eens. Ik ben nu benieuwd.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:53 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Ik weet dat niet 100% zeker, maar ik lees al in een paar verschillende bronnen dat hij christelijk was.
Incestquote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hmmmm... idd.
Vanwege incest binnen de "hitler"lijn is het terugzoeken zeer moeilijk blijkt uit diverse bronnen op internet.
Wel word er steeds verwezen naar afrikaanse landen en toch ook joden als afkomst...
Ah nu snap ik wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:53 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Ik weet dat niet 100% zeker, maar ik lees al in een paar verschillende bronnen dat hij christelijk was.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:55 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ah nu snap ik wat je bedoelt.
Nee dat zit dan anders. Blijkbaar is Hess van origine christelijk, en is later ipv het christelijk geloof, het joodse geloof gaan aanhangen. Hij is dus geen etnische jood (vanaf geboorte dus) en geen volbloed jood.
Maar voor zover ik weet maakte hitler daar geen onderscheid in?
Wacht 5 minuten. Ik zal even de bronnen opzoeken en in een keer posten.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:54 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Geef die bronnen dan maar eens. Ik ben nu benieuwd.
http://www.whatsonsanya.c(...)r-of-protection.htmlquote:Although baptised a protestant, his mother was Jewish and the Nuremberg Race Laws of 1935, introduced by the Nazis, classified him as a 'full blooded Jew'.
http://www.telegraph.co.u(...)manding-officer.htmlquote:Christened a protestant, Hess had a Jewish mother and that under Nazi race laws that made him "a full-blooded Jew", and a prime target for persecution and eventual destruction.
ja ok, allemaal prima, maar dan nog lijkt me dat heel onwaarschijnlijk als reden dat hitler hem liet leven. Voor de nazi's was het: ''joods = joods = moet dood. Punt.''quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:07 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
http://www.whatsonsanya.c(...)r-of-protection.html
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)manding-officer.html
Sorry dat zo lang duurde zit op ipod.
Nog een bron en ook dat hij getrouwd was met een christen:
Ik weet het niet, misschien speelde dit wel een rol. En ja.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:10 schreef BrandX het volgende:
[..]
ja ok, allemaal prima, maar dan nog lijkt me dat heel onwaarschijnlijk als reden dat hitler hem liet leven. Voor de nazi's was het: ''joods = joods = moet dood. Punt.''
Ik hou het er op dat het met de ervaringen/herinneringen aan het front bij Ieper te maken heeft.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:13 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Ik weet het niet, misschien speelde dit wel een rol. En ja.
Ja, ik ook. Wel raar hoe die man dacht. Wel zullen het wel nooit begrijpen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:42 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik hou het er op dat het met de ervaringen/herinneringen aan het front bij Ieper te maken heeft.
Als het met WO1 te maken heeft zou ik dat niet raar vinden. Jaren met de zelfde personen in een oorlog zitten zorgt voor een enorm sterke band. In dit geval dus sterk genoeg om zijn eigen richtlijnen te verbreken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:58 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Wel raar hoe die man dacht. Wel zullen het wel nooit begrijpen.
Misschien had Hess 'm niet verteld dat hij een jood was en is Hitler daar later achtergekomen?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:02 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Als het met WO1 te maken heeft zou ik dat niet raar vinden. Jaren met de zelfde personen in een oorlog zitten zorgt voor een enorm sterke band. In dit geval dus sterk genoeg om zijn eigen richtlijnen te verbreken.
Vraag ik me vervolgens wel af waarom dat in '41 over was.
Dat is een optie.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Misschien had Hess 'm niet verteld dat hij een jood was en is Hitler daar later achtergekomen?
Hij stuurde toch een brief naar hitler..quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Misschien had Hess 'm niet verteld dat hij een jood was en is Hitler daar later achtergekomen?
Weet jij wat er in die brief staat? Ik niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:08 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Hij stuurde toch een brief naar hitler..
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Weet jij wat er in die brief staat? Ik niet.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:14 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Weet niet of dit de goede is.
Goede vondst.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:14 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Weet niet of dit de goede is.
http://www.whatsonsanya.c(...)r-of-protection.htmlquote:He had petitioned Hitler in June of 1936 asking for an exception to be made for him and his daughter under the race laws.
In his letter Hess said: 'For us, it is a kind of spiritual death to now be branded as Jews and exposed to general contempt.'
Ja, die herkende ik wel.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:44 schreef Ga.aguyim het volgende:
Ja, en hitler rechts maar dat heb je wsl al gezien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |