Klein takje groot plezierquote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:25 schreef Klipnap het volgende:
Ik dacht dat dit topic over een wichelroede zou gaan![]()
![]()
Al geprobeerd maar die zeggen dat ze het wel willen leveren maar niet erop willen zetten. Zelf ben ik geen monteurquote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:25 schreef Brentmeister het volgende:
Dan ga je toch naar een andere fietsenmaker/onderdelenzaak.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:35 schreef Frank_Drebin het volgende:
Leuk, een mountainbike onklaar gemaakt door een klein takje. Dacht dat die fietsen voor ruig terrein bedoeld waren.
Dat dacht ik ook. Denk dat ik maar een racefiets koop voor in het bos weet ik teminste waar ik aantoe benquote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:35 schreef Frank_Drebin het volgende:
Leuk, een mountainbike onklaar gemaakt door een klein takje. Dacht dat die fietsen voor ruig terrein bedoeld waren.
Niet doen koop een mountainbike met kettingkast.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:38 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Denk dat ik maar een racefiets koop voor in het bos weet ik teminste waar ik aantoe ben
Willen alleen de onderdelen leveren maar niet monteren omdat ze niet weten hoe de rest afgesteld staat. Na mijn mening moet een fietsenmaker dat wel kunnen ..quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:41 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Is erg vervelend TS is er ook geen andere fietsenmaker in de buurt die wel los is?
Kettingkast op een mountainbikequote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:38 schreef Argo het volgende:
[..]
Niet doen koop een mountainbike met kettingkast.
rare fietsenmakers. Waar ben geweest dan?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:28 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Al geprobeerd maar die zeggen dat ze het wel willen leveren maar niet erop willen zetten. Zelf ben ik geen monteur
Bij de grotere fietsenmakers zoals bikeTotaal en Profile. Normaal is fiets in onderhoud bij een eenmanszaak die gespecialiseerd is in betere of high end mountainbikes/racefietsenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:47 schreef Deetch het volgende:
[..]
rare fietsenmakers. Waar ben geweest dan?
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:35 schreef Frank_Drebin het volgende:
Leuk, een mountainbike onklaar gemaakt door een klein takje. Dacht dat die fietsen voor ruig terrein bedoeld waren.
Wat voor fiets is het? Toch niet zo'n een waarbij alle zichtbare delen XTR afgemonteerd zijn, en de rest minder, want dat vind ik altijd zo treurig.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:50 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Een klein takje is blijkbaar sterker als XTR
Wat heb je zelf dan?? Hier foto ben geen triest gevalquote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:51 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Wat voor fiets is het? Toch niet zo'n een waarbij alle zichtbare delen XTR afgemonteerd zijn, en de rest minder, want dat vind ik altijd zo treurig.
Ja bij een boomquote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:59 schreef Blester het volgende:
[..]
Heb je hem geen mooi plekje gegeven? Als aandenken?
Toch nog aardige mensen in KLBquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:03 schreef SwiffMeister het volgende:
Het is geen rocket sience hoor, zo'n derailleur vervang je makkelijk zelf. 1 of 2 inbussleutel en een fittingschroevendraaier. Meer heb je waarschijnlijk niet eens nodig.
Ik weet niet waar je woont, maar anders kom je maar langs, dan help ik je wel.
Nijmegen, maar je moet dat ding toch ook afstellen? En waarom zouden de fietsenwinkels er zo moeilijk over doen het monteren?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:03 schreef SwiffMeister het volgende:
Het is geen rocket sience hoor, zo'n derailleur vervang je makkelijk zelf. 1 of 2 inbussleutel en een fittingschroevendraaier. Meer heb je waarschijnlijk niet eens nodig.
Ik weet niet waar je woont, maar anders kom je maar langs, dan help ik je wel.
Aj das jammer, ik zit in omgeving Tilburg.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:04 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Nijmegen, maar je moet dat ding toch ook afstellen? En waarom zouden de fietsenwinkels er zo moeilijk over doen het monteren?
Het klinkt logisch hoe dit te doen is. Natuurlijk kan alles kapot maar met verstand en niet te lomp sleutelen gaat maak ik het dan niet onherstelbaar kapot? Als risico voor het slopen klein is dan ga ik het morgen wel zelf proberen zo heb ik ook niets.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:14 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Aj das jammer, ik zit in omgeving Tilburg.
Tja, vroeger toen ik net begon met mtb'en snapte ik er ook geen hout van, maar het stelt geen reet voor.
Eerst ontspan je de derailleur, zodat hij dus op het kleinste tandwiel ligt. Dan demonteer je de kabel, die zit meestal geklemd met een nippeltje of gewoon achter een inbusboutje met een bepaald plaatje erop.
Als de kabel eraf is, draai je de klem los waarmee de hele derailleur constructie om de framebuis heen geklemd is. Dat zal ook wel met een inbusboutje vastzitten. Je zult merken dat je derailleur er nu af gehaald kan worden. Haal hem eraf en gooi hem met een boogje in de kliko.
Monteren van de nieuwe derailleur gaat in precies tegen gestelde richting. Alleen zul je mss je ketting moeten breken met een kettingbreker om hem door de nieuwe derailleur heen te krijgen. Uiteraard naderhand je ketting weer in elkaar persen.
Monteer je kabel en stel met de 2 stelschroefjes (op je oude derailleur zijn dat die 2 met kruiskoppen) de eindaanslagen in. De ene schroef bepaald hoe ver je derailleur naar binnen kan, de andere hoever hij naar buiten kan.
Je kunt uiteraard ook nog de hele kabel stellen met de verdraaibare nippel op je schakelhandvat.
Lukt het niet, dan kun je altijd nog naar de fietsenmaker gaan.
Ga het gewoon proberen morgen onderdeeltje halen bij de winkel en zelf aan het klussen gaan. Hou je op de hoogte of het gelukt isquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:24 schreef SwiffMeister het volgende:
Je merkt het vanzelf bij het demonteren, hoe moeilijk het allemaal is.
Als je er niet uit komt moet je ff googlen, er bestaan hele websites vol over alle mogelijke fietsonderdelen, waar ze voor dienen en hoe je ze monteert, demonteert en eventueel afstelt.
Succes ermee![]()
Vaak hoeft de ketting niet een door midden. Meestal is die geleider open aan een kant of kan je hem uit elkaar schroeven.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:14 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Aj das jammer, ik zit in omgeving Tilburg.
Tja, vroeger toen ik net begon met mtb'en snapte ik er ook geen hout van, maar het stelt geen reet voor.
Eerst ontspan je de derailleur, zodat hij dus op het kleinste tandwiel ligt. Dan demonteer je de kabel, die zit meestal geklemd met een nippeltje of gewoon achter een inbusboutje met een bepaald plaatje erop.
Als de kabel eraf is, draai je de klem los waarmee de hele derailleur constructie om de framebuis heen geklemd is. Dat zal ook wel met een inbusboutje vastzitten. Je zult merken dat je derailleur er nu af gehaald kan worden. Haal hem eraf en gooi hem met een boogje in de kliko.
Monteren van de nieuwe derailleur gaat in precies tegen gestelde richting. Alleen zul je mss je ketting moeten breken met een kettingbreker om hem door de nieuwe derailleur heen te krijgen. Uiteraard naderhand je ketting weer in elkaar persen.
Monteer je kabel en stel met de 2 stelschroefjes (op je oude derailleur zijn dat die 2 met kruiskoppen) de eindaanslagen in. De ene schroef bepaald hoe ver je derailleur naar binnen kan, de andere hoever hij naar buiten kan.
Je kunt uiteraard ook nog de hele kabel stellen met de verdraaibare nippel op je schakelhandvat.
Lukt het niet, dan kun je altijd nog naar de fietsenmaker gaan.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:45 schreef Janpietklaas het volgende:
Je bent wel een ongelooflijke homofiel als je 100 euro voor, notabene een voor-derailleur gaat betalen.
Voor gratis trek je hem van een fiets bij het oud ijzer. Werkt net zo goed en kost niks.
Heb zo'n tang dat ik 1 van die pinnetjes eruit kan drukken en de ketting uit elkaar kan halen. Dat systeem wat volgens mij iedere shimano ketting heeftquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:46 schreef Janpietklaas het volgende:
[..]
Vaak hoeft de ketting niet een door midden. Meestal is die geleider open aan een kant of kan je hem uit elkaar schroeven.
Succes he.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:43 schreef Anno2012 het volgende:
Vroeger had je geen last van takjes, toen namen de duitsers gewoon je hele fiets mee. Dus niet zo zeuren.
Ben al 7 jaar in het bezit van een rijbewijs. Heb alleen nog nooit een auto gevonden waarmee ik door het bos kan crossen zoals het met de mountainbike wel kan. Succes met trollenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:08 schreef Mr.Cooper het volgende:
fietsen, ben je nurtje of zo, ga gwn rijbewijsje halen ja tog
Moet je eens beter je best doen met zoeken, maar ik kan begrijpen dat je door de bomen het bos niet meer ziet.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:16 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Ben al 7 jaar in het bezit van een rijbewijs. Heb alleen nog nooit een auto gevonden waarmee ik door het bos kan crossen zoals het met de mountainbike wel kan. Succes met trollen
Ik heb gekozen voor een Ridley omdat het frame het prettigste aanvoelde. Heb niets tegen de andere merken overigens. Ennuh het zou niet voor het eerst zijn dat Ridley een mooie tocht wint. Wat hebje zelf als ik vragen mag??quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:09 schreef Nober het volgende:
Wie koopt er dan ook een Ridley, koop een Giant, Be-One of een Bianchi. Zou trouwens even wachten, de winnaar van de Olympische Spelen in het MTBen heeft vast een nog beter merk, hopelijk geen Ridley.
Zou best eens een opmaatje kunnen zijn van Rings uit Goirle (mijn dorpje). Die hebben destijds ook een aantal fietsen gebouwd waarmee Armstrong de tour heeft gewonnen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:09 schreef Nober het volgende:
Wie koopt er dan ook een Ridley, koop een Giant, Be-One of een Bianchi. Zou trouwens even wachten, de winnaar van de Olympische Spelen in het MTBen heeft vast een nog beter merk, hopelijk geen Ridley.
Ik stort wel wat geld op giro 555quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:24 schreef CyberCow het volgende:
........................................
Klacht 100 euro voor een klein stukje ijzer om de ketting te sturen
Ik heb al 12 jaar een B1 (Be-One) geen takproblemen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:18 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Ik heb gekozen voor een Ridley omdat het frame het prettigste aanvoelde. Heb niets tegen de andere merken overigens. Ennuh het zou niet voor het eerst zijn dat Ridley een mooie tocht wint. Wat hebje zelf als ik vragen mag??
Ik heb er niet zoveel verstand van en fiets ook nauwelijks op mijn mtb, een mooi weer rijder ben ik als ik zin heb.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:32 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Zou best eens een opmaatje kunnen zijn van Rings uit Goirle (mijn dorpje). Die hebben destijds ook een aantal fietsen gebouwd waarmee Armstrong de tour heeft gewonnen.
En? Fiets alsnog maar weggebracht?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:28 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Ga het gewoon proberen morgen onderdeeltje halen bij de winkel en zelf aan het klussen gaan. Hou je op de hoogte of het gelukt is
Nee fietsenmaker is nog niet terug. Durf het toch zelf niet aan ook al heb ik een heldere uitleg gehad sorryquote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:24 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
En? Fiets alsnog maar weggebracht?
Dan heb je in ieder geval het wel aangedurftquote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:41 schreef Compliment het volgende:
Ik had een keer mn frame doormidden, hoe vind je die?
Ben niet gevallen maar dat takje kwam ertussen en brak alles af. Tijdens het fietsen ineens een klap en de ketting eraf. Kon normaal remmen gelukkig zelf niets aan de hand.quote:Op woensdag 11 juli 2012 01:23 schreef CesarMilan het volgende:
Lullig... dure grap waarschijnlijk maar ben blij dat je zelf niets mankeert of bent gevallen of zo.
Ik doe het vaak genoeg maar ineenkeer krakk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 00:52 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Dan heb je in ieder geval het wel aangedurft. Zonder te vallen zal men het niet leren
Koop een frame met levenslang garantiequote:Op woensdag 11 juli 2012 10:28 schreef Compliment het volgende:
[..]
Ik doe het vaak genoeg maar ineenkeer krakk.Vol op mn bakkes.
Gelukkig zat er ook levenslange garantie op.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:16 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Koop een frame met levenslang garantie. Maar is wel zuur als zoiets gebeurd misschien mijn volgende topic: CyberCow breekt frame
Mag ik vragen welk merk. Hoor er vaak andere verahalen over als je daadwerkelijk je garantie wil claimenquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:31 schreef Compliment het volgende:
[..]
Gelukkig zat er ook levenslange garantie op.Kreeg een nieuw frame thuis. Perfect geregeld verder.
pad afgebroken gebeurd vaker is ook wel te voorkomen door af en toe te controleren of deze nog heel is. Maar een tak verkort de levensuur aanzienlijkquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:05 schreef Shispeed het volgende:
zeer terechte klacht, ik heb pasgeleden mijn hele cassette, derreileurpadje en ketting naar de klote gefietst dankzij een tak, was wel dikker overigens, 150 ballen schade en een heel gehannes om thuis te komen
Klopd zelfz een klab van de molen deet mijn spelling niet goet makenquote:Op woensdag 11 juli 2012 02:34 schreef Broder het volgende:
Bezorgd.
Moet.
Jammer dat je wielen niet afbraken.
nee mijn pad brak af doordat ik met mijn ketting de tak tussen mijn cassette perste, ik had dus niet in de gaten dat ik een tak had opgepakt en was flink aan het klimmen, en perste echt met alle macht mij naar boven, daardoor duwde die tak de tandwielen in de cassette scheef en kwam die moer die hem bij elkaar houdt scheef te zitten die brak vervolgens mijn pad erafquote:Op woensdag 11 juli 2012 16:22 schreef CyberCow het volgende:
[..]
pad afgebroken gebeurd vaker is ook wel te voorkomen door af en toe te controleren of deze nog heel is. Maar een tak verkort de levensuur aanzienlijk
en dat ook, lekker XTR afmontage voor een paar honderd euro maar dan wel zo'n flutbidonhouder erop zettenquote:
Ridley high end noemen...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:40 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Wist niet dat de ALDI ook high end mountainbikes verkocht.
Heb mijn schijfremmen flink mishandeld: velgen erop laten vallen, zo hard en lang remmen dat het rook eraf kwam, 1 valpartij met c.a. 40 km/h en nog heb ik na een jaar de originele schijfremmen, en werken ze perfect.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:54 schreef SwiffMeister het volgende:
CarbonLekker spul is dat.
1 Keer je fiets "plat leggen" en je kunt het wegflikkeren. Zelfde geldt voor schijfremmetjes.
Stijfheid en sterkte zijn 2 heel verschillende dingen. Je redenatie klopt daardoor niet.quote:Carbon is enorm stijf, dus ook heel sterk
Dank je wel,quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:49 schreef Garagardo het volgende:
High end blijft toch relatief. Ik denk dat nog geen 10 procent van de mensen profijt heeft van echt high end spul. Al dat gezeik en denigrerende berichten om het merk van de fiets en het feit dat het om XTR onderdelen gaat hoeft toch helemaal niet? Je moet het uiteindelijk met je eigen lichaam voortstuwen en afhankelijk van het gebruik heb je merk X of merk Y nodig.
Ik heb hetzelfde gehad, maar dan in de bergen met een soortgelijke tak. Dan naar huis komen is ook een hele toer op fietsschoeisel als je van 1000 meter hoogte moet dalen/klimmen. Ik doe het overigens ook met XTR, maar dan op een Merida. Aangezien ik twee linkerhanden, weinig tijd en geen sleutelruimte heb, heb ik het kreng naar de lokale fietsenboer gebracht die het voor me oploste.
Succes met de reparatie TS!
Klopt daarom heb ik ook gekozen voor hele goedkope velgen. Hoor altijd iedereen met velgen die kapot zijn maar heb daar zelf nooit last van gehad. Ze zijn wat zwaarder het zal wat zwaarder fietsen maar heb er niet zomaar een slag in.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:14 schreef Garagardo het volgende:
Mijn ervaring is overigens wel dat hoe meer high end spul je hebt, hoe minder het kan verduren aangezien het vaak ook lichter en dus fragieler is. Ik ben nogal een lompe hork, dus heb maar voor de meest foolproof optie gekozen bij de aankoop (alleen voor vering, geen carbon, wel schijfremmen). Misschien moet ik maar een divisie lager gaan zitten in de montage met iets sterker materiaal dat tegen mijn lompheid bestand is. Dan neem ik de grammen wel op de koop toe.
Een kapotte derailleur kan je natuurlijk altijd overkomen, dat heeft weinig te maken met de kwaliteit. Dat is vaak overmacht.
Schijfremmen zijn beter te dozeren. Remmen harder zeker met nat weer maar ze zijn wel duurder helaas. Maar veiligheid is niet te koop denk ik zoquote:Op donderdag 12 juli 2012 00:06 schreef Marco001 het volgende:
Precies, en het scheelt ook zo veel afstelwerk omdat ze uit zichzelf bijstellen.. Ik wil niet meer minder..
Jawel, voor paar honderd heb je veilige remmenquote:Op donderdag 12 juli 2012 01:03 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Schijfremmen zijn beter te dozeren. Remmen harder zeker met nat weer maar ze zijn wel duurder helaas. Maar veiligheid is niet te koop denk ik zo
Minder denken én minder doen; dat zou het perfecte forum zijn.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 02:51 schreef Zolder het volgende:
Ik dacht dat het over wiet takjes zou gaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |