abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113675068
Gisteravond kwam ik er per toeval achter via zijn huisgenote die het per ongeluk liet ontvallen omdat ze dacht dat ik het wist.. Uiteindelijk ben ik naar hem toegegaan en het bleek inderdaad waar te zijn: hij heeft longkanker, al sinds november.

Ik wist dat hij in die periode veel last had van zijn longen en uiteindelijk ook in elkaar was gezakt (en vervolgens een week lang in het ziekenhuis lag), maar hij vertelde mij dat er een gaatje in zijn long zat die ze moesten opereren maar dat was fout gegaan. Bleek nu dat ze een tumor hadden weggehaald, en dat is niet geheel gelukt.. Het is uitgezaaid naar beide longen en heeft ook andere organen aangetast.'t is zo ver gekomen dat het niet meer te "helen valt".. Met andere woorden hij is ten dode opgeschreven ;(

Volgens hem krijgt hij nu kankerremmers waarmee hij nog 2-5 jaar misschien langer, zou kunnen leven. Maar ik heb al zo vaak meegemaakt bij famlie en kenissen dat 't ineens zomaar afgelopen was.. Zou dat nu echt waar zijn of liegt de dokter tegen hem? :{

Weet echt niet hoe ik ermee om moet gaan, ik zweef tussen enorme woede en enorm verdriet, vandaag heb ik alleen maar zitten huilen (natuurlijk niet waar hij bij was) ik weet 't gewoon niet meer, de gedachte dat hij d'r straks misschien over een paar manden er al niet meer is maakt me misselijk. Hij had al zo'n kloteleven (mishandeld door z'n pa, 20 jaar lang) en nou krijgt-ie dit ook nog cadeau :'( :'(
pi_113675145
vervul zijn bucket list :)

sterkte TS ;(
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 2 juli 2012 @ 15:54:51 #3
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_113675206
Ik vind het heel rot voor je, echt waar. Het lijkt mij het beste nog zoveel mogelijk van je beste vriend te genieten. En dan het woordje tijd achterwege te laten ( dit gaat het genieten alleen maar in de weg zitten). Hoe moeilijk dat ook is. Maak het zo fijn mogelijk voor hem.
  maandag 2 juli 2012 @ 15:55:20 #4
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113675230
doktoren mogen niet liegen.
sterkte iig :(
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113675252
Probeer er iig veel voor hem te zijn.

Sterkte :*
ijs_beer fan!
  maandag 2 juli 2012 @ 15:57:08 #6
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_113675301
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:55 schreef Maanvis het volgende:
doktoren mogen niet liegen.
sterkte iig :(
Eed van Hippocrates, volgens mij. Maar niet de waarheid spreken is anders dan liegen. Het kan ook zijn dat hij een verkeerde diagnose heeft gemaakt. Maar met zoiets heftigs als kanker hoop ik niet dat ze fouten maken.
pi_113675482
quote:
14s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:53 schreef AldoTheApache het volgende:
vervul zijn bucket list :)

sterkte TS ;(
Z'n bucketlist is een relatie met mij, o.a. We hebben vrotwee jaar geleden gedate maar het ging niet goed destijds (hij loog over dingen met z'n pa, achteraf begrijp ik waarom.. Z'n pa was erg agressief en heeft hem zijn hele leven mishandeld en misbruikt, hij was bang dat zijn pa mij ook iets aan zou doen)..

Probleem is dat we na een hele heftige en moeilijke periode weer wat dichter tot elkaar waren gekomen en ik 't misschien wel weer wou proberen maar nu hoor ik dit en alles staat op z'n kop.. 't idee dat ik dadelijk met hem date of een relatie heb en z'n doodskist naar z'n graf mag dragen misschien wel over een paar weken/maanden ik kan 't echt niet aan :'( ;(
pi_113675691
:o

Waarom heeft ie het niet aan jou verteld?
  maandag 2 juli 2012 @ 16:06:10 #9
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_113675729
quote:
9s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:05 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

Lijkt mij dat hij zich ervoor schaamde.
pi_113675731
Heavy dit zeg.
Sterkte TS.
Ook in moeilijke tijden.
pi_113675781
quote:
9s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:05 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

Hij wou geen medelijden.. En als het aan hem had gelegen had niemand het geweten. Z'n huisgenootje had hem per toeval gevonden di dag toen hij op de grond lag en ze was er bij toen hij de diagnosis kreeg.. Beide zeggen dat de doktor had gezegd dat hij met medicatie nog 2-5 jaar ouder kan worden maar ik weet 't gewoon niet. Dokters liegen wel vaker over dat soort zaken toch? Tis al zo ver heen dat hij er sowieso aan dood zal gaan dan kan 't toch nooit jaren duren?? :'( :'( :'(
pi_113675795
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:06 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Daar schaam je je niet over.. Daar wil je andere mensen gewoon niet mee opzadelen.
Rustig aan.
pi_113675797
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:06 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Schamen voor kanker :?

Bovendien had hij het ook al aan een andere vriend verteld, staat in de OP.
pi_113675828
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:07 schreef beejceej het volgende:

[..]

Hij wou geen medelijden.. En als het aan hem had gelegen had niemand het geweten. Z'n huisgenootje had hem per toeval gevonden di dag toen hij op de grond lag en ze was er bij toen hij de diagnosis kreeg.. Beide zeggen dat de doktor had gezegd dat hij met medicatie nog 2-5 jaar ouder kan worden maar ik weet 't gewoon niet. Dokters liegen wel vaker over dat soort zaken toch? Tis al zo ver heen dat hij er sowieso aan dood zal gaan dan kan 't toch nooit jaren duren?? :'( :'( :'(
Volgens mij liegen ze niet maargoed...
Rustig aan.
pi_113675849
Wat je kunt doen is even iets vaker contact zoeken met hem :) ?
Rustig aan.
pi_113675865
quote:

[..]

Aha, op die fiets.

En nee, dokters liegen hier niet over, dat is inmiddels al door meerdere users gezegd. Dat is helemaal in strijd met hun beroepsethiek.

Veel sterkte in ieder geval!
  maandag 2 juli 2012 @ 16:16:19 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113676206
quote:
Dokters liegen wel vaker over dat soort zaken toch?
Doktoren mogen niet liegen! Het is echter ook geen exacte wetenschap.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 2 juli 2012 @ 16:17:43 #18
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_113676263
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:07 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Daar schaam je je niet over.. Daar wil je andere mensen gewoon niet mee opzadelen.
Ow nee ik dacht dat het over het misbruik ging.
pi_113676328
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:17 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Ow nee ik dacht dat het over het misbruik ging.
Oja, dat had ik niet door.... Dat zou ik ook niet open vertellen.... Schaamte? Ik zou het niet zo willen noemen... Tenminste.. Een andere vorm van schaamte dan... (Interne schaamte vs externe schaamte)
Of het is je persoonlijke oordeel over jezelf... Of je wilt gewoon niet dat andere mensen er uberhaupt over oordelen
Rustig aan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 juli 2012 @ 16:21:53 #20
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_113676446
Ik kan me voorstellen dat je een relatie (op dit moment althans, nu je dit net hebt gehoord) niet ziet zitten, maar hij zal jouw vriendschap in elk geval hard nodig hebben. Sterkte!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 2 juli 2012 @ 16:23:14 #21
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_113676502
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Oja, dat had ik niet door.... Dat zou ik ook niet open vertellen.... Schaamte? Ik zou het niet zo willen noemen... Tenminste.. Een andere vorm van schaamte dan... (Interne schaamte vs externe schaamte)
Of het is je persoonlijke oordeel over jezelf... Of je wilt gewoon niet dat andere mensen er uberhaupt over oordelen
Ja ik weet niet in hoeverre dat is...niet directe schaamte zeg maar. Want eigenlijk zou zijn vader zich moeten schamen. Maar goed on topic.
pi_113676569
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:23 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Ja ik weet niet in hoeverre dat is...niet directe schaamte zeg maar. Want eigenlijk zou zijn vader zich moeten schamen. Maar goed on topic.
Z'n vader is een alcoholist die kan 't niks schelen. Z'n moeder doet al jaren alsof d'r zoon niet bestaat, terwijl ze zelfs is vreemdgegaan en 'm toch zelf heeft uitgepoept om 't maar even cru te zeggen.. :{
pi_113677243
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:21 schreef Rewimo het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je een relatie (op dit moment althans, nu je dit net hebt gehoord) niet ziet zitten, maar hij zal jouw vriendschap in elk geval hard nodig hebben. Sterkte!
I know maar tja daarover beslissen kost tijd, tijd die hij misschien niet eens heeft. Ik vind 't verschrikkelijk wetende dat hij misschien nog maar een paar jaar heeft. Tuurlijk, ik kan morgen ook de deur uit stappen en platgereden worden, maar voor hem is het zo.. definitief snap je? :{ En ik heb het daar zo verschrikkelijk moeilijk mee, heb de hele dag al huilbuien. Word leuk zo op m'n werk.. :r
  maandag 2 juli 2012 @ 16:43:04 #24
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_113677377
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:24 schreef beejceej het volgende:

[..]

Z'n vader is een alcoholist die kan 't niks schelen. Z'n moeder doet al jaren alsof d'r zoon niet bestaat, terwijl ze zelfs is vreemdgegaan en 'm toch zelf heeft uitgepoept om 't maar even cru te zeggen.. :{
Verbeter me waar ik fout ben hoor. Maar ik snap dat je je een beetje machteloos voelt. Ook omdat je graag zou willen dat hij een fijne jeugd had gehad. Maar het gaat er nu om dat jij er voor hem bent. En hem dat ook laat weten. Meer kun jij niet doen. Het gegeven dat jij je er zo druk om maakt, geeft aan dat jij heel erg om hem geeft. Ik denk dat het hem wel goed zou doen als hij dat zou weten, omdat zijn eigen ouders geen ruk om hem gaven.
  maandag 2 juli 2012 @ 17:29:13 #25
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_113679312
Allereerst: erg rot voor hem, en ook voor jou.

Hoe oud is je vriend?

Het verhaal van 2-5 jaar komt mij erg bevreemdend over bij uitgezaaide longkanker. Meestal, en dan verreweg meestal, wordt de 2 jaar niet gehaald. Lees er maar over op internet.

Ik zou dan ook rekening houden met minder tijd. Ik wil jou en je beste vriend heel veel sterkte toewensen.
Leef en Laten Leven
pi_113679335
Het leven is zo oneerlijk. Sterkte TS.
pi_113681377
quote:

[..]

ze liegen niet hoor. sleutelwoord is het woord "kan", oftewel, het is mogelijk dat hij met medicatie nog een aantal jaren voor zich heeft, maar geen garanties.

verder wil ik je veel sterkte wensen.
  maandag 2 juli 2012 @ 18:26:15 #28
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_113681469
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:29 schreef Robijn48 het volgende:

Hoe oud is je vriend?

Het verhaal van 2-5 jaar komt mij erg bevreemdend over bij uitgezaaide longkanker. Meestal, en dan verreweg meestal, wordt de 2 jaar niet gehaald. Lees er maar over op internet.

Ik zou dan ook rekening houden met minder tijd. Ik wil jou en je beste vriend heel veel sterkte toewensen.
Meestal heb je gelijk, maar het ligt geloof ik ook aan het soort kanker.
  maandag 2 juli 2012 @ 18:33:50 #29
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_113681772
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:26 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Meestal heb je gelijk, maar het ligt geloof ik ook aan het soort kanker.
Daar gaat het nou juist om...het soort kanker. Longkanker is 1 van de meest dodelijke kankers helaas.
Ik heb me erin moeten verdiepen omdat mijn moeder overleden is eraan. Op haar 60ste.
Leef en Laten Leven
pi_113682946
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:33 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Daar gaat het nou juist om...het soort kanker. Longkanker is 1 van de meest dodelijke kankers helaas.
Ik heb me erin moeten verdiepen omdat mijn moeder overleden is eraan. Op haar 60ste.
Een lichaam van 60 is wel een stuk zwakker dan een lichaam van rond de 20. Longkanker komt voor zover ik weet niet zoveel voor bij jongeren en daarom zou ik niet teveel uit gaan van algemene statistieken.

@ TS, sterkte. Denk dat je hem niet teveel moet behandelen als een patiënt of iemand die mogelijk dood kan gaan binnen een aantal jaar. Leuke dingen doen samen daar in tegen, lijkt me een must.
pi_113685154
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:29 schreef Robijn48 het volgende:

Hoe oud is je vriend?

Hij is 25..
pi_113685482
En hij weet het al sinds november dus ruim een half jaar is al voorbij..
pi_113685515
Rookt hij?
pi_113685680
Nee, ook niet passief. In dat opzicht zou ik het eerder moeten krijgen dan hij, want mijn moeder rookt dus ik rook passief..
pi_113685845
Veel sterkte.
pi_113685862
Vooral de tijd gebruiken die er nog is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')