Ik weet 't niet precies, hij heeft me vandaag aan de telefoon verteld dat er in zijn organen kleine uitzaaiinkjes zijn, heel miniscul. Ze weten ook nog niet precies hoe hij eraan is gekomen en hoe agressief deze kanker is, daar zijn ze nu nog naar aan het kijken. Voor de rest weet ik niet veel behalve dat hij nu sinds 2 maanden een kuur neemt die een jaar duurt en als die aanslaat kan hij een heel stuk langer leven.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:06 schreef Re het volgende:
Het sleutelwoord is natuurlijk 'kan' 2-5 jaar, maar daarvoor moet je wel weten welke soort long kanker het is.
Sterkte iig, rottige ziekte

40 jaar geleden hadden ze nog geen goede medicijnen daarvoor.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:44 schreef beejceej het volgende:
Hij zei dat hij had gesproken met iemand uit precies dezelfde situatie die d.m.v. kankerremmers nog 40 jaar is blijven leven.. Leek me erg sterk maar misschien heeft diegene een spreekwoordelijk lot uit de loterij getrokken :s

Als ik het zo lees is er wellicht nog een kans dat hij het kan overleven.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:44 schreef beejceej het volgende:
[..]
Ik weet 't niet precies, hij heeft me vandaag aan de telefoon verteld dat er in zijn organen kleine uitzaaiinkjes zijn, heel miniscul. Ze weten ook nog niet precies hoe hij eraan is gekomen en hoe agressief deze kanker is, daar zijn ze nu nog naar aan het kijken. Voor de rest weet ik niet veel behalve dat hij nu sinds 2 maanden een kuur neemt die een jaar duurt en als die aanslaat kan hij een heel stuk langer leven.
Hij zei dat hij had gesproken met iemand uit precies dezelfde situatie die d.m.v. kankerremmers nog 40 jaar is blijven leven.. Leek me erg sterk maar misschien heeft diegene een spreekwoordelijk lot uit de loterij getrokken :s
Chemo e.d. wilde hij iig niet aan omdat de kans bestond dat zijn organen 't zouden begeven..
Ik hoop dat de kuur echt aanslaat en dat hij idd nog jaren te gaan heeft maar ik ben toch iets pessimistischer

Nee daarom.. Maar hij zei dat er elke 10 jaar wel nieuwere medicijnen uitkwamen die bij die persoon aansloegen. Maar dat geloof ik niet helemaal want volgens mij bestaan remmers nog helemaal niet zo lang. Zelfs al heb je mar miniscule deeltjes kanker die zeg maar het minst schadelijk zijn en zelfs al krijg je medicijnen die de groei remmen en uiteindelijk stoppen, dan nog begeven je organen het op een gegeven moment toch?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:47 schreef PlasticTrees het volgende:
[..]
40 jaar geleden hadden ze nog geen goede medicijnen daarvoor.

De wetenschap gaat door, ik weet niet of je hem vertrouwt, maar als hij zegt dat het miniscul is kan het best dat hij het overleefd. Ik probeer je alleen maar goede hoop te geven.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:52 schreef beejceej het volgende:
[..]
Nee daarom.. Maar hij zei dat er elke 10 jaar wel nieuwere medicijnen uitkwamen die bij die persoon aansloegen. Maar dat geloof ik niet helemaal want volgens mij bestaan remmers nog helemaal niet zo lang. Zelfs al heb je mar miniscule deeltjes kanker die zeg maar het minst schadelijk zijn en zelfs al krijg je medicijnen die de groei remmen en uiteindelijk stoppen, dan nog begeven je organen het op een gegeven moment toch?

Dank je. Het heeft me iets gekalmeerd. Hoop dat 't bij hem ook aanslaat..quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:06 schreef Robijn48 het volgende:
Misschien heb je hier iets aan TS, een artikel van 2 jaar geleden.
http://www.maguza.be/medi(...)eine-stapjes-vooruit

Beste TS,quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:58 schreef beejceej het volgende:
Verdomme ga er gewoon aan onderdooral 4 dagen buikkrampen, darmkrampen, kan amper eten, huilbuien en woede aanvallen en m'n stressniveau is verscrikkelijk hoog.. kutzooi!!

Ik wil niet de brenger van slecht nieuws zijn maar longkanker is een zeer agressieve ziekte, ik neem aan dat ze een weefselmonster genomen hebben uit de long? Aan de hand daarvan kan mijn vaststellen of het om de klein of grootcellige variant gaat. Er bestaat natuurlijk ook nog de kans dat de tumor niet kwaadaardig is.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:44 schreef beejceej het volgende:
Ik hoop dat de kuur echt aanslaat en dat hij idd nog jaren te gaan heeft maar ik ben toch iets pessimistischer

Had je mijn update inmiddels al gezien? Het ligt toch iets anders..quote:Op zondag 8 juli 2012 23:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik wil niet de brenger van slecht nieuws zijn maar longkanker is een zeer agressieve ziekte, ik neem aan dat ze een weefselmonster genomen hebben uit de long? Aan de hand daarvan kan mijn vaststellen of het om de klein of grootcellige variant gaat.
De kleincellige variant is volgens mij het snelst groeiend en om die reden vaak gevoeliger voor het behandelen met een chemokuur. Als hij al een half jaar weet dat hij deze ziekte heeft dan neem ik aan dat deze behandeling reeds heeft plaatsgevonden?
Jong zijn en kanker hebben is een vervelende combinatie aangezien je lichaam nog over voldoende energie beschikt om de tumor snel te laten groeien, het klinkt misschien voor de hand liggend of raar maar je kan beter kanker krijgen op je oude dag.
Met longkanker is de kans dat je over 5 jaar nog leeft maar enkele procenten, uitgezaaide longkanker is volgens mij zo goed als een doodsvonnis.
Veel sterkte toegewenst.
Dank je wel voor je berichtje, Het is 'fijn' om te lezen hoe anderen ermee omgaan en ik heb er zelf zeker ook wel wat aanquote:Op zondag 8 juli 2012 23:23 schreef Kogeltje het volgende:
[..]
Beste TS,
Helaas kan ik zeggen dat ik je situatie volledig begrijp, mijn vader verkeerd in hetzelfde stadium, zo ook longkanker.
Hoewel je aan het begin vooral schrikt, ga je op den duur met de dag leven. En elke dag is er weer één.
Bovenal is het vervelendste dat je compleet machteloos staat tegenover de situatie. Aan de achtbaan waarin je zit doe je vrij weinig.
Wel moet ik zeggen dat er is sommige gevallen hoop is, zo leef mijn vader nu al 1 jaar langer dan gepland. Hij wil er zelf vooral niet aan herinnert worden, want het valt de meeste kankerpatiënt al zwaar genoeg. probeer dit ook te beseffen als je bij hem bent. Betekent echter zeker niet dat je niet jezelf mag zijn!
Soms brengt een ziektebed mensen dichter bij elkaar. Hoewel dit maar een lichtpuntje is in al het verdriet, kan ik voor mezelf zeggen dat ik nu een veel betere relatie heb met mijn vader dan voorheen! Bovenal, vind ik dat zijn ziekte geen diepere relatie met hem in de weg moet staan! Mijn oom is ook getrouwd een half jaar voor hij doodging met de vrouw waarvan hij hield. De pijn van het verlies krijgt je hoe dan ook toch wel te voorduren, vroeg of laat. Dus maak er het beste van, en wie weet kunnen jullie nog heel lang van elkaar genieten.
Sterkte!!

je zegt nu iets over een semantische kwestie. remmers zoals jij in deze post beschrijft zijn idd niet van toepassing. wel zijn er tegenwoordig therapieen die wel degelijk levensverlengend werken, zelfs met een redelijke kwaliteit van leven. disclaimer: die werken niet bij iedereen en altijd is het zo dat de werking na een periode x ophoudt.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:48 schreef Raggingbull het volgende:
Beste TS,
Ik wens je sterkte. Ga je nodig hebben. Mijn opa is zojuist dit jaar(februari) na 11 jaar lang CLL(chronische lymfatisch leukemie) te hebben gehad overleden. Dus weet ongeveer wat je mee maakt. Ik zal voor je duimen.
Beste lezers,
Stop toch eens met die onzin over remmers. Die bestaan niet en zullen niet gaan bestaan. Simpel weg omdat het niet kan. Kanker is een genetische fout in de cellen. Waardoor de cellen zich van binnen sneller delen dan dat de cel zelf kan. Waardoor je zegmaar 5/6 celkernen in 1 cel krijgt waar er maar 1 in hoort te zitten. Ga je hier remmers voor maken dan stop je dus de deling tussen cellen. Waardoor je langzaam afsterft. Omdat cellen niet meer kunnen delen zul je alleen oude cellen overhouden die dood gaan. Omdat ze te oud zijn.(een gemiddelde cel in het menselijk lichaam leeft 1-7) dagen. En dat varieert dan door het feit dat je verschillende soorten cellen hebt.
(geldt tevens niet voor alle cellen. alleen voor de cellen die zich voortplanten doormiddel van deling en niet die worden gemaakt door het lichaam zelf)

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |