revpolen | dinsdag 3 juli 2012 @ 23:06 |
Rij voor me bedrijf sinds 1 november 2011 met een renault traffic 1.9 2003 Afgelopen half jaar echt een PECH half jaar gehad.. Koppeling kapot 600,- Grote beurt met riem vervangen en balhoofd (iets) 1350,- drukregelaar 250,- Nu kreeg ik al de melding dat me turbo aan vervanging toe was.. maar aangezien ik misschien vanaf 2013 wil gaan leasen, adviseerde ze me er maar niks mee te doen... vandaag heeft me turbo het begeven... Een hoop geknars en BAM weg was me vermogen.. ( rij nu max 70km per uur ) morgen dus nieuwe turbo er in laten zetten.. maar wat kost zoiets? iemand ideeën? of misschien nu toch maar al gaan leasen... en de koop van bestickering 1000,- bullbar/sidebar 400,- cruise control 400,- LM velgen 600,- op de koop toe nemen... wat is wijsheid... | |
Innisdemon | dinsdag 3 juli 2012 @ 23:12 |
De turbo an sich zal ongeveer 500euro kosten. Daarnaast moet je rekenen voor pakkingen en ander klein materiaal + werkloon (8 uren) Al met al zit je al gauw op 1000 tot 1500 euro aan kosten oh ja: 'me' is geen bezittelijk voornaamwoord. ![]() | |
Antaris | dinsdag 3 juli 2012 @ 23:15 |
| |
ColtZ40 | dinsdag 3 juli 2012 @ 23:21 |
Neem deze accessoires mee in je leasecontract. ![]() | |
Djurres | dinsdag 3 juli 2012 @ 23:24 |
Je kan natuurlijk ook kijken of je een beuner kan vinden. Beun als goed woord in de zin, een automonteur die ook klust in zijn vrije tijd. Dan is het vaak voor veel goedkoper gedaan ![]() | |
revpolen | dinsdag 3 juli 2012 @ 23:37 |
als je er 1 weet.. Ik ben niet zo thuis in die wereld ![]() Heb hem vanaf vrijdag 1 week niet nodig.. dus ![]() | |
2cv | dinsdag 3 juli 2012 @ 23:57 |
Die kosten die je noemt (dus voor de turbo kapot ging) zijn voor 2/3 gewoon onderhoud. Die drukregelaar misschien ook, want auto's gaan niet eeuwig mee. Ze slijten. Als je daar niet tegen kan moet je niet autorijden. | |
revpolen | woensdag 4 juli 2012 @ 00:22 |
Heb altijd nieuw gereden.. maar ff 1.5 jaar in het buitenland gewoon en me spaargeld opgezopen.. dus moest het nu doen met een "oude" auto maar op 1 antwoord na nog niet echt een indicatie prijs gehoord.. is het zoveel werk dan? een turbo vervangen? hij zit gewoon boven aan meen ik.. | |
2cv | woensdag 4 juli 2012 @ 00:37 |
Vraag het de garage. Wees blij dat je (nog) geen 2-keer-de-helft-reacties gehad hebt. | |
Djurres | woensdag 4 juli 2012 @ 02:15 |
Ja, turbo vervangen is een behoorlijk klusje. Ik geloof dat het blok zelfs iets gekantelt moest worden om het er vandaan te pakken, daarbij, WAT is er stuk aan de turbo, turbinewiel? Is er meuk mee de cilinders in gevlogen? is het een lager waardoor hij geluid maakt? Juist, het turbinewiel overmidden, dan kan de rest ook uit elkaar.. Indicatie is moeilijk te geven dus. | |
Anne | woensdag 4 juli 2012 @ 10:08 |
Ik zal, als ik er aan denk, straks eens even de rekening erbij pakken van de revisie van de turbo van mijn Ibiza. Volgens mij was dat een aardig bedrag ![]() | |
Djurres | woensdag 4 juli 2012 @ 12:51 |
Diesel of benzine? En, een revisie van een turbo is duurder als een nieuwe turbo lijkt me? | |
Anne | woensdag 4 juli 2012 @ 13:21 |
Oh ja, sorry, daar zit natuurlijk wel ff een verschilletje in tussen TS en moi. De mijne is een benzine. | |
Bananenvlaflip | woensdag 4 juli 2012 @ 17:03 |
Ach, die kosten zijn allemaal aftrekbaar... | |
blup | woensdag 4 juli 2012 @ 17:22 |
Als de bliksem die renault weg en een betrouwbare bedrijfswagen kopen. | |
Revolution-NL | woensdag 4 juli 2012 @ 19:03 |
Renaults rond dit jaartal staan niet echt als betrouwbaar bekend (understatement). Ik zou de auto inruilen en een degelijk merk terug kopen. Ik ben bang dat je anders water naar de zee aan het dragen bent. | |
jitzzzze | woensdag 4 juli 2012 @ 19:27 |
Maar goed, opties als bullbars, en LM velgen heb je niet strikt noodzakelijk nodig. Bestickering waarschijnlijk wel, maar een cruise control is daarentegen weer voor discussie vatbaar. | |
thenxero | woensdag 4 juli 2012 @ 19:27 |
Bestickering ¤1000, wat? | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 4 juli 2012 @ 19:34 |
turbo van een F9Q (1.9DCI) kost een 900 euro, incl btw ex montage. is ongeveer een dag werk a 100 euro per uur. meestal gaan die turbo's kapot door een probleem met de oliedruk regelklep in de olie pomp of versleten krukas lagers, beiden zullen resulteren in een nieuwe motor. deze kost 4500 euro incl btw ex montage | |
Fer | woensdag 4 juli 2012 @ 22:34 |
Jammer, ik vond zo;n traffic echt 100x lekkerder rijden een degelijke Vito of Sprinter. Ik neem aan dat nu ook enorm diesel zuipt, dus lijkt me zaak het zsm te fixen. Of anders gewoon exporteren die hap. | |
Turquaz52 | woensdag 4 juli 2012 @ 22:51 |
1000,-. | |
Stokkie_ | woensdag 4 juli 2012 @ 22:53 |
Uurloon zou mee kunnen vallen voor de turbo, bij de R5 was deze wel in een uurtje te vervangen. Het zou niet meer moeten zijn dan een aantal dingen losmaken. Een lastige locatie kan natuurlijk nog wel roet in t eten gooien. Op internet is de turbo overigens voor 180-250$ te vinden als het de F9Q GT1549S is, in europa zou het wel wat duurder kunnen zijn. [ Bericht 24% gewijzigd door Stokkie_ op 04-07-2012 23:09:09 ] | |
the85mc | woensdag 4 juli 2012 @ 23:36 |
Laat de vooroordelen over renault maar achterwege. Ik rij laguna uit 2002 met 270.000 op de klok. Nieuwe turbo kost rond 1200 met inbouwen. Ts, rij je veel korte stukken met koude motor? Dan moet je echt rustig rijden. En na stuk zwaar belasten dus zware aanhanger of echt flink trappen, moet je de motor even laten uitlopen. je turbo draait met 100.000+ rpm en door rustig uitrijden zakt dat wel wat. | |
revpolen | donderdag 5 juli 2012 @ 12:16 |
Fullcolor bestickering hij staat nu bij de garage voor 900a1000,- Dit is ze laatste kans! anders gaat die buiten spelen ![]() gister ff 'rond' gekeken voor leuke nieuwe lease bus | |
revpolen | donderdag 5 juli 2012 @ 12:18 |
rij 1000KM per week haast enkel snelweg, wel meestal 140/150 ![]() maar goed.. hij heb ze laatste kans gekregen.. want verder vind ik het echt een heerlijke bus! | |
the85mc | donderdag 5 juli 2012 @ 12:25 |
Op zich is hard rijden niet erg, maar doe de eerste paar kilometer beetje rustig aan. Je motor en vooral olie moet wel op temperatuur komen. En na een snelle rit een minuutje rustig rijden met je toerental onder de 1800 rpm (bij diesel). Dan doet je turbo ook niet zoveel meer en heeft ie tijd om wat af te koelen. | |
Kentekenplaat | donderdag 5 juli 2012 @ 13:00 |
Dat inderdaad. En lichtmetalen velgen onder een bedrijfswagen is dikke onzin evenals die bullbar shit. Dat scheelt je al weer ¤1000,- | |
tomaat52 | donderdag 5 juli 2012 @ 15:30 |
Roest En Narigheid Achtervolgen U lange Tijd | |
Revolution-NL | donderdag 5 juli 2012 @ 18:51 |
Een Laguna 2002 is alleen door de terugroep acties alleen al compleet vernieuwt. Het geen wat niet vernieuwt is geweest is waarschijnlijk al een keer vervangen omdat het ooit stuk is gegaan ![]() Wat een dramatische auto's waren dat. | |
Sounddragon | donderdag 5 juli 2012 @ 19:34 |
De spellingregels van de Nederlansche taal zijn ergens in 1312 of zo ook aangepast, en sinds die tijd is een voltooid deelwoord stam+d ![]() | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 5 juli 2012 @ 19:40 |
stam + D? | |
the85mc | donderdag 5 juli 2012 @ 20:22 |
Blabla, ja tuurlijk heb ik door terugroep acties een compleet nieuwe auto gekregen ![]() Tuurlijk zullen er slechte lagunas zijn, maar op het lagunaforum kom je veel hogere kmstanden tegen. Mijne is daarmee vergeleken net ingereden. | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 5 juli 2012 @ 21:33 |
dat kun je wel stellen, de laguna's van 2002 zijn dom weg echt slecht. echt alles aan die krengen gaat kapot. | |
Kentekenplaat | donderdag 5 juli 2012 @ 22:26 |
Kortom, echte Renaults. ![]() | |
Bananenvlaflip | donderdag 5 juli 2012 @ 22:46 |
Dan zijn ze na die tijd nog een keer aangepast op dat onderwerp. | |
Turquaz52 | donderdag 5 juli 2012 @ 23:23 |
kan beter via dm... | |
Hendroit | zaterdag 7 juli 2012 @ 00:48 |
Je hebt inderdaad gelijk dat de turbo nog heel lang blijft draaien als je de motor uitzet. En de turbo heeft een oliedruklager en als je de motor dan uitzet is je oliedruk gelijk weg en draait je turbo dus aan stront. | |
jitzzzze | zaterdag 7 juli 2012 @ 08:52 |
ja ja, dus voordat ik de motor uitzet moet ik wachten tot de turbo niet meer draait? En hoe moet ik weten of ie nog draait? | |
Kentekenplaat | zaterdag 7 juli 2012 @ 12:36 |
Simpel, een auto met turbo laat je zo'n 30 seconden tot een minuut nadraaien. ![]() Het is trouwens ook niet verkeerd om anderen motoren na een lange rit ook even na te laten draaien. Dan schijnen ze de warmtepiek beter af te voeren. | |
Fer | zaterdag 7 juli 2012 @ 19:22 |
Nadraaien, afkoelen, blah blah. Over het algemeen heb je voordat je je auto parkeert, al een heel stuk rustig gereden. Stukje bbk, woonwijk, parkeerterein, vul maar in. De ergste hitte is dan allang weer afgevoerd en de turbo gaat al langzamer spinnen zodra jij je gas loslaat om het parkeervak in te rijden. | |
thenxero | zaterdag 7 juli 2012 @ 20:02 |
Elke keer een minuut nadraaien ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 7 juli 2012 @ 20:20 |
Yep, het kost net zo veel brandstof als een revisie turbo of nieuwe turbo + er op zetten.. :/ | |
Turquaz52 | zaterdag 7 juli 2012 @ 20:31 |
Btw, ik heb deze in de golf zitten en bespaart me dat moeite. Ik zet mijn contact gewoon uit en kan de deur op slot doen en heb tot ik thuis ben Coming home verlichting en na 30 sec (of meer/minder; afhankelijk van wat je input) schakelt alles opeens uit. Voor die paar tientjes bespaar ik wel mijn turbotje.. | |
jitzzzze | zondag 8 juli 2012 @ 09:12 |
dat dus. | |
LethalNinja | vrijdag 10 mei 2013 @ 00:29 |
even een kick, ik denk dat er een probleem is met de turbo van de C5 maar weet 't niet zeker. Hij lijkt gewoon minder vermogen te hebben, alsof hij door de modder moet. | |
2cv | vrijdag 10 mei 2013 @ 00:43 |
Turbodruk laten meten. En of de slang tussen pomp en turbo nog in orde is (of werkt dat anders tegenwoordig ? ). | |
TheFreshPrince | vrijdag 10 mei 2013 @ 01:00 |
En controleer je handrem. | |
dl3b | vrijdag 10 mei 2013 @ 01:47 |
Mijn turbo. Mijn vermogen. Mijn contact. Waar hebben jullie dat zitten man. | |
TheFreshPrince | vrijdag 10 mei 2013 @ 07:43 |
Tussen de lurven en de kladden. | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 10 mei 2013 @ 08:44 |
electro klep waarschijnlijk defect ![]() | |
LethalNinja | vrijdag 10 mei 2013 @ 09:53 |
waarom denk je dat? | |
NoComment | zaterdag 11 mei 2013 @ 08:10 |
Omdat je met een kapotte turbo over het algemeen een flink rookgordijn aanlegt en je daar niets over meldt. Maar aangenomen dat het een turbo is met variabele geometrie kan ook het variabele gedeelte vast staan (door roet) of de klep die het regelt. Als je plankgas geeft, is er dan een bepaald toerengebied waar de auto ineens wél vermogen heeft? Dan is bovenstaande erg waarschijnlijk. Kan ie natuurlijk ook nog vast staan in de stand voor stationair, maar dan nog zou ie 'normaal' moeten doen in een bepaald gebied. | |
LethalNinja | zaterdag 11 mei 2013 @ 10:39 |
Ah ok, nee er is geen rookgordijn ook geen vieze lucht ofzo . Het duurt echt langer voor hij een bepaalde snelheid bereikt, hij wordt ergens geremd heel vreemd. Uiteindelijk haalt hij wel bijvoorbeeld de 120-130 maar met meer moeite.. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 12 mei 2013 @ 15:21 |
tis een redelijk bekende kwaal bij PSA, zolang het maar geen 1.6 of 1.4 HDI is, bij de 2.0 en 2.2 gaan de turbo's eigenlijk niet kapot, alleen de electroklep ![]() ![]() | |
LethalNinja | zondag 12 mei 2013 @ 21:51 |
Hmm maarja om dat klepje te vervangen moeten ze toch in de motor, zal dan wel weer in de honderden euros gaan qua arbeidskosten (?) | |
Chuck-N0rr1s | zondag 12 mei 2013 @ 22:55 |
neuh kwartier werk. Wel eerst diagnose laten stellen. Het is en blijft glazenbol werk via het www ![]() | |
NoComment | zondag 12 mei 2013 @ 22:57 |
Ik heb zo'n vergelijkbaar klepje, bij mij is ie heel goed bereikbaar.. Ligt er dus een beetje aan waar het ding gemonteerd is. Met een beetje geluk valt het mee ![]() | |
ikbeneenkiwi | zondag 12 mei 2013 @ 22:59 |
Erg belangrijk natuurlijk. | |
revpolen | maandag 13 mei 2013 @ 02:21 |
WTF... rij alweer zowat jaar rond in Vito... | |
LethalNinja | maandag 13 mei 2013 @ 11:16 |
En het heet, de "electro klep"? heb ik dat goed begrepen? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 13 mei 2013 @ 12:38 |
Electrisch gestuurde vacuüm klep ten behoefte van de stand voor de variabele geometrie ![]() |