SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
Had het vanmiddag, een botje in m`n pink ging raar doen elke keer als ik m`n top buig, hoorde ik hem knakken, alsof hij verkeerd zat..quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:38 schreef MrManuel het volgende:
Poh poh.. Ondertussen doen me vingers van me linkerhand toch echt te pijn om nog te spelen..
Heb ik ook last van maar dan met mijn ringvinger. Ben trouwens weer wat meer gaan spelen en ben op dit moment met Cemetery gates bezig... Blijft een dik nummerquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Had het vanmiddag, een botje in m`n pink ging raar doen elke keer als ik m`n top buig, hoorde ik hem knakken, alsof hij verkeerd zat..
Als ik even stopte met gitaar spelen en ik deed het weer, was het weg.. zodra ik ging gitaar spelen en ik deed het daarna weer was het er weer.
Heel raar (Nou was het ook een gitaar met een hele dikke neck, een Dixon 818A ofzo)
wat was dat dan precies?.... heel raar, heb er normaal nooit last van, maar zal dan wel door die dikke hals komen ofzoquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:56 schreef EVH001 het volgende:
[..]
Heb ik ook last van maar dan met mijn ringvinger. Ben trouwens weer wat meer gaan spelen en ben op dit moment met Cemetery gates bezig... Blijft een dik nummer
Misschien moet je er aan wennen ofzo?? Ik heb het na het spelen meestal dus bij mij is het denk ik wel anders.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:02 schreef Braddie het volgende:
[..]
wat was dat dan precies?.... heel raar, heb er normaal nooit last van, maar zal dan wel door die dikke hals komen ofzo
Ik heb het aan m'n maatje Vincent van Gogh laten luisteren maar hij vond het te rustig.quote:
Leuk ja, een dove.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:06 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb het aan m'n maatje Vincent van Gogh laten luisteren maar hij vond het te rustig.
HEY REVERENDquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:56 schreef EVH001 het volgende:
[..]
Heb ik ook last van maar dan met mijn ringvinger. Ben trouwens weer wat meer gaan spelen en ben op dit moment met Cemetery gates bezig... Blijft een dik nummer
Oooh, ja dat klopt... gaat via m`n interface, die is monoquote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:16 schreef Dribbel_ het volgende:
Hij sneed aan een kant een oor eraf, ik doelde erop dat je geluid maar door 1 speaker komt.
Maar ik vind het netjes klinken hoor, maar wel veel effecten, ik vraag me af of het ook netjes klinkt als je het helemaal clean zou spelen.
Ok, want ehm, als ik clean speel ga ik me natuurlijk meer bezighouden mett het echt zuiver / clean spelen zonder fouten/aanlopen enzo?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:18 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar dat is het hem juist, dit is prima, maar als je dit clean ook kan dan gaat het nog zoveel beter klinken. Het is kut en confronterend om het te oefenen maar het is wel goed voor je spel
Zoals je al zei, effecten verbloemen je fouten. Kan absoluut fijn zijn en maak ik ook gebruik van hoor. Maar als je superstrak speelt, dan komen dit soort effecten pas echt naar voren. Dan wordt het een toevoeging aan je geluid en niet een verbloeming van je fouten.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:30 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ok, want ehm, als ik clean speel ga ik me natuurlijk meer bezighouden mett het echt zuiver / clean spelen zonder fouten/aanlopen enzo?
Aha, nouja dan ga ik me gewoon lekker storten op een clean geluid en lekker oefenen, misschien wat lichte crunchquote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:45 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zoals je al zei, effecten verbloemen je fouten. Kan absoluut fijn zijn en maak ik ook gebruik van hoor. Maar als je superstrak speelt, dan komen dit soort effecten pas echt naar voren. Dan wordt het een toevoeging aan je geluid en niet een verbloeming van je fouten.
Desondanks vind ik dat je netjes bezig bent met dit filmpje
Edit: volgens mij is een double stop iets anders, maar dat kan ik fout hebben offcoursequote:
Heb je gelijk in.quote:
Hahaha hier idem. En dan zou ik niet eens een nummer kunnen noemen van Rihanna, maar de naam heb ik wel eens gehoord. Op het werk staat altijd 10gold aan (meestal heb ik de radio uitstaan) en voor de rest heb ik zelf thuis geen radio en in de auto de antenne niet aangesloten.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 07:04 schreef Zorro het volgende:
Ik voel nog redelijk schoon eigenlijk, buiten Rihanna heb ik geen idee wie je daar opnoemt(In het eerste rijtje dan he, Pink Floyd, Dio, Rammstein of Judas Priest heb ik wel ooit van gehoord
)
Goed voor je pinch harmonicsquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:56 schreef EVH001 het volgende:
[..]
Als je met andere noten kan spelen, dan ben je wel een héle goeiequote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:26 schreef Jmsls het volgende:
Hoi, waar kan ik beginnen met theorie leren? Ik heb al geprobeerd te zoeken op het internet maar dan staat er je speelt met E F G A B C D E, en dan zie ik weer een andere en dan is het weer in een andere volgorde, ik snap er geen bal vandus is er iets voor uberuberbeginners?
Oke, beetje verkeerd geformuleerd, een andere volgorde dan, maar alsnog!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:34 schreef arucard het volgende:
[..]
Als je met andere noten kan spelen, dan ben je wel een héle goeie
Ik zelf heb een tijd terug Algemene Muziektheorie boek gekocht voor 20 Eu. ofzo ter ondersteuning van mijn gitaarles omdat ik heel lang niks aan theorie had gedaan. Uiteraard kun je ook gewoon zoeken op Google.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:26 schreef Jmsls het volgende:
Hoi, waar kan ik beginnen met theorie leren? Ik heb al geprobeerd te zoeken op het internet maar dan staat er je speelt met E F G A B C D E, en dan zie ik weer een andere en dan is het weer in een andere volgorde, ik snap er geen bal vandus is er iets voor uberuberbeginners?
Zal even rondkijken voor boeken ja, handig, bedankt!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:49 schreef EVH001 het volgende:
[..]
Ik zelf heb een tijd terug Algemene Muziektheorie boek gekocht voor 20 Eu. ofzo ter ondersteuning van mijn gitaarles omdat ik heel lang niks aan theorie had gedaan. Uiteraard kun je ook gewoon zoeken op Google.
Aha, ja ik zit tegenwoordig zelf in Studio One wat te kloten met effecten en die probeer ik dan te saven als Rack, maar dat gaat helaas niet super...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 01:18 schreef EVH001 het volgende:
Ik gebruik hem in Cubase wat eigenlijk best lekker werkt. Moet nog even uitvogelen hoe ik zelf goeie presets kan maken..
Deze is handig! Bedanktquote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:16 schreef brother52 het volgende:
Deze is ook wel handig als je een beetje theorie wilt leren...
http://mailhost.gitaarnet.nl/magazine/solo/detheorie/muziektheorie.pdf
http://tabs.ultimate-guit(...)else_matters_tab.htmquote:
Gewoon deze pakken...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:09 schreef Marnixos het volgende:
[..]
http://tabs.ultimate-guit(...)else_matters_tab.htm
Doe ik een keer iets dat niet in m'n genre zit
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:56 schreef Marnixos het volgende:
Wat betekent " ^ " in tabs precies? dus bijv 3^0
Braddie tochquote:
Heb ik dus nog nooit gezien, het staat in Guitar Pro altijd aangegeven als P ... Maar nu ik het zo zie staan, en wat jij zegt dat het een Pull Off Is, valt het kwartjequote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:56 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
[..]
Braddie toch
Is gewoon een pull off
Als er 0^3 staat is het een hammer onquote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Heb ik dus nog nooit gezien, het staat in Guitar Pro altijd aangegeven als P ... Maar nu ik het zo zie staan, en wat jij zegt dat het een Pull Off Is, valt het kwartje
Aha, thanks! weer wat geleerdquote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:02 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Als er 0^3 staat is het een hammer on
0^3^0 is dus 0h3p0
Het is maar net wie het op geschreven heeft 7^9 heb ik ook wel eens zien staan als een bend.quote:
Stairway To Heaven solo is een voorbeeldje neem ik aan? (Nog nooit onderhanden genomen qua uittabben)quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:04 schreef genakt het volgende:
misschien is het beter als je naar de muziek ook luisterd voordat je heel de tabs gaat zitten naleren want 9 van de 10 keer kloppen ze toch nooit helemaal
Niet lullig bedoeld maar je kan wel stairway to heaven the sole transcriben maar je weet niet wat 0^3 is ?
Dingen op gehoor uitzoeken lukt me wel prima hoor, en ik weet ook wel wat wat is, maar vaak schrijf ik ze heel eenvoudig op, omdat ik dan toch zelf wel weet wanneer er een hammer on of een pull off komt (Als Automatisme zeg maar)quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:04 schreef genakt het volgende:
misschien is het beter als je naar de muziek ook luisterd voordat je heel de tabs gaat zitten naleren want 9 van de 10 keer kloppen ze toch nooit helemaal
Niet lullig bedoeld maar je kan wel stairway to heaven the sole transcriben maar je weet niet en kan niet horen wat 0^3 is ?
Pardon !!!!!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
Stairway To Heaven solo is een voorbeeldje neem ik aan? (Nog nooit onderhanden genomen qua uittabben)
Zoals ik ze meestal uittab is het gewoon vrij simpel, ik weet nu wel wat het is, maar wat ik al zei.. guitar pro laat het mij altijd zien als P of H (Hammer On of Pull Off) en dat is voor mij dus een beetje het referentie geworden, en niet zoiets als ^
Ik heb hem niet uitgetabbed, ik heb hem uitgezocht op m`n gehoor ja dat klopt! maar ik heb hem niet uitgetabbed, omdat ik die solo gemiddeld 3x per dag speel en die dus wel in m`n hoofd zit zo onderhand.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:12 schreef genakt het volgende:
[
[..]
Pardon !!!!!![]()
![]()
je valt nu beetje door de mand als je meerdere topics terug leest aantal maanden geleden staat meerdere keren dat je het op gehoor heb lopen uittabben braddie
Daar heb ik je meerdere keren op aangesproken dat ik er geen hol van geloofde maar je bevestigde het.
Je kan niet horen met de hand van je guitar pro dat het gewoon een pull off is maar dat kan je wel ja hoor braddiequote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:14 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb hem niet uitgetabbed, ik heb hem uitgezocht op m`n gehoor ja dat klopt! maar ik heb hem niet uitgetabbed, omdat ik die solo gemiddeld 3x per dag speel en die dus wel in m`n hoofd zit zo onderhand.
Dus ik val helemaal niet door de mand![]()
Wat LUL jij dan?!, ik kan wél horen aan de hand van Guitar Pro dat het een Pull Off is, maar de naam was net even anders voor me die ^ snapte ik niet.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:14 schreef genakt het volgende:
[..]
Je kan niet horen met de hand van je guitar pro dat het gewoon een pull off is maar dat kan je wel ja hoor braddie
Ik ga hier niet eens meer op in gast, stik er maar inquote:
Dankjewelquote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:02 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Als er 0^3 staat is het een hammer on
0^3^0 is dus 0h3p0
Sja, ach.. ze moeten mij hier heel veel hebben, maar ik probeer het te negeren maar dat is lastig.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:59 schreef starla het volgende:
Ik vind dat ze jou wel vaak moeten hebben. Heb je van iedereen hier de zusjes geneukt ofzo?
Deze nu trouwens onder de knie:
Precies, maar dat beweert hij nergens...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:22 schreef EVH001 het volgende:
Je kunt een pull-off wel horen in Guitar Pro.
Vast wel man, het is hier nu al best lekkerquote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:52 schreef The_Dean het volgende:
Hoop dat vanavond om 23:30 wat afgekoeld is, want 27 graden in de schaduw is mij te warm. En dan ligt die plek in de zon en uit de wind
laat hem dan ook rusten.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
Precies, maar dat beweert hij nergens...
Maar anyways, laat deze discussie maar rusten, nergens voor nodig.
Als het goed is, ligt Ierland gewoon stil. Dat ligt het al duizenden jaren...quote:
Had al eens gepost in het topic dat ik daar waarschijnlijk kan werkenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:16 schreef brother52 het volgende:
[..]
Als het goed is, ligt Ierland gewoon stil. Dat ligt het al duizenden jaren...
Genoeg, maar nog geen bevestigingquote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:31 schreef brother52 het volgende:
Maar nog niets vanuit Ierland gehoord dus?
Dat schiet niet echt op.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:32 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Genoeg, maar nog geen bevestiging
Eind augustus dus het komt al dichterbij. Heb momenteel 2 sollicitaties lopen waarvan één al een tijdje duurt. Dinsdag nog een gesprek daar dus ik wil volgende week gewoon weten of ik daar kan beginnen of niet.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:46 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat schiet niet echt op.
Wanneer zou je daar moeten beginnen?
Te tof dit...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:59 schreef starla het volgende:
Ik vind dat ze jou wel vaak moeten hebben. Heb je van iedereen hier de zusjes geneukt ofzo?
Deze nu trouwens onder de knie:
Ze hebben jullie dan ook ingehuurd om het terrein leeg te spelen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:46 schreef The_Dean het volgende:
Dit word straks een cultuurschok voor die arme mensen. Hardste nummer wat ik gehoord heb was Play That Funky Music White Boy
Nee, want de huisband speelt nu nog. Stel hele slechte covers. Vooral vals ook. Eerst hoorde ik Blink misbruikt worden, nu word Radiohead bruut verkracht.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:37 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ze hebben jullie dan ook ingehuurd om het terrein leeg te spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |