quote:
Op maandag 2 juli 2012 22:01 schreef Klonk het volgende:[..]
Oeh, dat zou ik niet weten, weet wel dat ik er graag zou wonen, aardige mensen, een veel mooiere omgeving dan veel mensen uit Venlo en omgeving denken. Meren, bossen, mooie bossen, een paar kasteeltjes, zou ik niet erg vinden.
Kom er vrijwel dagelijks, ik werk in gebroken diensten en tussen die diensten door zit ik elke dag een uurtje of twee op de fiets en die tochten die gaan vanuit mijn woonplaats (Belfeld, net onder Venlo) eigenlijk alleen maar richting het Oosten, weet in Duitsland beter de weg dan aan de overkant van de Maas

Doe er een groot deel van mijn boodschappen en mijn lievelingscafes en terrasjes liggen ook in Duitsland en als ik dan bij een makelaar kijk en zie wat ik voor een relatief laag bedrag kan krijgen (zeg rond de 150.000 euro) daar krijg je in de regio Venlo een klein klotehuisje voor of een flatje maar in Bracht, Breyel, Kaldenkirchen dan heb je daar een leuk twee-onder 1 kappertje of een klein vrijstaand huisje voor,dat zijn de momenten dat ik aan het twijfelen sla...
Toch vind ik die dorpen het dichste aan de grens in die regio erg lelijk. De mooiste dorpen hebben geen voorzieningen. Dus je kunt spotgoedkoop en mooi wonen, maar dan moet je ver fietsen voor je bakker. Of je moet heel goed zoeken in de grotere dorpen.
De nieuwbouwwijken in de dorpen die jij noemt zijn spuuglelijk. Daar zou ik nooit lekker kunnen wonen. Zo'n onsamenhangend geheel met huizen die veel te groot zijn voor de grondstukken, waardoor je hoewel vrijstaand ook boven op elkaars lip woont. De bestaande bouw is ontzettend onpraktisch ingericht en hebben dus veel verbouwing nodig. Dan nog heb je veel van de na-oorlogs billigbouw ertussen die ook in 1 x je straataanzicht verneuken.
Veel gemeentes hebben ook subsidie gegeven aan gevelrenovaties na de oorlog. Grotere ramen nemen kreeg dezelfde subsidie die je nu voor zonnepanelen kunt krijgen. Uiteraard nam iedereen de subsidie maar koos voor de goedkoopste en dus lelijkste oplossing en als een gevolg heb je nu overal van die lelijke dorpen.
Even naar het noorden, in Kreis Kleve... maar ten zuiden van waar de rest van dit topic woont is het veel mooier. Wachtendonk, Wankum, Straelen, Kerken... De echt goede woningen in de regio hier staan maar heel kort te koop, want de ligging is natuurlijk geniaal en de prijzen laag als je vergelijkt richting Gladbach, Krefeld, Düsseldorf (waar je razendsnel naartoe kunt)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich
| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich binen de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"