Bij de vrouwen Petra Kvitovaquote:
Die zit er niet eens meer in.quote:
Dat heb ik ook gestemd.quote:
denk het ookquote:
ik zeg 5quote:
QFTquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:03 schreef Niox het volgende:
Ik hoop Fed. Ik vind Djokovic ook een prachtige speler en misgun hem helemaal niks, maar het zou echt mooi zijn als Federer zondag op mag voor zijn 17e GS titel en de nummer 1 positie. Een dikke 'fuck you' naar al die mensen die hem de laatste tijd hebben afgeschreven.
Nou, nee. Hij won vorig jaar de laatste drie toernooien die hij speelde, waaronder een Masterstoernooi en de Tennis Masters Cup. En hij heeft dit jaar al vier toernooien gewonnen. Hij stond woensdag voor de 33e keer op rij in de kwartfinale van een GS en staat nu voor de 32e keer in de halve finale van een GS dus dat hij op zijn retour is, zie ik niet helemaal.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:13 schreef CoolStoryBro het volgende:
Ik denk niet dat Fed veel kans maakt tegen Nole. Fed blijft een fantastische spelers maar is al een tijdje op z'n retour. Nole is echter in uitstekende vorm en erg sterk op gras.
Je kan wel allemaal leuk toernooitjes opnoemen maar aan het einde van de dag draait het bij Federer alleen om het winnen van Grand Slams.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nou, nee. Hij won vorig jaar de laatste drie toernooien die hij speelde, waaronder een Masterstoernooi en de Tennis Masters Cup. En hij heeft dit jaar al vier toernooien gewonnen. Hij stond woensdag voor de 33e keer op rij in de kwartfinale van een GS en staat nu voor de 32e keer in de halve finale van een GS dus dat hij op zijn retour is, zie ik niet helemaal.
Op basis van de vorige wedstrijden lijken ze allebei heel wat beter in vorm dan in Parijs.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:16 schreef Outlined het volgende:
in Parijs ging het natuurlijk wel erg makkelijk voor Nole, zou het morgen nou echt totaal anders zijn?
De World Tour Finals is geen toernooitje maar een krachtmeting tussen de beste acht spelers ter wereld. Als je dat twee maal op rij wint, dan ben je nog zeker niet afgeschreven.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:46 schreef CoolStoryBro het volgende:
[..]
Je kan wel allemaal leuk toernooitjes opnoemen maar aan het einde van de dag draait het bij Federer alleen om het winnen van Grand Slams.
Daarnaast is de laatste Grand Slam die Federer gewonnen heeft de Australian Open van 2010. Dat is al ruim 2 jaar geleden. Of wil je mij soms vertellen dat een Federer in zijn prime 2 jaar lang geen Grand Slam wint?
Een Federer in zijn prime zou Nadal/Djoko gewoon wegblazen, zeker op gras/hardcourt.
Natuurlijk niet alleen; het draait er vooral om. Die Masterstitels zijn ook belangrijk, de World Tour Finals ook en zelfs Basel, maar inderdaad geen van alle zo belangrijk voor hem als de GS'en. En dan hebben we natuurlijk nog de OS, die hij hopelijk dit jaar wint naast Wimbledon en de US Open.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:46 schreef CoolStoryBro het volgende:
[..]
Je kan wel allemaal leuk toernooitjes opnoemen maar aan het einde van de dag draait het bij Federer alleen om het winnen van Grand Slams.
Nee, dat is zo. Maar wie zegt dat hij niet in de nabije toekomst weer GS'en wint? Waarom wordt hij steeds meteen afgeschreven terwijl hij nog steeds op elk GS ver komt en ook voor een klein deel door een beetje pech bij de US Open ook daar al twee jaar niet de finale heeft gehaald, waarvan hij er misschien wel een had gewonnen. Hij zit er gewoon dichtbij. Het komt alleen maar aan op de halve finale en de finale. Afgezien van Djokovic en Nadal wint hij in principe gewoon van iedereen. Vergeet niet dat hij vorig jaar en het jaar ervoor op Wimbledon in de kwartfinale verloor en nu in de halve finale staat. Ik hoor niemand maar dan ook niemand spreken over een stijgende lijn. Het is zo negatief allemaal.quote:Daarnaast is de laatste Grand Slam die Federer gewonnen heeft de Australian Open van 2010. Dat is al ruim 2 jaar geleden. Of wil je mij soms vertellen dat een Federer in zijn prime 2 jaar lang geen Grand Slam wint?
Ja, en dat is misschien wel een belangrijk punt in dit verband. Federer won een tijdlang (vooral in 2004 en 2005) zo belachelijk veel dat dat voor niemand en ook voor hemzelf niet te evenaren was. Als je drie keer op rij het Grand Slam wint (alle vier in één jaar) en het jaar erop win je de AU en RG niet kunnen mensen ook zeggen dat je op je retour bent. Het is alleen de vraag of Federer nog wel GS'en wint, al zijn het er nog maar twee in zijn carrière, of dat dat hem helemaal niet meer gaat lukken.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:57 schreef tja77 het volgende:
conditioneel hebben mannen als Djokovic en Nadal een slag geslagen de laatste paar jaar. Dat is iets wat Federer niet meer lukt, puur omdat hij conditioneel net wat minder is dan deze 2 (paar jaartjes ouder). Maar puur qua tennis is Federer niet slechter gaan tennissen, ik denk alleen dat Nadal en zeker Djokovic iets beter zijn gaan spelen. Hoe je het went of keert, de suprematie van Federer een jaar of 5 geleden is ongeevenaard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |