Spirit is doodquote:
En dat helemaal automatisch. Heel vreemd idee op het moment dat je weet dat het zich daar ver weg afspeelt.quote:Op maandag 6 augustus 2012 07:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bizar idee idd dat daar zojuist binnen een paar minuten een ding uit de ruimte komt aanvliegen, een paar minuten redelijk stil blijft hangen boven het oppervlak en dan een flinke kar naar beneden laat zaken. Helemaal op een eenzame planeet.
Bekrompen mensen, doe je niks aan. Gewoon laten rotten waar ze rotten.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:03 schreef xzaz het volgende:
Ga ik me straks weer ergeren aan nu Nujij.nl comments ed.. "Wat hebben we er aan" "Weggegooid geld"
Zucht ja.... terwijl dit relatief weinig geld is, maarja er is zichtbaar resultaat dus makkelijk voor mensen om erop te zeiken.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:03 schreef xzaz het volgende:
Ga ik me straks weer ergeren aan nu Nujij.nl comments ed.. "Wat hebben we er aan" "Weggegooid geld"
Overbelast.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:03 schreef zuiderbuur het volgende:
Oké ik heb een wijze les geleerd: laat je computer geen zware berekeningen 's nachts doen als je de volgende snel live wil kunnen kijken (de boel zat helemaal geblokkeerd)
http://mars.jpl.nasa.gov/msl/multimedia/raw/ dit werkt niet bij mij?!
De baillout van de banken in Amerika was hoger dan de 20% van NASA budget die gaat naar dit soort Wetenschap.. om het maar even in perspectief te zetten... maar goed een FP heeft MSL wel verdiend!quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zucht ja.... terwijl dit relatief weinig geld is, maarja er is zichtbaar resultaat dus makkelijk voor mensen om erop te zeiken.
Komt er trouwens een mooie FP post?
quote:diep respect en bewondering? Niet als je weet hoeveel dit gekotst, sorry gekost heeft!! Waarom niet eerst de zaken hier op aarde op orde krijgen? En nou niet meteen vertellen dat wij met z'n alleen profiteren van de ruimtevaart, want dat is niet zo. Natuurlijk kunnen we van alles kopen, dankzij de ruimtevaart. Helaas is het welzijn hier op aarde nog nooit omhoog gegaan dankzij de ruimtevaart. Zodra het hier op aarde een beetje goed zou gaan lopen, dan mogen ze van mij part naar verste uithoeken van het heelal.
Het beminnen kan nu beginnen!!! :-)
Mijn God... het ironische is dat mensen dit allemaal ranten achter hun pc....quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Eerste negatieve reactie op NU.nl
[..]
Snap ik ook nietquote:Op maandag 6 augustus 2012 08:06 schreef Roolio het volgende:
8GB intern geheugen? Wat schraal..Hadden ze daar nou echt geen 32 GB sd-kaartje in kunnen stoppen?
Sneue mensen. Zulk soort mensen zullen nooit verder reiken dan hun eigen dorp.quote:
Klinkt als een goedkope troll. Z'n 'argumenten' zijn erg cliche.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Niet zo bekend met Mars missies neem ik aanquote:Op maandag 6 augustus 2012 08:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
De Spirit doelde ik op ja, ik weet niet op welke die andere persoon doelde.
Kan er echt niet tegenquote:Op maandag 6 augustus 2012 08:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Sneue mensen. Zulk soort mensen zullen nooit verder reiken dan hun eigen dorp.
Ze gebruiken bij de NASA nooit de modernste processoren of chips als ze het kunnen vermijden, ze gebruiken bewezen technologiequote:Op maandag 6 augustus 2012 08:06 schreef Roolio het volgende:
8GB intern geheugen? Wat schraal..Hadden ze daar nou echt geen 32 GB sd-kaartje in kunnen stoppen?
Ach, ik neem aan dat de foto's en onderzoeksresultaten gelijk richting aarde gestuurd worden. Dan heb je niet zoveel opslag nodig.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:06 schreef Roolio het volgende:
Er zit een 600MHZ processor in ofzo, een telefoon op aarde is nog sneller. Het is ook allemaal niet nodig, meer en zwaardere hardware betekend meer IO fouten meer stroom nodig meer gewicht nodig en dus exponentieel duurder.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze gebruiken bij de NASA nooit de modernste processoren of chips als ze het kunnen vermijden, ze gebruiken bewezen technologie
Ik neem aan dat dat 8GB RAM is. Daar wil je dan geen SD kaartje willen hebben, want die is tig keer langzamer dan wat een DDR2/3 (denk wel 3) bank aan kan.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:06 schreef Roolio het volgende:
Alles is kosten-baten, kans op dat het stuk gaat, ruimte dat iets inneemt etc. Je neemt mee wat je nodig hebt. Betere computer onderdelen verbruiken ook meer stroom en geven ook meer warmte bijvoorbeeld.quote:
Helaas niet maar ik ben nog bezig met alles door aan het lezen, dit had een grotere prioriteit!quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:08 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Niet zo bekend met Mars missies neem ik aan
Valt tot nu toe redelijk mee, nog maar een van Rooiesmurfquote:Op maandag 6 augustus 2012 08:03 schreef xzaz het volgende:
Klopt deels, moderne CPU's en geheugen kunnen door de schaalverkleining juist ook weer zuiniger zijn.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Alles is kosten-baten, kans op dat het stuk gaat, ruimte dat iets inneemt etc. Je neemt mee wat je nodig hebt. Betere computer onderdelen verbruiken ook meer stroom en geven ook meer warmte bijvoorbeeld.
En ja vergeet niet dat het allemaal non-standaard onderdelen zijn. Alles moet tegen de extreme omstandigheden kunnen.
En die krijgt een minnenbom.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:13 schreef Renderclippur het volgende:
[..]
Valt tot nu toe redelijk mee, nog maar een van Rooiesmurf
En als hij aan het koken is dan maakt hij thuis wel gebruik van een teflon laagquote:Op maandag 6 augustus 2012 08:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Een wat voor ietsquote:Op maandag 6 augustus 2012 08:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En die krijgt een minnenbom.
Maar als de camera's foto's van 1200x1200px schiet, zit die 8 gb redelijk snel vol.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:08 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Ach, ik neem aan dat de foto's en onderzoeksresultaten gelijk richting aarde gestuurd worden. Dan heb je niet zoveel opslag nodig.
Daar zit ik er dus naastquote:Op maandag 6 augustus 2012 08:10 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat 8GB RAM is. Daar wil je dan geen SD kaartje willen hebben, want die is tig keer langzamer dan wat een DDR2/3 (denk wel 3) bank aan kan.
Meld Tweakers. Knap dat ik met een dikke quad core PC Battlefield 3 speel en zij met een processor die in 1990 super snel was dit soort dingen voor mekaar krijgenquote:De cpu heeft een kloksnelheid tot 200MHz en kan 400mips halen. Beide RCE's hebben 256KB eeprom, 256MB ram en 2GB flashgeheugen aan boord.
Tja, dat is dus de afweging. Je moet het ook nog een beetje makkelijk kunnen versturenquote:Op maandag 6 augustus 2012 08:14 schreef Roolio het volgende:
[..]
Maar als de camera's foto's van 1200x1200px schiet, zit die 8 gb redelijk snel vol.
En in dat verhaaltje staat dat hij thumbnails verstuurt naar de aarde en dat wetenschappers de leuke kiekjes uitzoeken om te downloaden. Aangezien het (volgens mij) steeds 2x 14 min kost om met Curi te communiceren, kun je dus eens in het half uur een setje foto's maken en downloaden. Mits de uploadsnelheden op Mars groot genoeg zijn. Ik weet niet welke provider ze hebben?
Haha, ik bedoel dat iedereen het een -1 geeft als scorequote:
Je kan je ook afvragen waarom je 1TB moet hebben als je hier meer dan tig petabyte aan opslag hebt. Als je ze hebt ontvangen dan kun je ze daar wel weggooien.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:14 schreef Roolio het volgende:
[..]
Maar als de camera's foto's van 1200x1200px schiet, zit die 8 gb redelijk snel vol.
En in dat verhaaltje staat dat hij thumbnails verstuurt naar de aarde en dat wetenschappers de leuke kiekjes uitzoeken om te downloaden. Aangezien het (volgens mij) steeds 2x 14 min kost om met Curi te communiceren, kun je dus eens in het half uur een setje foto's maken en downloaden. Mits de uploadsnelheden op Mars groot genoeg zijn. Ik weet niet welke provider ze hebben?
Juist.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:14 schreef Pakspul het volgende:
[..]
En als hij aan het koken is dan maakt hij thuis wel gebruik van een teflon laag![]()
Maar 2 miljard valt echt reuze mee. Voor dat geld heb je ook een B2 vliegtuig. Enige wat dat ding kan is rond vliegen en bommen laten vallen. Dan is de toegevoegde waarde van dit ding toch vele malen groter.
Die heb ik sinds Win98 niet meer gezien, dus niet hatenquote:Op maandag 6 augustus 2012 08:17 schreef onlogisch het volgende:
Ik hoop dan maar niet dat er een windows besturing systeem op zit...
[ afbeelding ]
Teflon is niet zo'n goed voorbeeld, aangezien het geen ruimtevaart-uitvinding is.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:14 schreef Pakspul het volgende:
[..]
En als hij aan het koken is dan maakt hij thuis wel gebruik van een teflon laag![]()
Maar 2 miljard valt echt reuze mee. Voor dat geld heb je ook een B2 vliegtuig. Enige wat dat ding kan is rond vliegen en bommen laten vallen. Dan is de toegevoegde waarde van dit ding toch vele malen groter.
quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Lijkt wel alsof dat wijf gebanged wordt met haar geklap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |