Dat komt goedquote:Op maandag 9 juli 2012 15:56 schreef beejceej het volgende:
Uitslag is er al.. Hij heeft een hele zeldzame vorm van kanker, een NET-tumor, Neuro-Endocriene Tumoren ofzo :s de tumoren zijn agressief maar wel goedaardig en ze kunnen 'm wel bestralen dus misschien dat het nog goedkomt..

quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:23 schreef PlasticTrees het volgende:
25 jaar oud, nooit gerookt en nu longkanker.
Bizar.
Veel sterkte iig.Longkanker op je 25e kan niet echt door roken komen volgens mij, maar eerder een genetisch defect of 1 of ander 'fout' iets als asbest. Mijn vader stierf wel door het roken op zijn 58e. Voordeel is wel dat na 10-15 jaar niet-roken je longen weer op niet-rook niveau zitten. Als je nu niet meer passief meerookt is de kans op longkanker net zo groot als niet-rokers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Asbest...tja. Toen ik klein was hielp ik mijn opa om een dak door te zagen (zonder protectie, veel stof dus). Dat dak bleek ook van asbest te zijn. Lekkere tijdbom inderdaad. Maar goed, niet iedereen die asbest in ademt krijgt kanker.
Aan TS: Sterkte!beter een knipoog dan een blauw oog

Serieus? Heeft hij geen intake gehad bij de anesthesistquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:38 schreef beejceej het volgende:
Stelletje clowns, blijkt nu dat ze hem een narcose hadden gegeven die helemaal niet samenging met zijn medicijnen (morfine tegen de pijn van de operatie van zijn longen) en daardoor lag hij in comateuze toestand. De dokter was nieuw en had niet in zijn dossier gekeken, alle geluk dat zijn nichtje er was en het toevallig wist van zijn ziekte + medcijnen (hij had het haar toevallig gisteren verteld, voor de rest weet niemand het behalve ik)

lijkt me eigenlijk meer een zeer weinig voorkomende uitzondering hoor, denk niet dat een anesthesist iemand zomaar een narcose ingooit, zeker niet met kanker want dan zit je gegarandeerd aan de morfine en weet ik wat allemaal voor medicatiequote:Op woensdag 11 juli 2012 16:57 schreef simmu het volgende:
zulke dingen gebeuren heel vaak hoor jongens. overdrachten zijn een bitch![]()
ts, hoe gaat het nu met je vriend?

bij kiro hebben we zelf toen het verloop van het afsterven en weer herstellen van zn voetjes/beentjes moeten bijhouden. in 1 ziekenhuis moest per direct wegens levensgevaarlijke situaties (stikgevaar) gestopt worden met flesvoeding, toen hij vervolgens overgeplaatst werd naar een acadmisch ziekenhuis (nicu afdeling) omdat hij maar achteruit bleef gaan werd hij op de normale kinderfadeling geplaatst en werd van ons verwacht dat we hem zelf zouden voeden per flesje. ook een keer geweest dat zn couveusetemp veel te hoog ingesteld stond.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:00 schreef Re het volgende:
[..]
lijkt me eigenlijk meer een zeer weinig voorkomende uitzondering hoor, denk niet dat een anesthesist iemand zomaar een narcose ingooit, zeker niet met kanker want dan zit je gegarandeerd aan de morfine en weet ik wat allemaal voor medicatie

Hoezo, mijn vriend heeft me zelf gebeld hoe en wat, en zijn nichtje gaf precies hetzeflde verhaal. De anesthesist is niet van te voren een gesprek komen houden, mijn vriendmoest er maar gewoon gaan liggen en toen werd de narcose toegediend door assistenten die van te voren waren voorgelicht over de arts. Zij namen aan dat hij het dossier had gelezen, maar dat had hij niet want hij wist niet eens dat mijn vriend morfine nam.. Als hij dat wel wist was hem dit ook niet overkomen he.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:20 schreef Lienekien het volgende:
Met alle respect, simmu. Maar een anesthesist die niet in het dossier van een patiënt zou kijken voordat hij bepaalt welke middelen hij toedient, is nalatig. En dat is ernstig.
Dat gezegd vraag ik me af hoe het verhaal precies zit, want dat horen we hier niet bepaald uit de eerste hand.

en met alle respect terug: dat ben ik helemaal met je eens. ik zeg ook niet dat zulks niet zo is, ik zeg alleen dat zulke dingen best vaak voorkomen, vooral wanneer er meerdere artsen/afdelingen/ziekenhuizen betrokken zijn.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:20 schreef Lienekien het volgende:
Met alle respect, simmu. Maar een anesthesist die niet in het dossier van een patiënt zou kijken voordat hij bepaalt welke middelen hij toedient, is nalatig. En dat is ernstig.
Dat gezegd vraag ik me af hoe het verhaal precies zit, want dat horen we hier niet bepaald uit de eerste hand.

De Tumor is wél kwaadaardig hoor. Dit is een hormonenkanker. Maar dit type tumor groeit meestal vrij traag. De overlevingskans op 5 jaar is vrij groot ondanks uitzaaiïngen, zeker gezien zijn leeftijd.quote:Op maandag 9 juli 2012 15:56 schreef beejceej het volgende:
Uitslag is er al.. Hij heeft een hele zeldzame vorm van kanker, een NET-tumor, Neuro-Endocriene Tumoren ofzo :s de tumoren zijn agressief maar wel goedaardig en ze kunnen 'm wel bestralen dus misschien dat het nog goedkomt..

Hmm dat is vreemd, ze zeiden tegen hem dat de tumor goedaardig was en niet kwaadaardig. Ze zeiden ook dat het verholpen kon worden, 90% kans dat alles weggehaald kon worden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:53 schreef makila_avatar het volgende:
[..]
De Tumor is wél kwaadaardig hoor. Dit is een hormonenkanker. Maar dit type tumor groeit meestal vrij traag. De overlevingskans op 5 jaar is vrij groot ondanks uitzaaiïngen, zeker gezien zijn leeftijd.

Er bestaat inderdaad een reëele kans dat hij volledig geneest.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:34 schreef beejceej het volgende:
[..]
Hmm dat is vreemd, ze zeiden tegen hem dat de tumor goedaardig was en niet kwaadaardig. Ze zeiden ook dat het verholpen kon worden, 90% kans dat alles weggehaald kon worden.
Hij zit in stadium 4 (?) dat is blijkbaar nog een vroeg stadium..

Hm tja ik weet 't niet, ze zeiden dat ze er vroeg bij waren. Sommige tumoren zaten er 'pas' 3 a 5 jaar, en ik heb wat medische verslagen zitten lezen en bij de meesten wordt het pas na 8 á 10 jaar ontdekt, omdat 't allerlei vage klachten geeft die een willekeurig ander persoon (ik bijv.) ook zou kunnen hebben. Vaak wordt het geweten aan iets anders.. Hij heeft 'geluk'dat ze het vonden tijdens zijn longoperatie. Overigens hebben die personen (ik had 5 'persoonlijke verhalen' gelezen) allemaal nog vrij lang geleefd erna/waren genezen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:56 schreef makila_avatar het volgende:
[..]
Stadium 4 = uitzaaiïngen. Dit is normaal gezien nét het laatste én ergste stadium. Deze kanker is evenwel een hormonenkanker (een vreemde en zeldzame soort kanker) én afhankelijk waar de uitzaaiïngen zitten is het inderdaad nog mogelijk om alles weg te halen.
Er bestaat inderdaad een kans dat hij volledig geneest.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |