abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juli 2012 @ 18:21:36 #76
262 Re
Kiss & Swallow
pi_113977176
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 15:56 schreef beejceej het volgende:
Uitslag is er al.. Hij heeft een hele zeldzame vorm van kanker, een NET-tumor, Neuro-Endocriene Tumoren ofzo :s de tumoren zijn agressief maar wel goedaardig en ze kunnen 'm wel bestralen dus misschien dat het nog goedkomt..
Dat komt goed :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_114003259
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:23 schreef PlasticTrees het volgende:
25 jaar oud, nooit gerookt en nu longkanker.

Bizar.

Veel sterkte iig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Longkanker op je 25e kan niet echt door roken komen volgens mij, maar eerder een genetisch defect of 1 of ander 'fout' iets als asbest. Mijn vader stierf wel door het roken op zijn 58e. Voordeel is wel dat na 10-15 jaar niet-roken je longen weer op niet-rook niveau zitten. Als je nu niet meer passief meerookt is de kans op longkanker net zo groot als niet-rokers.

Asbest...tja. Toen ik klein was hielp ik mijn opa om een dak door te zagen (zonder protectie, veel stof dus). Dat dak bleek ook van asbest te zijn. Lekkere tijdbom inderdaad. Maar goed, niet iedereen die asbest in ademt krijgt kanker.

Aan TS: Sterkte!
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_114003426
Heel veel sterkte in ieder geval. En de levensduur verschilt per mens,ik ken mensen die nog dik 10 jaar 'extra' hadden,en mensen waarbij het zo voorbij was. Kanker is een rotziekte,die alleen verderf met zich mee brengt. Maar ook een onderdeel van (haast) ieders leven is.(direct of indirect)
Geniet zo veel als je kan van je vriend. En dokters liegen denk ik niet hoor. Iedereen wil altijd een passend antwoord maar vaak heeft een arts geen glazen bol op zijn tafeltje staan. Heel veel sterkte!!!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:48:23 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114003523
Ik moet toch even reageren op dat 'rotziekte die alleen maar verderf met zich meebrengt'.

Het ligt voor mij alweer 23 jaar achter me en ik ben gelukkig niet de enige die het zo lang en zo goed overleeft.

Sterkte voor TS en haar vriend.
The love you take is equal to the love you make.
pi_114052899
Fuck.. Hij was vandaag op controle om te kijken hoever 't precies was uitgezaaid zodat ze konden kijken welke behandeling het beste was.. Komt-ie niet meer bij uit de narcose, werd net gebeld door z'n nichtje dat-ie niet wakker wordt :{ ;(
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:25:03 #81
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114053159
Narcose? Hmmmm klinkt niet tof iig, nou maar hopen dat hij weer wakker wordt
pi_114057467
Hoop het ook, ergste is dat ik niks kan doen.. Z'n nichtje zou me bellen zodra ze meer wist en dat wachten is zo verschrikkelijk ;(
pi_114057593
Afwachten dan maar.
pi_114061735
Stelletje clowns, blijkt nu dat ze hem een narcose hadden gegeven die helemaal niet samenging met zijn medicijnen (morfine tegen de pijn van de operatie van zijn longen) en daardoor lag hij in comateuze toestand. De dokter was nieuw en had niet in zijn dossier gekeken, alle geluk dat zijn nichtje er was en het toevallig wist van zijn ziekte + medcijnen (hij had het haar toevallig gisteren verteld, voor de rest weet niemand het behalve ik)
pi_114067914
Dus hij is weer wakker?
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:52:32 #86
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114068658
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:38 schreef beejceej het volgende:
Stelletje clowns, blijkt nu dat ze hem een narcose hadden gegeven die helemaal niet samenging met zijn medicijnen (morfine tegen de pijn van de operatie van zijn longen) en daardoor lag hij in comateuze toestand. De dokter was nieuw en had niet in zijn dossier gekeken, alle geluk dat zijn nichtje er was en het toevallig wist van zijn ziekte + medcijnen (hij had het haar toevallig gisteren verteld, voor de rest weet niemand het behalve ik)
Serieus? Heeft hij geen intake gehad bij de anesthesist 8)7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:55:15 #87
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114068790
't klinkt idd een beetje vreemd...
pi_114068897
zulke dingen gebeuren heel vaak hoor jongens. overdrachten zijn een bitch ;(

ts, hoe gaat het nu met je vriend?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 11 juli 2012 @ 17:00:23 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114069076
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:57 schreef simmu het volgende:
zulke dingen gebeuren heel vaak hoor jongens. overdrachten zijn een bitch ;(

ts, hoe gaat het nu met je vriend?
lijkt me eigenlijk meer een zeer weinig voorkomende uitzondering hoor, denk niet dat een anesthesist iemand zomaar een narcose ingooit, zeker niet met kanker want dan zit je gegarandeerd aan de morfine en weet ik wat allemaal voor medicatie
pi_114069806
quote:
3s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:00 schreef Re het volgende:

[..]

lijkt me eigenlijk meer een zeer weinig voorkomende uitzondering hoor, denk niet dat een anesthesist iemand zomaar een narcose ingooit, zeker niet met kanker want dan zit je gegarandeerd aan de morfine en weet ik wat allemaal voor medicatie
bij kiro hebben we zelf toen het verloop van het afsterven en weer herstellen van zn voetjes/beentjes moeten bijhouden. in 1 ziekenhuis moest per direct wegens levensgevaarlijke situaties (stikgevaar) gestopt worden met flesvoeding, toen hij vervolgens overgeplaatst werd naar een acadmisch ziekenhuis (nicu afdeling) omdat hij maar achteruit bleef gaan werd hij op de normale kinderfadeling geplaatst en werd van ons verwacht dat we hem zelf zouden voeden per flesje. ook een keer geweest dat zn couveusetemp veel te hoog ingesteld stond.

er gaat veel mis wanneer er verschillende ziekenhuizen en/of afdelingen en/of disciplines betrokken zijn.
  woensdag 11 juli 2012 @ 17:20:25 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114070174
Met alle respect, simmu. Maar een anesthesist die niet in het dossier van een patiënt zou kijken voordat hij bepaalt welke middelen hij toedient, is nalatig. En dat is ernstig.

Dat gezegd vraag ik me af hoe het verhaal precies zit, want dat horen we hier niet bepaald uit de eerste hand.
The love you take is equal to the love you make.
pi_114070252
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:20 schreef Lienekien het volgende:
Met alle respect, simmu. Maar een anesthesist die niet in het dossier van een patiënt zou kijken voordat hij bepaalt welke middelen hij toedient, is nalatig. En dat is ernstig.

Dat gezegd vraag ik me af hoe het verhaal precies zit, want dat horen we hier niet bepaald uit de eerste hand.
Hoezo, mijn vriend heeft me zelf gebeld hoe en wat, en zijn nichtje gaf precies hetzeflde verhaal. De anesthesist is niet van te voren een gesprek komen houden, mijn vriendmoest er maar gewoon gaan liggen en toen werd de narcose toegediend door assistenten die van te voren waren voorgelicht over de arts. Zij namen aan dat hij het dossier had gelezen, maar dat had hij niet want hij wist niet eens dat mijn vriend morfine nam.. Als hij dat wel wist was hem dit ook niet overkomen he.
pi_114072147
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:20 schreef Lienekien het volgende:

en met alle respect terug: dat ben ik helemaal met je eens. ik zeg ook niet dat zulks niet zo is, ik zeg alleen dat zulke dingen best vaak voorkomen, vooral wanneer er meerdere artsen/afdelingen/ziekenhuizen betrokken zijn.

maar ts: hoe is het met je vriend?
pi_114072200
Naar omstandigheden goed. Over 2 weken krijgt hij de behandeling en dan kunnen ze alles in 1x weghalen, zeiden ze.
pi_114072357
Fijn dat ze nog kunnen behandelen. :) Is bij longkanker vaak niet het geval.

Rookte hij? Zo ja: nu nog? Zo ja: stoppen!
pi_114080047
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 15:56 schreef beejceej het volgende:
Uitslag is er al.. Hij heeft een hele zeldzame vorm van kanker, een NET-tumor, Neuro-Endocriene Tumoren ofzo :s de tumoren zijn agressief maar wel goedaardig en ze kunnen 'm wel bestralen dus misschien dat het nog goedkomt..
De Tumor is wél kwaadaardig hoor. Dit is een hormonenkanker. Maar dit type tumor groeit meestal vrij traag. De overlevingskans op 5 jaar is vrij groot ondanks uitzaaiïngen, zeker gezien zijn leeftijd.
pi_114082235
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:53 schreef makila_avatar het volgende:

[..]

De Tumor is wél kwaadaardig hoor. Dit is een hormonenkanker. Maar dit type tumor groeit meestal vrij traag. De overlevingskans op 5 jaar is vrij groot ondanks uitzaaiïngen, zeker gezien zijn leeftijd.
Hmm dat is vreemd, ze zeiden tegen hem dat de tumor goedaardig was en niet kwaadaardig. Ze zeiden ook dat het verholpen kon worden, 90% kans dat alles weggehaald kon worden.
Hij zit in stadium 4 (?) dat is blijkbaar nog een vroeg stadium..
pi_114083345
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:34 schreef beejceej het volgende:

[..]

Hmm dat is vreemd, ze zeiden tegen hem dat de tumor goedaardig was en niet kwaadaardig. Ze zeiden ook dat het verholpen kon worden, 90% kans dat alles weggehaald kon worden.
Hij zit in stadium 4 (?) dat is blijkbaar nog een vroeg stadium..
Er bestaat inderdaad een reëele kans dat hij volledig geneest.
pi_114083590
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:56 schreef makila_avatar het volgende:

[..]

Stadium 4 = uitzaaiïngen. Dit is normaal gezien nét het laatste én ergste stadium. Deze kanker is evenwel een hormonenkanker (een vreemde en zeldzame soort kanker) én afhankelijk waar de uitzaaiïngen zitten is het inderdaad nog mogelijk om alles weg te halen.

Er bestaat inderdaad een kans dat hij volledig geneest.
Hm tja ik weet 't niet, ze zeiden dat ze er vroeg bij waren. Sommige tumoren zaten er 'pas' 3 a 5 jaar, en ik heb wat medische verslagen zitten lezen en bij de meesten wordt het pas na 8 á 10 jaar ontdekt, omdat 't allerlei vage klachten geeft die een willekeurig ander persoon (ik bijv.) ook zou kunnen hebben. Vaak wordt het geweten aan iets anders.. Hij heeft 'geluk'dat ze het vonden tijdens zijn longoperatie. Overigens hebben die personen (ik had 5 'persoonlijke verhalen' gelezen) allemaal nog vrij lang geleefd erna/waren genezen.

Op de foto's zag ik dat 't wel was uitgezaaid naar sommige organen (op de lever zaten 4 kleine zwarte plekjes, 3 mm groot) maar volgens hun was het nog prima te behandelen en zag het er 'goed' uit. Dus daar gaan we dan vanuit :) al ben je pas na 10 jaar echt 'kankervrij' verklaard, daar heb ik zelf genoeg ervaring mee..
pi_114091442
Pff meid ik heb eens zitten meelezen, niet wetende wat te sturen, maar ik wil jou en vooral hem veel sterkte wensen! Of het nou goed- of kwaadaardig is.. Het is al erg zat (niet uit te drukken in woorden!) als je ziek bent (fysiek en/of geestelijk). Laten we hopen op het beste en hou beiden moed en bovenal: geniet van elkaar ;)
Tijd is overigens relatief, voor jou, voor mij, voor iedereen. Soooo.. Waardering en liefde voor de kleine dingetjes in het leven..is wat echt telt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')