Hij word morgen gebracht, dan komen er foto`s en wat audio clips (En een setje nieuwe snarenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:06 schreef Partingglass het volgende:
Is die nog goed bespeelbaar. overigens is die eind jaren 60/ jaren70. Egmond bestaat vanaf de jaren 50 maar zijn pas een stuk later westerns gaan maken.
(Heb jaren lang egmonds verzameld eerste keer gewoon algemeen. toen de hele collectie verkocht, bassen, gitaren, mandolienes, banjo's, steels, ampjes) en daarna toch weer een heel aantal bassen verzameld en nu gaan ook die op 2 na de deur uit)
Post eens ee nfoto kan ik je misschien als je dat leuk vind ee nscan van de brochure posten.
Ik ga kijken hoe en wat, de gitaar is nog in originele staat, dus wat jij zegt zal ik wel uit moeten kijken..quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:55 schreef Partingglass het volgende:
wacht eerst even af Braddie.
Het is egmond 8 van de 10 keer is het niet zo geweldig spul en 7 van de 10x is de hals niet meer bespeelbaar de trussrod die er meestal wel inzit werkt ook vaak niet meer.
Ik heb wel het idee dat de laatste 3/4 jaar het gros van de onbespeelbare egmond die meer roeleren maar gesloopt zijn of als decoratie stukken muren versieren. Kom steeds vaker enigzins tot best redelijk bespeelbare gitaren tegen.
Ik hoop dat die van jou goed bespeelbaar is. Heb een western gehad onder de merknaam frima ook een egmond product en dat was een best oke gitaartje geen heel rijk klankenpallet maar voor sommige dingen juist daardoor wel bruikbaar.
Ik kijk even hoeveel het gaat kosten qua reparatie enzo, als het niks is dan is het niks en spaar ik lekker door.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:42 schreef Partingglass het volgende:
Aan een egmond niet te veel geld uitgeven. oud betekend niet altijd goed. Een egmond is tenzij je de hele oude hebt met massieve bovenbladen etc (jazzgitaren) meestal en zeker akoestisch tientjeswerk wat betreft waarde.
Als het veel zou gaan kosten zou ik dat geld bewaren en een cort ofzo kopen.
Ik heb een zwak voor oude gitaren, verzamel nu nog alleen oude bassen maar heb nederlandse gitaarmerken waaronder egmond verzameld. Ik heb er nog steeds een zwak voor maar dat is meer nostalgisch dan omdat het super spul is.
Maar goed ik wil geen azijnpisser zijn. Er is best kans dat die van jou gewoon een goed exemplaar is en je behalve misschien nieuwe kammetje er niets nodig is. En waarschijnlijk de zijkantjes van de frets even bijwerken. Die steken vaak een tikje uit.
Naja, ik heb voor een acoustische gitaar geen groot budget, ik heb al 3 elektrische en een bas, en dan gaat m`n moeder weer zeiken natuurlijkquote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:55 schreef Partingglass het volgende:
omdat je akoestisch niet goed kunt upgraden met diverse losse onderdelen zoals een solid body. geef ik daarl iever net wat meer aan uit. De basis moet altijd goed zijn maar bij akoestisch is dat mijn inziens nog belangrijker.
Ik heb er niet heel veel verstand van ofzo. Maar vind zelf Cort erg goed in prijs/kwalitiet, Ibanez laat bijvoorbeeld daar ook hun gitaren bouwen e zo nog heel veel meer merken. Je betaald een leuke prijs voor een goede gitaar.
Als ik zelf een gitaar nieuw zou komen zou die meteen goed moeten voelen en niet oke, zeg maar. Ik koop echter op een paar bassen die ik heb laten bouwen of laat bouwen na alles tweedehands en vaak ongezien vanaf ebay.
Aha, ik kijk even hoe en wat, als ie voor niet te veel te maken is hou ik hem er bij, het is puur om heel soms een ritme partij akoestisch in te spelen (Samen met een elektrische)quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:17 schreef Partingglass het volgende:
als je de akoestische gewoon voor de leuk hebt, voor erbij en de egmond is leuk bespeelbaar of te maken voor niet teveel is het toch ook goed. Hoefd niet altijd top of de lijn te zijn.
Ik heb een hele bende bassen en daar zitten best leuke/bijzondere bij maar uit eindelijk is mijn favoriet een budget/student basje uit de 70's. Niet de beste, niet de duurste, niet de bijzonderste, niet de veelzijdigste en noem maar op. Maar past wel het best bij mij.
Klopt, dat heb ik nu heel erg met die Les Paul en die Tele.. ik vond die Les Paul eerst 3x niks, tot dat ik er echt even een avond mee ging zitten en nieuwe snaren er op ging gooien, perfect.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:32 schreef Partingglass het volgende:
Je moet je laten leiden door wat jij fijn vind spelen en klinken. Niet door wat de massa te gek vind.
Wel moet je opletten dat jen iet vergeet dat je, je meest bespeelde gitaar ook het meest gewent bent. En je nieuwe gitaren vaak even de kans moet geven.
helaas, die bo~el is alweer weg van MP.. wou nog net gaan kijken of ie misschien ook nog wat wou ruilenquote:
Die Schecterquote:Op woensdag 11 juli 2012 09:39 schreef brother52 het volgende:
Zul je altijd zien. Net op het moment dat je besloten hebt om voorlopig toch maar geen nieuwe gitaar aan te schaffen, staat dit ineens op marktplaats...
http://link.marktplaats.nl/576636340
en deze
http://link.marktplaats.nl/572732257
Nee, voor een Pro Jet is het eerder aan de dure kant.quote:
Oh, jammer! Zag er wel mooi uit nog!quote:Op woensdag 11 juli 2012 06:46 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
helaas, die bo~el is alweer weg van MP.. wou nog net gaan kijken of ie misschien ook nog wat wou ruilen
Ja, precies.quote:
Ja, wat Parting zegt, dit staat hem wel hoorquote:Op woensdag 11 juli 2012 11:46 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, precies.
De goede kleur, je kunt hem coil tappen, 2 humbuckers, aan de foto's te zien ziet hij er ook nog erg goed uit, niet zo'n raar randje maar een mooie binding...
Alleen jammer dat er geen rosewood fretboard op zit.
Nee, als ik hem ga kopen laat ik de nek er gewoon op zitten. Zo'n groot struikelblok is dat nou ook weer niet. Ik moet mezelf eerst even zien te overtuigen dat ik hem echt nodig hebquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:23 schreef The_Dean het volgende:
Gewoon kopen man. Andere nek scoren, klaar
Natuurlijk heb je hem nodig!quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:27 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee, als ik hem ga kopen laat ik de nek er gewoon op zitten. Zo'n groot struikelblok is dat nou ook weer niet. Ik moet mezelf eerst even zien te overtuigen dat ik hem echt nodig heb
Je had toch nog een ex-explorer nek liggen? Die past vast ook wel.![]()
Maar waarom heb ik hem nodig dan?quote:
Maar die heeft 2 single coils. Dat gaat wat lastig als ik voor de rest overal humbuckers in heb zitten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:39 schreef Partingglass het volgende:
koop die schecter en dan koop je van mij voor 50 die zwarte tele met maple hals als pup slet
bovenfrees erin. zwembad onder de slagplaat maken. kan je hals en midden positie swappen. En aonder de brug plaat kan ook ee nHB gat. Je hebt ook tele bruggen met telegat. Ik zeg idaal.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:44 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar die heeft 2 single coils. Dat gaat wat lastig als ik voor de rest overal humbuckers in heb zitten.
Nee, dan moet ik er meer aan sleutelen dan me lief is. En ik heb geen bovenfrees.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:04 schreef Partingglass het volgende:
[..]
bovenfrees erin. zwembad onder de slagplaat maken. kan je hals en midden positie swappen. En aonder de brug plaat kan ook ee nHB gat. Je hebt ook tele bruggen met telegat. Ik zeg idaal.
Of juist vanwege de sc als afwisseling tegenover al die hb's
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |