abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113734507
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:06 schreef Re het volgende:
Het sleutelwoord is natuurlijk 'kan' 2-5 jaar, maar daarvoor moet je wel weten welke soort long kanker het is.

Sterkte iig, rottige ziekte
Ik weet 't niet precies, hij heeft me vandaag aan de telefoon verteld dat er in zijn organen kleine uitzaaiinkjes zijn, heel miniscul. Ze weten ook nog niet precies hoe hij eraan is gekomen en hoe agressief deze kanker is, daar zijn ze nu nog naar aan het kijken. Voor de rest weet ik niet veel behalve dat hij nu sinds 2 maanden een kuur neemt die een jaar duurt en als die aanslaat kan hij een heel stuk langer leven.
Hij zei dat hij had gesproken met iemand uit precies dezelfde situatie die d.m.v. kankerremmers nog 40 jaar is blijven leven.. Leek me erg sterk maar misschien heeft diegene een spreekwoordelijk lot uit de loterij getrokken :s

Chemo e.d. wilde hij iig niet aan omdat de kans bestond dat zijn organen 't zouden begeven..

Ik hoop dat de kuur echt aanslaat en dat hij idd nog jaren te gaan heeft maar ik ben toch iets pessimistischer :(
  dinsdag 3 juli 2012 @ 21:47:18 #52
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_113734632
Zeer heftig...lastig in woorden te vatten vooral...

Heel veel sterkte!
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_113734649
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:44 schreef beejceej het volgende:
Hij zei dat hij had gesproken met iemand uit precies dezelfde situatie die d.m.v. kankerremmers nog 40 jaar is blijven leven.. Leek me erg sterk maar misschien heeft diegene een spreekwoordelijk lot uit de loterij getrokken :s
40 jaar geleden hadden ze nog geen goede medicijnen daarvoor.
Gravity always wins.
pi_113734789
quote:

[..]

Ik weet 't niet precies, hij heeft me vandaag aan de telefoon verteld dat er in zijn organen kleine uitzaaiinkjes zijn, heel miniscul. Ze weten ook nog niet precies hoe hij eraan is gekomen en hoe agressief deze kanker is, daar zijn ze nu nog naar aan het kijken. Voor de rest weet ik niet veel behalve dat hij nu sinds 2 maanden een kuur neemt die een jaar duurt en als die aanslaat kan hij een heel stuk langer leven.

Chemo e.d. wilde hij iig niet aan omdat de kans bestond dat zijn organen 't zouden begeven..

Ik hoop dat de kuur echt aanslaat en dat hij idd nog jaren te gaan heeft maar ik ben toch iets pessimistischer :(
Als ik het zo lees is er wellicht nog een kans dat hij het kan overleven.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
pi_113734874
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:47 schreef PlasticTrees het volgende:

[..]

40 jaar geleden hadden ze nog geen goede medicijnen daarvoor.
Nee daarom.. Maar hij zei dat er elke 10 jaar wel nieuwere medicijnen uitkwamen die bij die persoon aansloegen. Maar dat geloof ik niet helemaal want volgens mij bestaan remmers nog helemaal niet zo lang. Zelfs al heb je mar miniscule deeltjes kanker die zeg maar het minst schadelijk zijn en zelfs al krijg je medicijnen die de groei remmen en uiteindelijk stoppen, dan nog begeven je organen het op een gegeven moment toch?
pi_113735437
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 21:52 schreef beejceej het volgende:

[..]

Nee daarom.. Maar hij zei dat er elke 10 jaar wel nieuwere medicijnen uitkwamen die bij die persoon aansloegen. Maar dat geloof ik niet helemaal want volgens mij bestaan remmers nog helemaal niet zo lang. Zelfs al heb je mar miniscule deeltjes kanker die zeg maar het minst schadelijk zijn en zelfs al krijg je medicijnen die de groei remmen en uiteindelijk stoppen, dan nog begeven je organen het op een gegeven moment toch?
De wetenschap gaat door, ik weet niet of je hem vertrouwt, maar als hij zegt dat het miniscul is kan het best dat hij het overleefd. Ik probeer je alleen maar goede hoop te geven.

Hij kan trouwens ook net in dat jaar leven waar er weer een nieuw medicijn voor kanker is uitgevonden, die nog beter zijn dan remmers.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:06:18 #57
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_113735612
Misschien heb je hier iets aan TS, een artikel van 2 jaar geleden.

http://www.maguza.be/medi(...)eine-stapjes-vooruit
Leef en Laten Leven
pi_113735664
Wat erg! Sterkte!
MUSIC ON. WORLD OFF
pi_113772037
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:06 schreef Robijn48 het volgende:
Misschien heb je hier iets aan TS, een artikel van 2 jaar geleden.

http://www.maguza.be/medi(...)eine-stapjes-vooruit
Dank je. Het heeft me iets gekalmeerd. Hoop dat 't bij hem ook aanslaat..
pi_113809944
Verdomme ga er gewoon aan onderdoor :( al 4 dagen buikkrampen, darmkrampen, kan amper eten, huilbuien en woede aanvallen en m'n stressniveau is verscrikkelijk hoog.. kutzooi!! :'(
pi_113812256
is het anders niet een plan om toch gewoon maar lekker van elkaar te genieten nu het kan? ik snap dat je bang bent dat het alleen maar meer zeer gaat doen :* maar die pijn is er al ;(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_113948443
Inmiddels is hij persoonlijk langsgekomen om precies te vertellen hoe het zat (met behulp van foto's), aangezien het blijkt dat die huisgenote niet helemaal eerlijk tegen mij was.
Hij had een ontsteking aan zijn long dat hebben ze weggehaald, daarna is zijn long weer 'dichtgenaaid'. Terwijl ze hiermee bezig waren zagen ze dat er allemaal kleine (3-4 mm grote) gezwelletjes op zijn longen zaten. Toen hebben ze een echo gedaan en toen bleek dat dit bij al zijn organen het geval was, zo zag ik op de foto bij zijn lever er al een stuk of 4 :s van zijn longen was er geen foto..
Ze weten nog niet precies of ze goed- of kwaadaardig zijn daar doen ze nu testen op, en dat weet hij pas met een maand of anderhalf of twee. Het is iig wel agressief want het heeft zich door de jaren heen verspreid over de organen. Het bleek trouwens dat sommige gezwelletjes er ook al een jaar of 5 zaten zonder dat hij ooit iets had gemerkt..

Hij vertelde mij dat hij nu om de 2 maanden een kuur krijgt wat lijkt op vleoibare chemo (?) en dat zou de groei iig moeten stoppen. Pas na die 2 maanden gaan ze pas echt beslissen wat te doen..

Had bij sommige dingen mijn vraagtekens (ben een pessimist, hij een optimist), maar de afgelopen 2 dagen waren verder wel heel erg gezellig en ik wil 't ook zo voor hem houden..
  zondag 8 juli 2012 @ 23:16:36 #63
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113950285
vandaag hetzelfde gehoord
pi_113950703
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:58 schreef beejceej het volgende:
Verdomme ga er gewoon aan onderdoor :( al 4 dagen buikkrampen, darmkrampen, kan amper eten, huilbuien en woede aanvallen en m'n stressniveau is verscrikkelijk hoog.. kutzooi!! :'(
Beste TS,

Helaas kan ik zeggen dat ik je situatie volledig begrijp, mijn vader verkeerd in hetzelfde stadium, zo ook longkanker.

Hoewel je aan het begin vooral schrikt, ga je op den duur met de dag leven. En elke dag is er weer één.
Bovenal is het vervelendste dat je compleet machteloos staat tegenover de situatie. Aan de achtbaan waarin je zit doe je vrij weinig.

Wel moet ik zeggen dat er is sommige gevallen hoop is, zo leef mijn vader nu al 1 jaar langer dan gepland. Hij wil er zelf vooral niet aan herinnert worden, want het valt de meeste kankerpatiënt al zwaar genoeg. probeer dit ook te beseffen als je bij hem bent. Betekent echter zeker niet dat je niet jezelf mag zijn!

Soms brengt een ziektebed mensen dichter bij elkaar. Hoewel dit maar een lichtpuntje is in al het verdriet, kan ik voor mezelf zeggen dat ik nu een veel betere relatie heb met mijn vader dan voorheen! Bovenal, vind ik dat zijn ziekte geen diepere relatie met hem in de weg moet staan! Mijn oom is ook getrouwd een half jaar voor hij doodging met de vrouw waarvan hij hield. De pijn van het verlies krijgt je hoe dan ook toch wel te voorduren, vroeg of laat. Dus maak er het beste van, en wie weet kunnen jullie nog heel lang van elkaar genieten.

Sterkte!! :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Kogeltje op 08-07-2012 23:29:05 ]
  zondag 8 juli 2012 @ 23:35:15 #65
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_113951317
quote:

Ik wil niet de brenger van slecht nieuws zijn maar longkanker is een zeer agressieve ziekte, ik neem aan dat ze een weefselmonster genomen hebben uit de long? Aan de hand daarvan kan mijn vaststellen of het om de klein of grootcellige variant gaat. Er bestaat natuurlijk ook nog de kans dat de tumor niet kwaadaardig is.

De kleincellige variant is volgens mij het snelst groeiend en om die reden vaak gevoeliger voor het behandelen met een chemokuur. Als hij al een half jaar weet dat hij deze ziekte heeft dan neem ik aan dat deze behandeling reeds heeft plaatsgevonden?

Jong zijn en kanker hebben is een vervelende combinatie aangezien je lichaam nog over voldoende energie beschikt om de tumor snel te laten groeien, het klinkt misschien voor de hand liggend of raar maar je kan beter kanker krijgen op je oude dag.

Met longkanker is de kans dat je over 5 jaar nog leeft maar enkele procenten, uitgezaaide longkanker is volgens mij zo goed als een doodsvonnis.

Veel sterkte toegewenst.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_113951459
quote:
15s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik wil niet de brenger van slecht nieuws zijn maar longkanker is een zeer agressieve ziekte, ik neem aan dat ze een weefselmonster genomen hebben uit de long? Aan de hand daarvan kan mijn vaststellen of het om de klein of grootcellige variant gaat.

De kleincellige variant is volgens mij het snelst groeiend en om die reden vaak gevoeliger voor het behandelen met een chemokuur. Als hij al een half jaar weet dat hij deze ziekte heeft dan neem ik aan dat deze behandeling reeds heeft plaatsgevonden?

Jong zijn en kanker hebben is een vervelende combinatie aangezien je lichaam nog over voldoende energie beschikt om de tumor snel te laten groeien, het klinkt misschien voor de hand liggend of raar maar je kan beter kanker krijgen op je oude dag.

Met longkanker is de kans dat je over 5 jaar nog leeft maar enkele procenten, uitgezaaide longkanker is volgens mij zo goed als een doodsvonnis.

Veel sterkte toegewenst.
Had je mijn update inmiddels al gezien? Het ligt toch iets anders..
Inmiddels is hij persoonlijk langsgekomen om precies te vertellen hoe het zat (met behulp van foto's), aangezien het blijkt dat die huisgenote niet helemaal eerlijk tegen mij was.
Hij had een ontsteking aan zijn long dat hebben ze weggehaald, daarna is zijn long weer 'dichtgenaaid'. Terwijl ze hiermee bezig waren zagen ze dat er allemaal kleine (3-4 mm grote) gezwelletjes op zijn longen zaten. Toen hebben ze een echo gedaan en toen bleek dat dit bij al zijn organen het geval was, zo zag ik op de foto bij zijn lever er al een stuk of 4 :s van zijn longen was er geen foto..
Ze weten nog niet precies of ze goed- of kwaadaardig zijn daar doen ze nu testen op, en dat weet hij pas met een maand of anderhalf of twee. Het is iig wel agressief want het heeft zich door de jaren heen verspreid over de organen. Het bleek trouwens dat sommige gezwelletjes er ook al een jaar of 5 zaten zonder dat hij ooit iets had gemerkt..

Hij vertelde mij dat hij nu om de 2 maanden een kuur krijgt wat lijkt op vleoibare chemo (?) en dat zou de groei iig moeten stoppen. Pas na die 2 maanden gaan ze pas echt beslissen wat te doen..

Had bij sommige dingen mijn vraagtekens (ben een pessimist, hij een optimist), maar de afgelopen 2 dagen waren verder wel heel erg gezellig en ik wil 't ook zo voor hem houden..

quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:23 schreef Kogeltje het volgende:

[..]

Beste TS,

Helaas kan ik zeggen dat ik je situatie volledig begrijp, mijn vader verkeerd in hetzelfde stadium, zo ook longkanker.

Hoewel je aan het begin vooral schrikt, ga je op den duur met de dag leven. En elke dag is er weer één.
Bovenal is het vervelendste dat je compleet machteloos staat tegenover de situatie. Aan de achtbaan waarin je zit doe je vrij weinig.

Wel moet ik zeggen dat er is sommige gevallen hoop is, zo leef mijn vader nu al 1 jaar langer dan gepland. Hij wil er zelf vooral niet aan herinnert worden, want het valt de meeste kankerpatiënt al zwaar genoeg. probeer dit ook te beseffen als je bij hem bent. Betekent echter zeker niet dat je niet jezelf mag zijn!

Soms brengt een ziektebed mensen dichter bij elkaar. Hoewel dit maar een lichtpuntje is in al het verdriet, kan ik voor mezelf zeggen dat ik nu een veel betere relatie heb met mijn vader dan voorheen! Bovenal, vind ik dat zijn ziekte geen diepere relatie met hem in de weg moet staan! Mijn oom is ook getrouwd een half jaar voor hij doodging met de vrouw waarvan hij hield. De pijn van het verlies krijgt je hoe dan ook toch wel te voorduren, vroeg of laat. Dus maak er het beste van, en wie weet kunnen jullie nog heel lang van elkaar genieten.

Sterkte!! :)
Dank je wel voor je berichtje, Het is 'fijn' om te lezen hoe anderen ermee omgaan en ik heb er zelf zeker ook wel wat aan :)
  zondag 8 juli 2012 @ 23:39:12 #67
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_113951526
Sorry, had je update niet gelezen, ik ga voor je vriend duimen, hopelijk is het niet kwaadaardig.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  zondag 8 juli 2012 @ 23:39:41 #68
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_113951547
Afschuwelijk, ik wordt altijd zo naar van dit soort verhalen.
En het laat me altijd denken dat ik zelf niet zo moet zeiken om de kleine tegenslagen in het leven, maar juist dankbaar moet zijn voor mijn eigen gezondheid en die van mijn geliefden.

Heel veel sterkte, TS..
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  zondag 8 juli 2012 @ 23:48:09 #69
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_113952016
Beste TS,

Ik wens je sterkte. Ga je nodig hebben. Mijn opa is zojuist dit jaar(februari) na 11 jaar lang CLL(chronische lymfatisch leukemie) te hebben gehad overleden. Dus weet ongeveer wat je mee maakt. Ik zal voor je duimen.

Beste lezers,

Stop toch eens met die onzin over remmers. Die bestaan niet en zullen niet gaan bestaan. Simpel weg omdat het niet kan. Kanker is een genetische fout in de cellen. Waardoor de cellen zich van binnen sneller delen dan dat de cel zelf kan. Waardoor je zegmaar 5/6 celkernen in 1 cel krijgt waar er maar 1 in hoort te zitten. Ga je hier remmers voor maken dan stop je dus de deling tussen cellen. Waardoor je langzaam afsterft. Omdat cellen niet meer kunnen delen zul je alleen oude cellen overhouden die dood gaan. Omdat ze te oud zijn.(een gemiddelde cel in het menselijk lichaam leeft 1-7) dagen. En dat varieert dan door het feit dat je verschillende soorten cellen hebt.

(geldt tevens niet voor alle cellen. alleen voor de cellen die zich voortplanten doormiddel van deling en niet die worden gemaakt door het lichaam zelf)
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_113958862
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:48 schreef Raggingbull het volgende:
Beste TS,

Ik wens je sterkte. Ga je nodig hebben. Mijn opa is zojuist dit jaar(februari) na 11 jaar lang CLL(chronische lymfatisch leukemie) te hebben gehad overleden. Dus weet ongeveer wat je mee maakt. Ik zal voor je duimen.

Beste lezers,

Stop toch eens met die onzin over remmers. Die bestaan niet en zullen niet gaan bestaan. Simpel weg omdat het niet kan. Kanker is een genetische fout in de cellen. Waardoor de cellen zich van binnen sneller delen dan dat de cel zelf kan. Waardoor je zegmaar 5/6 celkernen in 1 cel krijgt waar er maar 1 in hoort te zitten. Ga je hier remmers voor maken dan stop je dus de deling tussen cellen. Waardoor je langzaam afsterft. Omdat cellen niet meer kunnen delen zul je alleen oude cellen overhouden die dood gaan. Omdat ze te oud zijn.(een gemiddelde cel in het menselijk lichaam leeft 1-7) dagen. En dat varieert dan door het feit dat je verschillende soorten cellen hebt.

(geldt tevens niet voor alle cellen. alleen voor de cellen die zich voortplanten doormiddel van deling en niet die worden gemaakt door het lichaam zelf)
je zegt nu iets over een semantische kwestie. remmers zoals jij in deze post beschrijft zijn idd niet van toepassing. wel zijn er tegenwoordig therapieen die wel degelijk levensverlengend werken, zelfs met een redelijke kwaliteit van leven. disclaimer: die werken niet bij iedereen en altijd is het zo dat de werking na een periode x ophoudt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 9 juli 2012 @ 11:50:58 #71
262 Re
Kiss & Swallow
pi_113962406
Wat boeit de soort behandeling eigenlijk? Eerst maar eens kijken of het echt kwaadaardig is, al verwacht ik van niet. Iig sterkte voor TS, lijkt me moeilijk om van de zijlijn toch de steun willen geven
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_113970944
Uitslag is er al.. Hij heeft een hele zeldzame vorm van kanker, een NET-tumor, Neuro-Endocriene Tumoren ofzo :s de tumoren zijn agressief maar wel goedaardig en ze kunnen 'm wel bestralen dus misschien dat het nog goedkomt..
  maandag 9 juli 2012 @ 16:05:50 #73
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_113971308
Wat een geluk dat er een kans is dat het goedkomt :)

Veel sterkte!
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_113971362
Sterkte !
Ook in moeilijke tijden.
  maandag 9 juli 2012 @ 17:05:08 #75
375279 Comandante
Niet vergeten suiker halen hih
pi_113974046
Veel sterkte!
Hoiii
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: