Nope, begreep dat er nog weinig verzonden wasquote:
Toen ik die plaatste waren ze er nog nietquote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:54 schreef shiznuts het volgende:
Vond die van RS ook mooier eigenlijk.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Beide (£3.99 p/stuk) bij de bestelling gedaan.
Kan dus waarschijnlijk alleen maar op die uitnodigingspagina, waar je maar een keer op in kunt loggen met je speciale uitnodigingsdata.quote:Order today and join the revolution with RS and Allied Electronics
Welcome to the Raspberry Pi store from RS Components and Allied Electronics. Please enter your authorisation code and confirm your email address, then you will be able to purchase your Raspberry Pi. You will also have the opportunity to buy the additional products you may require to get started.
Die ziet er zeker goed uit.. Ik kon hem niet bestellen toen ik mijn RPi besteld had. Jammer dat je hem niet via de website kan bestellen nu :/quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:54 schreef shiznuts het volgende:
Vond die van RS ook mooier eigenlijk.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Beide (£3.99 p/stuk) bij de bestelling gedaan.
Het kan 12 weken duren voordat je hem binnen hebt bij RS héquote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:27 schreef mwvrs het volgende:
Oke dan wacht ik tot ik daar kan bestellen ipv bij Farnell
Die van mij ook 31ste besteld. Dus denk dat je hem snel kan verwachten.quote:Op maandag 9 juli 2012 19:44 schreef Quir het volgende:
Mijne op 31 mei besteld, vooralsnog niets verzonden.
Ik heb toen jouw link doorgekregen, en heb later op de avond besteld. Misschien, misschien.quote:Op maandag 9 juli 2012 23:47 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Die van mij ook 31ste besteld. Dus denk dat je hem snel kan verwachten.
Alles behalve m'n case is er al, ligt al lang klaar.quote:Op maandag 9 juli 2012 23:55 schreef Iemand91 het volgende:
Nou, die van mij (Farnell) zou deze week verzonden moeten worden. (week van 09/07/2012 en ik heb begrepen dat dat om 9 juli gaat en niet 7 september) dus ik hoop dat hij deze week nog binnenkomt.
Maar verwacht het eerlijk gezegd niet, nog geen verzendbevestiging, shipping van UK naar hier...
Maar goed, de benodigde kabels zijn er ook nog niet dus.
Shipping was hier 1 dag (UPS)quote:Op maandag 9 juli 2012 23:55 schreef Iemand91 het volgende:
Nou, die van mij (Farnell) zou deze week verzonden moeten worden. (week van 09/07/2012 en ik heb begrepen dat dat om 9 juli gaat en niet 7 september) dus ik hoop dat hij deze week nog binnenkomt.
Maar verwacht het eerlijk gezegd niet, nog geen verzendbevestiging, shipping van UK naar hier...
Maar goed, de benodigde kabels zijn er ook nog niet dus.
Verkeerd gekekenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 01:24 schreef Quir het volgende:
[..]
Ik heb toen jouw link doorgekregen, en heb later op de avond besteld. Misschien, misschien.
[..]
Alles behalve m'n case is er al, ligt al lang klaar.
Same here, maar wat moet ik er meequote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:57 schreef darpios het volgende:
Mijn rspi is binnen (van RS)!
Nu nog wachten op de case van ModMyPi.
Waarom niet gewoon een HDMI kopen in de action? 2,50 ofzo.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:29 schreef Iemand91 het volgende:
M´n Pi van Farnell is verzonden!
![]()
* Iemand91 doet vreugdedansje [ afbeelding ]
En nu wat nuttige informatie; m'n ordernummer is ORP0336**, besteld op 9 mei. Dus misschien hebben anderen dan wat referentiemateriaal over hun Pi.
Nu dus wachten op de Britse Pi en Chinese HDMI-, USB- en ethernetkabel.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:21 schreef Jesse_ het volgende:
Pff, ik heb gewoon wat gaten in de doos waar hij in kwam geknipt.
Top, ik mis af en toe een mailtje van hem blijkbaarquote:Op woensdag 11 juli 2012 18:20 schreef Quir het volgende:
Een mail van ModMyPi - de orders van maart en april zijn verzonden, deze week worden de orders uit mei verwerkt, en volgende week die uit juni. Foto's in de mail.
Je kreeg dat t-shirt bij Farnell gratis bij. Geen idee of dat nog zo is. Die van mij is al naar m'n broer gegaan die 'm wel wou als klus-shirt (bij auto's repareren enzo)quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:39 schreef Quir het volgende:
Hoe zit 't nou eigenlijk met die t-shirts? Ik heb daar niets van meegekregen.
tweakersquote:HardKernel komt met quadcore-tegenhanger van Raspberry Pi
Door Jan Kazemier, vrijdag 13 juli 2012 14:10, views: 12.993
De Zuid-Koreaanse fabrikant HardKernel heeft de Odroid-x aangekondigd. De Odroid-x is een klein en goedkoop ontwikkelbordje met een quadcore-processor, waarop standaard Android 4.0.4 Ice Cream Sandwich is geïnstalleerd.
De Odroid-x is net als de Raspberry Pi een goedkoop ontwikkelbordje. De Odroid-x beschikt echter over een quadcore-Samsung Exynos 4412-processor, die op 1,4GHz geklokt is. Deze processor is gebaseerd op de ARM Cortex-A9-architectuur. Op het bordje is ook een Mali-400-gpu aanwezig, die het beeld over de micro-hdmi-uitgang moet leveren. Deze gpu zit ook in de Samsung Galaxy SIII. De fabrikant spreekt van een 'pc-like performance'.
Het geheugen bedraagt 1GB, viermaal zo veel als bij de Raspberry Pi. Voor opslag is een sd-kaartlezer aanwezig en qua aansluitingen valt er niets te klagen. Het bordje beschikt over zes usb-poorten, een 100Mb-ethernet-aansluiting, micro-hdmi, audiojack en een sd-kaartlezer. Als besturingssysteem is standaard Android 4.0.4 ICS geïnstalleerd, al laat een filmpje op de website ook een werkende Ubuntu 12.04-installatie zien.
Het bordje is met 90x94mm ongeveer twee keer zo groot als de Raspberry Pi. Ook bij dit bordje is het de bedoeling dat de koper er zelf een kastje omheen bouwt. Op de bestelsite biedt de fabrikant wel enige accessoires aan. Een wifi-module moet 9 dollar kosten, een geschikte 10,1"-lcd-module kost 69 dollar, terwijl een 13,3"-variant 79 dollar moet opleveren. Daarnaast zijn nog een camera-module, een usb-uart-module en een emmc-module verkrijgbaar. Het bordje zelf is verkrijgbaar voor 129 dollar.
Zou kunnen, de data moet toch gebuffered worden en dat zal waarschijnlijk op de SD-kaart.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:36 schreef FredvZ het volgende:
Heb er nu RaspBMC op staan en hij lijkt toch nog wat moeite te hebben met HD content. zowel 720p als 1080p haperen. Moet er wel bij zeggen dat ik het afspeel van een netwerkhost.
Zou de snelheid van het SD kaartje hiermee te maken kunnen hebben?
zijn dit films met DTS? ik had ergens gelezen dat dit inderdaad via streaming niet goed werkt.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:36 schreef FredvZ het volgende:
Heb er nu RaspBMC op staan en hij lijkt toch nog wat moeite te hebben met HD content. zowel 720p als 1080p haperen. Moet er wel bij zeggen dat ik het afspeel van een netwerkhost.
Zou de snelheid van het SD kaartje hiermee te maken kunnen hebben?
http://wikai.nl is van mij en draait op een Raspberry Pi met een class 10 SD-kaart. Werkt perfect hoorquote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:16 schreef shiznuts het volgende:
Je kunt er ook een HDD aan hangen en je eigen website hosten? Of is dat niet mogelijk/niet aan te raden?
Goed gebruik maken caching kom je een heel eind.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:30 schreef shiznuts het volgende:
Ah, vanaf een SD-kaart!![]()
Dat is dan nog eens een verrassend gave compacte mini-server!
Naam maakt niet uit maar klik eens op "browse"quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:31 schreef Berend. het volgende:
Hier een noob vraag:
Ik heb Raspbmc op mijn PI gegooid. Alleen nu wil ik van mijn externe harddisk films afspelen. Hoe doe ik dit? Bij video sources moet ik een source naam invullen, geen idee welke.
Bedankt.
Klopt, maar ik zie hem er niet bij staan. Heet die soms anders?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:59 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Naam maakt niet uit maar klik eens op "browse"
Wat zie je allemaal wel staan? En heeft de externe harddisk een eigen voeding?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:01 schreef Berend. het volgende:
[..]
Klopt, maar ik zie hem er niet bij staan. Heet die soms anders?
Ik ga het straks even opzoeken!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:10 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Wat zie je allemaal wel staan? En heeft de externe harddisk een eigen voeding?
Als ik telkens op 'ja' klik haalt hij weer wat files binnen, maar bericht verschijnt om de paar seconden weer.quote:De informatiekan niet worden gedownload
Geen verbinding mogelijk met remote server. Wilt u doorgaan met scannen?
Ik ga eerst eens kijken hoe XBMC i.c.m. Android het gaat doen. Op m´n telefoon lijkt het al te draaien (HTC One X)quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:41 schreef Rivalo het volgende:
Klopt ze zijn te traag. Maar bijvoorbeeld dat bordje dat hier stond van ¤120, dan raad ik je deze aan:
http://azerty.nl/8-843-399619/asus-at5nm10t-i-moederbord-.html
4GB ram bijpluggen (kost geen reet)
En je kunt nog hele kleine voedingen hier voor kopen:
http://azerty.nl/8-3478-248131/pico-picopsu-120-voeding-int.html
Kost flink stuk meer. Maar veel meer power dan die ARM chips. En het voordeel van x86.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |