Rabo doet het tot nu toe trouwens prima, Gesink en Mollema hebben nog niet aangevallen maar dat moet ook nog niet in deze fase, en ze zaten wel in de top 10 toen het er toe deed.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Denk dat niemand het over Rabo heeft op dit moment hoor.
Nederlandse ploegen hebben juist veel renners die op dat soort terrein iets kunnen. Die hebben juist niks te zoeken in etappes als vandaag, waar de vlucht toch sowieso teruggehaald wordt. Alleen Argos is een ander verhaal, die hebben na de ziekte van Kittel wel reden om misschien in beeld te rijden, maar die willen toch wat mensen bij Kittel houden, lijkt me.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maximaal dat er 1 vroege vlucht weg blijft. Dat is uiteraard exclusief etappe's in midden/hooggebergte's maar daar zijn de renners die in dit soort vluchten mee moeten zitten sowieso kansloos.
Niet helemaal mee eens. Juist zo'n tactiek zou wel eens succesvoller kunnen zijn dan maar niets te doen in de eerste week en maar hopen dat het in de tweede en derde week allemaal op zijn pootjes terecht komt.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat slaat toch nergens op. Je moet toch met een plan van start gaan. Je kan onmogelijk die ritten ingaan met 'we zien wel wat het wordt en daar anticiperen we wel op'. Dat zou je reinste amateurisme zijn.
Zo ging Vacansoleil er vorig jaar wel mee om, en dat leverde mooie beelden op. Dat hadden we jaren niet meer gezien, dat vrijbuiterige wielrennen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat slaat toch nergens op. Je moet toch met een plan van start gaan. Je kan onmogelijk die ritten ingaan met 'we zien wel wat het wordt en daar anticiperen we wel op'. Dat zou je reinste amateurisme zijn.
Vacansoleil is hetzelfde, alleen Argos is iets anders.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Denk dat niemand het over Rabo heeft op dit moment hoor.
Het is echt hele vage amateurpsychologie inderdaad. Als ze nou een paar dichte ereplaatsen in de wacht slepen dan kan ik me voorstellen dat je team een mentale boost krijgen, maar een keer in een kansloze vlucht zitten? Hell no.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:20 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Warm draaien, uiteraard..
Net of Gesink en Mollema anders gaan rijden als Tjallingii de 1ste 3 dagen mee zit in een vlucht. Dat zal ze echt helemaal niks interesseren.
Omdat ze bij Vacansoleil 0 kopmannen hadden. Ze hadden een team dat juist van dat soort momenten moest profiteren. Ze hadden geen plan om het begin omdat ze geen spitsen hadden.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:22 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Zo ging Vacansoleil er vorig jaar wel mee om, en dat leverde mooie beelden op. Dat hadden we jaren niet meer gezien, dat vrijbuiterige wielrennen.
En hoveel overwinningen leverde Vacansoleil dat op? Dit jaar willen ze juist voor een ritzege gaan en niet enkel in beeld rijden.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:22 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Zo ging Vacansoleil er vorig jaar wel mee om, en dat leverde mooie beelden op. Dat hadden we jaren niet meer gezien, dat vrijbuiterige wielrennen.
Nou nou, 3 Franse ploegen en een Nederlandse ploeg, dat was inderdaad compleet anders dan 4 Franse ploegen in de ontsnapping.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:22 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Ja precies, dan begint de ploegleiding zich na twee weken toch eens zorgen te maken. 'We hebben nog steeds geen ritoverwinningquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:20 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Als je dat zegt, lukt het juist niet...
Idd. Dan krijg je al dat zenuwachtige gedoe in een ploeg, om vervolgens nada voor elkaar te krijgen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja precies, dan begint de ploegleiding zich na twee weken toch eens zorgen te maken. 'We hebben nog steeds geen ritoverwinning, vanaf nu moeten we er elke etappe voor gaan.' En dan maar krampachtig proberen om in elke ontsnapping mee te zitten, met nul komma nul resultaat.
Je denkt dat Saxo niet blij is met wat Mørkøv aan het doen is?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het is echt hele vage amateurpsychologie inderdaad. Als ze nou een paar dichte ereplaatsen in de wacht slepen dan kan ik me voorstellen dat je team een mentale boost krijgen, maar een keer in een kansloze vlucht zitten? Hell no.
En dat is dus anders als je in de 1ste week in elke kansloze ontsnapping meegaat waar je toch niet voor de ritzege kan gaan?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja precies, dan begint de ploegleiding zich na twee weken toch eens zorgen te maken. 'We hebben nog steeds geen ritoverwinning, vanaf nu moeten we er elke etappe voor gaan.' En dan maar krampachtig proberen om in elke ontsnapping mee te zitten, met nul komma nul resultaat.
Saxo kan niet veel anders met deze ploeg. Als ze Contador bij zich hadden, waren ze zeker niet blij met Morkov nu (dan had hij niet eens mee mogen zitten)quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:26 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je denkt dat Saxo niet blij is met wat Mørkøv aan het doen is?
Tuurlijk zijn ze blij, maar dat komt vooral omdat hij de bolletjestrui aanheeft en daarmee ook extra aandacht genereert. Maar Saxo moet ook wel, want die hebben echt totaal geen enkel speerpunt deze Tour. Die moeten het dus juist van dit soort dingen hebben.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:26 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je denkt dat Saxo niet blij is met wat Mørkøv aan het doen is?
Niet helemaal waar. Zéker met het uitgestippelde parcours maakt een Leipheimer toch best veel kans om de Tour te winnen. Wellicht niet zo'n speerpunt als een Contador, waar ik het mee eens ben trouwens, maar toch een bepaald goede optie om mee voor de dag te komen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn ze blij, maar dat komt vooral omdat hij de bolletjestrui aanheeft en daarmee ook extra aandacht genereert. Maar Saxo moet ook wel, want die hebben echt totaal geen enkel speerpunt deze Tour. Die moeten het dus juist van dit soort dingen hebben.
Leipheimer fietst bij quickstep.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:28 schreef JC14 het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Zéker met het uitgestippelde parcours maakt een Leipheimer toch best veel kans om de Tour te winnen. Wellicht niet zo'n speerpunt als een Contador, waar ik het mee eens ben trouwens, maar toch een bepaald goede optie om mee voor de dag te komen.
Huh, Leipheimer? Die rijdt bij Omega..quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:28 schreef JC14 het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Zéker met het uitgestippelde parcours maakt een Leipheimer toch best veel kans om de Tour te winnen. Wellicht niet zo'n speerpunt als een Contador, waar ik het mee eens ben trouwens, maar toch een bepaald goede optie om mee voor de dag te komen.
Leipheimer rijdt niet bij Saxoquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:28 schreef JC14 het volgende:
[..]
Bovendien bakt ie er ook echt helemaal niks vanquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:28 schreef JC14 het volgende:
[..]
Que? Leipo rijdt bij OPQS en niet bij Saxo.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:28 schreef JC14 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |