abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113804402

Tijdens de tour iedere avond zo rond de klok van 23.00 op Nederland 1.

Voor verhalen van de crew: http://backstage.united4all.nl/Backstage/Home.html
En foto's van dezelfde groep: http://www.flickr.com/photos/unitedmp/sets/72157630295074790/
pi_113804431
Wat heeft Filemon met wielrennen?
pi_113804489
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:56 schreef Paxcon het volgende:
Liefhebber en zit namens Radio 1 Sportzomer in de Tour.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Trouwste user 2022 donderdag 5 juli 2012 @ 13:58:04 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_113804552
Filémon. :) Erg leuk. _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_113804578
Ik vond zijn kinderlijk enthousiasme erg leuk.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  donderdag 5 juli 2012 @ 13:59:05 #6
67174 Dos37
Come on Twente
pi_113804630
Deze quiz was makkelijk
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_113804635
Jurgen van de Walle. Niet zo moeilijk.
  Trouwste user 2022 donderdag 5 juli 2012 @ 13:59:12 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_113804636
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:56 schreef Paxcon het volgende:
Al een paar jaar vaste gast. Echte kenner en liefhebber. Wist meer over de carriere van Joop dan Zoetemelk zelf. :D

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_113804661
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:54 schreef Keauning het volgende:

[..]

Zo ontstaat er toch wel een zwak voor hem als Nederlander. :D
Kunnen beter de halve Nederlanders topic openen :P
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_113804739
Haha. De Mart stikt er bijna in _O-
pi_113804764
Heb ik toch geleerd dat ze dat daar Vin Rouge noemen.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_113804915
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:59 schreef franklop het volgende:

[..]

Kunnen beter de halve Nederlanders topic openen :P
Wie nog meer dan?
pi_113805304
Weet je wie de bril nu in het bezit heeft? 'Tafel wil antwoorden' Mart kapt iedereen af... IK Hij heeft de bril aan MIJ gegeven :') :D
pi_113806388
quote:
Hoe Niki Terpstra werd afgebeuld door zijn vriendin

door Marijn de Vries

Jammer dat Mart Smeets Niki Terpstra onderbrak, dinsdag in De Avondetappe, toen hij wilde vertellen over de stuurmanskunsten van zijn vriendin Ramona.

We hadden net beelden gezien van een bijkans aan de bumper van een auto vastgeplakte Niki, die met zo’n honderd (!) kilometer per uur over de Franse wegen fietste. Ramona zat achter het stuur. “Die moet niet plotseling remmen, zeg!” zei Smeets. “Dat doet ze ook niet,” antwoordde Niki, “want zij kan heel goed…” De rest van zijn zin ging ten onder in de volgende opmerking van de presentator.

Als Smeets Niki had laten uitpraten, had hij een leuk verhaal gehoord. En u ook. Dan had u gehoord wat een wielervrouw eigenlijk allemaal voor haar vent over heeft. Ze slikt niet alleen zijn maandenlange afwezigheid of brengt hem zijn pantoffels en eten als hij wél thuis is. Ze gaat ook rustig in weer en wind urenlang op een brommer zitten, met verkleumde handen en voeten en haar kerel groen van het afzien in het wiel.

Niki Terpstra is de beste wielrenner van Nederland. Tenminste, dat was hij op zondag 24 juni. Daarom mag hij een jaar in het rood-wit-blauwe tricot rijden. Maar hij is – tot mijn grote verdriet, want ik ben fan – niet te zien in de Tour de France. Niks aan, vindt Niki, voor een aanvaller als hij, want in de Tour wordt bijna elke aanval gepareerd. En Niki heeft geen zin om zich drie weken het schompes te fietsen met een minieme kans op winst.

Als je hebt gezien hoe Niki oppermachtig Nederlands kampioen werd op die verregende zondag in juni, kun je je bijna niet voorstellen dat hij ook tijden heeft gekend waarin het niet goed met hem ging. Tijden waarin hij niet sterk was en zijn ploeg zich vertwijfeld afvroeg wat voor prutser ze in vredesnaam hadden aangekocht. Hij moest meer achter de brommer trainen, zeiden ze tegen hem. Allemaal leuk en aardig, dacht Niki, maar wie moest die brommer rijden? Zijn pa was druk met het garagebedrijf, zijn moeder durfde niet. En Ramona – ach, zoiets vraag je toch niet aan je vriendin?

Maar Ramona vond dat Niki niet moest zeuren. Brommer rijden, dat kan toch iedereen? Dus ze trok een dikke jas en handschoenen aan, zette een helm op, startte haar brommer en trok met Niki zo dicht mogelijk op het wiel de polder in. De eerste bochten waren nog wat onwennig. Dan liet Ramona het gas los en vloog Niki bijna in haar nek. Vloekend en tierend. Maar niet remmen went en eenmaal bij het Markermeer gekomen gaf Ramona gas. Volle bak. “Niet zo hard!” schreeuwde Niki boven de wind uit. “Niet zeiken!” riep Ramona terug. “Gewoon fietsen!” Ze vond het mooi werk, haar vent afbeulen.

Dagenlang waren ze zo samen op pad. Het Markermeer rond en rond. Niki werd sterker, de koersen gingen steeds beter. Hij mocht blijven bij zijn ploeg. Zijn droom om prof te worden en te blijven was niet vervlogen, maar kreeg juist steeds meer gestalte in het wiel van Ramona. Mart Smeets vroeg zich af hoe een jongen uit de polder zo hard kan fietsen dat hij alle andere Nederlandse profs op een hoopje rijdt. Als hij Niki niet had onderbroken had ‘ie het geweten: gewoon, door te trainen achter een brommer, genadeloos hard bestuurd door zijn vriendin.
pi_113806838
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:36 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Hij lokt anders wel sentimentele verhaaltjes uit hoor. Die Brian zegt gister niks meer dan 'ja ik heb een broer' Mart later 'Je sprak net zo liefdevol en vol passie over je broer hoe goed is jullie band dan wel niet!' :')
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:46:19 #16
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_113827654
Rob Harmeling straks. Legendarisch radio interview na zijn zege in Bordeaux(?) destijds:
Verslaggever: "Rob, Rob, gefeliciteerd!! Hoe heb je dit gedaan??`
Harmeling, hijgend: "ik heb me godverdegodver helemaal de tering gereden!"
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
pi_113828036
Dat is een net iets intelligentere versie van Gert Jacobs
pi_113828079
wat een bagger programma is dat tour du jour, geen woord over een overleden wielrenner! Maar wel de sensatie verhalen van Lens....
pi_113828237
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:54 schreef reddevil1408 het volgende:
wat een bagger programma is dat tour du jour, geen woord over een overleden wielrenner! Maar wel de sensatie verhalen van Lens....
Die sensatieverhalen gaan er nu in de Avondetappe ook komen met Kerckhoffs ( :r ) aan tafel.
pi_113828309
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:57 schreef TheArt het volgende:

[..]

Die sensatieverhalen gaan er nu in de Avondetappe ook komen met Kerckhoffs ( :r ) aan tafel.
Maar Mart zal zeker een momentje vrij maken voor dit trieste nieuws.
pi_113828358
Ohnee zijn vriend Lance.
pi_113828373
Wordt een stemmige uitzending ben ik bang...er hangt een grauwsluier over de tour, ik hoor het Mart al zeggen...
pi_113828413
Hoe vaak zou Mart gaan fappen op de onschuld van Armstrong?
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_113828460
kijk, hulde Mart....._O_
  donderdag 5 juli 2012 @ 23:02:13 #25
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_113828466
Geweldig nummer om het programma te openen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')