Oei, dat is wel heel erg.quote:Op zondag 8 juli 2012 00:01 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee, want de huisband speelt nu nog. Stel hele slechte covers. Vooral vals ook. Eerst hoorde ik Blink misbruikt worden, nu word Radiohead bruut verkracht.
quote:Op zondag 8 juli 2012 00:02 schreef The_Dean het volgende:
Herrinner me nog dat ik zei: Jullie kunnen wel weglopen, maar aan de andere kant van het dorp hoor je het toch nog.
Als ie dat gedaan had mocht ie haar houden, maakt het leven weer wat makkelijkerquote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:59 schreef starla het volgende:
Ik vind dat ze jou wel vaak moeten hebben. Heb je van iedereen hier de zusjes geneukt ofzo?
Deze nu trouwens onder de knie:
Ik houd juist wel van wat afwisseling in een set.quote:Op zondag 8 juli 2012 00:16 schreef brother52 het volgende:
[..]
Oei, dat is wel heel erg.
Ook de keuze van hun set is niet geweldig. Je ziet niet vaak iets van Blink en Radiohead voorbij komen in dezelfde set...
Nou, nee.quote:Op zondag 8 juli 2012 02:55 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ik houd juist wel van wat afwisseling in een set.
Van clapton naar de Arctic Monkeys naar Radiohead naar Bon Jovi.
Heerlijk man.
quote:Op zondag 8 juli 2012 10:58 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nou, nee.
Sowieso, Bon Jovi moet je niet willen spelen en Clapton eigenlijk ook niet...
Clapton is best gaaf om te spelenquote:Op zondag 8 juli 2012 10:58 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nou, nee.
Sowieso, Bon Jovi moet je niet willen spelen en Clapton eigenlijk ook niet...
Haha, ik laat het ook lekker doen! Kost me niksquote:Op zondag 8 juli 2012 15:14 schreef Svyatagor het volgende:
Pfff, pickups wisselen is zo makkelijk nog niet
Dacht: doe ik even, maar ik ben het ff kwijt. Toch maar door een pro laten doen, denk ik.
Ik wist dat jij dat zou zeggenquote:
Is ook allemaal soldeerbaar als ik het me kan herinneren van eerdere setjes...quote:Op zondag 8 juli 2012 15:50 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik wist dat jij dat zou zeggen
Naja, die EMG's hebben zo'n terminal block en ik weet niet precies hoe ik mijn 5-way switch daaraan moet wiren. Ik mis ook zo'n quick-connect kabeltje voor de tonepot.
Beetje draad? Kan wel wat meesturen.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:03 schreef Braddie het volgende:
Kom er net achter dat die gast die mijn HZ elementen wilt inbouwen geen snoeren heeft om het te solderenWaar kan je dit kopen?
Doe ik datquote:Op zondag 8 juli 2012 16:21 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, om fatsoenlijk te kunnen solderen zeg maar
Zou wel tof zijn!
Super!
Ik heb nu alleen de EMG aangeslotenquote:Op zondag 8 juli 2012 16:16 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Is ook allemaal soldeerbaar als ik het me kan herinneren van eerdere setjes...
75 euro voor een BD-2 is niet duur, als er een gitarist is die het geld ervoor heeft ben je hem zo kwijtquote:Op zondag 8 juli 2012 18:34 schreef Sloggi het volgende:
Spammerdespam:
[TK] Gitaareffecten: Boss Blues Driver, MXR Micro Amp
Al voorzien van een EMG HZ-H3, helaas.quote:Op zondag 8 juli 2012 19:23 schreef VASND het volgende:
Iemand interesse in een EMG 81/S/S setje? Over.
Ze zijn flink in prijs gestegen de laatste jaren; op mijn doos staat 79 euro, bij Thomann kost 'ie 99 euro zag ik. Daar stond ik wel van te kijken.quote:Op zondag 8 juli 2012 19:23 schreef Braddie het volgende:
[..]
75 euro voor een BD-2 is niet duur, als er een gitarist is die het geld ervoor heeft ben je hem zo kwijt
(Ik heb het helaas niet liggen voor je, anders was je hem kwijt geweest, ding klinkt hartstikke tof)
Werkt toch gewoon met GarageBand?quote:Op maandag 9 juli 2012 19:30 schreef m0ridin het volgende:
Misschien handig om te weten, van het weekend zo'n irig gevalletje voor de iPhone besteld via marktplaats (15 euro), maar deze werkt ook op Android.
Heb er dan geen speciale software voor, maar met bijvoorbeeld LGCamera op TapeMachine kun je dan gewoon opnemen op je telefoon/tablet
Podium staat ook behoorlijk volgebouwd.quote:Op maandag 9 juli 2012 19:08 schreef The_Dean het volgende:
Goeie fotograaf
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het alternatief was denk ik een dikke flits in je bakkes (en lelijke platgeflitste foto's), dus dit is nog wel te doen toch?quote:Op maandag 9 juli 2012 19:08 schreef The_Dean het volgende:
Goeie fotograaf
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of leren instellenquote:Op maandag 9 juli 2012 19:57 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het alternatief was denk ik een dikke flits in je bakkes (en lelijke platgeflitste foto's), dus dit is nog wel te doen toch?
Ga ik ook ff doen binnenkort(Denk ik) 2 2ehands elementjes kopen voor in m`n tele of strat.quote:Op maandag 9 juli 2012 20:06 schreef .Masturbatron. het volgende:
net effe een heel goedkope pickup gekocht om effe mee te klooien =P
http://www.rockpalace.com/product/EMG-SEHG-Select-Passive-Pickup
25 euro, bijna niets XD (ik ben gierig en trots)
gaat in de nek
zal vast beter klinken dan mn stock pickup, en die geeft ook niet zo'n goed signaal meer
iemand al ervaring mee?
heb er al een heleboel reviews over gelezen, 90% positief =D
EMG-SEHG-Select-Passive-Pickupquote:Op maandag 9 juli 2012 23:03 schreef EVH001 het volgende:
EMG is goud inderdaad maar voor de echte crispe rocksound heb ik toch liever passieve pickups. Persoonlijke voorkeur misschien.
Als zijn de cleans met EMG wel verbluffend goed...
Ja daar staan ze inderdaad om bekendquote:Op maandag 9 juli 2012 23:03 schreef EVH001 het volgende:
Je weet dat EMG voor de hardere rock/metal is? Clean zijn ze ook wel goed, maar voor de Hi-Gain sounds zijn ze toch écht wel beter dan clean/crunchy.quote:Op maandag 9 juli 2012 23:03 schreef EVH001 het volgende:
EMG is goud inderdaad maar voor de echte crispe rocksound heb ik toch liever passieve pickups. Persoonlijke voorkeur misschien.
Ja precies, ik heb m`n Amp 9 van de 10 x gewoon op 12uur staan met allesquote:Op dinsdag 10 juli 2012 01:55 schreef The_Dean het volgende:
Ja, met gain erop zijn ze beter, maar clean is toch wel erg fijn met EMG's hoor. Zeker als je je bedenkt dat het echte scheurelementen zijn.
Clean is, vind ik, lekker vol en zwaar. Maar dat ligt ook aan de instellingen natuurlijk.
Wanneer komen ze mijn kant op Dean ?quote:
Tof man, hoelang duurt het meestal voor ze aankomen? dag of 3?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:20 schreef The_Dean het volgende:
Morgen even in een doosje stoppen voor je, nog geen tijd voor gehad
Ik zit nog te wachten... stomme pakketjes bezorgers die niet weten hoe ze een pakketje moeten bezorgen...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 03:40 schreef The_Dean het volgende:
Vraag Ares maar eens hoe lang het kan duren
Nee, als alles goed gaat is het hooguit twee dagen... als dit ook mis gaat ga ik voortaan persoonlijk bezorgen. TNT komt me bijna de strot uit.
Hij word morgen gebracht, dan komen er foto`s en wat audio clips (En een setje nieuwe snarenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:06 schreef Partingglass het volgende:
Is die nog goed bespeelbaar. overigens is die eind jaren 60/ jaren70. Egmond bestaat vanaf de jaren 50 maar zijn pas een stuk later westerns gaan maken.
(Heb jaren lang egmonds verzameld eerste keer gewoon algemeen. toen de hele collectie verkocht, bassen, gitaren, mandolienes, banjo's, steels, ampjes) en daarna toch weer een heel aantal bassen verzameld en nu gaan ook die op 2 na de deur uit)
Post eens ee nfoto kan ik je misschien als je dat leuk vind ee nscan van de brochure posten.
Ik ga kijken hoe en wat, de gitaar is nog in originele staat, dus wat jij zegt zal ik wel uit moeten kijken..quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:55 schreef Partingglass het volgende:
wacht eerst even af Braddie.
Het is egmond 8 van de 10 keer is het niet zo geweldig spul en 7 van de 10x is de hals niet meer bespeelbaar de trussrod die er meestal wel inzit werkt ook vaak niet meer.
Ik heb wel het idee dat de laatste 3/4 jaar het gros van de onbespeelbare egmond die meer roeleren maar gesloopt zijn of als decoratie stukken muren versieren. Kom steeds vaker enigzins tot best redelijk bespeelbare gitaren tegen.
Ik hoop dat die van jou goed bespeelbaar is. Heb een western gehad onder de merknaam frima ook een egmond product en dat was een best oke gitaartje geen heel rijk klankenpallet maar voor sommige dingen juist daardoor wel bruikbaar.
Ik kijk even hoeveel het gaat kosten qua reparatie enzo, als het niks is dan is het niks en spaar ik lekker door.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:42 schreef Partingglass het volgende:
Aan een egmond niet te veel geld uitgeven. oud betekend niet altijd goed. Een egmond is tenzij je de hele oude hebt met massieve bovenbladen etc (jazzgitaren) meestal en zeker akoestisch tientjeswerk wat betreft waarde.
Als het veel zou gaan kosten zou ik dat geld bewaren en een cort ofzo kopen.
Ik heb een zwak voor oude gitaren, verzamel nu nog alleen oude bassen maar heb nederlandse gitaarmerken waaronder egmond verzameld. Ik heb er nog steeds een zwak voor maar dat is meer nostalgisch dan omdat het super spul is.
Maar goed ik wil geen azijnpisser zijn. Er is best kans dat die van jou gewoon een goed exemplaar is en je behalve misschien nieuwe kammetje er niets nodig is. En waarschijnlijk de zijkantjes van de frets even bijwerken. Die steken vaak een tikje uit.
Naja, ik heb voor een acoustische gitaar geen groot budget, ik heb al 3 elektrische en een bas, en dan gaat m`n moeder weer zeiken natuurlijkquote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:55 schreef Partingglass het volgende:
omdat je akoestisch niet goed kunt upgraden met diverse losse onderdelen zoals een solid body. geef ik daarl iever net wat meer aan uit. De basis moet altijd goed zijn maar bij akoestisch is dat mijn inziens nog belangrijker.
Ik heb er niet heel veel verstand van ofzo. Maar vind zelf Cort erg goed in prijs/kwalitiet, Ibanez laat bijvoorbeeld daar ook hun gitaren bouwen e zo nog heel veel meer merken. Je betaald een leuke prijs voor een goede gitaar.
Als ik zelf een gitaar nieuw zou komen zou die meteen goed moeten voelen en niet oke, zeg maar. Ik koop echter op een paar bassen die ik heb laten bouwen of laat bouwen na alles tweedehands en vaak ongezien vanaf ebay.
Aha, ik kijk even hoe en wat, als ie voor niet te veel te maken is hou ik hem er bij, het is puur om heel soms een ritme partij akoestisch in te spelen (Samen met een elektrische)quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:17 schreef Partingglass het volgende:
als je de akoestische gewoon voor de leuk hebt, voor erbij en de egmond is leuk bespeelbaar of te maken voor niet teveel is het toch ook goed. Hoefd niet altijd top of de lijn te zijn.
Ik heb een hele bende bassen en daar zitten best leuke/bijzondere bij maar uit eindelijk is mijn favoriet een budget/student basje uit de 70's. Niet de beste, niet de duurste, niet de bijzonderste, niet de veelzijdigste en noem maar op. Maar past wel het best bij mij.
Klopt, dat heb ik nu heel erg met die Les Paul en die Tele.. ik vond die Les Paul eerst 3x niks, tot dat ik er echt even een avond mee ging zitten en nieuwe snaren er op ging gooien, perfect.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:32 schreef Partingglass het volgende:
Je moet je laten leiden door wat jij fijn vind spelen en klinken. Niet door wat de massa te gek vind.
Wel moet je opletten dat jen iet vergeet dat je, je meest bespeelde gitaar ook het meest gewent bent. En je nieuwe gitaren vaak even de kans moet geven.
helaas, die bo~el is alweer weg van MP.. wou nog net gaan kijken of ie misschien ook nog wat wou ruilenquote:
Die Schecterquote:Op woensdag 11 juli 2012 09:39 schreef brother52 het volgende:
Zul je altijd zien. Net op het moment dat je besloten hebt om voorlopig toch maar geen nieuwe gitaar aan te schaffen, staat dit ineens op marktplaats...
http://link.marktplaats.nl/576636340
en deze
http://link.marktplaats.nl/572732257
Nee, voor een Pro Jet is het eerder aan de dure kant.quote:
Oh, jammer! Zag er wel mooi uit nog!quote:Op woensdag 11 juli 2012 06:46 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
helaas, die bo~el is alweer weg van MP.. wou nog net gaan kijken of ie misschien ook nog wat wou ruilen
Ja, precies.quote:
Ja, wat Parting zegt, dit staat hem wel hoorquote:Op woensdag 11 juli 2012 11:46 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, precies.
De goede kleur, je kunt hem coil tappen, 2 humbuckers, aan de foto's te zien ziet hij er ook nog erg goed uit, niet zo'n raar randje maar een mooie binding...
Alleen jammer dat er geen rosewood fretboard op zit.
Nee, als ik hem ga kopen laat ik de nek er gewoon op zitten. Zo'n groot struikelblok is dat nou ook weer niet. Ik moet mezelf eerst even zien te overtuigen dat ik hem echt nodig hebquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:23 schreef The_Dean het volgende:
Gewoon kopen man. Andere nek scoren, klaar
Natuurlijk heb je hem nodig!quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:27 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee, als ik hem ga kopen laat ik de nek er gewoon op zitten. Zo'n groot struikelblok is dat nou ook weer niet. Ik moet mezelf eerst even zien te overtuigen dat ik hem echt nodig heb
Je had toch nog een ex-explorer nek liggen? Die past vast ook wel.![]()
Maar waarom heb ik hem nodig dan?quote:
Maar die heeft 2 single coils. Dat gaat wat lastig als ik voor de rest overal humbuckers in heb zitten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:39 schreef Partingglass het volgende:
koop die schecter en dan koop je van mij voor 50 die zwarte tele met maple hals als pup slet
bovenfrees erin. zwembad onder de slagplaat maken. kan je hals en midden positie swappen. En aonder de brug plaat kan ook ee nHB gat. Je hebt ook tele bruggen met telegat. Ik zeg idaal.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:44 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar die heeft 2 single coils. Dat gaat wat lastig als ik voor de rest overal humbuckers in heb zitten.
Nee, dan moet ik er meer aan sleutelen dan me lief is. En ik heb geen bovenfrees.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:04 schreef Partingglass het volgende:
[..]
bovenfrees erin. zwembad onder de slagplaat maken. kan je hals en midden positie swappen. En aonder de brug plaat kan ook ee nHB gat. Je hebt ook tele bruggen met telegat. Ik zeg idaal.
Of juist vanwege de sc als afwisseling tegenover al die hb's
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |