abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113755859
Even een korte introductie:

2 weken geleden is er bier over mijn iPhone gevallen. Hierdoor bleef de homeknop hangen. Ik heb de iPhone opgestuurd ter reparatie. Dyanafix heeft geconcludeerd dat de telefoon onherstelbaar is beschadigt en zeker niet binnen de garantie valt. Ik kan kiezen: De oude telefoon ongerepareerd terug krijgen voor 36 euro. Dit zijn kosten die ze hebben moeten maken om het toestel te inspecteren. Of ik kan een refurbished toestel terugkrijgen voor een prijs van 235 euro en dan zie ik mijn oude toestel niet meer terug.

Nu kan ik die 235 euro via mijn inboedelverzekering terug krijgen maar ik wil eigenlijk ook gewoon mijn oude toestel terug omdat ik vind dat hun er geen recht op hebben om die in bezit te houden. En misschien wil mijn verzekering het oude toestel wel van mij hebben.

Mijn vraag is: heeft Dynafix het recht om mijn oude toestel te houden? Of moeten ze die ook gewoon aan mij terug geven als ik er voor kies een refurbished toestel van ze af te nemen?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  woensdag 4 juli 2012 @ 12:32:46 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113755910
Die moeten ze idd teruggeven maar dan mogen ze wel extra kosten rekenen voor het refurbished toestel, omdat er ook veel gerecycled wordt aan jouw toestel en zij daar weer geld voor krijgen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 4 juli 2012 @ 12:40:25 #3
35287 massiefje
*fokkerdefok*
pi_113756150
Het is een soort van 'ruil'. Doordat ze jouw telefoon houden, krijg je korting op een refurbished toestel (met garantie waaschijnlijk). Als je allebei wilt, zal de korting wegvallen en zal de prijs waarschijnlijk hoger dan 235 euro uitkomen. Het oude toestel gebruiken ze voor onderdelen.

Ik zou 2 dingen doen:
1. Je verzekering navragen wat voor bewijs ze willen: oude toestel of een briefje van Dynafix
2. Ik zou Dynafix vragen wat het kost als je het refurbished model wilt EN de kapotte iphone. Dan weet je of het interessant is of niet.

Succes!
"Ik zeg maar zo, ik zeg maar appeltaart."
pi_113756193
voortaan vragen naar mogelijke kosten voordat je het opstuurt. zulke teriglijers zeggen het niet vanzelf en dan kom je dus voor verrassingen te staan. ook is het handig dat je even onderzoek doet op het internet, kom je er namelijk achter wat mensen vinden van dat bedrijf. en oh, neem de volgende keer contact op met een telefoonturk die het wél kan repareren en dat doet voor de fractie van wat je moet betalen voor dynafix.
  woensdag 4 juli 2012 @ 12:43:39 #5
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_113756244
Die 36 euro betalen voor je toestel en naar een niet officieel reparatiebedrijf gaan geen oplossing?
Waterschade kan vaak gerepareerd worden namelijk.
Ook hoi !
pi_113756260
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 12:41 schreef hoewerktdit het volgende:
en oh, neem de volgende keer contact op met een telefoonturk die het wél kan repareren en dat doet voor de fractie van wat je moet betalen voor dynafix.
je weet dat met electronica & vocht je bijna alles moet vervangen toch ?
vind de prijs van 235 voor refurbished nog wel meevallen dan eigenlijk.

de "telefoonturk" zal wat onderdelen vervangen die zeker weten defect zijn en dan doet je telefoon het weer voor paar maanden tot volgende onderdeel defect raakt
  woensdag 4 juli 2012 @ 12:47:13 #7
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_113756357
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 12:31 schreef Guidetti het volgende:

2 weken geleden is er bier over mijn iPhone gevallen. Hierdoor bleef de homeknop hangen.
_O- _O- _O- _O- _O-
  woensdag 4 juli 2012 @ 12:48:37 #8
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_113756404
Huisarrest dus eigenlijk :D
Ook hoi !
pi_113756415
quote:
2s.gif Op woensdag 4 juli 2012 12:44 schreef kovenant het volgende:

[..]

je weet dat met electronica & vocht je bijna alles moet vervangen toch ?

onzin.. beetje bier over de homeknop heen is peanuts. vriend van me had zijn iphone in de plee laten vallen.. nachtje in een bak met rijstkorrels en natriumchloride en de volgende ochtend deed ie het gewoon weer...
pi_113756442
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 12:48 schreef Salatrel het volgende:

[..]

onzin.. beetje bier over de homeknop heen is peanuts. vriend van me had zijn iphone in de plee laten vallen.. nachtje in een bak met rijstkorrels en natriumchloride en de volgende ochtend deed ie het gewoon weer...
En twee maanden later valt hij uit..

[ Bericht 10% gewijzigd door RoBo87 op 04-07-2012 12:50:27 (foutj) ]
pi_113756515
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 12:48 schreef Salatrel het volgende:

[..]

probleem met vocht tussen kleine gaatje / openingen is dat het zich dan heel snel overal tussen verspreid tussen de rubber seal / glas en digitizer van iphone , dat krijg je eerst het aanvreten van de electronica en corosie , daarna blijft het nog doorwerken waardoor beschermlagen van prints beschadigd raken waardor je sneller kortsluiting krijgt.
( klein druppeltje tussen 2 glasplaatjes word al gauw een plakaat vocht van 30 cm rond.)
pi_113757592
quote:

2 weken geleden is er bier over mijn iPhone gevallen.
pi_113757704
quote:

2 weken geleden is er bier over mijn iPhone gevallen. Hierdoor bleef de homeknop hangen. Ik heb de iPhone opgestuurd ter reparatie. Dyanafix heeft geconcludeerd dat de telefoon onherstelbaar is beschadigt en zeker niet binnen de garantie valt. Ik kan kiezen: De oude telefoon ongerepareerd terug krijgen voor 36 euro. Dit zijn kosten die ze hebben moeten maken om het toestel te inspecteren. Of ik kan een refurbished toestel terugkrijgen voor een prijs van 235 euro en dan zie ik mijn oude toestel niet meer terug.

Nu kan ik die 235 euro via mijn inboedelverzekering terug krijgen maar ik wil eigenlijk ook gewoon mijn oude toestel terug omdat ik vind dat hun er geen recht op hebben om die in bezit te houden. En misschien wil mijn verzekering het oude toestel wel van mij hebben.

Mijn vraag is: heeft Dynafix het recht om mijn oude toestel te houden? Of moeten ze die ook gewoon aan mij terug geven als ik er voor kies een refurbished toestel van ze af te nemen?
Wat zeggen de voorwaarden van dynafix, die je (neem ik aan) hebt geaccepteerd toen je ze het toestel ter reparatie aan bood?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:10:06 #14
3542 Gia
User under construction
pi_113759462
Dat dit onder je inboedelverzekering valt!
pi_113765427
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:10 schreef Gia het volgende:
Ik denk niet dat Dynafix daar in hun AV uitspraken over doet :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_113765667
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:10 schreef Gia het volgende:
Waar val jij eigenlijk onder?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_113779269
Zoals al eerder gezegd wordt jouw toestel weer opgelapt en als refurbished exemplaar weer ingezet. Mocht je dus je oude toestel terug willen vraag ik me uberhaupt af of dit kan, en als het kan zal het aardig duur worden.

Ik zou hem zelf niet laten repareren bij een telefoonturk; je weet nooit wat waterschade doet en zo goed kan het niet gerepareerd worden.

Overigens heb ik zelf ook een glas bier over mijn iphone heeft gegooid. Mijn homeknop hapert alleen een beetje dus ik heb mooi geluk gehad :P
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:27:26 #18
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_113786577
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:34 schreef Viezze het volgende:
Zoals al eerder gezegd wordt jouw toestel weer opgelapt en als refurbished exemplaar weer ingezet. Mocht je dus je oude toestel terug willen vraag ik me uberhaupt af of dit kan, en als het kan zal het aardig duur worden.

Ik zou hem zelf niet laten repareren bij een telefoonturk; je weet nooit wat waterschade doet en zo goed kan het niet gerepareerd worden.

Overigens heb ik zelf ook een glas bier over mijn iphone heeft gegooid. Mijn homeknop hapert alleen een beetje dus ik heb mooi geluk gehad :P
Als die telefoonturk zn werk goed doet, dan gaat die telefoon open en wordt ie goed gedroogd en schoongemaakt. Alle evt. corrosie wordt verwijderd.

Als de telefoon nu verder nog gewoon werkt (los van de home knop) dan is de interne schade niet heel groot. Anders had ie wel kortgesloten geweest namelijk en dat lijkt niet het geval.

Zou dus die 36 euro betalen en het ding terughalen en laten oplappen door een telefoonturk. Of een andere toko. GSMDelft.nl of gsm-paradise.nl (Rijswijk) zijn twee toko waar ik positieve ervaring mee heb en volledig vertrouw. Grote kans dat ie 'm probleemloos kunnen oplappen voor je.

Wat voor gsm is het trouwens?
Ook hoi !
pi_113788095
Ze repareren dus gewoon je eigen telefoon en verkopen deze als refurbished aan jou voor ruim 200 euro. Ben je ergens akkoord gegaan met onderzoekskosten? Zonee, telefoon terug eisen en ergens anders laten fixen.
Eerst denken, dan typen
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:31:17 #20
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_113826894
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:56 schreef Piger het volgende:
Ze repareren dus gewoon je eigen telefoon en verkopen deze als refurbished aan jou voor ruim 200 euro. Ben je ergens akkoord gegaan met onderzoekskosten? Zonee, telefoon terug eisen en ergens anders laten fixen.
Dit lijkt me best aannemelijk. Of je krijgt het gerefurbishte telefoontje van je voorganger, en jouwe wordt alsnog opgelapt om hetzelfde lot te ondergaan.
Ook hoi !
pi_113826972
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 12:49 schreef RoBo87 het volgende:

[..]

En twee maanden later valt hij uit..
Of 2 dagen later. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:56:14 #22
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_113828162
En dan ga je terug voor garantie ;)

Wat brengt het toestel in deze staat op op marktplaats?
En wat kost een gebruikt exemplaar in goede staat op marktplaats?

Aan de hand daarvan kun je ook besluiten die 36 te lappen en het ding terug te halen, 'm te verkopen en een gebruikte met bijbetaling terugkopen en dan alsnog goedkoper uit zijn.
Ook hoi !
pi_113844227
Sorry voor de late reactie. Dynafix moet het oude toestel naar Apple sturen ander krijgen ze geen refurbished toestel van Apple tot hun beschikking. De verzekering gaat mij vandaag als het goed is uitsluitsel geven wat ik vergoed krijg. In eerste instantie wilde ze mijn contract dat ik bij Vodafone heb afkopen en dat ik dan mijn iPhone helemaal niet meer terug zag. Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord want dan ben ik de rest waarde van mijn toestel kwijt.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_113844653
Dynafix is echt een van de kutste bedrijven die ik ken. Man man wat een ellende. Zij bepalen wel even hoe je met je telefoon om bent gegaan en daar heb jij NIKS over te zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')