abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113711275
Hallo allemaal, komende week heb ik een arbeidsvoorwaardengesprek bij mijn nieuwe werkgever.
Ze hebben me voorgelegd dat het normale salaris voor die functie tussen de 1800 en 1900 ligt.
Ik verdien momenteel 2045 op basis van 40 uur. daar ga ik ook 40 uur werken.
nu krijg ik ook nog reiskostenvergoeding van 40 euro per maand, terwijl ik op de fiets ga, en zijn de werktijden veel prettiger en moet ik veel flexibeler zijn bij het nieuwe bedrijf wat betreft overwerken. geen probleem, maar mag wat mij betreft invloed hebben op het salaris.
Wat adviseren jullie om als startbedrag aan te houden en wat als minimumbedrag?
Ik wil natuurlijk niet minder gaan verdienen, het liefst ga ik er op vooruit, maar ik wil de baan wel heel graag... Ik ben niet goed in dit soort gesprekken, en ik weet dat werkgevers altijd laag inzetten, dus graag tips wat normaal zou zijn in deze situatie.
Ik wil niet hebberig zijn, maar ook niet over me heen laten lopen.
Groet, Mart
pi_113711340
zal ik maar even beginnen met wat vragen:

- wat voro werk doe je nu?
- wat voor werk ga je doen?
- hoeveel werkervaring heb je?
- wat is je opleidingsniveau?
- heb je gekeken op loonwijzer of je loon gemiddeld is voor die nieuwe functie?
- krijg je overuren betaald?
- wat zijn je secundaire arbeidsvoorwaarden?
- een hele belangrijke, hoe oud ben je?

en alle vragen die relevant zijn die ik nu vergeten ben, want aan je begin epistel heeft niemand iets aan.

ps je mag best hebberig zijn hoor.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_113711426
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
zal ik maar even beginnen met wat vragen:

- wat voro werk doe je nu?
- wat voor werk ga je doen?
- hoeveel werkervaring heb je?
- wat is je opleidingsniveau?
- heb je gekeken op loonwijzer of je loon gemiddeld is voor die nieuwe functie?
- krijg je overuren betaald?
- wat zijn je secundaire arbeidsvoorwaarden?
- een hele belangrijke, hoe oud ben je?

en alle vragen die relevant zijn die ik nu vergeten ben, want aan je begin epistel heeft niemand iets aan.

ps je mag best hebberig zijn hoor.
heb je de OP wel gelezen?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_113711471
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:58 schreef Deetch het volgende:

[..]

heb je de OP wel gelezen?
ja. Als jij de antwoorden uit de OP kan halen, ga je gang. Ik in ieder geval niet.
Was de TS een manager en gaat die nu schoonmaakwerk doen? Of andersom? Is de TS 65 of 20? Heeft die WO gedaan of alleen bassischool?Allemaal dingen die belangrijk zijn.

quote:
Ze hebben me voorgelegd dat het normale salaris voor die functie tussen de 1800 en 1900 ligt.
Aan deze zin heb je niks, want werkgevers betalen het liefste helemaal niks.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_113711516
En hoe zijn de secondaire arbeidsvoorwaarden bij Y en X?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_113711582
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En hoe zijn de secondaire arbeidsvoorwaarden bij Y en X?
Dit dus, hoeveel vakantiedagen of ADV krijgt die? Krijg je een auto? Krijg je meer reiskostenvergoeding? Hoe zit het met ziekte? Krijg je dan 100% doorbetaald? etc.
Ik merk alweer dat ik zoveel vragen bij het OP verhaal krijg dat ik maar beter even niet meer ga reageren....
pi_113712900
Als je hetzelfde werk gaat doen als je nu doet , alleen dan bij een andere werkgever. Neem je oude loonstrookje mee. Tada opgelost. ^O^
pi_113713449
Tjonge, rustig maar hoor.
Ik ben gewoon benieuwd naar wat een beetje normaal is om als startbedrag in te zetten. Hoeveel boven het bedrag dat ik graag zou willen ontvangen, er van uitgaand dat alles hetzelfde is, en alleen mijn reiskostenvergoeding weg gaat vallen. Ik zou graag op 2150 willen eindigen.
Hoeveel moet ik er dan boven gaan zitten als startbedrag?
Ik snap dat ik er niet 1000 boven moet gaan zitten, maar hoeveel ongeveer wel, 100, 200, 300?
pi_113713481
En ik ben 23 jaar... Secundaire arbeidsvoorwaarden weet ik nog niet.
pi_113713654
Wat is het voor sector dan? Waarom geef je niet iets meer informatie waar sjorsie ook naar vraagt?
pi_113713719
Moet je weg waar je nu werkt? Dat lijkt me ook wel belangrijk.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_113713758
- wat voor werk doe je nu? Evenementenorganisatie/personeelsplanning cultuursector
- wat voor werk ga je doen? Personeelsplanning transportsector
- hoeveel werkervaring heb je? 3 jaar
- wat is je opleidingsniveau? MBO4
- krijg je overuren betaald? Nee, opbouwen als vakantieuren
- wat zijn je secundaire arbeidsvoorwaarden? Weet ik nog niet
- een hele belangrijke, hoe oud ben je? 23 jaar

Ik hoef niet weg waar ik nu werk.
pi_113714580
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:01 schreef Martje2010 het volgende:
Ik hoef niet weg waar ik nu werk.
En dat is een hele belangrijke. De vraag is dan vooral: hoe graag wil je weg? Als je er geen probleem mee hebt om te blijven zitten waar je zit kan je bijvoorbeeld zeggen dat je toch zeker minimaal 2150 wil verdienen, en dat je anders blijft zitten waar je zit.

De belangrijkste vraag, die sjorsie1982 is vergeten: wat is je onderhandelingspositie? Als je niet weg hoeft bij je huidige werk lijkt mij die vrij sterk.
pi_113714636
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:23 schreef jroz het volgende:

[..]

En dat is een hele belangrijke. De vraag is dan vooral: hoe graag wil je weg? Als je er geen probleem mee hebt om te blijven zitten waar je zit kan je bijvoorbeeld zeggen dat je toch zeker minimaal 2150 wil verdienen, en dat je anders blijft zitten waar je zit.

De belangrijkste vraag, die sjorsie1982 is vergeten: wat is je onderhandelingspositie? Als je niet weg hoeft bij je huidige werk lijkt mij die vrij sterk.
Dat dus.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_113714679
Ik wel eigenlijk heel erg graag weg, al een tijdje. Daarom wil ik echt voor deze baan gaan en wil ik het om 100 euro meer of minder niet laten schieten. Maar ik ben gewoon even benieuwd wat ik het best als startbedrag kan aanhouden, om uiteindelijk op de 2150 te komen...
pi_113714888
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:26 schreef Martje2010 het volgende:
Ik wel eigenlijk heel erg graag weg, al een tijdje. Daarom wil ik echt voor deze baan gaan en wil ik het om 100 euro meer of minder niet laten schieten. Maar ik ben gewoon even benieuwd wat ik het best als startbedrag kan aanhouden, om uiteindelijk op de 2150 te komen...
Waren er naast jou meer sollicitanten? Hoe graag wil dat bedrijf jou? Weet het bedrijf jou huidige salaris? Zeg dus dat je nu ¤ 2100,- verdiend (loon + reiskostenvergoeding die onbelast is, waar geen gebruik van wordt gemaakt) en dat je er toch wel op vooruit wilt gaan, dus dat je zelf aan ¤ 2250,- zat te denken.
pi_113715119
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:31 schreef jroz het volgende:

[..]

Waren er naast jou meer sollicitanten? Hoe graag wil dat bedrijf jou? Weet het bedrijf jou huidige salaris? Zeg dus dat je nu ¤ 2100,- verdiend (loon + reiskostenvergoeding die onbelast is, waar geen gebruik van wordt gemaakt) en dat je er toch wel op vooruit wilt gaan, dus dat je zelf aan ¤ 2250,- zat te denken.
Ah kijk, bedankt!
Ik denk dat ik wel aardig kans maak, kben namelijk de enige sollicitant... Er is geen sollicitatieprocedure geweest waarin meerdere kandidaten hebben gesolliciteerd, het komt voort uit een open sollicitatie...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')