Maliki is dan ook gewoon in dienst van Iran.quote:Op zondag 29 juli 2012 12:37 schreef Peunage het volgende:
Aljazeerah is absoluut niet objectief. Ze zijn al vanaf het begin anti nieuwe Iraakse regering. Tijdje geleden zonden ze een een stukje uit van de doodstraf in Iran(ophanging) en beweerden ze dat het in Irak was. Je hoorde op de achtergrond mensen perzisch praten
1 dag later boden ze hun excuses aan. Paar dagen later zenden ze het weer uit
Ik ben blij dat ze Irak niet in mogen.
Dat ze verdeeld zijn over 4 landen. Noord-Irak is nu een autonome Koerdische regio geworden. Eigen vlag, eigen taal, eigen leger en politie en eigen lokale wetten. Maar ze willen veel meer natuurlijk.quote:Op zondag 29 juli 2012 12:57 schreef Individual het volgende:
Wat is trouwens het grootste probleem van Koerdische onafhankelijkheid? Olie? De andere landen die een stukje van het gebied hebben? Politiek land/grensbehoud? Iets anders?
Dat blijf jij de hele tijd herhalen maar dat is natuurlijk bullshit.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:54 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Maliki is dan ook gewoon in dienst van Iran.
Tevens geldt de doodstraf nog steeds in Irak (maar niet in de KRG).
Irak heeft de doodstraf hoor. Dat verzin ik niet.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat blijf jij de hele tijd herhalen maar dat is natuurlijk bullshit.
Ik heb het niet over de doodstraf, ik heb het over dat Maliki. Hij heeft helemaal niks met Iran te maken.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:56 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Irak heeft de doodstraf hoor. Dat verzin ik niet.
En Maliki is gewoon de slet van Mahmoud.
De Arabieren stellen het uitvoeren van artikel 140 steeds uit. Dit houd in dat de bevolking van de betwiste gebieden moet stemmen over waar ze bij willen horen: Zuid-Koerdistan (KRG) of Irak.quote:Op zondag 29 juli 2012 12:57 schreef Individual het volgende:
Wat is trouwens het grootste probleem van Koerdische onafhankelijkheid? Olie? De andere landen die een stukje van het gebied hebben? Politiek land/grensbehoud? Iets anders?
Tuurlijk niet. Sjiietische leider in Irak, Sjiieten aan de macht in Iran. Heeft een verleden met het land gehad, zijn maatjes gaan er regelmatig op bezoek en andersom ook. Wilt dat de Sjiiet Assad aan de macht blijft, heeft een hekel aan de Soennieten en Koerden zoals Iran... Nee, Maliki doet echt niets wat voor Iran goed uitpakt...quote:Op zondag 29 juli 2012 13:56 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de doodstraf, ik heb het over dat Maliki. Hij heeft helemaal niks met Iran te maken.
Dat zeiden ze ook over de KRG. In Syrië komt er sowieso een nieuwe autonome Koerdische regio.quote:Op zondag 29 juli 2012 13:54 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat ze verdeeld zijn over 4 landen. Noord-Irak is nu een autonome Koerdische regio geworden. Eigen vlag, eigen taal, eigen leger en politie en eigen lokale wetten. Maar ze willen veel meer natuurlijk.
De Koerden in Iran, Turkije en Syrie willen dat hetzelfde gebeurt in die landen, maar zo ver komt het natuurlijk niet.
Wat een hoop kak zit jij hier weer te praten. Sji'ieten aan de macht in Iran dus Maliki is meteen maatjes?quote:Op zondag 29 juli 2012 14:02 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Sjiietische leider in Irak, Sjiieten aan de macht in Iran. Heeft een verleden met het land gehad, zijn maatjes gaan er regelmatig op bezoek en andersom ook. Wilt dat de Sjiiet Assad aan de macht blijft, heeft een hekel aan de Soennieten en Koerden zoals Iran... Nee, Maliki doet echt niets wat voor Iran goed uitpakt....
nou op een gegeven moment is dat precedent wel geschapen hoorquote:
Wat een bullshit. Maliki heeft minstens 10x zoveel adviseurs.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:07 schreef Aladeen het volgende:
Maliki is een erg intelligente man, in tegenstelling tot onze leider Masud en Jalal. Masud kan niet eens normaal praten zonder zijn adviseurs.
Oke blijf maar twijfelen, omdat Maliki zo slim is moeten onze leiders hem juist minder vertrouwen.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:10 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Maliki heeft minstens 10x zoveel adviseurs.
Maliki is een domme, fanatieke Sjiiet. Barzani heeft zelfs geheim agenten die geïnfiltreerd zijn in zijn partij. Een tijd geleden kwam naar buiten dat Maliki en zijn vrienden het hadden over het aanvallen van de KRG zodra de straaljagers binnen waren. Daarom is het aankoop van die straaljagers momenteel vertraagt.
Tevens kom jij nu gewoon op voor een man die de veiligheid van de KRG bedreigt en ben je wéér tegen het Koerdisch leiderschap. Dat jij Talabani dom noemt zegt genoeg over jouw kennis over hem. Die man is waarschijnlijk een van de slimste mensen in Irak/de hele regio. Ik denk dat jij gewoon een kloon bent van iemand op dit forum en doet alsof je een Koerd bent om vervolgens anti-KRG/Koerdisch te zijn. Zie ik wel vaker gebeuren op andere fora.
@Edit: zie het al:
Stop met dat gelul. Er is geen enkel bewijs dat Maliki dat gezegd heeft.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:10 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Maliki heeft minstens 10x zoveel adviseurs.
Maliki is een domme, fanatieke Sjiiet. Barzani heeft zelfs geheim agenten die geïnfiltreerd zijn in zijn partij. Een tijd geleden kwam naar buiten dat Maliki en zijn vrienden het hadden over het aanvallen van de KRG zodra de straaljagers binnen waren. Daarom is het aankoop van die straaljagers momenteel vertraagt.
Tevens kom jij nu gewoon op voor een man die de veiligheid van de KRG bedreigt en ben je wéér tegen het Koerdisch leiderschap. Dat jij Talabani dom noemt zegt genoeg over jouw kennis over hem. Die man is waarschijnlijk een van de slimste mensen in Irak/de hele regio.
quote:Salahadin, Iraq - The president of Iraq's Kurdistan region has warned that he would view as a "declaration of war" if the federal government cuts funding to the region in a dispute over oil sales to Turkey.
In an interview with Al Jazeera this week, Massoud Barzani also said his region would take measures to counter any military threat from the Iraqi government.
The comments, in the Kurdish leader's first international interview in months, appear to serve notice to the government in Baghdad that he does not intend to back off on the escalating dispute over its authority over the region.
Speaking at his presidential palace outside Erbil, Barzani said the issue could be solved if political parties agreed to pass an oil and gas law. Hostility by the Iraqi prime minister and others towards the Kurds was holding it up, he said.
"And of course cutting the budget of the region from Baghdad we would consider it as war, a declaration of war and Baghdad will be held responsible for the consequences," he said, speaking in Kurdish through his official interpreter.
Asked to explain what that would mean, the Kurdish president said: "It’s obvious what it entails. It's premature [to talk about that now] but certainly the moment they do that [cut the budget] then we consider it a war declaration."
Disputed oil contracts
The Iraqi government considers the Kurdistan region's contracts with oil companies such as Exxon Mobil and its plans for direct oil exports illegal.
The Kurds argue that the contracts are in line with the constitution and say they have been forced to sell crude because of delayed revenue transfers from the central government.
"Instead of having such an animosity to Kurdistan and the Kurdish people they should respond to the Iraqi people," Barzani said.
"After spending $27bn on the electricity sector can they respond to the Iraqi people and tell them what happened to that money?"
Barzani said he would not accept the current political situation to continue and said his region would find ways to counter any threat arising out of the Iraqi government's purchase of F-16 fighter jets from the US.
"If Baghdad or the federal government thinks about the usage of such things then we will be obliged to go back to the times when we had to think about how to target the F-16s... We hope this will not be the case but we have to get ready," he said.
"For us, F-16s do not differ from MIG 19s or MIG 21s. We have seen them being used against us. We have seen tanks, artillery and other weaponry being used against our people.
"We have seen large numbers of troops being used against our people. Our fear is not of that. Our fear is the mentality that still believes in using planes, artillery and tanks to solve the problems."
Al Jazeera was volgens jou toch geen goede bron. Zo zie je maar weer hoe hypocriet jullie zijn. Kraken alles af wanneer het in het voordeel is van de Koerden, gebruiken precies hetzelfde om zelf iets proberen te bewijzen. Heel erg typisch voor jullie.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:13 schreef Peunage het volgende:
[..]
Stop met dat gelul. Er is geen enkel bewijs dat Maliki dat gezegd heeft.
Weet je wie de veiligheid van heel Irak bedreigt? Degene die dreigt met oorlog;
[..]
JIJ was degene die Aljazeerah als bron gebruikte toch? Dus dan doe ik het ook, omdat jij het blijkbaar wel betrouwbaar vind. Of is dat ineens niet meer zo?quote:Op zondag 29 juli 2012 14:17 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Al Jazeera was volgens jou toch geen goede bron. Zo zie je maar weer hoe hypocriet jullie zijn. Kraken alles af wanneer het in het voordeel is van de Koerden, gebruiken precies hetzelfde om zelf iets proberen te bewijzen. Heel erg typisch voor jullie.
Daarnaast heeft Barzani gewoon gelijk. Als de Arabische soldaten proberen om Zuid-Koerdistan binnen te vallen, zullen de Peshmerga een bloedbad onder hen aanrichten en zelfs verder oprukken.
Het Iraakse leger heeft geen schijn van kans. Dat hadden ze al niet in de tijd van Saddam, toen ze nog een luchtmacht hadden, 10x zoveel manschappen en zware artillerie. Nu dat de Peshmerga er beter voor staat kunnen ze het helemaal vergeten en meteen direct terug naar huis.
Alles wat zij proberen te doen is de orde en welvaart van Koerdistan verstoren. Gewoon vieze, smerige jaloezie en het haat is het. Niets meer, niet minder.
Wij zijn Sorani en alle oude kameraden van mijn pa zitten nog steeds bij de Peshmerga. Een aantal hebben zelfs duizenden Peshmerga onder de leiding en nog altijd zijn ze bereid om te vechten.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:23 schreef Aladeen het volgende:
Tegenwoordig zijn vele sorani's niet bereid om te vechten voor Koerdistan, en de badhinis kunnen haast niks.
Maar aan de andere kant stelt het leger van Irak bijna niks voor.
Overal waar jij post? ik kijk gewoon altijd naar actieve topics. Maar de hogere zeggen natuurlijk dat ze bereid zijn om te vechten omdat ze anders hun salaris niet krijgen. En half koerdistan zit bij de peshmerga omdat je dan niks hoeft te doen en rond de 450 dollar krijgt per maand.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:19 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Wij zijn Sorani en alle oude kameraden van mijn pa zitten nog steeds bij de Peshmerga. Een aantal hebben zelfs duizenden Peshmerga onder de leiding en nog altijd zijn ze bereid om te vechten.
Je praat nu dus gewoon onzin. Ik heb heel veel hoge Peshmerga militairen ontmoet, een van de beste vrienden van mijn pa heeft 2000 Peshmerga onder zijn leiding. We komen vaak bij hem en elke Peshmerga die ik daar heb ontmoet praat positief en zegt bereid te zijn het land te verdedigen.
Er zijn alleen al 25,000 extra Peshmerga naar de grensgebieden gestuurd. De Peshmerga van nu zijn misschien wel meer bereid om te vechten dan de Peshmerga begin jaren 80.
Praat er gewoon niet over als je er weinig van af weet. Vanaf het moment dat jij hier bent gekomen praat je negatief over Peshmerga / Koerdistan / Koerdische leiders en doe je alsof jullie persoonlijke contacten hebben met Talabani en Barzani. Mensen die goede banden met hen hebben zijn bijna altijd de meest nationalistische Koerden (met name die van Barzani).
Ik weet niet van wie jij een kloon bent, maar log gewoon uit en stalk mij niet meer aub.
Valt mij op dat jij overal komt en post waar ik post.
Onwaar.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:23 schreef Aladeen het volgende:
[..]
Overal waar jij post? ik kijk gewoon altijd naar actieve topics. Maar de hogere zeggen natuurlijk dat ze bereid zijn om te vechten omdat ze anders hun salaris niet krijgen. En half koerdistan zit bij de peshmerga omdat je dan niks hoeft te doen en rond de 450 dollar krijgt per maand.
Inderdaad ik lees nooit artikelen, maar luister vaak mee bij paltalk.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:26 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Onwaar.
Lees jij eens maar wat artikelen en probeer als je daar ooit komt (of ooit gekomen bent, wat ik betwijfel) een aantal normale Peshmerga te spreken of te luisteren wanneer zij over zulke zaken praten. Dan weet jij meteen genoeg.
Het salaris van Peshmerga is trouwens verhoogt naar zo'n 650 - 800 dollar per maand. En het is niet dat ze niets hoeven te doen, ze moeten grensposten controleren, de veiligheid van de mensen garanderen, ze moeten trainen, ze worden ingezet bij operaties tegen terroristen.
800 dollar per maand is trouwens een groot bedrag in de KRG/Irak. Het gemiddeld inkomen van de rest van Irak (dus buiten de KRG) is volgens mij zo'n 2000 dollar per jaar. Peshmerga verdienen dus zo'n 4 a 5 keer meer dan dat bedrag (en dat is exclusief extra's die er veel krijgen, maar dat is vooral bedoeld voor veteranen, niet voor de nieuwe, jonge Peshmerga).
Paltalk = stel mensen met te veel vrije tijd die complot theorieën verzinnen en anti-alles zijn.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:32 schreef Aladeen het volgende:
[..]
Inderdaad ik lees nooit artikelen, maar luister vaak mee bij paltalk.
Daar zitten wel veel belangrijke mensen, die ook hoge functies hebben.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:41 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Paltalk = stel mensen met te veel vrije tijd die complot theorieën verzinnen en anti-alles zijn.
Nah, zijn gewoon mensen met een grote mond.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:43 schreef Aladeen het volgende:
[..]
Daar zitten wel veel belangrijke mensen, die ook hoge functies hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |