Ik heb wel hulp gehad, onder andere van een psycholoog. Het heeft te maken met je zelfvertrouwen, je zelf accepteren zoals je bent. Ook je mindere kanten. Niet te denken: "Ik kan ook niks!" maar bijvoorbeeld: "Ach ja, boeiend. Volgende keer beter" of "Ik heb mijn best gedaan".quote:Op woensdag 4 juli 2012 00:31 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Je besluit gewoon om die gedachtes te vergeten zeg maar?
Ik weet niet of het echt een drankprobleem is, maar ik drink wel aardig wat en het is makkelijk om je problemen te vergeten iddquote:Op woensdag 4 juli 2012 00:44 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Drinken doe ik soms ook om me even beter te voelen. Maar ik doe dat zelden en drink minder dan de gemiddelde persoon van mijn leeftijd anno 2012. Dus het is niet problematisch. Heb je zelf echt een drankprobleem dan?
Dus jij bent Hank Moody in levende lijve?quote:Op woensdag 4 juli 2012 00:41 schreef Californication11 het volgende:
Wauw het is alsof ik zelf een topic schrijf.
Herken mezelf op veel punten, het missen van een vader/moeder band en dit ook niet meer willen, jezelf neerhalen etc.
Ik zit nu ook in een negatieve vicieuze cirkel, al een tijdje en toen mn "ex" het uitmaakte zat ik op het randje van echt depressief worden.. Ik drink het allemaal weg en probeer het zoveel mogelijk te negeren maar dat is ook niet goed.
Een psycholoog zie ik niet meer zitten aangezien ik er al 2 slechte heb gehad en het me ook nog geld gaat kosten. Als ik hier iets aan wil veranderen moet ik het zelf doen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 00:48 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik heb wel hulp gehad, onder andere van een psycholoog. Het heeft te maken met je zelfvertrouwen, je zelf accepteren zoals je bent. Ook je mindere kanten. Niet te denken: "Ik kan ook niks!" maar bijvoorbeeld: "Ach ja, boeiend. Volgende keer beter" of "Ik heb mijn best gedaan".
Dus het is niet wat je 1,2,3 doet, tenminste, ik niet.
Nu je het zegt, lijkt het er wel een beetje op jaquote:Op woensdag 4 juli 2012 00:49 schreef Fera het volgende:
[..]
Dus jij bent Hank Moody in levende lijve?
Je moet het sowieso zelf doen, maar het kan je wel steun bieden. Het is jammer dat je slechte ervaringen hebt gehad, je moet ook echt iemand vinden waarmee je een klik hebt. Soms is dat even zoeken. Hou het anders in je achterhoofd, voor als het alleen echt niet lukt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 00:51 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Een psycholoog zie ik niet meer zitten aangezien ik er al 2 slechte heb gehad en het me ook nog geld gaat kosten. Als ik hier iets aan wil veranderen moet ik het zelf doen.
Ach, uiteindelijk was er toch maar één goed genoeg voor hem.quote:Op woensdag 4 juli 2012 00:54 schreef Californication11 het volgende:
[..]
Nu je het zegt, lijkt het er wel een beetje op ja![]()
Behalve het feit dat hij 3x zo veel vrouwen regeld haha
Ik vind een psycholoog ook meteen zo "zwaar". Als ik ooit met iemand zou willen praten over m'n onzekerheid, zou ik lager op de ladder beginnen. De drempel om er dan ook daadwerkelijk heen te gaan ligt naar mijn mening lager dan bij een psycholoog.quote:Op woensdag 4 juli 2012 00:51 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Een psycholoog zie ik niet meer zitten aangezien ik er al 2 slechte heb gehad en het me ook nog geld gaat kosten. Als ik hier iets aan wil veranderen moet ik het zelf doen.
Je bent zelf een psycholoog?quote:Op woensdag 4 juli 2012 00:56 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik vind een psycholoog ook meteen zo "zwaar". Als ik ooit met iemand zou willen praten over m'n onzekerheid, zou ik lager op de ladder beginnen. De drempel om er dan ook daadwerkelijk heen te gaan ligt naar mijn mening lager dan bij een psycholoog.
Niet dat ik dat snel zou doen, gek genoeg ben ik geen fan van m'n eigen vakgebied
Nee, ik ben in de leer voor een stap lager: maatschappelijk werkquote:
Dat gaat wel lastig, zeker op mijn leeftijd waarbij je elk weekend uitgaat (18).quote:Op woensdag 4 juli 2012 00:55 schreef Fera het volgende:
[..]
Ach, uiteindelijk was er toch maar één goed genoeg voor hem.Te goed zelfs.
Maar ik zou in ieder geval stoppen met drinken, mocht je nog uit de vicieuze cirkel willen komen.
Ik heb geen last van slaapproblemen nee. Heb juist vaak een gevoel van tegenzin als ik wakker word.quote:Op woensdag 4 juli 2012 01:00 schreef Californication11 het volgende:
[..]
TS; heb je ook last van slaapproblemen?
Heb je dan ook last van een gebrek aan energie/motivatie? Of dat de dagen erg lang lijken te duren?quote:Op woensdag 4 juli 2012 01:04 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Ik heb geen last van slaapproblemen nee. Heb juist vaak een gevoel van tegenzin als ik wakker word.
Heel zeker een gebrek aan energie/motivatie. Maar de dagen lijken juist snel te gaan. Komt echter ook omdat ik momenteel niets hoef te doen. Als ik werkte ging diezelfde tijd totaal niet voorbij.quote:Op woensdag 4 juli 2012 01:11 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Heb je dan ook last van een gebrek aan energie/motivatie? Of dat de dagen erg lang lijken te duren?
quote:Op woensdag 4 juli 2012 01:12 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Heel zeker een gebrek aan energie/motivatie. Maar de dagen lijken juist snel te gaan. Komt echter ook omdat ik momenteel niets hoef te doen. Als ik werkte ging diezelfde tijd totaal niet voorbij.
Beide niet veel te doen op dit moment? Soms is het goed om juist wel dingen te ondernemen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 01:14 schreef Californication11 het volgende:
Gebrek aan energie/motivatie herken ik erg.. Ben bijna nergens meer gemotiveerd voor en de trap oplopen voelt als een marathon..
Nou ik sport heel veel. Maar ondanks dat ik het in principe ook wel leuk vind om t doen heb ik altijd het gevoel dat het me heel veel energie kost. Anderen lijken opgewekter en fitter. Ik zit ook heel veel op de bank tussendoor.quote:Op woensdag 4 juli 2012 01:14 schreef Californication11 het volgende:
Gebrek aan energie/motivatie herken ik erg.. Ben bijna nergens meer gemotiveerd voor en de trap oplopen voelt als een marathon..
Ik wil een gespierd lijf, en ik wil dat mijn totale uiterlijk er goed uitziet. Voor de verdere rest heb ik niet echt dromen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 01:17 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
[..]
Beide niet veel te doen op dit moment? Soms is het goed om juist wel dingen te ondernemen.
Ik haat maatschappelijk correcte vragen best wel maar vooruit: waar halen jullie energie uit en wat willen jullie graag bereiken (korte termijn/lange termijn)?
Ben je je vaak aan het vergelijken met anderen?quote:Op woensdag 4 juli 2012 01:18 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Nou ik sport heel veel. Maar ondanks dat ik het in principe ook wel leuk vind om t doen heb ik altijd het gevoel dat het me heel veel energie kost. Anderen lijken opgewekter en fitter. Ik zit ook heel veel op de bank tussendoor.
Dat gevoel over die trap herken ik ook. Niet zozeer om die trap, maar met andere simpele handelingen. Heb ook iedere dag weer het gevoel dat ik moet ''bijkomen''. Punt is alleen dat er geen einde aan dat bijkomen komt.
Krijg je van het sporten energie of krijg je dat van wat anders?quote:Op woensdag 4 juli 2012 01:19 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Ik wil een gespierd lijf, en ik wil dat mijn totale uiterlijk er goed uitziet. Voor de verdere rest heb ik niet echt dromen.
Kan niet zeggen dat ik mezelf continu aan het vergelijken ben met anderen. Hoogstens qua uiterlijk. En energie krijg ik nergens van, ook niet van het sporten.quote:Op woensdag 4 juli 2012 01:21 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ben je je vaak aan het vergelijken met anderen?
[..]
Krijg je van het sporten energie of krijg je dat van wat anders?
Ik heb er juist heel veel last van. Heb ook niet gezegd dat ik het niet vervelend vind, heb alleen gezegd dat het net is alsof ik het niet kan/wil loslaten. Da's wel een verschil.quote:Op woensdag 4 juli 2012 01:32 schreef Cyan9 het volgende:
Maar goed, je zegt zelf dat je het niet heel vervelend vind dat je jezelf naar beneden haalt. Als ik het goed begrijp. Dus in hoeverre heb je er last van?
En vervreemden van de buitenwereld moet je niet doen, wat strenger voor jezelf zijn op dat gebied en wat vaker dingen ondernemen.
En een beetje blij met jezelf zijn, wat ik begrijp uit o.a. de OP vind je jezelf niet onaantrekkelijk. Je sport veel, dus die spieren worden ook wel ontwikkeld. Daar kun je best tevreden mee zijn
Excuses, het late tijdstip maakt me minder helderquote:Op woensdag 4 juli 2012 01:34 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Ik heb er juist heel veel last van. Heb ook niet gezegd dat ik het niet vervelend vind, heb alleen gezegd dat het net is alsof ik het niet kan/wil loslaten. Da's wel een verschil.
Hoe jong ben je? Volgens mij ben je gewoon volwasen an het worden. Dat gaat met vallen en opstaan. Je bent nu aan het opstaan. Je woont zelfstandig, d.w.z. niet meer bij je ene ouder?quote:Op woensdag 4 juli 2012 01:34 schreef Moofasah het volgende:
Ik heb er juist heel veel last van. Heb ook niet gezegd dat ik het niet vervelend vind, heb alleen gezegd dat het net is alsof ik het niet kan/wil loslaten. Da's wel een verschil.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |