Eed van Hippocrates, volgens mij. Maar niet de waarheid spreken is anders dan liegen. Het kan ook zijn dat hij een verkeerde diagnose heeft gemaakt. Maar met zoiets heftigs als kanker hoop ik niet dat ze fouten maken.quote:
Z'n bucketlist is een relatie met mij, o.a. We hebben vrotwee jaar geleden gedate maar het ging niet goed destijds (hij loog over dingen met z'n pa, achteraf begrijp ik waarom.. Z'n pa was erg agressief en heeft hem zijn hele leven mishandeld en misbruikt, hij was bang dat zijn pa mij ook iets aan zou doen)..quote:
Lijkt mij dat hij zich ervoor schaamde.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:05 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Waarom heeft ie het niet aan jou verteld?
Hij wou geen medelijden.. En als het aan hem had gelegen had niemand het geweten. Z'n huisgenootje had hem per toeval gevonden di dag toen hij op de grond lag en ze was er bij toen hij de diagnosis kreeg.. Beide zeggen dat de doktor had gezegd dat hij met medicatie nog 2-5 jaar ouder kan worden maar ik weet 't gewoon niet. Dokters liegen wel vaker over dat soort zaken toch? Tis al zo ver heen dat hij er sowieso aan dood zal gaan dan kan 't toch nooit jaren duren??quote:Op maandag 2 juli 2012 16:05 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Waarom heeft ie het niet aan jou verteld?
Daar schaam je je niet over.. Daar wil je andere mensen gewoon niet mee opzadelen.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:06 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Lijkt mij dat hij zich ervoor schaamde.
Schamen voor kankerquote:Op maandag 2 juli 2012 16:06 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Lijkt mij dat hij zich ervoor schaamde.
Volgens mij liegen ze niet maargoed...quote:Op maandag 2 juli 2012 16:07 schreef beejceej het volgende:
[..]
Hij wou geen medelijden.. En als het aan hem had gelegen had niemand het geweten. Z'n huisgenootje had hem per toeval gevonden di dag toen hij op de grond lag en ze was er bij toen hij de diagnosis kreeg.. Beide zeggen dat de doktor had gezegd dat hij met medicatie nog 2-5 jaar ouder kan worden maar ik weet 't gewoon niet. Dokters liegen wel vaker over dat soort zaken toch? Tis al zo ver heen dat hij er sowieso aan dood zal gaan dan kan 't toch nooit jaren duren??![]()
![]()
Aha, op die fiets.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:07 schreef beejceej het volgende:
[..]
Hij wou geen medelijden.. En als het aan hem had gelegen had niemand het geweten. Z'n huisgenootje had hem per toeval gevonden di dag toen hij op de grond lag en ze was er bij toen hij de diagnosis kreeg.. Beide zeggen dat de doktor had gezegd dat hij met medicatie nog 2-5 jaar ouder kan worden maar ik weet 't gewoon niet. Dokters liegen wel vaker over dat soort zaken toch? Tis al zo ver heen dat hij er sowieso aan dood zal gaan dan kan 't toch nooit jaren duren??![]()
![]()
Doktoren mogen niet liegen! Het is echter ook geen exacte wetenschap.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:07 schreef beejceej het volgende:
Dokters liegen wel vaker over dat soort zaken toch?
Ow nee ik dacht dat het over het misbruik ging.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Daar schaam je je niet over.. Daar wil je andere mensen gewoon niet mee opzadelen.
Oja, dat had ik niet door.... Dat zou ik ook niet open vertellen.... Schaamte? Ik zou het niet zo willen noemen... Tenminste.. Een andere vorm van schaamte dan... (Interne schaamte vs externe schaamte)quote:Op maandag 2 juli 2012 16:17 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ow nee ik dacht dat het over het misbruik ging.
Ja ik weet niet in hoeverre dat is...niet directe schaamte zeg maar. Want eigenlijk zou zijn vader zich moeten schamen. Maar goed on topic.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Oja, dat had ik niet door.... Dat zou ik ook niet open vertellen.... Schaamte? Ik zou het niet zo willen noemen... Tenminste.. Een andere vorm van schaamte dan... (Interne schaamte vs externe schaamte)
Of het is je persoonlijke oordeel over jezelf... Of je wilt gewoon niet dat andere mensen er uberhaupt over oordelen
Z'n vader is een alcoholist die kan 't niks schelen. Z'n moeder doet al jaren alsof d'r zoon niet bestaat, terwijl ze zelfs is vreemdgegaan en 'm toch zelf heeft uitgepoept om 't maar even cru te zeggen..quote:Op maandag 2 juli 2012 16:23 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ja ik weet niet in hoeverre dat is...niet directe schaamte zeg maar. Want eigenlijk zou zijn vader zich moeten schamen. Maar goed on topic.
I know maar tja daarover beslissen kost tijd, tijd die hij misschien niet eens heeft. Ik vind 't verschrikkelijk wetende dat hij misschien nog maar een paar jaar heeft. Tuurlijk, ik kan morgen ook de deur uit stappen en platgereden worden, maar voor hem is het zo.. definitief snap je?quote:Op maandag 2 juli 2012 16:21 schreef Rewimo het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je een relatie (op dit moment althans, nu je dit net hebt gehoord) niet ziet zitten, maar hij zal jouw vriendschap in elk geval hard nodig hebben. Sterkte!
Verbeter me waar ik fout ben hoor. Maar ik snap dat je je een beetje machteloos voelt. Ook omdat je graag zou willen dat hij een fijne jeugd had gehad. Maar het gaat er nu om dat jij er voor hem bent. En hem dat ook laat weten. Meer kun jij niet doen. Het gegeven dat jij je er zo druk om maakt, geeft aan dat jij heel erg om hem geeft. Ik denk dat het hem wel goed zou doen als hij dat zou weten, omdat zijn eigen ouders geen ruk om hem gaven.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:24 schreef beejceej het volgende:
[..]
Z'n vader is een alcoholist die kan 't niks schelen. Z'n moeder doet al jaren alsof d'r zoon niet bestaat, terwijl ze zelfs is vreemdgegaan en 'm toch zelf heeft uitgepoept om 't maar even cru te zeggen..
ze liegen niet hoor. sleutelwoord is het woord "kan", oftewel, het is mogelijk dat hij met medicatie nog een aantal jaren voor zich heeft, maar geen garanties.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:07 schreef beejceej het volgende:
[..]
![]()
Meestal heb je gelijk, maar het ligt geloof ik ook aan het soort kanker.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:29 schreef Robijn48 het volgende:
Allereerst: erg rot voor hem, en ook voor jou.
Hoe oud is je vriend?
Het verhaal van 2-5 jaar komt mij erg bevreemdend over bij uitgezaaide longkanker. Meestal, en dan verreweg meestal, wordt de 2 jaar niet gehaald. Lees er maar over op internet.
Ik zou dan ook rekening houden met minder tijd. Ik wil jou en je beste vriend heel veel sterkte toewensen.
Daar gaat het nou juist om...het soort kanker. Longkanker is 1 van de meest dodelijke kankers helaas.quote:Op maandag 2 juli 2012 18:26 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Meestal heb je gelijk, maar het ligt geloof ik ook aan het soort kanker.
Een lichaam van 60 is wel een stuk zwakker dan een lichaam van rond de 20. Longkanker komt voor zover ik weet niet zoveel voor bij jongeren en daarom zou ik niet teveel uit gaan van algemene statistieken.quote:Op maandag 2 juli 2012 18:33 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Daar gaat het nou juist om...het soort kanker. Longkanker is 1 van de meest dodelijke kankers helaas.
Ik heb me erin moeten verdiepen omdat mijn moeder overleden is eraan. Op haar 60ste.
Hij is 25..quote:Op maandag 2 juli 2012 17:29 schreef Robijn48 het volgende:
Allereerst: erg rot voor hem, en ook voor jou.
Hoe oud is je vriend?
Het verhaal van 2-5 jaar komt mij erg bevreemdend over bij uitgezaaide longkanker. Meestal, en dan verreweg meestal, wordt de 2 jaar niet gehaald. Lees er maar over op internet.
Ik zou dan ook rekening houden met minder tijd. Ik wil jou en je beste vriend heel veel sterkte toewensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |