Hier word overal negatief over gesproken. Stiekem wil ik dan ook niet het risico lopen dat hier ergens in huis/flat komt omdat ik het aan de verwarming heb vast gemaakt... =Dquote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:09 schreef Crutch het volgende:
Een draad aan de verwarmingsbuis vastmaken wil ook wel helpen.
Ook in de natte ruimtes/keuken?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:05 schreef MaikelS het volgende:
en in onze woning zijn alle stopcontact niet geaard.
Dat wil vooral helpen met je huis levensgevaarlijk maken. Als je stopcontact niet naar nul gaat en je sluit een geaard apparaat aan naar de verwarmingsbuis staat er vervolgens spanning op de verwarmingsbuis; niet iets wat je graag mee wilt maken.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:09 schreef Crutch het volgende:
Een draad aan de verwarmingsbuis vastmaken wil ook wel helpen.
De flat is al enige jaren oud. De keuken is wel geaard. De woonkamer niet (waar wij zitten).quote:
De makkelijke optie is dan om een (geaarde) stekkerblok naar de kamer te loodsen desnoods via een gaatje in de muur.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:21 schreef MaikelS het volgende:
[..]
De flat is al enige jaren oud. De keuken is wel geaard. De woonkamer niet (waar wij zitten).
Koop =D Maar ik heb toch al een grondpin als de keuken al geaard is? Dan zou ik dus een kabel moeten leggen van de meterkast (waar die pin zal zitten ergens) naar mijn outlet.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:24 schreef Ra-z het volgende:
[..]
De makkelijke optie is dan om een (geaarde) stekkerblok naar de kamer te loodsen desnoods via een gaatje in de muur.
Je kan ook je energie leverancier/netbeheerder bellen, probleem voorleggen en kijken of hun willen helpen met het afdwingen van de verhuurder om een grondpin te laten slaan onder het motto veiligheid of continuïteit van de stroomvoorziening ( ik neem dan ff aan dat het een huurflat is)
Als er (genoeg) lekstroom naar de verwarming gaat klapt de aardlek er uit.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:20 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Dat wil vooral helpen met je huis levensgevaarlijk maken. Als je stopcontact niet naar nul gaat en je sluit een geaard apparaat aan naar de verwarmingsbuis staat er vervolgens spanning op de verwarmingsbuis; niet iets wat je graag mee wilt maken.
De enige manier om de stopcontacten in je huis te aarden is door een aardpin te laten slaan en deze door een electricien aan te laten sluiten. Dat is geen goedkoop grapje maar wel de enige manier om zeker te zijn dat het fatsoenlijk gaat werken.
Dan is de enige andere veilige oplossing dus inderdaad een (geaarde) stekkerdoos met verlengsnoer aan het geaarde stopcontact in de keuken hangen vrees ik.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:54 schreef MaikelS het volgende:
En los van het aanleggen van een nieuwe aansluiting er is niets onder de 100 euro dat dat doet zonder kabels te trekken?!
Nou, het kan wel eens zijn dat het niet lukt de aardedraad er bij te proppen en dan moet je meerdere draden vervangen en dat is een flinke klus. Bovendien moet je alle wandcontactdozen van aarde voorzien, dus ook in de slaapkamers etc.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:41 schreef bluemoon23 het volgende:
Je energieleverancier/netbeheerder heeft hier niets mee te maken, gewoon een installateur bellen.
Afhankelijk van het aantal te bedraden stopcontacten is het een paar uur werk.
Gaan we eens zoeken naar dat mannetjequote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Een geaarde haspel/verlengkabel vanuit de keuken naar je PC kun je zelf snel en goedkoop doen.....
Maar een aardekabel trekken + een nieuwe WCD kost aan materiaal misschien een paar tientjes, maar dan heb je nog wel het arbeidsloon (of een "mannetje")
Ja, ik ken dat probleem uit eigen ervaring.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Nou, het kan wel eens zijn dat het niet lukt de aardedraad er bij te proppen en dan moet je meerdere draden vervangen en dat is een flinke klus.
Shit man, dat gelazer heb ik ook gehad in mijn vorige huis... 'feest' der herkenning!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:51 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja, ik ken dat probleem uit eigen ervaring.
Vaak krijg je moeilijk een trekveer door een al bedrade buis.
Dan moet je de trekveer vastmaken aan 1 bestaande draad in de buis, en de trekveer door de buis heen trekken met die draad.
Later moet je 2 nieuwe draden met de trekveer weer door de buis trekken. Een nieuwe aardedraad, en de draad waarmee je de trekveer eerst door de buis hebt getrokken moet je ook vervangen omdat deze dan waarschijnlijk te kort is om opnieuw te gebruiken
Ik vraag me dan wel af, zit het wel door een buis =D Het lag er al voordat wij hierin kwamen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:51 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja, ik ken dat probleem uit eigen ervaring.
Vaak krijg je moeilijk een trekveer door een al bedrade buis.
Dan moet je de trekveer vastmaken aan 1 bestaande draad in de buis, en de trekveer door de buis heen trekken met die draad.
Later moet je 2 nieuwe draden met de trekveer weer door de buis trekken. Een nieuwe aardedraad, en de draad waarmee je de trekveer eerst door de buis hebt getrokken moet je ook vervangen omdat deze dan waarschijnlijk te kort is om opnieuw te gebruiken
Is dat niet verplicht?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:24 schreef MaikelS het volgende:
[..]
Ik vraag me dan wel af, zit het wel door een buis =D Het lag er al voordat wij hierin kwamen.
Welk bouwjaar ?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 23:24 schreef MaikelS het volgende:
Ik vraag me dan wel af, zit het wel door een buis =D Het lag er al voordat wij hierin kwamen.
Dan hoort de electriek/draden toch echt wel in een buis te zitten, dat was toen ook al verplicht als ik mij niet vergis.quote:
is dat sowieso niet handiger dan alleen de aardedraad doortrekken?quote:Op woensdag 4 juli 2012 07:50 schreef blomke het volgende:
Punt is dat dan waarschijnlijk oude kleuren zijn toegepast (rood/groen) en dan moet je alle draden vervangen door de nieuwe kleuren (tenzij je grijs als aardedraad bijtrekt). Wie zei iets over een klusje van een paar uur....![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |