Dat vroeg ik me ook af, en daarom heb ik DTH net een mail gestuurd met dezelfde vragen die ik aan de gemeente heb gesteldquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:00 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dat klinkt allemaal veel genuanceerder. Waarom krijgen we dan van die mailtjes vol stemmingsmakerij?
Nou ja, laten we wel wezen, beide partijen zullen natuurlijk in hun eigen straatje praten.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:05 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja en DAT snap ik dus ook niet... Ik ben nu echt 0,0 geneigd geld te storten, sorry hoor
Het is dus helemaal niet zo dat binnen een dag ofzo dat geld er moet zijn; ze worden niet zomaar weggestuurd/verplicht de dieren af te laten maken...
Het is zo'n eenzijdig verhaal (steeds!) dat het me af en toe een beetje de neus uit komt...
Aan de andere kant, misschien is die gemeentemevroi tegen buitentaanders veel genuanceerder dan tegen DTH... geen idee.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:05 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja en DAT snap ik dus ook niet... Ik ben nu echt 0,0 geneigd geld te storten, sorry hoor
Het is dus helemaal niet zo dat binnen een dag ofzo dat geld er moet zijn; ze worden niet zomaar weggestuurd/verplicht de dieren af te laten maken...
Het is zo'n eenzijdig verhaal (steeds!) dat het me af en toe een beetje de neus uit komt...
Aan de andere kant zijn er ook genoeg dieren (imho) die WEL geadopteerd kunnen worden... en dat zou een deel van de problemen oplossen; scheelt sowieso geld...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook af, en daarom heb ik DTH net een mail gestuurd met dezelfde vragen die ik aan de gemeente heb gesteld
En de gemeente is ook in conclaaf met de dierenbescherming, over "wat als het ooit zover komt als DTH niet door kan gaan. Wat dan met de dieren" want ze was het met me eens dat vrijwel niemand bv katten met aids opneemt.
Ooh en de gemeente gaf aan dat de deurwaarder bekijkt of ze dus zonder die erfenis wel of niet in de problemen komen.
DIBS OP HUMMERquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:08 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn er ook genoeg dieren (imho) die WEL geadopteerd kunnen worden... en dat zou een deel van de problemen oplossen; scheelt sowieso geld...
Maar waar stop je dan? Ze moesten al heel lang weg, en ze gaan veel en veel te laat, ze mogen denk ik mazzel hebben dat niet nog meer boetes hebben gekregen...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Aan de andere kant, misschien is die gemeentemevroi tegen buitentaanders veel genuanceerder dan tegen DTH... geen idee.
Maar als het al die tijd bekend was dat ze die dwangsom SOWIESO moeten betalen, dan snap ik de plotselinge paniek idd ook niet. Ja, uiteraard wel omdat ze dat geld gewoon niet kunnen missen, maar het was dus al heel lang bekend dat ze dat sowieso moeten dokken.
Wel idioot ergens dat als het om het welzijn van die onschuldige beesten gaat, dat de gemeente dan de hand niet over het hart wil strijken omdat ze toch al gaan verhuizen en ze dan die enorme berg geld kwijtschelden...
Waarom laten ze ze de centen voor de dwangsom dan niet lekker in het nieuwe pand steken?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:08 schreef Qwea het volgende:
En ze benadrukte nogmaals dat het niet de bedoeling is om de dieren ook maar 1 haar te krenken. Nou dat hoop ik voor ze dan maar
Die 2 bengalen bijvoorbeeld, die neem ik zoquote:
Volgens wat ik las, krijg je dan scheve gezichten omdat je partij X het kwijtscheld ivm dieren en partij Z het wel moet dokken.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:08 schreef Greys het volgende:
Wel idioot ergens dat als het om het welzijn van die onschuldige beesten gaat, dat de gemeente dan de hand niet over het hart wil strijken omdat ze toch al gaan verhuizen en ze dan die enorme berg geld kwijtschelden...
Eens hoor, helemaal.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:09 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Maar waar stop je dan? Ze moesten al heel lang weg, en ze gaan veel en veel te laat, ze mogen denk ik mazzel hebben dat niet nog meer boetes hebben gekregen...
Ben bang dat ik dat niet met je eens ben. De meeste opvangers zitten daar niet voor de lol volgens mijquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:08 schreef tombolafan het volgende:
Aan de andere kant zijn er ook genoeg dieren (imho) die WEL geadopteerd kunnen worden... en dat zou een deel van de problemen oplossen; scheelt sowieso geld...
Mja, dat weet ik niet. Alhoewel ik denk dat Nero echt wel bij mensen kan die verstand ervan hebben. Beestje zou onwijs happen naar mensen, we mochten hem niet aanraken. Mo en ik zaten met hem te knuffelenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:08 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ookquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Volgens wat ik las, krijg je dan scheve gezichten omdat je partij X het kwijtscheld ivm dieren en partij Z het wel moet dokken.
Ik ben het wel met je eens hoor, daar niet van.
Ja maar wees eerlijk en reëel, je hebt hem 1 dag gezien. Weten wij veel wat ie op de andere dagen doetquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mja, dat weet ik niet. Alhoewel ik denk dat Nero echt wel bij mensen kan die verstand ervan hebben. Beestje zou onwijs happen naar mensen, we mochten hem niet aanraken. Mo en ik zaten met hem te knuffelen
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mja, dat weet ik niet. Alhoewel ik denk dat Nero echt wel bij mensen kan die verstand ervan hebben. Beestje zou onwijs happen naar mensen, we mochten hem niet aanraken. Mo en ik zaten met hem te knuffelen
Klopt. Maar - en ik weet er echt echt echt niet genoeg van van de specifieke situatie- als ik kijk naar Nero, dan zou dat toch te doen moeten zijn? En oke, misschien is dat 1 en 1 boeit ook niet. En ik ben het met je eens, honden zoals Joris kun je niet ter adoptie aanbieden.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:11 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ben bang dat ik dat niet met je eens ben. De meeste opvangers zitten daar niet voor de lol volgens mij
Als ik dat verhaal van die bengalen lees; die weggehaald zijn omdat de eigenaar niet goed voor ze zorgde, den denk ik; die hoeven niet perse naar DTH, echt niet...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:11 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ben bang dat ik dat niet met je eens ben. De meeste opvangers zitten daar niet voor de lol volgens mij
Wat is de uiteindelijke ene boete nou precies die ze moeten betalen? Ik heb nog niet goed teruggelezen (op het werkquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:11 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ookMaar nogmaals, na diverse waarschuwingen al jarenlang is 1 boete niet heel veel imho
en echt, ik draag DTH een goed hart toe en hoop dat alles goedkomt, maar feit blijft dat ze daar buiten het bestemmingsplan om zaten enzo...
Ja, daar heb je ook zeker een punt. Daarom zeg ik ook dat ik niet genoeg van de situatie weetquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja maar wees eerlijk en reëel, je hebt hem 1 dag gezien. Weten wij veel wat ie op de andere dagen doet
Kleine 100.000 euro. 70k dwangsom, 8k voor het hek en rente.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat is de uiteindelijke ene boete nou precies die ze moeten betalen? Ik heb nog niet goed teruggelezen (op het werk).
Heeft iemand een linkje naar de bengalen?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:13 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Als ik dat verhaal van die bengalen lees; die weggehaald zijn omdat de eigenaar niet goed voor ze zorgde, den denk ik; die hoeven niet perse naar DTH, echt niet...
goed, de ernstig zieke dieren kunnen nergens anders heen. maar de rest laten ze ook per definitie niet gaan en daar zijn ze imho te star in...
Natuurlijk, ik snap DTH echt wel, maar je kan als gemeente echt niet steeds over je hart blijven strijken, en nogmaals, ik denk dat ze al veeeeeeeeeeeeeeel minder dwangsom hoeven te betalen dan de gemeente zou kunnen vragen...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Eens hoor, helemaal.
Alleen ze hebben nu gezien dat er al gebouwd wordt, dus kom ze dan bv tegemoet door de helft nog maar van de dwangsom te vragen. Of helemaal niet meer.
Ik bedoel, ze GAAN. Te laat, maar ze GAAN. En dat ze niet eerder konden kan ik me praktisch gezien ook wel voorstellen, er was niet overal even een gemeente en een lap grond dat ze welkom heetteJe kunt met zoiets niet je boeltje oppakken en vertrekken.
Ja, dat ben ik helemaal met je eensquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Waarom laten ze ze de centen voor de dwangsom dan niet lekker in het nieuwe pand steken?
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Normaal spot jij elke veranderde letter, dus dat verbaasde me al
Die boete van het hek snap ik sowieso nog steeds niet geloof ikquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kleine 100.000 euro. 70k dwangsom, 8k voor het hek en rente.
mag toch nietquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Heeft iemand een linkje naar de bengalen?
Ik ga ze niet nemen hoor
True, maar als DTH dus deze dwangsom betaalt, dan komt er straks weer extra geld bij mss als boete omdat ze augustus niet halen? Ze KUNNEN nu toch niet meer harder/sneller? Dus dan hoop ik wel dat nu de gemeente ziet dat er gebouwd wordt, dat er dan niet weer 'boetes per dag later dan 1 augustus' bij komen. Want dan maken ze de verhuizing dus onmogelijk en zijn ze er WEL op uit om ze stuk te maken.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:14 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Natuurlijk, ik snap DTH echt wel, maar je kan als gemeente echt niet steeds over je hart blijven strijken, en nogmaals, ik denk dat ze al veeeeeeeeeeeeeeel minder dwangsom hoeven te betalen dan de gemeente zou kunnen vragen...
En ze moeten per 1 augustus over zijn, dat gaan ze ook niet redden natuurlijk... op de site staat zelfs dat ze hopen begin 2013 over te zijn...
als ik het goed begrepen heb;quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Die boete van het hek snap ik sowieso nog steeds niet geloof ik
Maar goed, zonde van de centen inderdaad, hadden ze best lang de beesten van kunnen voeren.
Gemeente zegt tegen dth : Je hek is stuk dat moet je maken.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Die boete van het hek snap ik sowieso nog steeds niet geloof ik
Maar goed, zonde van de centen inderdaad, hadden ze best lang de beesten van kunnen voeren.
maar ze hoeven niet nu te betalen dus he, dat hoorde q net. En volgens mij is het juist alleen deze boete en komt er niet meer bij, dus zijn ze juist WEL heel coulant...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:16 schreef Greys het volgende:
[..]
True, maar als DTH dus deze dwangsom betaalt, dan komt er straks weer extra geld bij mss als boete omdat ze augustus niet halen? Ze KUNNEN nu toch niet meer harder/sneller? Dus dan hoop ik wel dat nu de gemeente ziet dat er gebouwd wordt, dat er dan niet weer 'boetes per dag later dan 1 augustus' bij komen. Want dan maken ze de verhuizing dus onmogelijk en zijn ze er WEL op uit om ze stuk te maken.
ja, en de buurtbewoners klaagden over honden die door het al-dan-niet-stukke-hek ontsnapten dacht ik?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Gemeente zegt tegen dth : Je hek is stuk dat moet je maken.
Dth zegt : Bullshit is niet stuk
Gemeente zegt : jawel maken!
Dth zegt : Neuj niet stuk
Gemeente zegt : Als jullie het niet maken dan doen wij het wel voor jullie rekening zie je vanzelf. 13 feb gaat ie gemaakt worden, honden binnen houden en niet bij het hek
DTH reageert niet
Gemeente gaat hek afgraven en maken, hond ontsnapt en wordt door gereden
DTH helemaal over de zeik
Gemeente zegt : Heej, we hebben jullie de kans gegeven het zelf te maken, doe je niet. Wij hebben gezegd het te maken en je honden binnen te houden. Hier heb je de rekening, 8k.
Althans dat zegt het nieuwsbericht.
Dat kon ik niet uit het nieuwsbericht halen. Ze klagen wel over stank. Nou dat heb ik iig niet geroken toen ik er wasquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:19 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ja, en de buurtbewoners klaagden over honden die door het al-dan-niet-stukke-hek ontsnapten dacht ik?
Eentje lees ik is zo schuw dat ze niet wil eten en zit in de ziekenboeg.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
mag toch niet
http://www.dierenthuis.nl(...)l.php?verhaal_id=258
niet NU nee, maar wel binnen een paar weken. Dus er moet wel gedokt worden uiteindelijk.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:18 schreef tombolafan het volgende:
[..]
maar ze hoeven niet nu te betalen dus he, dat hoorde q net. En volgens mij is het juist alleen deze boete en komt er niet meer bij, dus zijn ze juist WEL heel coulant...
nee volgens mij daarvoor; daarom kreeg de gemeente klachten dacht ikquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:20 schreef Rewimo het volgende:
Maar was dat hek nou stuk of niet? Blijkbaar ontsnapten die honden pas nadat de gemeente aan het hek is gaan rommelen.
Shirley heeft ook zoeen poesje. Sneeuwwitje : http://www.jochemstichting.nl/?page=view_adoptie&id=37&a=vgquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Eentje lees ik is zo schuw dat ze niet wil eten en zit in de ziekenboeg.
En uit elkaar halen doe je niet denk ik met zo'n koppel.
Op zich snap ik ook niet dat deze niet 'gewoon' in een gewoon asiel zijn terecht gekomen, maar misschien wilde geen asiel ze hebben en moesten ze wel, was DTH op dat moment de enige mogelijkheid. En stel dat die bengalen straks heel goed gaan, dan kunnen we toch gewoon Alice een mailtje sturen waarom dat eigenlijk is, dat die niet te adopteren waren/zijn?
't Is een hondje. Wanneer moest jij ook alweer naar de oogartsquote:
schelequote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat kon ik niet uit het nieuwsbericht halen. Ze klagen wel over stank. Nou dat heb ik iig niet geroken toen ik er was
quote:Klachten van omwonenden
De gemeente groef die sleuf, omdat het Dierenthuis volgens haar weigerde een kapot hek te maken waardoor honden ontsnapten. Omwonenden klaagden daar over.
Vetgedrukte ben ik helemaal met je eens. Hoe en wie uiteindelijk wel of niet schuldig is aan wat of wat niet, boeit me niet. Die dieren boeien me.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:20 schreef ElisaB het volgende:
Ik ben het eens met iedereen die vindt dat Dierenthuis ongetwijfeld van alles te verwijten is. Maar voor mij is van belang dat ze niet voor eigen gewin doen, maar om op hun (eigenzinnige) manier een huis te bieden aan kansloze dieren.
De eenvoudigste oplossing (tevens een tip voor de Gemeente Laarbeek): in de boete en geef het met kerende post terug als oprotpremie.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:22 schreef Rewimo het volgende:
[..]
't Is een hondje. Wanneer moest jij ook alweer naar de oogarts
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |