abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113732291
Hey,

Als de belastingdienst controleert of je in aanmerking komt voor huurtoeslag, kijken ze dan naar wat je bij je inkomstenbelasting in box 3 hebt ingevuld of kijken ze effectief op je rekening zelf?

Ik merk namelijk net dat ik de afgelopen jaren niks heb ingevuld in box 3, terwijl mijn eigen vermogen wel groter was dan het heffingsvrije vermogen van 21k euro. Oei.

(Overigens ga ik nu pas op kamers, dus niet miepen dat ik per ongeluk onterecht huurtoeslag zou hebben ontvangen, want ik heb dus nog niks ontvangen. Maar ik heb dus blijkbaar wel iets te weinig belasting betaald, omdat ik eigen vermogen in box 3 niet heb vermeld. Geeft ook wel weer aan hoe actief de belastingdienst mijn gegevens heeft gecontroleerd de afgelopen jaren. Ik zou het er bijna op wagen om mijn gegevens niet te veranderen en toch proberen huurtoeslag te ontvangen.)

Maar goed, kijkt de BD naar wat je hebt opgegeven of op de bankrekening zelf?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:09:52 #2
242879 Onnoman
The On And Only
pi_113732536
teveel verdienen is vervelend voor jou piet, dus ik zou het maar gauw aangeven dat je teveel verdient, want je bouwt de schuld zo met de maand op.

Ze komen daar sowieso achter.

Of je recht heb op huurtoeslag als het gaat om het type woning, wordt veelal niet gecheckt..
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_113732871
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:09 schreef Onnoman het volgende:
teveel verdienen is vervelend voor jou piet, dus ik zou het maar gauw aangeven dat je teveel verdient, want je bouwt de schuld zo met de maand op.

Ze komen daar sowieso achter.

Of je recht heb op huurtoeslag als het gaat om het type woning, wordt veelal niet gecheckt..
Het gaat om zijn vermogen, niet zijn inkomsten. De BD zal dan niet kijken naar wat jij hebt ingevuld, maar zal die gegevens zelf ter beschikking hebben.
pi_113735022
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:15 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het gaat om zijn vermogen, niet zijn inkomsten. De BD zal dan niet kijken naar wat jij hebt ingevuld, maar zal die gegevens zelf ter beschikking hebben.
Inderdaad om mijn eigen vermogen. Niet om mijn inkomsten. Die zijn namelijk verwaarloosbaar.

Maar dan vraag ik me wel af waarom het de BD de afgelopen jaren niet is opgevallen dat ik mijn belastingopgave abusievelijk niet correct heb ingevuld. Want als ze dit niet opvalt, dan is de vraag of ze het ook niet opvalt bij aanvraag voor huurtoeslag. De BD blijft de BD, en als ze inderdaad al mijn gegevens bij de bank kunnen inzien...
pi_113735079
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:54 schreef pimn het volgende:

[..]

Inderdaad om mijn eigen vermogen. Niet om mijn inkomsten. Die zijn namelijk verwaarloosbaar.

Maar dan vraag ik me wel af waarom het de BD de afgelopen jaren niet is opgevallen dat ik mijn belastingopgave abusievelijk niet correct heb ingevuld. Want als ze dit niet opvalt, dan is de vraag of ze het ook niet opvalt bij aanvraag voor huurtoeslag. De BD blijft de BD, en als ze inderdaad al mijn gegevens bij de bank kunnen inzien...
Omdat ze niet iedereen elk jaar controleren. Maar als je dan ineens een controle krijgt en jij blijkt al 5 jaar verkeerde gegevens in te vullen kun je er donder op zeggen dat ze het bij je komen terug halen.
pi_113735260
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:55 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Omdat ze niet iedereen elk jaar controleren. Maar als je dan ineens een controle krijgt en jij blijkt al 5 jaar verkeerde gegevens in te vullen kun je er donder op zeggen dat ze het bij je komen terug halen.
Met een boete die kan oplopen tot 100% van de verschuldigde som.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_113736418
Het ligt waarschijnlijk ook aan het bedrag wat je erboven zit, bij 1000 euro verschil zal de BD niet gaan piepen, bij 30k misschien wat meer.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:24:01 #8
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_113736596
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:21 schreef Wokkel het volgende:
Het ligt waarschijnlijk ook aan het bedrag wat je erboven zit, bij 1000 euro verschil zal de BD niet gaan piepen, bij 30k misschien wat meer.
Nou... in beide gevallen vervalt het recht op huurtoeslag.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_113736805
Ze kijken naar allebei?

Zowel je inkomsten te hoog? geen toeslag. (of minder)

Spaargeld boven een grens? geen toeslag.
pi_113736893
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:24 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Nou... in beide gevallen vervalt het recht op huurtoeslag.
Mits de BD ernaar kijkt, ik kan me voorstellen dat ze kleine verschillen laten voor wat het is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')