quote:
Op vrijdag 6 juli 2012 09:42 schreef blek het volgende:[..]
Wat een onnozel geblaat, echt totale onzin
De 600D heeft een miezerig sensortje van 22.3x 14.9 mm. Terwijl een normale sensor 24x36mm is, dat is een factor 1.6 kleiner. Dat is een wereld van verschil.
De bokeh word niet mooier of lelijker door gebruik van een lens op een andere camera want de bokeh word bepaald door het objectiefontwerp. (diafragma)
Wil je serieus en optimaal creatief kunnen werken met de scherptediepte dan is een 24x36mm sensor stukken beter dan dat kleine sensortje uit de D600.
De bokeh wordt sowieso ook anders met een grotere sensor

. Je moet ook veel dichterbij staan, dus met 24mm f2.8 op CF en 39mm op FF is de bokeh en DOF verschillend.
Voor film is een CF sensor groot!
![35mm-digital-sensors-chart_final_1200.jpg]()
Bijna zelfde grootte sensor als de RED one. Beeld gaat echt niet veel beter worden met FF, koop beter een paar leuke lenzen en/of microfoon en recorder, aangezien geluid erg bepalend is.
Het is redelijk triest de grootte van een sensor van de 600d miezerig te noemen, dan noem je namelijk de grootte van een groot aantal andere digitale cinema camera's ook miezerig (kijkend naar kleinere sensors als die van de panasonic AF100 etc.). Het verschil tussen de grootte van de sensor van een Sony F35 en een 7d is maar 5%, en een F35 kost al gauw 90 duizend euro.
7d komt redelijk overeen qua grootte met super-35mm, en tevens: output is 1920 bij 1080, hoe groter de sensor, hoe meer problemen met line-skipping en kwaliteitsverlies although de actual resolution van de 5d hoger ligt dan die van een 7d/600d dus dat valt in dit geval wel mee.
Lees
http://shootintheshot.jos(...)is-less-always-more/ maar eens door voordat je met praatjes komt over "miezerige" sensoren

.
![35mmmotionframes.jpg]()
quote:
I feel the 7D, with it's Super 35 depth of field, looks much closer to the images we are used to seeing at the theater. I think that well-shot 7D footage can more easily be mistaken for footage that was shot on 35mm, the Red One, or other Super 35 digital cinema cameras. For that reason, for most projects that simply want to emulate the look of film for very little money, I do tend to prefer the 7D over the 5D Mark II.
En voor de duidelijkheid: 7d heeft bijna exact de zelfde sensor als de 550d/600d/650d/60d.
Wat ik wil zeggen is dat het niet alleen om de sensor gaat, en met een beperkt budget is het echt dom om een FF camera te kopen, zonder geld voor glas en accessoires over te houden.
Tevens is het budget van TS 1000 euro, dus welke kneus gaat dan een FF aanraden, zelfs 2e hands zit dat nog boven het budget, en zonder een objectief heb je er ook weinig aan he Blek

.
Dat je, om "serieus en optimaal creatief" te kunnen werken een FF camera nodig hebt is echt de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord ____

!
Ook zou ik nooit een Xd camera kiezen als eerste DSLR, een XXXd camera is veel gebruiksvriendelijker qua modi (fotografie) voor als je ook af en toe wil fotograferen (en heb ervaring met beide, heb vaak met een 5d mkii gewerkt, heel lang een 550d gehad en nu ben ik in het bezit van een 7d).
[ Bericht 4% gewijzigd door Susteren op 06-07-2012 10:48:29 ]
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op
donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')