Ehm, van Alice zelf.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:35 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Kweenie. De antwoorden kunnen wel komen van een goedbedoelende vrijwilliger die het naadje van de kous ook niet helemaal weet. Weet je veel; misschien zegt hij of zij iets wel net een beetje verkeerd of onhandig (zou niet weten wat, want ik ken de zaak verder niet en heb er 0 verstand van) en krijgen ze straks daarom weer van iemand de knuppel in hun nek
* watje is
Maar die datum staat al jaren, begrijp ik uit de mail. Konden ze dan niets anders bedenken dan zo'n fancy-schmancy gebouw uit de grond stampen? Desnoods met tijdelijke toestanden? In ieder geval eerder stoppen met dieren op te nemen? Ik weet niet, het komt zo hulpeloos over. Ik geloof best dat die mensen het aller- allerbeste met de diertjes voorhebben, maar op het moment dat je zoiets groots uit de grond stampt haal je heel wat aan, in feite gewoon een bedrijf. Ik vind de 'zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk!'-houding een tikje ongepast als de gemeente overduidelijk alle geduld van de wereld met je heeft gehad...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:36 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Kweenie
[..]
Een beetje wel. Maar ik vraag me ook een beetje af wat je verder nog voor opties hebt; die datum van 1 augustus staat, maar je kan met de beste wil van de wereld toch niet verzinnen waar ze in de tussentijd dan naartoe moeten met al die dieren
I agreequote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar die datum staat al jaren, begrijp ik uit de mail. Konden ze dan niets anders bedenken dan zo'n fancy-schmancy gebouw uit de grond stampen? Desnoods met tijdelijke toestanden? In ieder geval eerder stoppen met dieren op te nemen? Ik weet niet, het komt zo hulpeloos over. Ik geloof best dat die mensen het aller- allerbeste met de diertjes voorhebben, maar op het moment dat je zoiets groots uit de grond stampt haal je heel wat aan, in feite gewoon een bedrijf. Ik vind de 'zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk!'-houding een tikje ongepast als de gemeente overduidelijk alle geduld van de wereld met je heeft gehad...
Dan kan niemand het quoten en kan het zo weer van mijn pagina af vanaafquote:
Dat vind ik ookquote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:34 schreef miss_dynastie het volgende:
Zoals ik het lees zijn er wel degelijk voorwaarden gesteld aan het niet-innen van de dwangsom - wellicht niet in overleg, maar toch, voorwaarden- waar ze zich niet aan hebben gehouden. De opnamestop is pas sinds heeeeeeeeel kort, toch?
Ik vind dat DTH best in de slachtofferrol zit
Maar ik snap eigenlijk sowieso iets niet. Die 2 ton voor dat huis, wat 1 ton gaat worden ws, is nu kwijt. Maar de bouw gaat wel door. Dan kan men toch gewoon blijkbaar die dwangsom betalen? Of denk ik nou te simpel?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:48 schreef Bamba het volgende:
[..]
Dat vind ik ookHoe geweldig ik die mensen ook vind dat ze zich bekommeren om dieren die bij niemand anders terecht kunnen. De gemeente heeft al 5 jaar een dwangsom liggen, dus ik vind ze erg coulant. Een gemeente kan ook geen dwangsom kwijtschelden, want als je bij 1 organisatie/persoon begint, denkt de volgende ook met een hoop bombarie van z'n dwangsom af te kunnen komen. Wel vind ik dat er iets van een betalingsregeling als laatste poging gedaan mag worden.
Maar ja, hoe lullig ook, die betalingsregeling is eigenlijk niet nodig (ik zie nu in de update dat Q hetzelfde zegt)... en die dwangsom ligt er dus al vijf jaar. Had je dus best voor kunnen gaan werven. Of je gewoon aan de voorwaarden houden. Over 1 augustus had je in gesprek kunnen gaan natuurlijk, een opnamestop had je uit goede wil DIRECT moeten doen in mijn ogen en niet pas met de verhuizing concreet in zicht... ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze denken dat ze, doordat ze alles vanuit de goedheid van hun hart doen (en dat betwist ik écht écht écht niet!), zich aan geen enkele regel hoeven te houden...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:48 schreef Bamba het volgende:
[..]
Dat vind ik ookHoe geweldig ik die mensen ook vind dat ze zich bekommeren om dieren die bij niemand anders terecht kunnen. De gemeente heeft al 5 jaar een dwangsom liggen, dus ik vind ze erg coulant. Een gemeente kan ook geen dwangsom kwijtschelden, want als je bij 1 organisatie/persoon begint, denkt de volgende ook met een hoop bombarie van z'n dwangsom af te kunnen komen. Wel vind ik dat er iets van een betalingsregeling als laatste poging gedaan mag worden.
Treurig eigenlijk voor degene die ze dat heeft nagelatenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:13 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er nu in de executieverkoop gaat? Het erfenis-huis? Of het nieuwe pand (dat zal toch wel niet?)...
Maar die kunnen ze pas betalen als ze verhuisd zijn naar Almere lijkt me, om een huis te verkopen moet het leeg staan. Of ze moeten er per direct uit. Als ze kunnen regelen met de gemeente dat ze de dwangsom betalen wanneer ze naar Almere verhuisd zijn is er geen probleem lijkt me. Maar dan moeten beide partijen daar kraakhelder over zijn en goede afspraken op papier maken.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar ik snap eigenlijk sowieso iets niet. Die 2 ton voor dat huis, wat 1 ton gaat worden ws, is nu kwijt. Maar de bouw gaat wel door. Dan kan men toch gewoon blijkbaar die dwangsom betalen? Of denk ik nou te simpel?
Het erfenishuis is niet het huis waarin ze nu zitten. Toch?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:55 schreef Bamba het volgende:
[..]
Maar die kunnen ze pas betalen als ze verhuisd zijn naar Almere lijkt me, om een huis te verkopen moet het leeg staan. Of ze moeten er per direct uit. Als ze kunnen regelen met de gemeente dat ze de dwangsom betalen wanneer ze naar Almere verhuisd zijn is er geen probleem lijkt me. Maar dan moeten beide partijen daar kraakhelder over zijn en goede afspraken op papier maken.
Ik ben het helemaal met je eensquote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar ja, hoe lullig ook, die betalingsregeling is eigenlijk niet nodig (ik zie nu in de update dat Q hetzelfde zegt)... en die dwangsom ligt er dus al vijf jaar. Had je dus best voor kunnen gaan werven. Of je gewoon aan de voorwaarden houden. Over 1 augustus had je in gesprek kunnen gaan natuurlijk, een opnamestop had je uit goede wil DIRECT moeten doen in mijn ogen en niet pas met de verhuizing concreet in zicht... ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze denken dat ze, doordat ze alles vanuit de goedheid van hun hart doen (en dat betwist ik écht écht écht niet!), zich aan geen enkele regel hoeven te houden...
Maar dat is toch het huis van de erflater, niet van hun verhuurder? Want dat pand waar ze zitten is ergens tussen de 8 ton en 1,2 miljoen waard....quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:55 schreef Bamba het volgende:
[..]
Maar die kunnen ze pas betalen als ze verhuisd zijn naar Almere lijkt me, om een huis te verkopen moet het leeg staan. Of ze moeten er per direct uit. Als ze kunnen regelen met de gemeente dat ze de dwangsom betalen wanneer ze naar Almere verhuisd zijn is er geen probleem lijkt me. Maar dan moeten beide partijen daar kraakhelder over zijn en goede afspraken op papier maken.
Volgens mij wel als ik het goed heb begrepen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Het erfenishuis is niet het huis waarin ze nu zitten. Toch?
Dit idd. Ik hoop dat ze het bij de (dan terechte) dwangsom houden en niet OOK dan gaan ontruimen op 1 augustus. Want ook al blijft dat dan de schuld van DTH, daar hebben ze die dieren mee.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:52 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wat ik wel jammer vind is dat het nu blijkbaar allemaal moet hangen om die datum van 1 augustus. Ze zijn toch al aan het bouwen in Almere ? Ze gaan toch echt weg ? Ontruimen kost de gemeente toch alleen maar meer rompslomp lijkt mij.
nee volgens mij niet hoorquote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:57 schreef Bamba het volgende:
[..]
Volgens mij wel als ik het goed heb begrepen.
Nee, want in dat huis wonen ze niet. Dat is een erfenis die iemand heeft nagelaten aan DTH. En is dus al leeg.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:55 schreef Bamba het volgende:
[..]
Neequote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:57 schreef Bamba het volgende:
[..]
Volgens mij wel als ik het goed heb begrepen.
Klopt helemaal. En dat hangt volgens mij samen met een 'wij doen toch goed werk, waarom zitten ze ons dan dwars met die flauwe regels?'- maar zo werkt het natuurlijk niet en dat hadden ze na al die jaren wel een beetje kunnen weten vind ikquote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:56 schreef tombolafan het volgende:
maar goed, die opnamestop hebben ze pas sinds vorige week, dus echt aan de voorwaarden hebben ze zich niet gehouden
Maar dat kunnen ze dan toch gewoon verkopen?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee, want in dat huis wonen ze niet. Dat is een erfenis die iemand heeft nagelaten aan DTH. En is dus al leeg.
Volgens de mevroi van de gemeente was het niet de bedoeling om de dieren een haar te krenken. Wat dus wel gebeurd bij een ontruiming, want waar moeten die beesten heen? Dus ik -verwacht- van niet. Maar dat weet ik ook niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit idd. Ik hoop dat ze het bij de (dan terechte) dwangsom houden en niet OOK dan gaan ontruimen op 1 augustus. Want ook al blijft dat dan de schuld van DTH, daar hebben ze die dieren mee.
Misschien staat het al te koop?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:59 schreef Bamba het volgende:
[..]
Maar dat kunnen ze dan toch gewoon verkopen?
ja iddquote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:59 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Klopt helemaal. En dat hangt volgens mij samen met een 'wij doen toch goed werk, waarom zitten ze ons dan dwars met die flauwe regels?'- maar zo werkt het natuurlijk niet en dat hadden ze na al die jaren wel een beetje kunnen weten vind ik.
Ja, dat zeg ik een paar post boven je dus ookquote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:59 schreef Bamba het volgende:
[..]
Maar dat kunnen ze dan toch gewoon verkopen?
Maar hoe weten wij nou of het niet al een jaar te koop staat dan en gewoon nog niet verkocht is?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik een paar post boven je dus ook
Daarom snap ik het ook niet. Want ondanks de beslaglegging gaat de bouw wel door. Dus kunnen ze ook bouwen zonder de erfenis. Zuur geld hoor, daar niet van en zeker zonde, maar gooi dan zelf dat huis in de verkoop ipv op de gemeente te wachten, want dan krijg je er ws meer voor dan 1 ton.
Ik bedoelde de executie verkoopquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Misschien staat het al te koop?Maar is het nog niet verkocht en dus nog geen geld?
Dit denk ik ook.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:00 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ja idd
Ik ben eigenlijk bang dat het allemaal gewoon veel te groot is geworden voor ze. Goed bedoeld enzo, maar gewoon te massaal; het is nu een soort bedrijf en dat vraagt om een andere aanpak...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
Dat weten we idd niet.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar hoe weten wij nou of het niet al een jaar te koop staat dan en gewoon nog niet verkocht is?
En dat de gemeente om dat te bespoedigen het in de executieverkoop gooit?
Omdat dat soms veel minder geld oplevert dan een gewone verkoop.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:01 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik bedoelde de executie verkoopOf kan dat niet zomaar? Ik zou als ik DTH was daar gewoon mee akkoord gaan om maar van die dwangsom af te komen.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit denk ik ook.Het is ook loei zwaar. Shirley doet het ook. En die oefent daarnaast ook nog haar beroep uit. Die heeft helemaal geen sociaal leven volgens mijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nofi shirley
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Executie wordt idd ver onder de waarde verkocht jaquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:06 schreef Greys het volgende:
Ah ja zie, dat huis is 2 ton waard maar bij executieverkoop gaat het wrs maar 1 ton opleveren dus.
Had ik nog niet gelezen. Maar dat kost ze dus een hoop geld en die extra ton hadden ze anders dus kunnen gebruiken voor de bouw, maar nu raken ze dat door de executieverkoop kwijt.
Omdat zij beweren dat de gemeente de dwangsom int nu ze heeft gehoord van die erfenis; dat moet dus van recente datum zijn (althans, dat is mijn interpretatie).quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar hoe weten wij nou of het niet al een jaar te koop staat dan en gewoon nog niet verkocht is?
En dat de gemeente om dat te bespoedigen het in de executieverkoop gooit?
Da's best begrijpelijk dan idd dat ze daar zo lang mogelijk mee wachtenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Omdat dat soms veel minder geld oplevert dan een gewone verkoop.
Dus daarom denk ik dat ze er niet 'zomaar' mee akkoord gingen maar hoopten ze op wat meer tijd zodat ze er meer geld voor konden krijgen. Denk ik hoor, ik weet het niet uiteraard!
Ze zegt dat hen tot vorige week nog gezegd is dat de dwangsom NIET geind zou worden.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:05 schreef Qwea het volgende:
Maar als iemand mij die laatste mail kan uitleggen, graag. Want ik snap hem niet. Of ik moet minder kersen eten
Ja, dat zie ik staan. Maar lees even de update mbt de adviseurs die tijd en zin hebben... die snap ik niet.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze zegt dat hen tot vorige week nog gezegd is dat de dwangsom NIET geind zou worden.
Letterlijk.
Dus als dat écht zo is, dan snap ik de woede wel weer meer. Want dan gaat dat 'die dwangsom ligt er al 5 jaar, had je maar op moeten schieten' niet op, want als hen al die tijd is beloofd dat ze die toch niet gingen innen....
Volgens de mail van Alice is hen dus tot vorige week aan toe verteld dat ze de dwangsom niet zouden innen. Als ze dat zwart op wit heeft... maar dat zal wel weer niet. Want dan had haar advocaat een makkie...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:07 schreef Bamba het volgende:
[..]
Da's best begrijpelijk dan idd dat ze daar zo lang mogelijk mee wachten. Maar ik kan van de gemeente ook wel snappen dat ze onderhand een keer geld willen zien. 5 jaar is niet een paar maanden later betalen natuurllijk. Maar, we weten natuurlijk niet alles van beiden partijen, dus het blijft een moeilijke kwestie.
Maar, zoals ze in de mail ook zegt, er zijn voorwaarden opgesteld. Zonder overleg, maar die machtspositie heeft een gemeente nu eenmaal. Die voorwaarden zijn geschonden...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze zegt dat hen tot vorige week nog gezegd is dat de dwangsom NIET geind zou worden.
Letterlijk.
Dus als dat écht zo is, dan snap ik de woede wel weer meer. Want dan gaat dat 'die dwangsom ligt er al 5 jaar, had je maar op moeten schieten' niet op, want als hen al die tijd is beloofd dat ze die toch niet gingen innen....
Ze zegt dus dat als ze al die tijd WEL hadden geweten dat die dwangsom geind zou worden, de adviseurs er niet zoveel moeite in hadden gestoken. Dan was het gewoon een kwestie van gedane zaken en betalen. Maar kennelijk heeft iemand hen al die tijd beloofd dat het toch niet geind zou worden.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, dat zie ik staan. Maar lees even de update mbt de adviseurs die tijd en zin hebben... die snap ik niet.
Ben ik het ook mee eens, maar omdat Q de mail niet snapte probeer ik uit te leggen wat ZIJ lijkt te willen zeggenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar, zoals ze in de mail ook zegt, er zijn voorwaarden opgesteld. Zonder overleg, maar die machtspositie heeft een gemeente nu eenmaal. Die voorwaarden zijn geschonden...
Aah. Nou dit is tenminste helderquote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze zegt dus dat als ze al die tijd WEL hadden geweten dat die dwangsom geind zou worden, de adviseurs er niet zoveel moeite in hadden gestoken. Dan was het gewoon een kwestie van gedane zaken en betalen. Maar kennelijk heeft iemand hen al die tijd beloofd dat het toch niet geind zou worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |