abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113800040
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:

04 juli frummeltje86 (12-2010)
09 juli aurum (08-2011)

Users:
Aemelia (01-2012)
Aurum (08-2011)
Babbel1
Bellelena (03-2012)
Chanty (09-2011)
Frummeltje86 (12-2010)
Happyme28
Kekaa
Ladyblack (08-2010)
Lijnloos
Lindala (10-2011)
L0t.. (02-2012)
Marijevdh
Poppejans
Sethiwe (08-2011)
Shandaly
.Sparkling. (09-2011)
Suikertante
Winka (01-2011)
_wolk82_

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)
pi_113800107
Als er nog een naam of een NOD bij moet dan hoor ik het wel :)
pi_113800246
Ff kort want hoort hier eigenlijk niet:
Net weer een knipper gezien. Gyn vond alles er goed uitzien, geen stolsels oid. Maar geen garanties natuurlijk. Ook hier bedankt voor alle duimers :*
pi_113800338
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 12:07 schreef Fieder het volgende:
Ff kort want hoort hier eigenlijk niet:
Net weer een knipper gezien. Gyn vond alles er goed uitzien, geen stolsels oid. Maar geen garanties natuurlijk. Ook hier bedankt voor alle duimers :*
Oh Fieder wat enorm fijn! Voel je je ook weer gerustgesteld?
Ik blijf voor je duimen dat het zo goed blijft gaan :*
pi_113800465
Ik blijf stressen hoor, moeilijk om los te laten... Doe mn best :)
pi_113800556
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 12:13 schreef Fieder het volgende:
Ik blijf stressen hoor, moeilijk om los te laten... Doe mn best :)
Ja dat kan ik me voorstellen. Het is in ieder geval weer een stapje in de goede richting, hou vol meid :*
pi_113800833
Echt fijn Fieder! Waarom had je deze afspraak bij de gyn en de vorige bij de VK? Vanwege de miskraam ofzo? En waar blijf je nu? Sorry voor de vele vragen ;)

Ik ben me echt rot aan het hypochonderen!
- Licht misselijk
- Moe
- Pukkeltjes
- Obstipatie
- Zei ik al dat ik moe was?
- Janken om alles

Maar geen pijn aan mijn borsten :') Vorige zwangerschap ook geen last van gehad, ik kreeg pas na een week of 6 het gevoel dat er met hete naalden in mijn tepels werd geprikt.
E.
pi_113801242
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 12:23 schreef .Sparkling. het volgende:
Echt fijn Fieder! Waarom had je deze afspraak bij de gyn en de vorige bij de VK? Vanwege de miskraam ofzo? En waar blijf je nu? Sorry voor de vele vragen ;)

Ik ben me echt rot aan het hypochonderen!
- Licht misselijk
- Moe
- Pukkeltjes
- Obstipatie
- Zei ik al dat ik moe was?
- Janken om alles

Maar geen pijn aan mijn borsten :') Vorige zwangerschap ook geen last van gehad, ik kreeg pas na een week of 6 het gevoel dat er met hete naalden in mijn tepels werd geprikt.
Op hoeveel dpo zit je nu?
pi_113801993
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 12:35 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Op hoeveel dpo zit je nu?
Op dag 8 of 9, ik weet niet precies. Ik ga denk ik dinsdag of woensdag testen als ik dan nog niet ongesteld geworden ben in ieder geval. Vorige keer kreeg ik ook al heel vroeg precies dezelfde klachten als nu, al had ik toen geen enkel idee dat ik wel eens zwanger kon zijn.
E.
pi_113802089
Fieder: Hier ook nogmaals :* Super fijn dat je knippertje het nog steeds doet!

.Sparkling. Ik zou er ook van hypochonderen! Klinkt alsof er van alles gaande is. Nog een weekje en dan kun je testen dus. Maar wat kruipen de dagen voorbij als je aan het wachten bent... :*
pi_113802267
Wow Sparkling de symptomen klinken veelbelovend!! Deze zwangerschap voelt bij mij heel anders dan de vorige keer. Borsten voel ik bijna niet en zit onder de puisten. Vorige keer onwijs zere tieten en huid viel mee. Probeer niet teveel te vergelijken ( :') ik volg mn eigen advies neit eens op)
Ook ik voel heel vroeg dat ik zwanger ben, voornamelijk door vlaagjes misselijkheid. Hoop het zo voor je!!!

quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 12:23 schreef .Sparkling. het volgende:
Maandag bij de vk was 'spoed', ongepland, omdat ik ze zelf belde.
Deze vandaag bij de gyn stond al gepland sinds de positieve test, zou eigenlijk dus mijn 1e echo geweest zijn als ik geen bloed had verloren. Bood ze aan bij het nagesprek van de curettage. Nu vanwege mijn zorgen mag ik nog één keer bij de gyn (is niet gebruikelijk). Ik denk dat het is omdat ik een missed abortion had en een miskraam dus mogelijk weer niet op zou merken tot 8/ 10 weken.
Als het woensdag weer goed is ga ik terug naar de vk.
:? beetje warrig verhaal geworden, hoop dat t te volgen is
pi_113802868
Ben zo blij met 't knippertje voor je, Fieder. En die zorgen lijken me heel normaal, zou ik zelf ook hebben... :* (en advies geven is gewoon altijd makkelijker dan datzelfde advies ook zelf opvolgen ;) )
pi_113803094
Fijn dat het knippertje het nog doet Fieder!

Ik ben deze dagen heel druk in mijn onderbewustzijn met zwanger worden/ bevallen etc? Echt heel vaag. Heb al gedroomd dat ik 6 cm ontsluiting had en toen wilde plassen?! Dus snel uit bed wilde :+

Ook weer gedroomd dat ik zwanger was, de rest weet ik niet meer :P ook lekker aan het tandenknarsen snachts etc.

Iig dit is nieuw, ik vind het stom en het mag stoppen.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_113803511
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 12:54 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Op dag 8 of 9, ik weet niet precies. Ik ga denk ik dinsdag of woensdag testen als ik dan nog niet ongesteld geworden ben in ieder geval. Vorige keer kreeg ik ook al heel vroeg precies dezelfde klachten als nu, al had ik toen geen enkel idee dat ik wel eens zwanger kon zijn.
Spannend! Klinkt veelbelovend :) Veel succes met wachten!

Aurum, ook niet zo gek toch dat je er veel mee bezig bent? Zeker nu met al die onderzoeken en uitslagen kan ik me voorstellen dat je dit 's nachts allemaal aan het verwerken bent.
pi_113805892
Fieder wat een goed nieuws.

Sparkling ik hypochonder lekker met je mee:
- heel vaak plassen
- honger
- vette huid
- bij vlagen misselijk
- soms steken bij mijn baarmoeder
- moe
- om 5 uur al klaar wakker
Succes met wachten!
pi_113808084
Nog een paar dagen geduld Wolk!

Als ik voorover buk voelt het alsof er een ballon in mijn onderbuik zit zeg maar, beetje opgeblazen hierzo ;)
E.
pi_113808848
Wolk :o Dat vroege wakker worden was bij mij toen echt overduidelijk een zwangerschapssymptoom, vooral omdat ik echt een avondpersoon ben! Heb je het vaker? Of is dit ook voor het eerst? Dan zou ik de testen maar vast in gaan slaan als ik jou was ^O^ :D

Aurum: Wat L0t ook zegt, logisch dat je er veel mee bezig bent momenteel en dat je het 's nachts zo verwerkt! En stiekem hoop ik gewoon dat het ook nog hele andere redenen heeft :)

Hier is de ongesteldheid weer voorbij en gaan we op naar de klusweken. Ik heb trouwens dat Donna-testertje besteld en ontvangen, ben benieuwd. Aan de andere kant voel ik me nog steeds een beetje (boel) belazerd door mezelf doordat ik zulke verschijnselen had laatst en er niets aan de hand bleek. Ik heb zoiets van: Ach ja, ik kan hoog en laag gaan springen, maar dat maakt (blijkbaar) toch weinig verschil, dus misschien maar gewoon alles loslaten en dan maar zien waar het schip strand. Word ik zwanger is dat super mooi meegenomen en anders heb ik me straks weer voor niks druk zitten maken.
pi_113816171
Eigenlijk heb ik alle symptomen al eerder gehad behalve de steken, de vette huid en de honger, ik kan wel blijven eten.

Aurum ik hoop stiekem dat die dromen iets anders beteken en dat je heel snel twee streepjes hebt.

Bellelena succes deze weken :)

[ Bericht 2% gewijzigd door _wolk82_ op 05-07-2012 21:26:19 ]
pi_113832664
Pff, ik snap het niet meer zo goed. Mijn eigen lijf. Volgens mij ben ik nu weer ongesteld, en zitten er voor het eerst sinds ik gestopt ben met de pil 28 dagen tussen. (vorige was nog 65)

Net terug van vakantie, en daar al vrijdag en zaterdag beetje bloed bij de seks. Ok kan, wel vreemd... Verder niks..., en nu dus ook weer, maar meer... Ben wel benieuwd of dit blijft. Kleur is niet helderrood, maar ook niet gewoon bruin van oud bloed, beetje een mix.

Volgende week vrijdag naar de kliniek, ga daar mn vragen maar stellen denk ik.
En misschien alles op alle mogelijke manieren toch maar gaan bijhouden enzo.

Heb trouwens de laatste paar weken niet echt mee gelezen hier, even wat andere dingen aan mn hoofd.
Voor degenen die het nodig hebben: Succes!
pi_113839158
Kekaa ik hoop dat je antwoord krijgt op al je vragen en het snel raak is.

Vandaag mijn nod, nog geen spoortje van enige ongesteldheid, maar dat was vorige maand ook zo. Toen begon het plotseling begon van de middag.

Sinds gisteravond plotseling gespannen en pijnlijke borsten, dit heb ik normaal de week voor mijn nod, nog nooit zo last gehad.

Vandaag wel extra moeilijk om van de testen af te blijven, werk vandaag thuis. Zal kijken of ik het vol hou om tot morgen te wachten.
pi_113839366
Succes Wolk! En voor als het niet lukt om er vanaf te blijven, zal ik duimen voor een tweede streepje...
Heb zelf gisteren mijn bestelling van Sensitest binnen gekregen, ben benieuwd....
pi_113840218
Wolk, houd je het nog vol? Ik duim mee voor een mooi tweede streepje!

Frummel: Hoe is het bij jou?

Shandaly: Hopen dat het een beetje gaat helpen!

Keeka: Zou wel netjes zijn, 28 dagen, maar het klinkt ook wel een beetje gek. En bijhouden kan op zich geen kwaad natuurlijk :)

.Sparkling. en aurum: Hoe voelen jullie je vandaag?
pi_113840359
Kekaa, dat klinkt raar. Hopelijk snel wat duidelijkheid!

Wolk, succes! Al ben ik zo nieuwsgierig dat ik hoop dat je toch test vandaag ;)

Shandaly, hopelijk brengen ze inzicht en kom je snel 2 streepjes melden!

Frummel, nog eens getest vandaag?

Ik voel me nog redelijk hetzelfde. Of ik zwanger ben weet ik echt niet maar ik zou zo graag eens normaal naar de wc kunnen :( ik probeer van alles maar niets lijkt aan te slaan. Ik hoop echt dat dit af komt van hormonen, dan is er tenminste een excuus voor.
Mijn vorige zwangerschap ben ik rond de 6 weken bij de HAP terecht gekomen wegens verstopping. Ik had zoveel pijn en was zo misselijk daardoor!

[ Bericht 25% gewijzigd door .Sparkling. op 06-07-2012 09:47:55 (Oeps, te vroeg verzonden!) ]
E.
pi_113840547
Oh nasty, ik hoop ook heel hard dat het van de hormonen is hoor!! :*
pi_113840657
Kekaa wat vervelend! Goed bijhouden idd.

Ik hoop dat bij iedereen alle symptomen en kwaaltjes een goede reden gaan hebben.

Wolk wat een discipline :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')